Työttömien palvelut huononevat. Kuntouttavaa vähennetään, palkkatukirahat loppu
Eikös palvelujen pitänyt parantua ja tehostus?
Hallitus petti jälleen.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut eräs yhdistys, joka on tarjonnut töitä palkkatuella. Nyt se nimike on muuttunut kuntouttavaksi työtoiminnaksi. Kuinkahan moni muka hakee? Yhdeksän euron päiväpalkalla?? Aiemmin sentään sai palkan.
Eihän tuonne nyt kukaan hae .. täällä on yksi bestis paja jonne on jonoa 9€ pelleily raha saa mutta siellä tehdään niitä tuotteita myyntiin.. tuntuisi typerältä että pitäis käytännössä ilmaiseksi tehdä myynniksi kelpaavia käsitöitä ..
Ei hae ei, mutta voidaan laittaa velvoittava työtarjous ja sinnehän menet tai karenssia paukkuu. Ja kyllä, noita pajoja on joka kaupungissa ja niissä tehdään 9 € päivä kaikkea käsillä. Myös kuntouttavana ja työhön tutustumisena. Ja toinen kyllä, ne tuotteet menevät myyntiin. Omassa kaupungissa oli paja jossa tehtiin laitureita, roskakatoksia, li
Onhan näitä ollut. Muistan itsekin tapauksen, jossa työttömien pajassa oli väännetty myyntiin jotain mölkkyjä ja linnunpönttöjä ja toiminta piti lopettaa koska se todettiin laittomaksi ja kilpailua vääristäväksi.
Tämmöisiä linkkejä löytyi myös muutaman vuoden takaan. Tässä teille, jotka ette usko että kyllä sinne kuntouttavaan vaan on pakotettu ihmisiä aivan säännön mukaisesti. Kyllähän se laitonta on, mutta näin on tehty siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa vähennetään? Mikä suru! :D
Kyllä se on. Kuntouttava työtoiminta korvataan uimahallilipuilla. Miten se muka auttaa kolmekymppistä ihmistä joka on ollut kotona 10 vuotta tekemättä yhtään mitään? Kuntouttava työtoiminta on aikuissosiaalityötä, joka on erittäin tärkeä syrjäytymisen ehkäisevä palvelu. Ihminen saa kuntouttavasta työtoiminnasta työyhteisön, työelämätaitoja, rytmiä elämäänsä, mielekästä tekemistä, jopa merkityksellistä, oppii uutta, eli ammattitaito pysyy yllä ja jopa paranee, terveys pysyy parempana, sekä psyykkinen että fyysinen, kun ei köki vaan neljän seinän sisällä. Laki määrittelee sen kenelle palvelu on tarkoitettu, ja se on tehokasta kun sitä käytetään oikein. Tiedän paljon suorastaan menestystarinoita, nimenomaan nuorten kohdalla, joilla on elämä edessään.
Sitten se pitäisi kohdentaa niille, joille siitä on hyötyä. Esimerkiksi kolmekymppisille, jotka ovat olleet kotona 10 vuotta. Mutta meillä päin on yritetty laittaa kuntouttavaan 50-vuotiaita, joilla on 30 vuotta työuraa, ja vuoden työttömyyden jälkeen. Uimahalliliput toimivat viiskymppisille paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilo hakea töitä!
Just katselin paikkoja ja koko Uudellamaalla huikeat 4636 paikkaa auki.
Siis mitä h*elvettiä!Ne jotka oikeasti työllistyvät eivät hae noita työkkärin sivujen paikkoja vaan käytössä ovat ihan muut työnhakukeinot.
Eli varmaan ne kuuluisat puhelinsoitot tehtaan johtajalle suoranumerona ja marssiminen työnjohtajan koppiin tuotantotiloihin ja reipas kädenpuristus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on. Kuntouttava työtoiminta korvataan uimahallilipuilla. Miten se muka auttaa kolmekymppistä ihmistä joka on ollut kotona 10 vuotta tekemättä yhtään mitään? Kuntouttava työtoiminta on aikuissosiaalityötä, joka on erittäin tärkeä syrjäytymisen ehkäisevä palvelu. Ihminen saa kuntouttavasta työtoiminnasta työyhteisön, työelämätaitoja, rytmiä elämäänsä, mielekästä tekemistä, jopa merkityksellistä, oppii uutta, eli ammattitaito pysyy yllä ja jopa paranee, terveys pysyy parempana, sekä psyykkinen että fyysinen, kun ei köki vaan neljän seinän sisällä. Laki määrittelee sen kenelle palvelu on tarkoitettu, ja se on tehokasta kun sitä käytetään oikein. Tiedän paljon suorastaan menestystarinoita, nimenomaan nuorten kohdalla, joilla on elämä edessään.
Ai että kolmekymppisiä pitäis rangaista ryhmällä eikä sais valita uimahalli lippuja.. johonkin toimintaan vois olla velvollisuus osallistua mutta enemmän silleen että sais itse valita. Olen 34 enkä todellakaan olis menos mihinkään ryhmään !
Minä en halua kuntouttavaan se olis pelkkä rangaistus olen vältellyt sitä niin kauan .. minä vaikka puren sitä virkailijaa jos se edes ehdottaa mulle sitä .
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua kuntouttavaan se olis pelkkä rangaistus olen vältellyt sitä niin kauan .. minä vaikka puren sitä virkailijaa jos se edes ehdottaa mulle sitä .
Sanot sille virkailijalle ihan viileästi, että et ole sairas etkä tarvitse kuntoutusta ja voit aloittaa kokopäivätyön vaikka tänään iltapäivästä, jos on jotain tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilo hakea töitä!
Siis mitä h*elvettiä!Ne jotka oikeasti työllistyvät eivät hae noita työkkärin sivujen paikkoja vaan käytössä ovat ihan muut työnhakukeinot.
Eli varmaan ne kuuluisat puhelinsoitot tehtaan johtajalle suoranumerona ja marssiminen työnjohtajan koppiin tuotantotiloihin ja reipas kädenpuristus?
Saa olla aika iso pomo kyseessä jos ei ole suoranumeroa käytettävissä. Itse asun 30.000 asukkaan kaupungissa ja ainakin meillä pystyy kaupunginjohtajalle soittamaan ihan suoraan, eli ei ole ketään sihteeriä esiliinana hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilo hakea töitä!
Niin. Eihän se voi olla mahdollista, että töitä saisi jotenkin muuten kuin mol.fi:n kautta. Ei millään... Kukaan koskaan kuullutkaan moisesta. Taitaa olla laitontakin palkata ketään ilman edeltävää mol.fi-prosessia.
Työpaikkojen ja tukien määrä tulee tulevaisuudessa vähenemään. Kannattaako jäädä Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille virkailijalle ihan viileästi, että et ole sairas etkä tarvitse kuntoutusta ja voit aloittaa kokopäivätyön vaikka tänään iltapäivästä, jos on jotain tarjota.
No kun ei tuokaan totta ole. Kun eihän työkkäri nykyään ees tarjoa mtn varsinaista duunia.
Työn tarkoitus on palkan eli elannon ansaitseminen. Ainoastaan palkallinen työ tuo omanarvontuntoa. Kaikki muu on sitten sosiaalipalvelua, jota ei pidä sekoittaa työttömyyden statukseen lainkaan.
Kuntouttava on ollut hyväksikäyttöä ja kyykytystä, työkokeilu on laillistettua orjuutta. Palkkatuki on ainoa toimiva työllisyystoimi, mutta se ei tällä hetkellä toimi ja ilmeisesti on haluja lopettaa se kokonaan (koska se maksaa).
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkojen ja tukien määrä tulee tulevaisuudessa vähenemään. Kannattaako jäädä Suomeen?
He lähteköön joilla on resursseja lähteä.kyllä se ulkomaille muuttokin rahaa aika paljon kysyy ja kielitaitoa.. ja kaikenlaisia lupia ja viisumeita
Palkkatukirahojen loppuminen on ongelma, mutta muut palveluthan olivat käytännössä palkatonta pakkotyötä, joten hyvä, jos ne lopetettaisiin kokonaan. Jotain järkevää ja oikeasti työttömälle hyödyllistä tarvittaisiin tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on monelle ollut hyvä palvelu jos on tarvinnut arkeen tukea. Esim nuoret.
Se onkin "hyvä", että jo nuorille opetetaan heidän olevan viisivuotiaan tasolla olevia avuttomia luusereita...
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta eli aikuisten lastentarhat sietääkin lopettaa. Kukaan ei ole siellä pupukerhossa oikeasti kuntoutunut, mutta taantunut kyllä.
Masentavia paikkoja. Jos et ole mennessäsi masentunut, niin vuosi tuota ja taatusti olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta eli aikuisten lastentarhat sietääkin lopettaa. Kukaan ei ole siellä pupukerhossa oikeasti kuntoutunut, mutta taantunut kyllä.
Missä sitten leikitään hippaa ja kootaan palapelejä, jos kuntouttava työtoiminta loppuu?
Päiväkodissa.
Työn tekemisen pitäisi kannattaa ja työn ostamisen pitäisi kannattaa.
Suurimpana ja ainoana merkittävänä ongelmana Suomessa on se, että valtio on liian syvällä sekä työn ostajan, että työn myyjän taskussa.
Kun työntekijältä peritään 25% tuloverot, 25% alvi ja 25% eläkemaksut ja sen työn ostaja on nämä jo maksanut, saadaan tästä yhtälöstä aivan ĥelvetillinen veroaste työlle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä on työkokeilu.
Kymmeniin paikkoihin kysellyt tämän vuoden aikana. En kelpaa...
Työkokeilukuukaudet puolitettiin.
Katsotaan, syntyisikö ihan oikeita palkkatyöpaikkoja, kun ei ole niin helppo käyttää ilmaistyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai syrjäytymisen ehkäisevä. Minut se vei pitkälle sairauslomalle. Haluaisitko itse mennä kuntouttavaan? Se on pelkkää ihmisten nöyryyttämistä!
Mitä sä nyt selität.. minä olen suurin kuntouttavan toiminnan vihaaja ..