Työttömien palvelut huononevat. Kuntouttavaa vähennetään, palkkatukirahat loppu
Eikös palvelujen pitänyt parantua ja tehostus?
Hallitus petti jälleen.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien pitäisi itse yhdessä pitää kokoontumisia mutta kun luukuissaan piileskelevät. Jos ei kunta auta otetaan yhdessä yksinäiset työttömät toiminta omiin käsiin. Melko simppeliä. Vertaistukea ja silloin voidaan kehittää jotain MIELEKÄSTÄ. Yhdessä hankkii ehkä kokoontumistila ja tarvikkeita. Silloin ei tarvitse kokea kyykytystä.
Sitä me teemme työttömien yhdistyksissä, mutta sinnekin on vaikea työttömiä saada tulemaan, ovat jo niin mökkeytyneitä. Olemme järjestäneet erilaisia tapahtumia ja mahdollisuuksia kokoontua, mutta ei tahdo kelvata vaikka ilmaiseksi saa.
Niin ootko miettinyt ehkä ihmiset eivät halua nähdä niitä muita ehkä kurjienkin ihmiskohtaloiden kokemia ihmisiä. Tallottuja sieluja joissa ehkä olis ollut
Jos joku on ollut kauan työtön ja on muutenkin syrjässä tavallisten ihmisten elämänmenosta (kun ei ole ystäviä, ei ole varaa harrastaa mitään, kaupassakäynti on ponnistus, koska on rahapula ja oma olemus on ehkä vähän nuhjuinen, ei ole halua lähteä "turvallisesta" asunnosta mihinkään, TV rikki, tietokone rikki jne) miksi edes nousta sängystä aamulla), niin juuri heille kuntouttava työtoiminta on kullanarvoinen asia ja hyvinvointia kohentava asia.
Hikikomorille kuntouttava voi ehkä olla askel ylöspäin. Mutta ongelma on siinä, että mitään uutta askelta ei ole tarjolla sen jälkeen vaan kuntouttava on käytännössä loppusijoituspaikka tuollaisille ihmiselle.
Hikikomorit ja muun pahemmin syrjäytyneet tulisi kuntouttavan sijasta ohjata esimerkiksi palkkatukityöhön missä saisi olla osa normaalia yhteiskuntaa ja normaalia ihmisyhteisöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien pitäisi itse yhdessä pitää kokoontumisia mutta kun luukuissaan piileskelevät. Jos ei kunta auta otetaan yhdessä yksinäiset työttömät toiminta omiin käsiin. Melko simppeliä. Vertaistukea ja silloin voidaan kehittää jotain MIELEKÄSTÄ. Yhdessä hankkii ehkä kokoontumistila ja tarvikkeita. Silloin ei tarvitse kokea kyykytystä.
Sitä me teemme työttömien yhdistyksissä, mutta sinnekin on vaikea työttömiä saada tulemaan, ovat jo niin mökkeytyneitä. Olemme järjestäneet erilaisia tapahtumia ja mahdollisuuksia kokoontua, mutta ei tahdo kelvata vaikka ilmaiseksi saa.
Niin ootko miettinyt ehkä ihmiset eivät halua nähdä niitä muita ehkä kurjienkin ihmiskohtaloiden kokemia ihmisiä. Tallottuja sieluja joissa ehkä olis ollut
Se olomuoto vaatteiden ja vaikka hiusten muodossa jos se on repaleinen miten kuntouttava työtoiminta sitä kohentaa.. meet resuisena jonnekin muiden resuisten kanssa se vasta piristää jepjep..
Vierailija kirjoitti:
Moni alkoholisoituu jos ei ole mitään tekemistä.
Jos käy kerran viikossa juoppojen kanssa askartelemassa pupuja kartongista niin ei se alkoholisoitumista estä vaan enemmänkin edistää sitä.
Hyvä. Sittenhän voitte mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ootko miettinyt ehkä ihmiset eivät halua nähdä niitä muita ehkä kurjienkin ihmiskohtaloiden kokemia i
1. Työtön haluaa palkkatyötä!
2. Mielenterveyspotilas tarvitsee psykiatrin ja terapiaa. Sitten koulutusta ja työtä.
3. Pysyvästi työkyvytön tarvitsee eläkkeen.
4. Uudelleenkoulutusta haluava tarvitsisi aikuiskoulutustuen ja sitten palkkatyötä.
Paskakurssit ja - kerhot ovat rahantuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käy kerran viikossa juoppojen kanssa askartelemassa pupuja kartongista niin ei se alkoholisoitumista estä vaan enemmänkin edistää sitä.
Ai te askartelitte. Mä tein töitä.
Ja palkkatukeen ei riitä määrärahoja ainakaan täällä missä asun eli oppisopimuksella pääseminen on nyt lähes mahdotonta koska palkkatukea ei nyt ole niin ei kukaan varmaan ota jos ei saa palkkatukea. Ei oppisopimuksella ole ennenkään yhtään sen helpommin päässyt vaikka on ollut 100% palkkatuki mutta nyt on sitäkin huonommat mahikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä omallaan tavalla verkostoituu. Kenellä on myytävänä kamaa, lääkkeitä, työkaluja ja kaikkea maan ja taivaan välillä. Itse ostin Stihlin moottorisahan 60 eurolla ja kukaan ei ole vielä tullut sahan perään kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sinun piti saada palkkaa, eikö niin?!
Tein neljä lasta peräperää. Jäin kotihoidontuelle ja siitä työttömäksi työnhakijaksi. Minulle ei sinänsä ollut kiire työelämään, mutta ajattelin olla valmiina asemissa, heti kun lastenhoitopaikat ym. järjestyisi. Hirvee kiire tuli TE:llä saada minut myllyynsä. Kurssille karenssin uhalla, kurssille, jossa todellakin oli sinne suoraan veneen alta tulleita, likaisia ja syrjäytyneitä alkoholisteja. En ikimaailmassa ns. normaalissa elämässäni olisi tutustunut näihin kurssikavereihini.
Avarti aivan älyttömästi maailmankuvaani ja auttoi ymmärtämään vähäosaisten asemaa. Muusta kurssin tarjonasta en kyllä hyötynyt. Henkilökohtaisesta hygieniasta, salaatin valmistuksesta ja säästämisestä en saanut yhtään uutta vinkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sinun piti saada palkkaa, eikö niin?!
Onko se noin vaikea uskoa että joillakin työpaikoilla työkokeilussa tehdään töitä palkatta? Minä tein töitä! Uskot tai et niin vidun sama mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä omallaan tavalla verkostoituu. Kenellä on myytävänä kamaa, lääkkeitä, työkaluja ja kaikkea maan ja taivaan välillä. Itse ostin Stihlin moottorisahan 60 eurolla ja kukaan ei ole vielä tullut sahan perään kyselemään.
Nauratti! :D Kun on kuin suoraan mun kuntiksellta reilu kymmenen vuotta sitten. Verkostoituu! Jokainen kertoo ensin linnareissuistaan, ja sitten kysellään mitä sä haluut?
Vierailija kirjoitti:
Tein neljä lasta peräperää. Jäin kotihoidontuelle ja siitä työttömäksi työnhakijaksi. Minulle ei sinänsä ollut kiire työelämään, mutta ajattelin olla valmiina asemissa, heti kun lastenhoitopaikat ym. järjestyisi. Hirvee kiire tuli TE:llä saada minut myllyynsä. Kurssille karenssin uhalla, kurssille, jossa todellakin oli sinne suoraan veneen alta tulleita, likaisia ja syrjäytyneitä alkoholisteja. En ikimaailmassa ns. normaalissa elämässäni olisi tutustunut näihin kurssikavereihini.
Avarti aivan älyttömästi maailmankuvaani ja auttoi ymmärtämään vähäosaisten asemaa. Muusta kurssin tarjonasta en kyllä hyötynyt. Henkilökohtaisesta hygieniasta, salaatin valmistuksesta ja säästämisestä en saanut yhtään uutta vinkkiä.
Aktiivinen, kiireinen perheenäiti, joka elää samaa rytmiä työssäkäyvän puolisonsa kanssa laitetaan tuonne. Ei mitään järkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivinen, kiireinen perheenäiti, joka elää samaa rytmiä työssäkäyvän puolisonsa kanssa laitetaan tuonne. Ei mitään järkeä
Ei sinne "laiteta" ketään. Se on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta eli aikuisten lastentarhat sietääkin lopettaa. Kukaan ei ole siellä pupukerhossa oikeasti kuntoutunut, mutta taantunut kyllä.
Missä sitten leikitään hippaa ja kootaan palapelejä, jos kuntouttava työtoiminta loppuu?
Onko nykyään työttömät tällä tasolla? Eipä ihme että töitä ei löydy jos ollaan taannuttu lasten tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ootko miettinyt ehkä ihmiset eivät halua nähdä niit
Kaiken kattava ratkaisu on eutanasia. Eikä tule kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ootko miettinyt ehkä ihmiset eivät halua nähdä niit
Aika harva mielisairas paranee terapialla. Uudelleenkoulutus ei takaa kaikille työllistymistä. Omasta mielestään työkyvyttömiä on tässä maassa satoja tuhansia eli kun vähän kolottaa niin ei voi enää muka tehdä mitään.
Ei kun nyt mä tajusin.. mä haluan lopettaa ns elämän muutenkin. Niin tuoltahan sais niitä huumeita. Pitääkin sanoa seuraavassa tapaamisessa tuosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin oikea kohde. Aika harvat tuonne oikeesti edes halus , ns pakottamistahan se oli..
Kyllä sinne ihan vapaaehtoisesti tullaan, monilla paikkakunnilla sinne ihan joutuu jonottamaan että pääsee. Ei ketään pakoteta, koska se palvelu maksaa veronmaksajien rahaa, miksi sinne ketään pakotettaisiin?
Kyllä sinne pakotetaan tarjouksella, josta ei voi kieltäytyä. Se on nimi alle tai karenssi. Se siitä vapaaehtoisuudesta.
Onneksi tuo pakottaminen nyt loppuu.
Laki ei mahdollista karenssia tuolla perusteella. Kunt
Kyllä sinun vastauksestasi huokuu, että et tiedä asioista yhtään mitään, luulet vaan.
Mitään palvelua ei voi tarjota, jos se ei ole merkitty suunnitelmaan jonka työtön on itse hyväksynyt.
Ei minulle ole koskaan mitään pakotettu, tai edes ehdotettu kuntouttavaa tai typin asiakkuutta vaikka olisin vuosia ollut työttömänä. Mutta mulla on aina ollut pyrkimys töihin ja kouluja olen käynyt, ja hoitanut lapseni kotona ja ollut aktiivinen yhteiskunnan jäsen.
Olet täysin väärässä. Kun kieltäytyy kuntouttavasta, karenssi heilahtaa varmasti!!