Syntyvyyden romahdus johtuu naisten pinnallisiksi ja turhamaisiksi muuttuneista elämäntapaihanteista
Kyllähän totuus on, että viimeisten 15 vuoden aikana hyvin monen naisen elämäntapaihanteet ovat muuttuneet pinnallisiksi ja turhamaisiksi. Aikaisemmin lähes kaikilla naisilla oli haaveena jossain vaiheessa löytää mies ja perustaa perhe. Nykyään tuollaisia naisia on paljon, paljon vähemmän. Monia naisia kiinnostaa elämässään nykyään vain kaikki pinnallisuus ja turhamaisuus, kuten wine & travel elämäntapa. Liekö somella vaikutusta tuohon. Vaikuttaa myös siltä, että moni nainen haluaa elää ikuista nuoruutta, eihän sellaiseen tietenkään lapset sovi.
Mutta tuosta asiastahan ei tietenkään saa syntyvyyskeskusteluissa puhua. Vaan pitää etsiä syitä romahtaneeseen syntyvyyteen heikoista tulevaisuudennäkymistä ja heikosta uskosta tulevaisuuteen, ilmastoahdistuksesta, työttömyyden pelosta, hintojen noususta ja mahdollisesta omasta heikosta taloustilanteesta, vaikka todellinen syy syntyvyyden romahdukselle on todennäköisesti jossain aivan muualla.
Kommentit (1207)
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat oikeastaan ainutta, mikä jää jäljelle olemassaolosta. Työssäolosi unohdetaan heti työpaikalla, kun viimeisen kerran suljet sinne oven. Ruuat ja juomat muuttuvat pskaksi syötyäsi. Kokemukset unohtuvat saman tien, kun ne ovat loppuneet. Jne.
Miksi pitää jäädä mitään jäljelle? Ja muutaman sukupolven päästä sinua ei kuitenkaan kukaan muista. Itselläni ei mitään hajua millaisia isovanhempieni vanhemmat olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat oikeastaan ainutta, mikä jää jäljelle olemassaolosta. Työssäolosi unohdetaan heti työpaikalla, kun viimeisen kerran suljet sinne oven. Ruuat ja juomat muuttuvat pskaksi syötyäsi. Kokemukset unohtuvat saman tien, kun ne ovat loppuneet. Jne.
Sielu on ainut asia joka susta jää jäljelle, joten kannattaa vaalia sitä sen sijaan, että suoltaa paskaa lapsettomien päälle. Ja mitä väliä mitä tänne jää, ei sitä lastakaan hautaan saa mukaan. Toi on just pahinta kun ihminen vääntää lapsia paniikissa kun pelkää, että oma itse katoaa kuolemassa jne. Se että susta tarvis jäädä jotain maallista tämän elämän jälkeen on vaan sun egon huutelua eikä mikään oikea syy hankkia lapsia.
Kaikki on siis turhuutta. Ei kannata tehdä mitään. Taivaskin ja helvetti on turhuutta. Ei niihin meikäläistä kaivata. Kokemukset ovat jonninjoutavia kaikenkaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kerron, että on hyvin vaikea löytää 25-35-vuotiasta miestä, joka on sitoutumiskykyinen ja haluaa lapsia. Ei vaan onnistu.
Joopa joo. Kyllähän niitä on, mutta kun kriteerit on aina vähintään:
-riittävän jykevä elin
-pitää olla savuton
-ei saa olla juurikaan ylipainoa
-pitää olla tietty koulutustausta
-tulot pitää olla niin hyvät, että on varaa elää elämää laskematta liiemmin rahojaan.
-ikä viiden vuoden säteellä
-ulkonäkö -> max 15% miehistä kelpaa tässä kategoriassa parisuhteeseen asti.
Nämä kriteerit täyttää loppujaan vain pieni osa miehistä ja yhtä miestä kohden on sitten kymmenen naista kuolaamassa. Sitten 9/10 naisista valittaa kun ei ole miehiä.
P.S. Sano tähän vielä omaperäisesti, että incel-ulinaa. Tap
Tupakoinnista tuli alapeukku. Savuttomaksi pääsee hetkessä, sen kun lopettaa tupakoinnin. Tupakoijat haisee pahalle, yök. Miten sellaista voi edes pussata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielu on ainut asia joka susta jää jäljelle, joten kannattaa vaalia sitä sen sijaan, että suoltaa paskaa lapsettomien päälle. Ja mitä väliä mitä tänne jää, ei sitä lastakaan hautaan saa mukaan. Toi on just pahinta kun ihminen vääntää lapsia paniikissa kun pelkää, että oma itse katoaa kuolemassa jne. Se että susta tarvis jäädä jotain maallista tämän elämän jälkeen on vaan sun egon huutelua eikä mikään oikea syy hankkia lapsia.
Kaikki on siis turhuutta. Ei kannata tehdä mitään. Taivaskin ja helvetti on turhuutta. Ei niihin meikä
Elämä ei ole turhuutta. Elä elämää varten, eikä jotain kuolemaa.
-eri
Miksi en halua lapsia:
1. En halua synnyttää.
2. Olisin todella huono äiti. Olen tunnekylmä ja etäinen. Vakava. Apaattinen. Kukaan lapsi ei sellaista äitiä ansaitse, ja lapsesta kasvaisi vain uusi mt-potilas.
3. Olisin luultavasti myös liian tossuvanhempi, joka ei osaisi pitää kuria yllä. Lopputuloksena olisi lapsi, joka ei kuuntele auktoriteettia, koska auktoriteetti ei ole tarpeeksi vakuuttava. Voi vain kuvitella, miten tällainen näkyisi koulussa.
4. Muiden eritteet ällöttävät minua.
5. Pelkään oksentamista. Raskausaikana saattaisin oksentaa. Ja jos lapselle tulee mahatauti, se voisi tarttua minuun myös.
6. Haluan keskittyä muihin asioihin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miesten ulkonäöllä on paljonkin väliä naisten keskuudessa. Sillä 40-50v mies joka on pitkä ja hänellä on kaikki hiukset tallella päässään, voi hyvin olla suosittu 20v naisten keskuudessa. Tällainen mies menee helposti, esim. 20v lyhyen ja kaljuuntuvan miehen edelle parisuhdemarkkinoilla. Olen nähnyt tämän omassa lähipiirissä.
https://www.youtube.com/shorts/2Ncbqaw0Jk0
Miesten hiusrajalla on paljonkin väliä alle 40v naisten keskuudessa.
Hei hei hei, eihän tuossa videossa edes puhuttu mistään hiuksista, vaan parrasta! Osaatko ollenkaan englantia? Mites tämä parta-asia nyt tuohon logiikkaasi sopii? Mitä yritit tuolla videolla sanoa?
Ja miksi keski-ikäisenä miehenä edes katsot jotain teini-ikäisten tyttöjen videoit-...ai niin juu. yöks.
"Kiitos diagnoosista, mulla on siis defedenssejä."
Ihan jokaisella ihmisellä on defenssejä, 100%. En väitä että sulla olisi just tässä kohtaa, mutta mulle tuli hieman defensiivinen olo siitä ekasta viestistä. Tokasta ei enää, eli pahoittelut liian nopeasta diagnosoimisesta.
Defenssit on tärkeitä asioita, kunhan ei liian neuroottiseksi mene.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tajuntasi säilyy kuoleman jälkeen pitääkseen kirjaa kaikista noista asioista? Mitä sanoisi Einstein ja muut suurmiehet- ja naiset, joiden ajatuksia ja teoksia jaetaan sähköisesti ja kirjallisesti ympäri maailman? Turhia murheita "mitä minusta jää jälkeen". Yhtäkaikki koko ihmiskunta voi pyyhkiytyä pois ja ydinsäteilyllä lihonut jättiläistorakka paskoo ihmisten muistojen päälle. Tai kenties koko planeettaa ei ole.
Elämä on epäreilua, mutta kuolema on tasan samanlainen kaikille. Myös imperiumeille.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tätä elämää seurannut kauan ja oon tullut tulokseen, että tyhjintä ja katkerinta elämää viettää usein juuri nimenomaan lapselliset. He jotka ovat tehneet väärän valinnan ja kaatavat paskan niskaan niiden päälle, jotka ovat valinneet toisin. Sitten täällä kirjoitellaan ironisesti kuinka lapset tuovat täyttymyksen ja elämä on upeaa ja päälle haukutaan kaikki lapsettomat vajaiksi ja haukutaan heidän elämä turhaksi tai vastaavaa. Olen perheestä, jossa vanhemmat eivät osanneet rakastaa edes itseään saatikka meitä lapsia. Surullista mutta totta, eikä varmaan edes ihan niin harvinaista kun jotkut haluavat uskoa. Minä olen vela, mutta en todellakaan elä mitään pinnallista elämää ja moni jolla on lapsia niin elää. Ja lisätään nyt vielä ettei kukaan suutu, niin en todellakaan väitä, että kaikki lapselliset olisivat pinnallisia ja uskon että surin osa lapsia haluavista tekee niitä vakaan harkinnan päätteeksi ja täysin omasta hal
Mikä on sinun olemassaolosi funktio? Katkaista epäkelpo sukulinjasi haara? Vai mikä? Ihan uteliaisuudesta kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat käyttävät hyväkseen muiden tekemiä lapsia. Koulutuksen santi on jo sitä. Jois otat avustuksia,
Lasten tekeminen ei ole mikään pakollinen velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sielua ole olemassa. Sielulla pitäisi olla massa, jotta se ei sinkoutuisi avaruuteen maapallolta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä palstan feministilutkat kelpaa vain kivespussien tyhjennykseen.
Voi nyyh, minä saan seksiä ja sinä et! Byhyy sinulle kai sitten.
Pikku vinkki: keksi JOKU muu haukkumanimi joskus. Ei ole mahdollista enää että joku nainen noista aataminaikaisista termeistä loukkaantuisi. Yritä nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen, että minä jätän jälkeeni edes hitusen paremman maailman kun minusta aika koittaa. Siihen ei tarvita lapsia, ei työpaikkaa eikä oikeastaan mitään maallista vaan ainoastaan kykyä rakastaa lähimmäistä. Ja lähimmäisellä tarkoitan jokaista ihmistä, jonka elämäni aikana tapaan, riippumatta siitä virtaako meissä sama vai eri veri. Ja jos ajattelee mikä on pinnallista niin se on sitä, että hankitaan lapsia, että ITSESTÄ jää joku jälki, se ei ole rakkautta vaan pelkoa, joku voisi sanoa sitä vaikka kuoleman peloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena kerron, että on hyvin vaikea löytää 25-35-vuotiasta miestä, joka on sitoutumiskykyinen ja haluaa lapsia. Ei vaan onnistu.
Ota 40+ mies. He suostuvat siihen. Nuorena mies haluaa olla baanalla.
Ei nuoret naiset halua vanhaa pappaa. Tai sitten sillä papalla pitää olla jotain sellaista tarjota, mihin nuoret miehet eivät pysty. Esimerkiksi rahaa ja niin, että sitä rahaa myös sitten annetaan sille naiselle rutkasti käyttöön, eikä naisen tarvitse maksaa mistään.
Sitähän ne teidän perinteiset naiset siellä ulkomaillakin odottaa, ei ne muuten tänne suostuisi tulemaan.
Ja heille sitä rahaa käyttöön mielellään antaakin jos on mistä antaa koska asenne on aivan eri ulottuvuudesta kuin täkäläisillä. Ei
Annat mielelläsi käyttörahaa, kunhan asenne on kohdillaan? Eli palvelijan palkkaat, halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olemassaolosta pitäisi jäädä jotain jäljelle? Ei siitä kuolleena haudassa mädäntyessään tai tuhkaksi poltettuna tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tajuntasi säilyy kuoleman jälkeen pitääkseen kirjaa kaikista noista asioista? Mitä sanoisi Einstein ja muut suurmiehet- ja naiset, joiden ajatuksia ja teoksia jaetaan sähköisesti ja kirjallisesti ympäri maailman? Turhia murheita "mitä minusta jää jälkeen". Yhtäkaikki koko ihmiskunta voi pyyhkiytyä pois ja ydinsäteilyllä lihonut jättiläistorakka paskoo ihmisten muistojen päälle. Tai kenties koko planeettaa ei ole.
Elämä on epäreilua, mutta kuolema on tasan samanlainen kaikille. Myös imperiumeille.
Totesin vain mitä jää jäljelle kuoleman jälkeen ilman tunteilua.. Kuolleelle se on tietenkin samantekevää mitä jää. Nielaiseehan aurinko lopulta koko tämän pallon ja se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanon etten tälläiseen yhteiskuntaan halua lapsia.
Tuhansia vuosia on eletty riippuvuussuhteissa, nyt sitä ei enää ole.
Miehet ovat tarvinneet sen ruoan laittajan, vaatteiden pesijän, lasten hoitajan, lypsäjän ja seksin.
Naiset ovat tarvinneet puiden kaatajan, eläinten kaatajan, pellon kyntäjän, halon hakkaajan ja siittäjän.
Muista AP, että et voi edellyttää muilta ihmisiltä enempää kuin edellytät itseltäsi. Haluaisitko nuorena äidin rooliin kaikki ne töineen ja vastuineen? Niinpä.
Piikit sekotti ensin kuukautiset ja sitten... aika monilla varmaankin.