Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä minulla on syömishäiriö

Vierailija
16.03.2025 |

Olen ylipainoinen 5-kymppinen parisuhteessa oleva nainen. Ylipaino on seurausta aiemmasta laihuushäiriöstä, sekaisin menneistä kylläisyyssignaaleista sekä kuormittavasta elämäntilanteesta. Miesystävä, jonka kanssa olemme seurustelleet joitakin vuosia on viime aikoina alkanut kommentoimaan syömisiäni, syön hänestä paljon ja hänen mielestään minun pitäisi mennä juttelemaan asiasta jollekin, terapian olen aiemmin käynyt läpi. Olen kysynyt häneltä että pitääkö hän minua lihavana mutta tähän hän ei ole sanonut mitään. Minua on alkanut ahdistaa että hän "kyttää" syömisiäni ja tuntuu että en ehkä pääse asiasta yli. Mitä mieltä olette, onko tällainen kommentointi ok? Elämäntilanne edelleen kuormittava, joten aikaa omaan itseen panostamiselle ei oikein ole. Mies on itse hieman ylipainoinen 5-kymppinen setä, ei mikään kedon kaunein kukkanen mutta minulle riittävän komea.

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sinä tiedät syötkö paljon. Jos syöt niin onhan mies oikeassa, eikä tuo pahasti ole sanottu mieheltä.

Syön kai paljon kun ylipainoa on, suurempi ongelma se että en ehdi liikkumaan enkä suunnittelemaan syömisiäni hyvin. Syön suhteellisen terveellisesti ja normaalin ateriarytmin mukaan.

Eli syöt koko ajan.

Siinä se selitys sitten olikin.

Itselläni on syömishäiriötä ja paino laskenut, kun olen alkanut syödä 4-5 x/pv, kun aiemmin söin harvemmin.

Vierailija
122/128 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla. Itsekin myönnät, että on ollut. Ei ne oikeastaan koskaan minnekään katoa. Muuttavat muotoa vain, ja jotkut pystyvät pitää kurissa, mutta aina ne on taustalla.

Ihan varmasti syöt liikaa, jos olet ylipainoinen, mutta niin syö miehesin. 

Jep, myönnän tämän ja olen miehellekin sanonut. Mutta onko tämä hänen kommentointi ok? Selitin hänelle jo että ahdistun tällaisesta kovasti.

ap

Ei tietenkään ole. Eihän koskaan saa sanoa mitään, ettei toinen vaan pahoita mieltään. Haloo! Mies ei pidä sinua enää viehättävänä ja haluaisi että teet muutoksen. Ja miksi et tekisi, olethan omasta mielestäsikin läski.

Mulla on paras neuvo: Laihduta kaikessa hiljaisuudessa ja treenaa itsellesi kunnon "kostokroppa", valmistele samalla omalta osaltasi eroa, katsele uusi kämppä jne. Sitten vaan jätät miehen kuin nallin kalliolle läskeineen päivineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehesi mielestä sinulla ole syömishäiriötä, jos syöt paljon ja mies sanoo tämän ääneen. Sanot itsekin olevasi ylipainoinen. Toki voit miehellesi syömishäiriötaustasta kertoa. Syömishäiriöisen ei välttämättä ole järkevää ruveta laihduttamaan. Tärkemäpää olisi ravinnon terveellistäminen ja monipuolistaminen ja annoskokojen miettiminen. 

Aiheesta on jo riidelty ja taustat on kerrottu. Hän on sanonut että mielestään minulla on syömishäiriö ja syön liikaa. Silti ei ole lopettanut kommentointia, uudelleen otti asian puheeksi.

ap

No jos lihot niin silloinhan sinä syöt liikaa, mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Ai haluat mammapalstalta hyväksynnän sille että saat syödä niin paljon kun huvittaa? Hirvee nippu löyty kyllä selityksiä. Pitäiskö ruveta niitä annoskokoja pienentämään ihan oman terveydenkin kannalta? On se kumma kun on tietty elin tuolla haarovälissä niin silloin saa kyllä uhriutua ja vielä tukea siihen.

Vierailija
124/128 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehesi mielestä sinulla ole syömishäiriötä, jos syöt paljon ja mies sanoo tämän ääneen. Sanot itsekin olevasi ylipainoinen. Toki voit miehellesi syömishäiriötaustasta kertoa. Syömishäiriöisen ei välttämättä ole järkevää ruveta laihduttamaan. Tärkemäpää olisi ravinnon terveellistäminen ja monipuolistaminen ja annoskokojen miettiminen. 

Aiheesta on jo riidelty ja taustat on kerrottu. Hän on sanonut että mielestään minulla on syömishäiriö ja syön liikaa. Silti ei ole lopettanut kommentointia, uudelleen otti asian puheeksi.

ap

Jätä hänet. Voit yksin paremmin. 

Juu on alkanut tuntua että on yksi kuormitustekijä.

ap

Joo jätä hänet niin voit yksin lihoa kun syöttöporsas. Jäädään sitten odottamanaan mikä on sitten sun seuraava avaus tällä palstalla

Vierailija
125/128 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei taida ymmärtää, mitä syömishäiriö on , jos kuittailee syömisistäsi. Sano , että et halua kuunnella hänen kommentointiaan syömisistäsi.

Johan ap sanoi. En itse jäisi

Akka on varmaan reilusti yli satakiloinen porsas. Juurihan hän sanoi että mies lievästi ylipainoinen niin en usko että paljoa on liikakiloja

Vierailija
126/128 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jätä hänet. Voit yksin paremmin. 

Juu on alkanut tuntua että on yksi kuormitustekijä.

ap

Tehokkain intohimon tappaja on akka joka on lihonut valaaksi.

Vierailija
127/128 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on sellainen tunne että sulla on sitä ylipainoa ihan reilusti. Kerro paljonko pituus ja paino?

Vierailija
128/128 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan tuohon viestiini, jossa kirjoitin että on karua lukea täällä ohjeita, että apn pitää vähentää ansiotyötä ja perheestä huolehtimista, että tosiaan jos paino olisi ollut se asia joka apta vaivaa, niin ehdottomasti kannustan kaikkiin muutoksiin, jotka tukee sitä mitä hän elämässä haluaa. Jos joku nyt siis miettii että haluaa vähentää omaa kuormitusta töissä tai perheessä, niin se on ehdottomasti ok jos se on oma halu. Mutta sitä en ymmärrä että ulkopuoliset asettaa ylipainon niin isoksi möröksi, että se pitää vähentää kaikin keinoin.

Minusta paino ei edes ole tässä ketjussa oleellisin asia, vaan se, että apn mukaan hän ei jaksa huolehtia itsestään kuormittavan elämäntilanteen takia. Mielestäni oma hyvinvointi on tärkeimpiä asioita, johon kannattaa panostaa ja menee esim taloudellisten asioiden edelle. Toki sopiva tasapaino on hyvä olla, ei talouttakaan kannata laiminlyödä, muttei työlle kannata terveyttään uhrata 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän