Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä minulla on syömishäiriö

Vierailija
16.03.2025 |

Olen ylipainoinen 5-kymppinen parisuhteessa oleva nainen. Ylipaino on seurausta aiemmasta laihuushäiriöstä, sekaisin menneistä kylläisyyssignaaleista sekä kuormittavasta elämäntilanteesta. Miesystävä, jonka kanssa olemme seurustelleet joitakin vuosia on viime aikoina alkanut kommentoimaan syömisiäni, syön hänestä paljon ja hänen mielestään minun pitäisi mennä juttelemaan asiasta jollekin, terapian olen aiemmin käynyt läpi. Olen kysynyt häneltä että pitääkö hän minua lihavana mutta tähän hän ei ole sanonut mitään. Minua on alkanut ahdistaa että hän "kyttää" syömisiäni ja tuntuu että en ehkä pääse asiasta yli. Mitä mieltä olette, onko tällainen kommentointi ok? Elämäntilanne edelleen kuormittava, joten aikaa omaan itseen panostamiselle ei oikein ole. Mies on itse hieman ylipainoinen 5-kymppinen setä, ei mikään kedon kaunein kukkanen mutta minulle riittävän komea.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Elämäntilanne edelleen kuormittava, joten aikaa omaan itseen panostamiselle ei oikein ole. 

Mieti tätä kirjoittamaasi lausetta. Tässä on sun ongelma.    

Vierailija
22/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla. Itsekin myönnät, että on ollut. Ei ne oikeastaan koskaan minnekään katoa. Muuttavat muotoa vain, ja jotkut pystyvät pitää kurissa, mutta aina ne on taustalla.

Ihan varmasti syöt liikaa, jos olet ylipainoinen, mutta niin syö miehesin. 

Jep, myönnän tämän ja olen miehellekin sanonut. Mutta onko tämä hänen kommentointi ok? Selitin hänelle jo että ahdistun tällaisesta kovasti.

ap

Jos sinulla on kuumetta ja mies sanoo, että sinulla on kuumetta, onko se oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>>Elämäntilanne edelleen kuormittava, joten aikaa omaan itseen panostamiselle ei oikein ole. 

No miten itse ratkaisisit vyyhdin työ, lasten elämän ja ongelmien ratkominen sekä iäkkään vanhemman hoitaminen?

Ap

Vierailija
24/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sinä tiedät syötkö paljon. Jos syöt niin onhan mies oikeassa, eikä tuo pahasti ole sanottu mieheltä.

Syön kai paljon kun ylipainoa on, suurempi ongelma se että en ehdi liikkumaan enkä suunnittelemaan syömisiäni hyvin. Syön suhteellisen terveellisesti ja normaalin ateriarytmin mukaan.

ap

En kuuntelisi keneltäkään kommentointia syömisestäni tai painostani. 

Jos rakastat miestä, pyydä lopettamaan. Jos ei lopeta, vapauta hänet luontoon.

Vierailija
25/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sinä tiedät syötkö paljon. Jos syöt niin onhan mies oikeassa, eikä tuo pahasti ole sanottu mieheltä.

Syön kai paljon kun ylipainoa on, suurempi ongelma se että en ehdi liikkumaan enkä suunnittelemaan syömisiäni hyvin. Syön suhteellisen terveellisesti ja normaalin ateriarytmin mukaan.

ap

jeesus mitä soopaa :D päinvastoin lisää vähän sitä kiirettä niin voit jättää yhden turhan aterian pois.

Vierailija
26/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten itse ratkaisisit vyyhdin työ, lasten elämän ja ongelmien ratkominen sekä iäkkään vanhemman hoitaminen?

Ap

syö se vanhempi. sillä sää oot ongelmas ratkonu ennenkin :D

Vierailija
27/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hän on sinusta todella huolissaan, koska ylipainoisen ruokailuun puuttuminen on muuten niin kuuma peruna:(

Itse on mahakas setä joka syö miten sattuu.

ap

Sinulla on yhtälainen oikeus kommentoida miehesi painoa ja syömisiä mitä hän kommentoi sinun. Parasta olisi, jos lähtisitte yhdessä toteuttamaan elämäntapamuutosta. 

*tirsk* Kaksi pullukkaa sättimässä toisiaan ja kiistelemässä kumpi ompi laihempi :D

Vierailija
28/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En kuuntelisi keneltäkään kommentointia syömisestäni tai painostani. 

Jos rakastat miestä, pyydä lopettamaan. Jos ei lopeta, vapauta hänet luontoon.

ja liho yksin loppuelämäs

Vierailija
29/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehesi mielestä sinulla ole syömishäiriötä, jos syöt paljon ja mies sanoo tämän ääneen. Sanot itsekin olevasi ylipainoinen. Toki voit miehellesi syömishäiriötaustasta kertoa. Syömishäiriöisen ei välttämättä ole järkevää ruveta laihduttamaan. Tärkemäpää olisi ravinnon terveellistäminen ja monipuolistaminen ja annoskokojen miettiminen. 

Aiheesta on jo riidelty ja taustat on kerrottu. Hän on sanonut että mielestään minulla on syömishäiriö ja syön liikaa. Silti ei ole lopettanut kommentointia, uudelleen otti asian puheeksi.

ap

Jätä hänet. Voit yksin paremmin. 

Vierailija
30/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehesi mielestä sinulla ole syömishäiriötä, jos syöt paljon ja mies sanoo tämän ääneen. Sanot itsekin olevasi ylipainoinen. Toki voit miehellesi syömishäiriötaustasta kertoa. Syömishäiriöisen ei välttämättä ole järkevää ruveta laihduttamaan. Tärkemäpää olisi ravinnon terveellistäminen ja monipuolistaminen ja annoskokojen miettiminen. 

Aiheesta on jo riidelty ja taustat on kerrottu. Hän on sanonut että mielestään minulla on syömishäiriö ja syön liikaa. Silti ei ole lopettanut kommentointia, uudelleen otti asian puheeksi.

ap

Jätä hänet. Voit yksin paremmin. 

Juu on alkanut tuntua että on yksi kuormitustekijä.

ap

Vierailija
31/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun niin paljon kuin pystyn ja laitan kotona kotiruokaa, salaattia ja hedelmiä myös.

ap

Miksi sinun pitäisi liikkua niin paljon kuin pystyt? Kohtuus siihenkin. Jos elämäntilanne on kuormittava, liiku kevyemmin. Liikunta on fyysistä stressiä ja yhdessä henkisen kanssa saattaa mennä yli kestokyvyn. Jos hoidat kouluikäisten ja vanhuksen asioita, juokset sinne tänne joka tapauksessa. Pienessä liikkeessä pitkin päivää on hyvä ohje. Tunnin lenkki voi olla tarpeeton ja liikaa, ellet sitten tee sitä päästäksesi rauhaan vaatimuksilta. Kuuntele kehoasi, mikä tekee sille hyvää.

Vierailija
32/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla. Itsekin myönnät, että on ollut. Ei ne oikeastaan koskaan minnekään katoa. Muuttavat muotoa vain, ja jotkut pystyvät pitää kurissa, mutta aina ne on taustalla.

Jep, myönnän tämän ja olen miehellekin sanonut. Mutta onko tämä hänen kommentointi ok? Selitin hänelle jo että ahdistun tällaisesta kovasti.

ap

Ei ole ok. Eikä takaisin sanominen ole ratkaisu. Jos ei ole lopettanut pyynnöstä huolimatta, suhteella ei ole tulevaisuutta. 

Vierailija
33/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun niin paljon kuin pystyn ja laitan kotona kotiruokaa, salaattia ja hedelmiä myös.

ap

niin paljon kun pystyn, no et varmasti. ja hedelmät lihottaa niissä kun on valtavasti sokeria

Vierailija
34/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi sinun pitäisi liikkua niin paljon kuin pystyt? Kohtuus siihenkin. Jos elämäntilanne on kuormittava, liiku kevyemmin. Liikunta on fyysistä stressiä ja yhdessä henkisen kanssa saattaa mennä yli kestokyvyn. Jos hoidat kouluikäisten ja vanhuksen asioita, juokset sinne tänne joka tapauksessa. Pienessä liikkeessä pitkin päivää on hyvä ohje. Tunnin lenkki voi olla tarpeeton ja liikaa, ellet sitten tee sitä päästäksesi rauhaan vaatimuksilta. Kuuntele kehoasi, mikä tekee sille hyvää.

Tarkoitinkin että liikun vähän kun elämä muuten hektistä mutta yritän pari kertaa viikossa.

ap

Vierailija
35/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole ok. Eikä takaisin sanominen ole ratkaisu. Jos ei ole lopettanut pyynnöstä huolimatta, suhteella ei ole tulevaisuutta. 

siihenkö se kaatuu kun toinen ei tee niinkun käsketään. vaikka oliskin vaan huolehtinu toisen terveydestä :D mihin te puolisoo tarvitte? jonkun tiskirätin nyökyttään päätä

Vierailija
36/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole tuo jota kommentoit, mutta lähtisin ratkomaan tuota puuttumalla siihen mihin pystyy puuttumaan. Eli työ. Vaihda vähemmän stressaavaan jos nykyinen estää itsestä huolehtimisen. 

Vierailija
37/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä sinusta itsestäsi tuntuu?

Tuo elämän kuormittavuus on se mitä lähtisin sinuna ensin purkamaan, koska se aiheuttaa sitten muuta, mahdollisesti stressiä, unettomuutta, uupumusta ja sen mitä itsekin sanot, et jaksa hoitaa itseäsi. Sitten tulee syötyä huonosti, liikuttua vähän ja niin päin pois - tästä syntyy noidankehä.

Miesystävän huomauttelu ei auta mitään, se vain kasaa lisää stressiä. 

Joten mieti mikä kuormittaa, ja lähtee purkamaan sitä kasaa. Sinulle aikaa itsellesi, vähemmän stressiä, aikaa tehdä parempia valintoja. Mies voisi huomauttelun sijaan auttaa esimerkiksi terveellisempien ruokien laittamisessa ja houkuttelemisessa mukavaan yhdessä liikkumiseen.

Mulla on kouluikäisiä lapsia edellisestä liitosta, vaativa työ sekä hoidan iäkästä vanhempaa. Aivan mahdoton purkaa tätä vyyhtiä vuoden parin sisällä

Tuossa on tekemistä. Mutta onko sinun pakko tehdä tuo kaikki itse? Mihin voisit hakea apua?

Voiko vanhukselle ostaa hoitopalveluita? Onko muita sisaruksia, jotka voisivat ottaa jotain hoitaakseen/osallistua vanhuksen hoitoon? Et ole huono tytär, vaikka annat jotain pois.

Käyvätkö lapset toisella vanhemmalla?

Työ on tärkeää, mutta voisitko olla vähän vähemmän tärkeä ja lähteä ulos tunniksi kävelemään klo 16:00. Tai menet meditoimaan/ perjantaisin klo 15:00, tästä ei neuvotella. Jos töitä on liikaa, kannattaa keskustella esimiehen kanssa, miten tilannetta voitaisiin parantaa. Tarvittaessa työterveyden kautta. Jatkuva stressi ja kuormitus on pidemmän päälle oikeasti huolestuttava tilanne ja on vaaraksi terveydellesi.

Vierailija
38/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanoisit sille punkero-ukolle että "tuossa on seitsemän hirttä poikki , Herra on hyvä ja lähtee! 

Jos Ukko on viiskymppisenä jo tuommoinen jankuttaja niin se tulee vaan pahennemaan kun vanhenee lisää. 

Vierailija
39/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikään noista asioista ei varsinaisesti lihota... 

Vierailija
40/128 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei tietenkään ole. Eihän koskaan saa sanoa mitään, ettei toinen vaan pahoita mieltään. Haloo! Mies ei pidä sinua enää viehättävänä ja haluaisi että teet muutoksen. Ja miksi et tekisi, olethan omasta mielestäsikin läski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme