Vanhempi puuttui koulukiusaamiseen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/71682011-2b32-4acd-b734-9ba3197809a7
Mitä muita vaihtoehtoja tälle vanhemmalle oli jäänyt? Kiusaaja jatkaa kiusaamistaan, kiusaajan vanhemmat vähättelevät tilannetta, koulu ei tee mitään ja selvästi kiusaajaa ei edes ole erotettu koulusta.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusasi yksi poika aikoinaan alakoukussa. Kerroin äidilleni ja mentiin yhdessä pojan kotiin. Pojan äiti tuli pihalle poikansa kanssa ja antoi pojalle sellaisen selkäsaunan äitini ja minun nähden, että en voisi moista kuvitella.
Kiusaaminen loppui ja myöhemmin teineinä,olimme ihan kavereita. En kyllä koskaan pehunut muille tuosta höykytyksestä.
pojan äidillä oli selkärankaa.
40: varmastikin minä mahdollistin kiusaamisen, koska olin itse kiusattu. Mutta onneksi minun isäni ei käynyt hakkaamassa kiusaajaa tai ylipäätään ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin, opetetaan se oma lapsi tappelemaan niin hän ratkoo itse ongelmat. Kerroin isälleni aikoinaan että minua kiusataan, hän ilmoitti minut nyrkkeilyyn ja treenattiin myös kotona. Vuoden päivät meni harjoitellessa ahkerasti, väistellessä koulussa kiusaajia ja miettiessä että joku päivä tulee stoppi. Sitten se päivä tuli, kiusaajia turpaan, kaikkia kolmea ja loppui kuin seinään.
Tyttöjen kiusaaminen ei ole fyysistä. Pojilla tämä toimii, tytöillä heikommin.
Ei tuo nykypäivänä toimi edes poikien kohdalla. Toisia lyövät nykypäivänä lähinnä nepsytapaukset, joilla on heikko impulssikontrolli. Kiusaajia taas ovat ne, jotka ehdoin tahdoin ärsyttävät näitä lyöjiä. Sellainen aika, jolloin tappelija olisi sosiaalisesti menestyvä, on historiaa.
Yleensä kiusaajaksi muuttuu kun on ensin ollut kiusattuna ikuisuuden eikä kukaan ole tenhyt asialle mitään. Lopulta sydän kylmenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että koulu ei tee mitään?
Tämän tapauksen kohdalla ei voi tietää, mutta kyllähän koulujen toimenpiteet ovat todella tehottomia, jos niitä edes on.
Uskon tällaisten tapausten yleistyvän, kun vanhemmat haluavat suojata lapsensa mielenterveyttä.
Meinaatko tosissasi että opettajien päivät kuluvat vain ja ainoastaan opettamiseen? Että joka päivä jokaisen tunnin saa käyttää tuntisuunnitelman toteuttamiseen? Olisipa ihanaa, jos noin olisi! Valitettavasti suuri osa päivästä kuluu erilaisten riitojen selvittämiseen ja myös kiusaamistilanteiden käsittelyyn. Siksi raivostuttaa aina tämä sama kommentti, että "koulu ei tee mitään"! Voisiko olla kuitenkin kyse siitä, että koulussa on tehty kiusaamisenvastaiset toimenpiteet tai prosessi on käynnissä mutta n
Eihän tuossa niin sanottu. Sillä riitojen selvittelyllä ja lätisemisellä ei vaan ole kovin tehokasta vaikutusta. Siksi sitä joudutte niin paljon tekemään.
Ja tosi paljon on kiusaamista mitä opettajat eivät tyttöjen kohdalla muka huomaa, jos kiusaaja on opettajan suosikki tai hyvä oppilas.
Vierailija kirjoitti:
40: varmastikin minä mahdollistin kiusaamisen, koska olin itse kiusattu. Mutta onneksi minun isäni ei käynyt hakkaamassa kiusaajaa tai ylipäätään ketään.
Te kiusaamisen mahdollistajat olette niitä piilokiusaajia joille kiusaaminen on täysin ok, niin kauan, kun sadistin ensisijaisesti fokus on jossain toisessa kuin itsessä.
Mistä vetoa, että jos sinä itse olisit ollut sen hirviöpojan uhri-fokus-1, sinä ei tuntisi sympatiaa sille pahoinpidellylle koulusadistille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin, opetetaan se oma lapsi tappelemaan niin hän ratkoo itse ongelmat. Kerroin isälleni aikoinaan että minua kiusataan, hän ilmoitti minut nyrkkeilyyn ja treenattiin myös kotona. Vuoden päivät meni harjoitellessa ahkerasti, väistellessä koulussa kiusaajia ja miettiessä että joku päivä tulee stoppi. Sitten se päivä tuli, kiusaajia turpaan, kaikkia kolmea ja loppui kuin seinään.
Ja sen jälkeen saakin olla loput kouluvuodet yksin.
Kavereiden määrä kyllä kasvoi itselläni tuon jälkeen.
S.Stallonen lapsuus oli tuollainen.
Kun ei tämä kädetön järjestelmä pysty yhtään mihinkään, niin ihmisten tarvitsee yhä useammin ottaa oikeus omiin käsiin. Sankarivanhempi. Tekisin saman ja kärsin siitä ssamani rangaistuksen jos lastani kiusattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kiusaamisen mahdollistajat olette niitä piilokiusaajia joille kiusaaminen on täysin ok, niin kauan, kun sadistin ensisijaisesti fokus on jossain toisessa kuin itsessä.
Mistä vetoa, että jos sinä itse olisit ollut sen hirviöpojan uhri-fokus-1, sinä ei tuntisi sympatiaa sille pahoinpidellylle koulusadistille
Olin vuosia hänen ensisijainen uhrinsa. Pidä suusi kiinni.
Lehteen yhteyttä ottanut vanhempi tehnyt ikävän virheen. Ei tajunnut että sympatiat kaatuu kiusatun lapsen vanhemman puoleen. Yhtä lailla voisin väittää että jäljet niskassa on itse aiheutettuja ja lapsen hysteria täysillä dramatisoitu ja liioiteltua - kuin ettei hyökkäyksen uhri koskaan kiusannut ketään. Eikö vain?
Kertoo paljon ettei anna poliisin hoitaa hommiaan vaan ulistaan iltasanomiin kuvan kera..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen jälkeen saakin olla loput kouluvuodet yksin.
Kavereiden määrä kyllä kasvoi itselläni tuon jälkeen.
S.Stallonen lapsuus oli tuollainen.
Aivan. Tuo, että toisia hakkaamalla saisi sosiaalista arvostusta, on eläkeikäisten fantasia.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusasi yksi poika aikoinaan alakoukussa. Kerroin äidilleni ja mentiin yhdessä pojan kotiin. Pojan äiti tuli pihalle poikansa kanssa ja antoi pojalle sellaisen selkäsaunan äitini ja minun nähden, että en voisi moista kuvitella.
Kiusaaminen loppui ja myöhemmin teineinä,olimme ihan kavereita. En kyllä koskaan pehunut muille tuosta höykytyksestä.
Tällainhan se kiusaamisen loppuisi, mutta kun nykyään ei saa näitä keinoja käyttää. Mieluummin sitten annetaan kiusattujen menettää mielenterveytensä ja tehdä itsemurha tai olla lääkityksellä sairaseläkkeellä. Sitten ihmetellään huonosti käyttäytyviä ja rajattomia nuoria jengeissä ja syrjäytyneitä masentuneita ihmisiä joiden hoitoihin ja eläkkeisiin menee rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kiusaajaksi muuttuu kun on ensin ollut kiusattuna ikuisuuden eikä kukaan ole tenhyt asialle mitään. Lopulta sydän kylmenee.
Harvinaista tällainen. Yleensä kiusattu on kiltti ja hiljainen ujo, jolla ei ole vahva itseluottamus. Tällaisen kimppuun on helppo raukkamaisesti käydä koska hän ei osaa sanoa takaisin tai ei ole kaveripiiriä joka puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainhan se kiusaamisen loppuisi, mutta kun nykyään ei saa näitä keinoja käyttää. Mieluummin sitten annetaan kiusattujen menettää mielenterveytensä ja tehdä itsemurha tai olla lääkityksellä sairaseläkkeellä. Sitten ihmetellään huonosti käyttäytyviä ja rajattomia nuoria jengeissä ja syrjäytyneitä masentuneita ihmisiä joiden hoitoihin ja eläkkeisiin menee rahaa.
Väheksymättä kouluissa tapahtuvaa kiusaamista, useimmiten se väkivaltaa käyttävä ihminen on lapsen oma vanhempi, se, jonka pitäisi suojella lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti säälit häntä niin että vieläkin ihan oksettaa kun hän sai maistaa omaa lääkettään? Sulla ei oo kaikki ihan kohdillaan, et ainakaan arvosta itseäsi juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän selittää sopivasti sen, että miksi sua "pelotti" se, että toisen uhrin vanhempi puolusti omaa lastaan. Ei ihme, koska sinä halusit, että sillä sadistilla on jotain muita uhreja sinun sijaan!
Ei millään pahalla, mutta mitä enemmän sinä puolustat sitä koulusadistia sitä enemmän sinä vain muutut kaksinaamaiseksi nilviäiseksi joka hyväksyy kiusaamiset muiden kohdalla.
Kun oma pikku piltti on kiusaaja ja saa ansionsa mukaan, niin silloin ei uhriuduta lehdessä vaan mietitään mikä meni omassa kasvatuksessa pieleen. Toi oli oppikoulu elämästä.
Tyttöjen kiusaaminen on niin salakavalaa, että suosittelen kaikille kiusatuille body kameroita, joilla saadaan aineistoa talteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väheksymättä kouluissa tapahtuvaa kiusaamista, useimmiten se väkivaltaa k
Koulukiusaaminen on niin yleistä, että uskoisin sen olevan yleisempää kuin vanhempien harjoittama väkivalta. Ainakin itse tunnen vain niitä masentuneita joita on koulukiusattu, ei kotona pahoinpidelty.
Sitä paitsi jos kotona pahoinpidellään, niin siihen on tehokkaat keinot, lapsi huostaanotetaan, ei vanhempien touhua katsota läpi sormien ja silitellä. Mutta koulukiusaajalle vaan puhutaan ja lässytetään, ja ongelma jatkuu.
Monessa maassa vanhemmat joutuvat oikeuteen kiusaamisesta, ja se onkin poliisiasia. Eivät lapset saa vainota lapsia sen enempää kuin aikuisetkaan, vaan tällainen vaino on saatava loppumaan ajoissa. Lapsi pitää ottaa huostaan, jos kasvatus on noin huonoa, että lapsi alkaa vainota muita lapsia, eikä vanhemmat edes ota vastuuta käytöksestä. Rikollista.
Tyttöjen kiusaaminen ei ole fyysistä. Pojilla tämä toimii, tytöillä heikommin.