Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nykyään matkustaa junalla ilman älypuhelinta?

Vierailija
16.03.2025 |

Pitäisi ladata kaiken maailman asiakkuussovelluksia ja koodeja että saa ostettua matkalipun. 

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten matkustin ilman älylaitetta etelästä pohjoiseen junalla. Liput ostin etukäteen netin kautta ja tulivat tulosteena postitse.

Vierailija
22/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko firmat että kuluttajat haluavat käyttää äppejä kaikkeen? Esimerkkinä autonlataukset, tyyliin tarvittiin joku EU-asetus että latauspisteisiin saatiin korttimaksu/lähimaksu mahdollisuus äpin sijaan. Se oli maailman rasittavin asia että aina menit lataamaan autoa uuteen paikkaan, niin piti ladata äppi, rekisteröityä, syöttää luottokortti tiedot. Miksei pelkkä lähimaksu olisi riittänyt?

Lähimaksu tulee kalliimmaksi sille kauppialle. Ja korteissa on jatkuvasti toimintahäiriöitä, joiden aikana löhimaksukaan ei toimi, eikä siis tule myyntiäkään. Ei (söhkönkään) kauppiaalla sellaiseen ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalipun voi ostaa esim läppärin tai padin selaimella ja tulostaa paperille kotona, jollei halua maksaa sitä lippuautomaatin tulostusmaksua. Tai sen voi näyttää konnarille siitä lääpärin näytöltä, jos se on mukana. Juuri puhelinta ei siis tarvits mihinkään.

Myykö VR "läppäreitä tai pädejä"? Tulee kalliiksi ostaa sellainen pelkän junamatkan takia.

No voi elää siellä metsässä ja odottaa että asiat passataan valmiiksi.

Mä olen tottunut siihen että saa pelvelua. On ihan tarpeetonta että mun pitää itse tulostella jotain lippuja kun ihminen voisi ne ihan hyvin vaikka tiskillä mulle myydä ja printata. Se ei ole mitään kehitystä että kaikki työt siirretään asiakkaille itse tehtäväksi

Vierailija
24/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrältä saa matkalipun paperille tulostettuna. Myös suoraan VRltä tilattuna saa halutessaan lipun sähköpostina tai paperitulosteena.

VRllä matkustaa myös moni iäkäs ym., joilla ei mitään älylaitteita ehkä ole. Sellaisten ihmisten matkat tyssäisivät tyystin, jos älylaite olisi pakollinen.

Vierailija
25/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kävi harmittamaan iäkkäämmän ihmisen puolesta joka oli menossa välille Kirkkonummi-Helsinki. Tuolloin sai vielä sentään lippuja juna-asemilta. Miten tällainen henkilö matkustaa joka ei osaa tai ylipäätänsä omaa älypuhelinta? Voi tulla yllätyksenä jos harvoin matkustaa. Yhteiskuntakaan ei ota koppia. Yhtäkkiä täytyisi osata asioita ja omata laitteita, joita vaikeaa käyttää. Jos ei ole omaisia lähellä niin hyvin hankalaa.

Vanhempani, 70+, ovat ostaneet liput tietokoneella ja tulostaneet ne kotona valmiiksi. Ihan itse.

Mä oon 50, mulla ei oo tulostinta.

Vierailija
26/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin ostaa sarjalipun Helsingin asiakaspalvelusta. Virkailija halusi sähköpostiosoitteeni. Eikö junalla voi enää nykyään matkustaa anonyymisti ja satunnaisesti kun ihmisten tietoja kerätään ja rekisteröidään?

Käytä kertakäyttöistä sähköpostiosoitetta.

Vierailija
27/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsepalveluyhteiskunta

lisämaksusta

Vierailija
28/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko firmat että kuluttajat haluavat käyttää äppejä kaikkeen? Esimerkkinä autonlataukset, tyyliin tarvittiin joku EU-asetus että latauspisteisiin saatiin korttimaksu/lähimaksu mahdollisuus äpin sijaan. Se oli maailman rasittavin asia että aina menit lataamaan autoa uuteen paikkaan, niin piti ladata äppi, rekisteröityä, syöttää luottokortti tiedot. Miksei pelkkä lähimaksu olisi riittänyt?

Lähimaksu tulee kalliimmaksi sille kauppialle. Ja korteissa on jatkuvasti toimintahäiriöitä, joiden aikana löhimaksukaan ei toimi, eikä siis tule myyntiäkään. Ei (söhkönkään) kauppiaalla sellaiseen ole varaa.

No on se kumma juttu että jollain jätskimyyjällä on varaa ottaa korttimaksuja, mutta sun mielestä lähimaksu on liian kallis jollekin isolle huoltamoketjulle? Ja mitä korttien toimimattomuuteen tulee, niin ne äpitkin tarkistaa kortin toimivuuden/katteen, eli jos kortissa on häiriö niin ei äpilläkään voi ladata

Vierailija
29/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalipun voi ostaa esim läppärin tai padin selaimella ja tulostaa paperille kotona, jollei halua maksaa sitä lippuautomaatin tulostusmaksua. Tai sen voi näyttää konnarille siitä lääpärin näytöltä, jos se on mukana. Juuri puhelinta ei siis tarvits mihinkään.

Myykö VR "läppäreitä tai pädejä"? Tulee kalliiksi ostaa sellainen pelkän junamatkan takia.

No voi elää siellä metsässä ja odottaa että asiat passataan valmiiksi.

Mä olen tottunut siihen että saa pelvelua. On ihan tarpeetonta että mun pitää itse tulostella jotain lippuja kun ihminen voisi ne ihan hyvin vaikka tiskillä mulle myydä ja printata. Se ei ole mitään kehitystä että kaikki työt siirretään asiakkaille itse tehtäväksi

Silloin sun pitää maksaa siitä palvelusta. Itse en ala maksamaan lisää lipuista näiden vajakkien ongelmien vuoksi.

Vierailija
30/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä trendiä Suomessa, että älypuhelimella pitäisi tehdä melkein mitä vaan. Miksi? Siksikö koska "me voidaan" tms?

Minusta se on helpottanut monia asioita. Ei tarvitse aina mennä paikan päälle hoitaakseen jonkun jutun.

Mä taas en ymmärrä tätä vastustusta tekniikan kehittymiselle.

Vierailija
31/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traviste siis läppäri tietokoneen ja tulostimen. Voi hemmetti mitä touhua nykyään.

Vierailija
32/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi 1500 eur puhelin kahden vuoden välein

inttervep 40 eur/kk

on tää itsepalvelu vaan niin helppoa ja halpaa

Vierailija
33/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kävi harmittamaan iäkkäämmän ihmisen puolesta joka oli menossa välille Kirkkonummi-Helsinki. Tuolloin sai vielä sentään lippuja juna-asemilta. Miten tällainen henkilö matkustaa joka ei osaa tai ylipäätänsä omaa älypuhelinta? Voi tulla yllätyksenä jos harvoin matkustaa. Yhteiskuntakaan ei ota koppia. Yhtäkkiä täytyisi osata asioita ja omata laitteita, joita vaikeaa käyttää. Jos ei ole omaisia lähellä niin hyvin hankalaa.

Vanhempani, 70+, ovat ostaneet liput tietokoneella ja tulostaneet ne kotona valmiiksi. Ihan itse.

Oletko kirjastosta kuullut? Vai elätkö metsässä?

Vierailija
34/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten matkustin ilman älylaitetta etelästä pohjoiseen junalla. Liput ostin etukäteen netin kautta ja tulivat tulosteena postitse.

-Onneksi posti tuli (ajoissa) perille.

Vierailija
35/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 41, enkä myöskään tunne ketään kenellä olisi tulostinta. 

Vierailija
36/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun junalla menen ostan lipun ärrältä. Toki lähi R-kioskni sijaitsee itselle ihanteellisessa paikassa

Vierailija
37/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä mummolla ei ole älypuhelinta. En aio ostaakaan sitä. Näkö ei oikein ole hyvä, enkä muutenkaan  tarvitse  sitä.

Miulla  on tämmönen uusi  tavallinen kännykkä.

Pitäisi päästä  käymään  Etelä-Suomessa  muutaman viikon kuluttua,   nyt en tiedä  mitenkähän  saan sen matkalipun ostettua.

Viimeksi kuljin junalla vuosia sitten, silloin sai ostettua ihan paperilipun.

Pitää matkustaa linja-autolla. 

Googletapa. Netti sulla kai on, kun palstallakin olet.

Vierailija
38/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mulla taas on tulostin muttei kallista mustetta....

Vierailija
39/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kirjastosta kuullut? Vai elätkö metsässä?

Niin että kun haluat lähteä junalla johonkin, niin ehdotat että ensiksi pitää matkustaa kirjastoon? Et säkään ihan normaali ole..

Vierailija
40/126 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaksi tai mahdottomaksi on tehty matkalipun ostaminen satunnaiselle käyttäjälle. Kaikki eivät asu paikassa, mistä lipun voisi käydä ostamassa/ tulostamassa. Niinpä käytännössä auton varassa ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä