Voiko nykyään matkustaa junalla ilman älypuhelinta?
Pitäisi ladata kaiken maailman asiakkuussovelluksia ja koodeja että saa ostettua matkalipun.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani, 70+, ovat ostaneet liput tietokoneella ja tulostaneet ne kotona valmiiksi. Ihan itse.
Mä oon 50, mulla ei oo tulostinta.
Oletko kirjastosta kuullut? Vai elätkö metsässä?
-elän. 35 km kirjastoon.Linja-auto kulkee kerran päivässä.
Aikoinaan latasin VR sovelluksen ja sain tasan yhden lipun sillä ostettua kunnes hän sanoutui irti. Nykyään ostan netistä, vr sivun kautta ja liput tulee sähköpostiin.
Vierailija kirjoitti:
Yritin ostaa sarjalipun Helsingin asiakaspalvelusta. Virkailija halusi sähköpostiosoitteeni. Eikö junalla voi enää nykyään matkustaa anonyymisti ja satunnaisesti kun ihmisten tietoja kerätään ja rekisteröidään?
Entä jos ei ole sähköpostiosoitetta? Mä en tarvitse sellaista juuri koskaan. Ei kukaan lähetä mulle sähköposteja.
Asemien lipunmyynnistä (lisämaksu 1 €/tilaus)
Lippuautomaateista (lisämaksu 0,50 €/tilaus)
R-kioskeilta (lisämaksu 1 €/lippu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalipun voi ostaa esim läppärin tai padin selaimella ja tulostaa paperille kotona, jollei halua maksaa sitä lippuautomaatin tulostusmaksua. Tai sen voi näyttää konnarille siitä lääpärin näytöltä, jos se on mukana. Juuri puhelinta ei siis tarvits mihinkään.
Traviste siis läppäri tietokoneen ja tulostimen. Voi hemmetti mitä touhua nykyään.
"jollei halua maksaa lippuautomaatin tulostusmaksua." Jätitkö tarkoituksella pois, jotta voit kiukustua?
Vierailija kirjoitti:
uusi 1500 eur puhelin kahden vuoden välein
inttervep 40 eur/kk
on tää itsepalvelu vaan niin helppoa ja halpaa.
Osta halvempi puhelin. Nettisikin on kallis. Harvalla on 1500 euron puhelin. Ja jos on, niin varmaan käyttää sitä muuhunkin kuin matkalippujen ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin ostaa sarjalipun Helsingin asiakaspalvelusta. Virkailija halusi sähköpostiosoitteeni. Eikö junalla voi enää nykyään matkustaa anonyymisti ja satunnaisesti kun ihmisten tietoja kerätään ja rekisteröidään?
Entä jos ei ole sähköpostiosoitetta? Mä en tarvitse sellaista juuri koskaan. Ei kukaan lähetä mulle sähköposteja.
Vänkyti, vänkyti.
Vierailija kirjoitti:
inttervep 40 eur/kk
on tää itsepalvelu vaan niin helppoa ja halpaa
Pakkoko se on ostaa 1500 euron puhelinta? 200-300 eurolla mä olen pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikeaksi tai mahdottomaksi on tehty matkalipun ostaminen satunnaiselle käyttäjälle. Kaikki eivät asu paikassa, mistä lipun voisi käydä ostamassa/ tulostamassa. Niinpä käytännössä auton varassa ollaan.
Voi hyvänen aika. Osta se älypuhelin sitten, jos noin vaikeeta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kävi harmittamaan iäkkäämmän ihmisen puolesta joka oli menossa välille Kirkkonummi-Helsinki. Tuolloin sai vielä sentään lippuja juna-asemilta. Miten tällainen henkilö matkustaa joka ei osaa tai ylipäätänsä omaa älypuhelinta? Voi tulla yllätyksenä jos harvoin matkustaa. Yhteiskuntakaan ei ota koppia. Yhtäkkiä täytyisi osata asioita ja omata laitteita, joita vaikeaa käyttää. Jos ei ole omaisia lähellä niin hyvin hankalaa.
Vanhempani, 70+, ovat ostaneet liput tietokoneella ja tulostaneet ne kotona valmiiksi. Ihan itse.
Mä oon 50, mulla ei oo tulostinta.
Tulostaa voi myös kirjastossa ja ainakin isommista kaupungeista löytyy firmoja jotka tarjoaa tulostuspalveluja. Eli oma tulostin ei ole pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalipun voi ostaa esim läppärin tai padin selaimella ja tulostaa paperille kotona, jollei halua maksaa sitä lippuautomaatin tulostusmaksua. Tai sen voi näyttää konnarille siitä lääpärin näytöltä, jos se on mukana. Juuri puhelinta ei siis tarvits mihinkään.
Traviste siis läppäri tietokoneen ja tulostimen. Voi hemmetti mitä touhua nykyään.
Tulostaa voi myös muualla kuin omassa kodissa.
92-vuotias äitini selviää loistavasti junalipun ostamisesta, vaikka hän ei osaa käyttää tietokonetta eikä hänellä ole älypuhelinta. Hän käy lähimmällä R-kioskilla ostamassa lipun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myykö VR "läppäreitä tai pädejä"? Tulee kalliiksi ostaa sellainen pelkän junamatkan takia.
Ja vielä tulostin kotiin, hah-hah!
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikeaksi tai mahdottomaksi on tehty matkalipun ostaminen satunnaiselle käyttäjälle. Kaikki eivät asu paikassa, mistä lipun voisi käydä ostamassa/ tulostamassa. Niinpä käytännössä auton varassa ollaan.
Sellainen ihminen varmaan joka tapauksessa on auton varassa ihan vaan kaupassa käydäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten matkustin ilman älylaitetta etelästä pohjoiseen junalla. Liput ostin etukäteen netin kautta ja tulivat tulosteena postitse.
-Onneksi posti tuli (ajoissa) perille.
Koska oma älylaitteeni sijaitsee hartioitteni välissä, niin tajusin kyllä hankkia liput hyvissä ajoin ennen matkaa.
Vierailija kirjoitti:
inttervep 40 eur/kk
on tää itsepalvelu vaan niin helppoa ja halpaa
Kuka käskee ostamaan markkinoiden kalleimman puhelinmallin? Halvimmat älypuhelimet oli 99 e, kun viime viikolla uuden puhelimen ostin.
Ja jos ne kalleimmat kestää noin vähän aikaa kannattaakin ostaa edullisempia malleja, ne kestää hyvin jopa 5 v ja enemmän (jos ei haittaa vaikka joutuu useammin lataamaan).
Vierailija kirjoitti:
Asemien lipunmyynnistä (lisämaksu 1 €/tilaus)
Lippuautomaateista (lisämaksu 0,50 €/tilaus)
R-kioskeilta (lisämaksu 1 €/lippu)
Asemien lipunmyyntejä on vain Helsingissä ja Tampereella.
Lippuautomaatteja on isommilla asemilla.
R-kioskejä ei ole maaseudulla eikä yleensä pienemmissä kaupungeissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Automaatista voi ostaa junalipun kunhan maksaa 50 sentin tulostusmaksun. Siihen ei tarvitse älypuhelinta vaan pelkkä pankkikortti tai muu maksukortti riittää.
Tulostusmaksu...naurettavaa rahastusta.
Saako asiakas mitään etua itselleen kun palvelee itse itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vänkyti, vänkyti.
Nönnönnöö
En edes muista milloin kortti ei olisi toiminut. Yli 10 vuotta kuitenkin