KAJ-yhtyeen pojat puhuvat todella takeltelevaa tönkkösuomea. Suomessa kasvettu ja silti surkea suomi. Jotain vialla koulutusjärjestelmässä
Näille pitäisi todellakin laittaa pakollinen suomi jo päiväkodissa. Takeltelee, takeltelee. Perussanat täysin hukassa 🙄
Kommentit (358)
Det är kiva om ätä makkara här.
Tätä rannikkoruotsi!
Vierailija kirjoitti:
[Pilkallista naurua, kohteena luuseri ap!]
Huomenta! Hienoa, ap:tä ei voi liikaa pilkata, on se niin epäonnistunut kaikessa!
Puhuvat todella huonoa suomea, mutta niillä alueilla eivät taida tarvita.
Minua rasittaa esityksessä vain ne karikatyyrisuomalaiset taustalla tanssimassa, vakavalla naamalla, karvalakit päässä ja tukkilaisten flanellipaidat päällä.
Huumoriesityshän se on, mutta huumori vedetään suomalaisista.
Heidän suomensa on parempaa kuin mun ruotsi.
Tulee yllätyksenä ettei pakolla opi mitään kieltä kunnolla?
Ihan hyvin puhuvat, ymmärrän heidän sanomansa aivan mainiosti. Jotkut ulkomailta tulleet ovat asuneet Suomessa vuosikymmeniä eivätkä puhu suomea lähelläkään tuota tasoa, jos ollenkaan.
Kuinkahan hyvä ap:n suomi olisi, jos hän olisi 20 ensimmäistä ikävuottaan varttunut täysin ruotsinkielisessä ympäristössä?
Itse annan Vöyrin pojille täydet pisteet siitä, että he kuitenkin rohkeasti puhuvat suomea. Ei siinä pienet virheet haittaa, vaan tärkeintä on tulla ymmärretyksi.
Vierailija kirjoitti:
Puhuvat todella huonoa suomea, mutta niillä alueilla eivät taida tarvita.
Minua rasittaa esityksessä vain ne karikatyyrisuomalaiset taustalla tanssimassa, vakavalla naamalla, karvalakit päässä ja tukkilaisten flanellipaidat päällä.
Huumoriesityshän se on, mutta huumori vedetään suomalaisista.
Mikäpä ruotsalaisista olisi hauskempaa, kuin naureskella suomalaisille.
Silti ovat menestyneempiä kuin sinä.
Kun suomalainen menee kreikkaan ja on ravintolassa ja tilaa oluen, niin hän sanoo että yksi olut. Meidän ei tarvitse ylpeillä kielitaidoilla. Nähty on.
Asuvat Helsingissä, eivät enää Vöyrillä ja silti puhuvat noin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Se hoilotus ei kyllä ole mistään kotoisin, mutta juntit ihailee ja vihaa Suomen edustajaa.
Olette todella häiriintynyttä idioottiporukkaa. 🤮
Kaj on tehnyt musiikkia jo 16 vuotta, vaikka jäsenillä on ikää vasta 31v. Eerika laulaa setämiehen tekemää musiikkia ja kuinka ollakaan, vaatteet on pitänyt heittää nurkkaan. Paula Koivuniemi ja Katri Helena ovat tehneet pitkän uran vaatteet päällä. Miltä he näyttäisivät nyt lavalla puolialastomina? Eerikan ura jää lyhyeksi.
Surut kiusaavat suomalaisia pakkoruotsilla vuosikaudet, mutta itse eivät vaivaudu tuon enempää suomea opettelemaan.
Persuli jakaa taas kansaa, tosi isänmaallinen teko. Looettakaa viha ruotsinkieltä kohtaan.
Hyvin pojat vetää! Ovat fiksuja ja miellyttäviä ja tekevät historiaa.
Olet vaan niin kade.
Hej! Osaan kuvitella miten hienosti itse puhut ruotsia. Varmaan olet käynyt kielikylpypäiväkodin. Suomi on kaksikielinen maa ja meistä osa puhuu ruotsia paremmin kuin suomea ja osa päinvastoin. Mikä siinä yhtälössä on niin vaikeaa?
Miten voi koko ikänsä asua jossain maassa oppimatta sujuvasti sen pääkieltä? Ma mutkin oppivat puhumaan paremmin parissa vuodessa.
Se biisi on skeidaa ja toivon että floppaa kisoissa kunnolla.
Minunkin pohojammaan kieli kärsi kun asuin 16v Espoossa. Tuli jotain kummia sanoja käyttöön ja pikkuusen vähä niinku häpes joitain omia sanoja. Onneksi se pikkuhiliaa palautu normaaliksi ku muutin takaasi.
Ai mikä pointti? No se on vahvana se kieli mitä se sinun yhteisössä käytät.
Suomenkieliset suomalaiset puhuvat todella takeltelevaa tönkköruotsia. Kakskielisessä maassa kasvatettu ja silti surkea ruotsi! Jotain vialla koulutusjärjestelmässä. Näille pitäisi todellakin laittaa pakollinen ruotsi jo päiväkodissa. Takeltelee, takeltelee. Perussanat täysin hukassa 🙄