Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon vuokraaminen pelkkien kuvien perusteella! Onko kukaan täällä tehnyt niin ja miten siinä kävi?

Vierailija
15.03.2025 |

Vastasiko asunto kuvia? Entä paljastuiko muita ikäviä yllätyksiä?

Olisin kovasti halunnut vuokrata erään asunnon, mutta päätös olisi pitänyt tehdä heti ja etänä. Asuntoon oli muitakin tulijoita ja se kerkesi mennä jo ja nyt harmittaa. Toisaalta en tiedä, onko tuommoisen riskin ottaminen ylipäätään järkevää. Kuvissa asunto oli ihan okei, mutta esim näkyi, että siivota siellä olisi ensitöikseen saanut, koska lattia ja keittiön taso olivat molemmat likaiset ja todennäköisesti kaikki muukin uunista jääkaappiin pesemättä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasin uuden asunnon, jossa kukaan ei ollut vielä asunut. Ihan hyvin meni.

Uuden voi uskaltaa, kunhan se on rakentamisen jäljiltä tarkastettu. Näissäkin voi olla kaikenlaisia omituisuuksia. 

Vierailija
22/28 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen vuokralainen otti mun 80-luvun kämpän näkemättä ja pelkkien kuvien perusteella.

Nyt hänellä on jo kolmas vuosi menossa, eli ilmeisen onnistunut tapaus, vaikka kämppä ei kunnoltansa ollutkaan 5/5. Tosin sen kunnon myös näki kuvista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä on ajatuksena, ettei asunto kulu kun se on tyhjillään. 

Jos asunto on tyhjänä, niin yleensä yritetään säästää pitämällä lämmöt alhaalla. Asumattomat rakennukset homehtuu kylmässä,  kun ulkoa tulee kuitenkin kosteutta. Myös vesiputket olisi syytä pitää liikkeessä. Esim. legionella-bakteeri lisääntyy seisovassa putkistossa.

Vierailija
24/28 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen vuokralainen otti mun 80-luvun kämpän näkemättä ja pelkkien kuvien perusteella.

Nyt hänellä on jo kolmas vuosi menossa, eli ilmeisen onnistunut tapaus, vaikka kämppä ei kunnoltansa ollutkaan 5/5. Tosin sen kunnon myös näki kuvista.

Jos ei ollut muuta saanut ja pakko oli ottaa joku. Monet jumittaa huonoissa asunnoissaan vuosikausia, kun eivät pääse muuttamaan parempiin.

Vierailija
25/28 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nähnyt asunnosta edes kuvia, edellinen asunto oli menossa alta, joten sokkona otin uuden ja tein sopparin. Asun edelleen yli 5 vuoden jälkeen tässä.

Olisin voinut sopia edellisen asukkaan kanssa näytön, mutta homma meni tiukille ja piti nopeasti ilmoittaa otanko vai en. Ei ollut mitään sitoutumispakkoa esim. vuodeksi, niin ajattelin, että muutan sitten pois jos on ihan pommi. 

Vierailija
26/28 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vuokrasimme juurikin noin pk-seudulta vuosia sitten. Vuokra-asunnoista oli ainakin tuolloin lähes eläimellinen kilpailu. Tulimme varasijalle 1, ja kun ensimmäiset näytöllä käyneet eivät asuntoa ottaneet, saimme asunnosta seuraavana tarjouksen. Asuimme kauempana ja hyväksyimme tarjouksen kuvien perusteella. Mikä parasta, asunto oli vielä parempi kuin kuvien perusteella vaikutti. Edelleen se on asuntomme...

Vierailija
27/28 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä on ajatuksena, ettei asunto kulu kun se on tyhjillään. 

Jos asunto on tyhjänä, niin yleensä yritetään säästää pitämällä lämmöt alhaalla. Asumattomat rakennukset homehtuu kylmässä,  kun ulkoa tulee kuitenkin kosteutta. Myös vesiputket olisi syytä pitää liikkeessä. Esim. legionella-bakteeri lisääntyy seisovassa putkistossa.

Itseäni kans vähän epäilyttää nuo pitkään tyhjänä olleet asunnot. Veteen voi tosiaan olla kertynyt jotain bakteereita.

Enkä ottaisi omakotitaloa, joka on maannut kylmänä vuosia.

Vierailija
28/28 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä olen vuokrannut asunnon kuvien perusteella. Ei vaan saatu aikatauluja natsaamaan omistajan kanssa ja tuli pakko rako.. Otan asunnon, vaikka pinnat olivat todella vanhahtavia. Siellä oli 70 luvun tapetit ja koivupaneelia siellä täällä.. Kävikin sitten niin, että kun otin rempan puheeksi, niin omistaja antoi budjetin ja remppamiehen. Sain tehtyä pintaremontin hänen piikkiinsä ja kumpikin oltiin tyytyväisiä.

Muutaman vuoden siinä asustelin ja oli kyllä kiva omistaja. Loppupeleissä hän tarvitsi asuntoa eroavalle tyttärelleen, niin se irtisanominen oli niin hellusta. Oiln pitänyt asuntoa kuin kruununjalokiveä. Mulla olisi ollut neljä kuukautta aikaa muuttaa, niin lähdin nopeesti kuukaudessa. Hän vielä soitteli perään, ettei vaan jäänyt mitään hampaankoloon. Ei todellakaan. Olin suunnitellut yhtä ja toista ja siitä sain sysäyksen toteuttamiseen. Siksi kaikki tapahtuikin niin nopeasti.

Seuraavan kämpänkin sitten rohkistuin vuokraamaan kuvista ja se oli virhe. Kämppä oli nuhjuinen, eikä mahdollisuutta remppaan, edes omalla rahalla pientä maailia ja tapettia. Asuin alue oli mulle tuntematon, eikä sitä nyt kuvissa olisi näkynytkään. Muutin silloin pkseudulle Kirstinsyrjään! Horror! Asuin siinä kolme kuukautta ja seuraava asunto sitten olikin jo oma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan