Kuinka paljon toinen vanhempi saa kuormittaa perhettä?
Puolison elämä on mennyt useamman vuoden "kriisistä kriisiin". En lähde tarkemmin erittelemään, mutta vaikeuksia liiketoimissa ja taloudessa ja sen seurauksena jatkuvaa ahdistusta, masennusta jne. Minä hoidan sitten perheen ja kodin asiat yksin kun toinen keskittyy omiin ongelmiinsa. Lisäksi tietenkin minun oletetaan olevan ilmainen terapeutti. Olen halunnut olla tukena, mutta tässä on alkanut mietityttämään että kuinka kauan? Kun ei loppua tunnu näkyvän. Oma ja lasten elämä menee vähän puoliteholla kun toinen aikuinen vetää kodin ilmapiiriä jatkuvasti alaspäin.
Kommentit (2)
Mites muuten elämässä, onko koskaan ollut läsnä ja hoitanut oman osuutensa yhteisestä kodista ja perheestä? Parisuhteesta? Vai onko niitä oman elämänsä turhapuroja jotka ei koskaan kasva isoksi koska aina löytyy nainen mahdollistamaan hölmöilyt.
Se on vakavan keskustelun ja itsetutkinnan paikka. Itse sanoisin suoraan että nyt loppu sekoilu ja aletaan elää aikuisen elämää. Välillä elämä murjoo ja yksi parisuhteeseen kuuluvia asioita on puolison tukeminen. Kysy myös siltä puolisolta onko hänestä tasapuolista että toinen (puoliso) on vuodesta toiseen saamapuolella eikä tee vastineeksi edes minimiä perheensä hyväksi. Kaiken aikaa ei voi piiloutua ja vältellä vastuutaan vetoamalla masennukseen y,ms. Ammattiapuakin voisi harkita.
Täytyy todeta että ero tuossa tilanteessa ei ole yhtään huono vaihtoehto. Lapset ei tule kiittämään sinua lapsuutensa pilaamisesta.
Sä itse päätät jaksatko tätä vai et, ero on aina yksi ratkaisu.