Uusperhe kakun syönti
Meille on tulossa tänään vieraita. Käytiin eilen kaupassa, piilotin keksit ja karkit. Sipsejä en ehtinyt piilottaa ennen bonuslapsen tuloa. No lapsi tietenkin haluaa niitä vieraille tarkoitettuja sipsejä. Ja isänsä antaa!
Tehtiin kakku vieraita varten. Lapsi haluaa ja isänsä antaa,!
Nyt on sitten avattu kakku kahvipöytään ja sipsejä kävin ostamassa lisää.
Omalle lapselleni en tietenkään antanut, koska herkkuja syödään sitten kun vieraat tulee. Bonuslapsi lähtee ennen sitä mutta tulee maanantaina takaisin ja olisi silloin voinut syödä kakkua. Avattu oma sipsipussi hänellä meillä olis myös jo ollut.
Mulla pää hajoaa miehen kanssa, kun ei pysty kieltämään mitään!!
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
En mä ymmärrä näitä juttuja. Eikös sekoita sun omien lapsien päät, kun jollekin annetaan ja heidän pitää odottaa. Meillä on samat säännöt kaikille. Herkut syödään yhtäaikaa. Meillä bonus on jo aikuinen kuten omatkin.
Sama. En kiusaisi omaa lasta ekstrasäännöillä. Kasvaa katkeraksi.
Ap vois nyt höllätä sitä kravattia ja vetää henkeä.
No on sulla kauhee ongelma ap, ihan kauhee! Etkö voisi vähän löysätä pipoa ja ajatella että lapsi on lapsi j yksi kakkupala ja sipsejä muutama kappale sinne tänne luulisi ketään nyppivän. Ongelmasi taitaa kuitenkin olla se lapsi jolle et soisi sitten yhtään mitään. Kyllä pitää ihmisen mieli olla tosi sysip.aska , jos noin ollaan pikkuasioista nillittämässä. Toivottavasti sen lapsen ei tarvitsisi kauaa olla tuollaisen emännyyden kanssa tekemisissä. Omia lapsiasi tietenkin pidät etusijalla ja sorsit yhtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää, miksi teet tästä tuommoisen ongelman? Ja miksi tahdot väenväkisin päättää kaikesta just omien näkemyksiesi mukaisesti?
Olisi ollut fiksumpaa huomioida se bonuslapsi paremmin, onneksi isänsä sentään huomioi. Bonuslapsi on teidän perheen lapsi siinä missä sinunkin lapsesi.
Lässyn, lässyn. Räävittyä kakkua ei vieraille tarjota.
No älä räävi. Kandee opetella leikkaamaan ihan siisti pala, jos jollekulle tarjotaan etukäteen.
Hyi. Bonuslapsi tahmein sormin rääppimässä ja tunkemassa sormiaan kakkuun.
Mä haluun ton palan, mä haluun kermavaahtoa, mä haluun ton mansikan, laita toi suklaakoriste myös
🤮
Vierailija kirjoitti:
No on sulla kauhee ongelma ap, ihan kauhee! Etkö voisi vähän löysätä pipoa ja ajatella että lapsi on lapsi j yksi kakkupala ja sipsejä muutama kappale sinne tänne luulisi ketään nyppivän. Ongelmasi taitaa kuitenkin olla se lapsi jolle et soisi sitten yhtään mitään. Kyllä pitää ihmisen mieli olla tosi sysip.aska , jos noin ollaan pikkuasioista nillittämässä. Toivottavasti sen lapsen ei tarvitsisi kauaa olla tuollaisen emännyyden kanssa tekemisissä. Omia lapsiasi tietenkin pidät etusijalla ja sorsit yhtä?
Tämän lapsen isähän asetti oman lapsensa etusijalle antamalla kakkua etukäteen. Ap oli tiukkana.
Ilmeisesti kakku oli isän tekemä ja tulevat vieraatkin isän vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi oli menossa äidilleen. Siellä on ruoka ruoka-aikaan ja varmaan viikonlopun herkutkin. Nyt lapsi saa kahden perheen herkut herkut ja odottaa, että hälle on kakkua jäänyt maanantaillekin hänelle.
Omituinen vaihtopäivä lapselle muutenkin. Yleensähän ollaan koko viikonloppu ja osallistutaan toisen perheen viikonloppuun.
Lapsi saa kahden perheen herkut, entä sitten, oletko kateellinen lapselle jostain herkuista?????????????????????????
Hanki elämä.
Ei ihme että ylipaino vaan lisääntyy. Nuorillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että mies ryhdistäytyisi jos lähettäisit hänet kauppaan hakemaan uudet sipsit ja kakun, sen sijaan että juokset sinne itse. Ja mies myös maksamaan ne. Miehen syytähän tuo oli.
Ja miten suurin osa kommentoijista ei kykene käsittelemään asiaa ollenkaan kun kyseessä on uusperhe? Aikuiset ihmiset. Ihan yhtä paljon ongelmia on ydinperheissä.
Henkilöön meneviä loukkauksia odotellessa...
Jos omassa ydinperheessäni leivotaan kakku ja yksi perheenjäsen on ennen vieraiden tuloa lähdössä vaikka leirille, niin meillä tehdään sille yhdelle oma herkkuleivos, jonka hän voi syödä ennen lähtöä. Me kutsumme sitä välittämiseksi.
Juuri näin. Ja lähtökohtaisesti juhlat tietenkin pyritään järjestämään niin, että kaikki voivat oll
Meillä toisinaan vaihtuu systeemit kesken viikon lasten harrastusten takia tai juhlien..
Esim perjantaina tulee normaalisti meille. Äidillä iltavuoro, niin ei vaihdettu koko viikonloppua.
Lauantai-iltana lähtee kisareissuun äidin kanssa, että sunnuntai aamusta on siellä jo lattiavuorolla kuten muukin joukkue. (kyseessä kun on teini-ikäiset voimistelijat, niin naisia suositaan pukuhuoneissa)
Isä ei lähtenyt lauantaina reissuun, kun oli toisen lapsen synttärijuhlat.
Me muut lähdettiin sunnuntaina kisakaupunkiin katsomaan kisasuoritus. Yhtenä perheenä kannustettiin hyvään suoritukseen.
Eikä tää ollut mikään ongelma. Tullaan toimeen, niin asiat järjestyy. Ehkä välillä mutkaisestikin, mutta hoituu..
Joillekin rajat ja käytöstavat ovat arjen joustamattomuutta. Naurattaa.
Eromammat täällä katkerana puolustamassa bonuslasta. Kun ei saa vieraille tarkoitettua kakkua nyyyhh!!
Ihmisillä ei ole enää periaatteita eikä opeteta odottamista ja kärsivällisyyttä. Joka paikassa ollaan joustamassa kaikesta. Ihmisistä on tullut välinpitämättömiä ja itsekkäitä ja vaativat, että pitää heitä tai heidän lapsia olla huomioimassa koko ajan.
Minä olisi suuttunut todella tuolle lapsen isälle, jos olisin ap. Jos kakku on tehty tietty hetkeen niin siihen ei kosketa etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Uusperheet voisi kieltää lailla. Eivät ikinä toimi.
Mikä tässä on uusperheen syytä? Sama tapahtuisi ydinperheessäkin, jos isä on sitä mieltä, että lapsille pitää antaa. Biologinenkaan äiti ei saisi komentaa, jos isä on tuollainen.
Kummallisia kommentteja täällä. Että juhliin varatusta kakusta pitää antaa leikata etukäteen, ettei tule paha mieli. Ei meillä saisi kukaan noin toimia, oli sitten kyseessä kuka tahansa.
Varmaan siellä äidin luokse menneellä lapsellakin on äidillä joskus vieraita. Tuoko hän varmasti sieltä aina syötävää tullessaan muillekin. Yksi kakku nyt sinne tai tänne, meillä ei ketään lasta kyllä haittaisi, vaikka jäisi kokonaan ilman. Sitten voisi hakea kaupasta jotain muuta.
Mua ei vieraana haittaa vaikka pöytään nostetaan kakku josta on jo pala otettu. Ymmärrän kun kerrotaan että annettiin pala lapselle kun hänen piti lähteä.
herranen aika pyhä sylvi kuka syöttää lapselle sipsejä, karkkia ja kakkua??? sokeri ja kova rasva ovat pahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei vieraana haittaa vaikka pöytään nostetaan kakku josta on jo pala otettu. Ymmärrän kun kerrotaan että annettiin pala lapselle kun hänen piti lähteä.
Mua kyllä haittaisi enkä haluaisi maistaa koko kakkua. Ajatuskin siitä, että joku pentu on käynyt käpälöimässä vieraille tarkoitettua kakkua, vie ruokahalun mennessään. Lapsiperheiden hygienia kun on muutenkin vähän niin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä haittaisi enkä haluaisi maistaa koko kakkua. Ajatuskin siitä, että joku pentu on käynyt käpälöimässä vieraille tarkoitettua kakkua, vie ruokahalun mennessään. Lapsiperheiden hygienia kun on muutenkin vähän niin ja näin.
TÄMÄ!
Itselläni taas on kouluikäisten lapsen synttäreiltä sellainen kokemus, että täytekakku ei kiinnosta oikein ketään. On kokeiltu itsetehtyjä kakkuja, konditorian kakkuja ja kaupan valmiskakkuja. Sama lopputulos 😄
Suurin osa porukasta ei tajua tämä jutun todellista ongelmaa vaan tarttuvat sipseihin ja kakunpalaan. AP kyllä kertoi tämän lopussa: mies ei pysty kieltämään lapseltaan mitään..Todellinen ongelma on se että tässä perheessä olevilla aikuisilla on täysin erilaiset käsitykset kasvatuksesta ja säännöistä. Tämä on todella vahingollista kaikille perheessä asuville lapsille. Yksi lapsi (miehen) saa tehdä mitä haluaa ja häneltä ei kielletä mitään. Toinen lapsi joutuu noudattamaan sääntöjä ja tinkimään omista haluistaan. Tällainen epätasa-arvoinen kohtelu aiheuttaa lapsissa paljon negatiivisia tunteita, arvottomuutta yms. Itse en suostuisi altistamaan omia lapsia tuollaiselle.
Meillä on kaksi teiniä ydinperheessä ja meillä on samat säännöt ja kasvatus molemmilla. Silti he ovat sitä mieltä että toinen saa enemmän me emme kohtele heitä tasa-arvoisesti ja pidämme toista parempana kuin toista. En voi edes kuvitella miltä AP: n lapsesta tuntuu kun toista lasta "suositaan" noin rajusti.
Sipsejä kahvipöytään? Aika erikoiset tarjoilut teillä.
Mammojen suuri kakku-gate osa 1