Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe kakun syönti

Vierailija
15.03.2025 |

Meille on tulossa tänään vieraita. Käytiin eilen kaupassa, piilotin keksit ja karkit. Sipsejä en ehtinyt piilottaa ennen bonuslapsen tuloa. No lapsi tietenkin haluaa niitä vieraille tarkoitettuja sipsejä. Ja isänsä antaa!

Tehtiin kakku vieraita varten. Lapsi haluaa ja isänsä antaa,!

Nyt on sitten avattu kakku kahvipöytään ja sipsejä kävin ostamassa lisää.

Omalle lapselleni en tietenkään antanut, koska herkkuja syödään sitten kun vieraat tulee. Bonuslapsi lähtee ennen sitä mutta tulee maanantaina takaisin ja olisi silloin voinut syödä kakkua. Avattu oma sipsipussi hänellä meillä olis myös jo ollut.

Mulla pää hajoaa miehen kanssa, kun ei pysty kieltämään mitään!!

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheet voisi kieltää lailla. Eivät ikinä toimi. 

Vierailija
2/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperheet voisi kieltää lailla. Eivät ikinä toimi. 

Mä olen kyllä täysin samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessä 8v lapsi. Ap

Vierailija
4/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipseistä olen erimieltä ja kakusta samaa 

toki muu herkku voisi olla lapselle ja antaisin myös omalle 

Vierailija
5/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ymmärrä näitä juttuja. Eikös sekoita sun omien lapsien päät, kun jollekin annetaan ja heidän pitää odottaa. Meillä on samat säännöt kaikille. Herkut syödään yhtäaikaa. Meillä bonus on jo aikuinen kuten omatkin.

Vierailija
6/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet miehesi valinnut, itse olisin jo laittanut tuollaisen pihalle. Ei varmasti ole teidän uusioperheen ensimmäinen eikä viimeinen ongelma. Odotas vaan kun miehesi lapsi tulee teini-ikään. Sitten teillä vasta on helvetti irti.

Vierailija
7/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaapa reilulta kantaa kotiin herkkuja ja jättää bonuslapsi ilman.

Mä olisin ilman muuta antanut kakusta lapselle ja sanonut vieraille, että "Liisa" sai jo ottaa etukäteen, kun ei pystynyt jäämään vierailulle. Sipseistä ei tarvitse edes selittää, kun ei niistä näe onko joku ottanut jo vai ei.

Eri juttu toki, jos lapsen on tarkoitus olla pöydässä silloin kun vieraatkin.

Vierailija
8/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on sentään  jotain periaatteita ja vaatii lapsilta. Mies ei osaa kasvattaa lastaan. Mies tulee olemaan  samalla koko perhe ongelmissa tuon lapsen kanssa, kun lapsi on teini. Myös ap:n oma lapsi voi alkaa kapinoida äitiään vastaan. Isä on lapanen, mutta niin on näköjään ap myös, kun sallii moisen. 

Vierailija
9/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin ilman muuta antanut kakusta lapselle ja sanonut vieraille, että "Liisa" sai jo ottaa etukäteen, kun ei pystynyt jäämään vierailulle. Sipseistä ei tarvitse edes selittää, kun ei niistä näe onko joku ottanut jo vai ei.

Eiköhän se bonuslapsi saa omat viikonloppuherkut äidiltään.

Vierailija
10/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin aikanaan miestä jolla oli myös lapsi. Tulivat meille syömään, lapset eivät tienneet suhteemme olevan muuta kuin kaveruutta eikä mulla mitään uutta aviomiestä ollut ajatuksenakaan etsiä, tilanne oli semmoinen tavallinen kaveriperheen kanssa ruokailu. Ruoka oli tarkoituksella hänen lapsensa lempiruokaa koska tiesin tämän olevan vähän omaa lastani valikoivampi syöjä, ajattelin että siten tilanne sujuisi lapsille mukavasti. Miehen lapsi kieltäytyi syömästä, tämä toki ok, sanoin että tokikaan ei ole syömispakkoa, ihan normaalia ettei aina maistu etenkään kylässä. Lapsi sanoi että hän ottaa mieluummin banaanin. Ehdin juuri avata suuni sanoakseni, että meillä syödään ruoka-aikana tarjolla olevaa ruokaa, kun mies nappasi sivupöydältä lapselle banaanin ja antoi sen hänelle, sanoen että voit samalla syödä sitten tuon oman jälkkärisi jo myös. Oman lapseni ilme oli sanoinkuvaamaton, omani luultavasti myös. 

Perheillä on eri säännöt mutta tuo tilanne kertoi miehestä vanhempana minulle niin paljon 15 sekunnin aikana että tapailu loppui siihen. Jos joku ei ymmärrä mikä kaikki tuossa oli yhtä kirkuvanpunaista lippua, olkoon, meitä on todellakin moneen junaan ja loput pääsevät sitte resiinalla tai jalkaisin. 

Vierailija
11/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisille vieraille tarjotaan sipsejä?

Ja miksi bonuslapsen pitäisi syödä maanantaina vanhaa kakkua?

Jos mies maksoi tarjottavat, niin onko olemassa joku erityinen syy sille, että hän ei saa niitä lapselleen antaa? Jos siellä on joku avattu sipsipussi, niin kai siitä kelpaa vieraillekin tarjota? Minusta on aina ollut outoa ajatella, että "tämä on sitten vieraille"  - miksi ei osta samantien riittävästi omille ja vieraille, miksi jättää joku 4 e sipsipussi ostamatta?

Lisäksi jos bonuslapsi on lähdössä pois ennen vieraita, niin oikeastiko  tuntuu hyvältä näyttää, että hei, meillä on tää kakku, mutta sinähän et sitä saa, koska olet vain bonuslapsi.

Vierailija
12/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Miksi tarjoilet niille vieraillekaan mitään, kai hekin voivat ostaa omat kakkunsa kotiin jos mieli tekee makeaa.

Vierailija
13/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies maksoi tarjottavat, niin onko olemassa joku erityinen syy sille, että hän ei saa niitä lapselleen antaa? Jos siellä on joku avattu sipsipussi, niin kai siitä kelpaa vieraillekin tarjota? Minusta on aina ollut outoa ajatella, että "tämä on sitten vieraille"  - miksi ei osta samantien riittävästi omille ja vieraille, miksi jättää joku 4 e sipsipussi ostamatta?

Lisäksi jos bonuslapsi on lähdössä pois ennen vieraita, niin oikeastiko  tuntuu hyvältä näyttää, että hei, meillä on tää kakku, mutta sinähän et sitä saa, koska olet vain bonuslapsi.

Elämässä nyt on tiettyjä tapahtumia ja sääntöjä niiden suhteen. Jos kakku on tehty tiettyyn tarkoitukseen niin ei sitä ole syytä aloittaa syödä etukäteen. Bonuslapsen kotona on omat juhlat, herkut ja vieraat eikä muut ole niitä vailla. 

Vierailija
14/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10v kaverisynttäreillä

Vierailija
15/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Miksi tarjoilet niille vieraillekaan mitään, kai hekin voivat ostaa omat kakkunsa kotiin jos mieli tekee makeaa.

Kakku oli tehty vieraille, ei tälle bonuslapselle.

Vierailija
16/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla suvussa muilla mielisairautta?

Vierailija
17/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on erilaisia periaatteita.

Minä en olisi antanut kakkua missään tapauksessa, sillä meillä ei vieraille tarkoitettuja tarjottavia rääpitä etukäteen. Olisin sanonut lapselle, että koska sinä et ole meillä siinä vaiheessa kun vieraat tulevat, niin saat tätä kakkua sitten maanantaina. Ja ehkä olisin ostanut jonkun pienen herkun, karkkia tms. ja antanut sen lapsen mukaan saatesanoilla, että ostin sinullekin herkkuja, kun joudut lähtemään ennen vieraiden tuloa. 

Vierailija
18/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kompromissit on niin vaikeita. Jos tiedossa, että bonuslapsi lähtee ennen juhlia ja tuli jo eilen. Ette sitten voineet huomioida bonuslasta. Kaikki olisi eilen saanut vähän herkkuja, vaikka pienet leivokset. Ihme niuhoomista herkuista. Lapset ei ryhdy huumeidenkäytäjiksi, jos APkin joskus voisi joustaa omista periaatteistaan.  

Vierailija
19/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakku oli tehty vieraille, ei tälle bonuslapselle.

Hyvä onkin näyttää lapselle paikka perheessä. Onneksi vieraille ei ollut ruokatarjoilua, muuten lapsi olisi varmaan jäänyt ilman ruokaa. Koska se oli vieraille, ei lapselle. Ja hänhän olisi kuitenkin saanut mahdolliset jämät maanantaina.

Vierailija
20/123 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoithan miehelle että teki väärin? Jos et niin turha täällä on vinkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi