Käykö teidän miehenne pilkillä?
Meille on nyt rantautunut tämä harrastus ja olen korviani myöten täynnä sitä. Kaikki rahat menevät johonkin fisuun. Vaaksan mittainen kuha on viikon sisältö.
Kommentit (35)
Mun mielestä on ihanaa kun miehellä on harrastuksia, etenkin jos ne on jotenkin erähenkisiä. Voisin itsekin mennä mukaan pilkille.
Minä miehenä käyn ja mukava harrastus on. Sata kertaa enemmin vietän ajan pilkillä raikkaassa ulkoilmassa kuin vaikka jossain hielle haisevalla kuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta isäni kävi aikoinaan.
Minun isäni tunsi miehen, joka oli lapsena käynyt pilkillä.
Minun isoisäni taas tunsi tämän lapsena pilkillä käyneen miehen isoisän, joka ei kuulemma pilkkinyt ikinä.
Avomieheni ei pilki mutta itse käyn pilkillä.Nainen 61 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat? Siis mitä kuluja tähän pilkkimiseen nyt kuuluu? Ne itse pilkit eivät paljon maksa, mutta onko ostettu moottorikelkka, että pääsee sinne pilkille?
Eksän kanssaa haettiin ruokakalaa pilkkimällä aikoinaan. Kaunis päivä ulkona, oli ihan mukavaa.
Tässä pieni lista: Moottorikelkka, mönkijä, kaikuluotaimia, pilkkiteltta ja sinne kamiina. Polttopuihin menee jo sen verran, mitä lohi maksaa kaupassa.
On kyllä säälittävää touhua että kaikuluotaimella kattellaan missä on kalaa. Koko harrastuksen suola on nimenomaan se kun opit kuuntelemaan vaistoa vailla mitään takeita onnistumisesta.. Ja se tunne kun se osuu oikeaan.😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat? Siis mitä kuluja tähän pilkkimiseen nyt kuuluu? Ne itse pilkit eivät paljon maksa, mutta onko ostettu moottorikelkka, että pääsee sinne pilkille?
Eksän kanssaa haettiin ruokakalaa pilkkimällä aikoinaan. Kaunis päivä ulkona, oli ihan mukavaa.
Tässä pieni lista: Moottorikelkka, mönkijä, kaikuluotaimia, pilkkiteltta ja sinne kamiina. Polttopuihin menee jo sen verran, mitä lohi maksaa kaupassa.
Mun isä kävi pilkillä ja ei sillä kyllä ollut siinä harrastuksessa rahaa sidottuna kuin pilkkiin, kairaan ja pilkkilaukkuun.
käyhän se, nytkin on jäällä istumassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä kävi pilkillä ja ei sillä kyllä ollut siinä harrastuksessa rahaa sidottuna kuin pilkkiin, kairaan ja pilkkilaukkuun.
Kohdekalakin oli varmaan joku 15 senttinen ahven. Nykyään koitetaan kirjolohta, kuhaa ja isoja haukia. Ahvenien pitää olla 400g ja yli, niin kelpaa fileerata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä säälittävää touhua että kaikuluotaimella kattellaan missä on kalaa. Koko harrastuksen suola on nimenomaan se kun opit kuuntelemaan vaistoa vailla mitään takeita onnistumisesta.. Ja se tunne kun se osuu oikeaan.😊
Tuo on sitä pappojen patakukkokalojen pilkintää.
Parasta maalis-huhtikuussa pilkkiä aurinkoisena päivänä ja plussana vielä saalis. Onko enää parempaa. Kiitos Suomi.
Kuka vıttu jaksaa niitä luotaimia raahata mukana ja aina olla reiiälle virittelemässä. Sitten kalat sotkeutuu luotaimen anturijohtoon jne. Aivan hommojen hommaa koko luotainpilkintä.
Luomuna se minä vedän pılluakin, enkä minkään modernin tuntokumin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdekalakin oli varmaan joku 15 senttinen ahven. Nykyään koitetaan kirjolohta, kuhaa ja isoja haukia. Ahvenien pitää olla 400g ja yli, niin kelpaa fileerata.
Miksi ahven pitäisi fileerata. Paistaisin vain kokonaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdekalakin oli varmaan joku 15 senttinen ahven. Nykyään koitetaan kirjolohta, kuhaa ja isoja haukia. Ahvenien pitää olla 400g ja y
Varmaan syötkin pilkkihaalari päällä ja kyynärpäät pöydällä.
Käy mieheni joskus mutta kalastaa muuten esimerkiksi onkii siikaa meren rannalla ja olen täysillä mukana. Se on hyvä tapa viettää aikaa yhdessä kun käymme kalassa. Viime vuosina olemme saaneet paljon kalaa emmekä osta sitä kaupasta. Syksyisin kalastamme ahvenia paljon ja laitamme pakastimeen sitä noin 10 kg filettä talven ajaksi niin voimme syösä sitten joka viikko kalaa.
Iltaisin tulee pilkittyä sohvalla pienessä humalassa.