Sussexin herttuaparin elämä ja teot
Grandiöösi otsikko huumorilla.
Prince Harry-ketju meni jo lukkoon, mutta jatketaan tässä ja aiheena siis Meghan ja Harry ja heidän julkiset projektinsa.
Viime aikoina paljon huomiota on herättänyt With Love, Meghan-show Netflixissä. Omasta mielestäni sarjan parasta antia ovat Monteciton upeat maisemat, kaunis puutarha ja Meghanin vaatteet, jotka tosin eivät kokkaamiseen ilman esiliinaa oikein sovellu mutta ovat muuten hienostuneen tyylikkäitä.
Muuten koko show on aika turha ja erittäin teennäinen. Meghanin karisma ei riitä kantamaan tällaista lifestyle-ohjelmaa.
Kommentit (25591)
Sussexit matkustelevat usein yhdessä. Ei noin pieniä voi jättää yksin kotiin, ainakaan USAssa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin uteliaisuuttani katsomassa tuon mustan equerrynTwumasi-Ankrah'in haastatteluja ja alan ymmärtää miksi Harry ei viitsinyt korjata Meghanin harhaluuloa vaan antoi Meghanin olla siinä luulossa että equerry olisi vain joku tallirenki.
tuo Twumasi-Ankrah on kertakaikkiaan hurmaava! Myös haastatteluiden kommentitkentät oli täynnä ylistystä. Britit näemmä rakastavat häntä. Paitsi että hän on komea, hän on luonteeltaan vaatimaton, sympaattinen ja aito kaveri, jolla on hymy herkässä. Hänessä on runsaasti sellaista luontaista rentoa varmuutta ja miehekkyyttä olematta agressiivinen ja koppava. Kun miettii että hän on lisäksi palkittu sotasankari.
Tuo mies on kaikkea sitä, mitä Harry itse toivoisi olevansa mutta ei ikinä kykene olemaan. Harry olisi vaikuttanut tuon miehen rinnalla neuroottiselta äksyltä kananpojalta. Harry antoi Megin ilomielin uskoa että kuningatar tosiaan yritti tyrkyttää heille "mustaa tallirenkiä"
Aika ilkeä mummi Harrylla jos tuollaisia juoni. Ai, mutta tämähän oli taas vain SINUN aivoituksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Charles juhlii kun britit pudottivat atomipommin Hiroshimaan ja voittivat sodan.
Eiku ilmoittaa jäävänsä eläkkeelle.
Britit? Amerikkalaisethan sen pudottivat.
Enola Gay, you should have stayed at home yesterday...
Jep, ja toisen vielä Nagasakiin, kun kiima oli suuri atomipommeja pudotella.
Ah! tuo Enola Gay oli lapsuuteni lempikappale! 80- luvun upea klassikko.
Kuinkahan moni silloin tiesi mikä se oikein on :D Niin hoilasivat kännissä mukana vaan.
Joku buumerien juttu?
Yleissivistyksen puute?
Kun baby-Archie teki ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan valtiovierailunsa, kohteena tuolloin Etelä-Afrikka, Meghan piteli häntä sylissään kuin joku tuttava tai täti, ei näyttänyt aidolta äidin ja vauvan yhteydeltä lainkaan. Archie ei mitenkään kiinnittynyt Meghaniin, niin kuin tuon ikäinen vauva tai taapero tekee. Harryn sylissä oli luontevammin, ja Harrylta hän näyttikin.
Kun vertaa vaikka Dianaan, Harryn äitiin, ero on suuri. Dianan ädillinen lämpö säteili kuvissa ja filmeissä ihan eri tavalla. Meghanissa en näe mitään äidillistä. Olisiko seurausta siitä, että hän itse ei ole näitä lapsia synnyttänytkään?
Sydäntä kylmäävä oli yksityislentokoneen lentoemännän kertomus siitä, että pitkän lentomatkan aikana Meghan ei ottanut mitään kontaktia Archieen, vaan poika oli koko ajan nannyn luona.
Minä en usko, että Meghan on itse synnyttänyt nuo lapset. Se selittäisi monta muutakin asiaa.
Tässä on ihan mielenkiintoinen video RHR Jen: miten Meghan Markle kopioi Catherinea. Alunperin tämän amerikkalaisen rouvan oli tarkoitus tehdä video tyyliin "asiat joita emme tiedä Catherinesta". Mitä pidemmälle hän eteni kaivaessaan tietoja Catherinesta, sitä selvemmin hän huomasi että Meghanhan kopioi Catherinea.
Esim. hillo. Catherinella oli tapana antaa lahjaksi usein jotain itsetehtyä ja Catherine oli tunnettu innokkaana kotitekoisten hillojen valmistajana. Vuonna 2020, tehdessään kouluvierailuja, hän vei lapsille lahjaksi mm. itsetekemiään hilloja ja antoi myös oman hilloreseptinsä julkisuuteen. Catherine antoi myös kuningattarelle omatekemäänsä hilloa lahjaksi jo aikoinaan, mistä kuningatar oli hyvin otettu.
Vuonna 2021 kansainvälisenä mehiläispäivänä Catherine, mehiläishoitaja-asuun pukeutuneena, keräsi taitavasti hunajaa omilta mehiläisiltään ja jakoi sitä kolulapsille maistiaisiksi. Hän oli harrastanut mehiläistenhoitoa jo lapsesta asti ja pitää useita omia pesiä Amner Hallissa.
Catherine on myös innokas floristi. Hän oli saanut oppinsa jo lapsena äitinsä juhlapalvelun huippufloristeilta. Hän teki 2019 kukka-asetelman nimeltään "Back to the nature" Chelsean kukkashow'hun ja hänestä otettiin tuolloin myös ikoninen kuva keinumassa puutarhakeinussa puiden siimeksessä, kuva mitä Meghan kopio tai teki oman versionsa as ever/with love ym. instaan.
Pippa siskonsa Catherinen tapaan on innokas kokkaaja. Kumpikin oppivat säilykkeiden teon isoäidiltää ja olivat innokkaita säilöjiä. Pippa myös kirjoitti 15v. sitten kirjan Celebrations, missä on juhlavinkkejä ja reseptejä. tuo Meghanin vinkki: "kukkia jääpaloissa" oli esitelty ensimmäistä kertaa tuossa kirjassa.
Middletonit ovat viimeisen päälle eläinrakkaita koiraihmisiä. Catherinen veli pitää koirien laaturuoka ja -hoitokauppaa, jossa myydään mm. käsintehtyjä artesaanikoirankeksejä ja annetaan reseptejä koiranherkkuihin. (Tätä kaikkea ei oltu mainittu tuossa Jenin videolla mutta luin sen aikoinaan muualta. Jen tiesi vain että puljussa myydään käsintehtyjä koirien keksejä mutta ei sitä että he antoivat myös reseptejä.)
Catherine myös korona-aikaan 2020 antoi zoom- haastattelun viettämässä lastensa kanssa luovaa aikaa, leipomaan pikkuleipiä ja askartelemaan yhdessä sekä tutustumaan luontoon. Muutama vuosi tämän jälkeen nähtiin Meghan lapsineen pikkuleipätalkoissa ja puutarhaharrastuksissa. Kaikki oli ah! niin luontoa! kun Catherine tunnettiin luontoihmisenä. Ja paljon mùutakin tuossa videossa on mikä ei mahdu tähän.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ihan mielenkiintoinen video RHR Jen: miten Meghan Markle kopioi Catherinea. Alunperin tämän amerikkalaisen rouvan oli tarkoitus tehdä video tyyliin "asiat joita emme tiedä Catherinesta". Mitä pidemmälle hän eteni kaivaessaan tietoja Catherinesta, sitä selvemmin hän huomasi että Meghanhan kopioi Catherinea.
Esim. hillo. Catherinella oli tapana antaa lahjaksi usein jotain itsetehtyä ja Catherine oli tunnettu innokkaana kotitekoisten hillojen valmistajana. Vuonna 2020, tehdessään kouluvierailuja, hän vei lapsille lahjaksi mm. itsetekemiään hilloja ja antoi myös oman hilloreseptinsä julkisuuteen. Catherine antoi myös kuningattarelle omatekemäänsä hilloa lahjaksi jo aikoinaan, mistä kuningatar oli hyvin otettu.
Vuonna 2021 kansainvälisenä mehiläispäivänä Catherine, mehiläishoitaja-asuun pukeutuneena, keräsi taitavasti hunajaa omilta mehiläisiltään ja jakoi sitä kolulapsille maistiaisiksi. Hän oli harrastanut mehilä
Olisit voinut kiteyttää tuon jaarittelusi muutamaan lauseeseen: Jos teet ruokaa kotona syyllistyt kopioimiseen, nakkisoppa ei ole SINUN AUTENTTINEN reseptisi Jos askartelet lastesi kanssa olet matkija. Jos annat omatekoisia lahjoja yrität ylentää itseäsi brittikuninkaallisen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Sussexit matkustelevat usein yhdessä. Ei noin pieniä voi jättää yksin kotiin, ainakaan USAssa.
Archie jätettiin useaksi päiväksi Kanadaan lastenhoitajan kanssa kun molemmat vanhemmat lensivät Englantiin.
lainaus: "Aika ilkeä mummi Harrylla jos tuollaisia juoni. Ai, mutta tämähän oli taas vain SINUN aivoituksiasi."
Kyllä, puhtaasti ilkeitä omia spekuiluita perustuen siihen, että kuningatar Elizabethin serkun ja lähimmän ystävän ystävä on juuri tullut julkisuuteen sydäntäsärkevine tietoineen: kuningatar näki jo alussa mikä Meghan oli. Hän oli purkanut mieltään serkulleen että hän uskoi että Meghan ei rakasta Harrya ja kuinka Harry-parka on tyhmä ja heikko, mitä Meghan ei ole. Hän uskoi että koko "rakkaustarina" oli Meghanin puolélta häikäilemättä "orkestroitua".
Nythän Meghan on tehnyt itsestään jo bullyn kolmella eri mantereella! Ei vain briteissä.
Mutta joo, voi hyvin olla että kun Meghan häiden tiimoilta onnistui itkettämään kaikki courtierit ja palvelijat, niin kuningatar pisti tämän jämäkän sotaveteraanin asialle. Tämä ei pariskunnalle kelvannut. Oliko hän tyyppi josta Meghan vaistosi heti, että tähän mieheen hällä ei ole mitään valtaa ja tätä tyyppiä hän ei kykene alistamaan vai oliko kyseessä Harryn epävarmuus tämän alffan rinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin uteliaisuuttani katsomassa tuon mustan equerrynTwumasi-Ankrah'in haastatteluja ja alan ymmärtää miksi Harry ei viitsinyt korjata Meghanin harhaluuloa vaan antoi Meghanin olla siinä luulossa että equerry olisi vain joku tallirenki.
tuo Twumasi-Ankrah on kertakaikkiaan hurmaava! Myös haastatteluiden kommentitkentät oli täynnä ylistystä. Britit näemmä rakastavat häntä. Paitsi että hän on komea, hän on luonteeltaan vaatimaton, sympaattinen ja aito kaveri, jolla on hymy herkässä. Hänessä on runsaasti sellaista luontaista rentoa varmuutta ja miehekkyyttä olematta agressiivinen ja koppava. Kun miettii että hän on lisäksi palkittu sotasankari.
Tuo mies on kaikkea sitä, mitä Harry itse toivoisi olevansa mutta ei ikinä kykene olemaan. Harry olisi vaikuttanut tuon miehen rinnalla neuroottiselta äksyltä kananpojalta. Harry antoi Megin ilomielin uskoa että kuningatar tos
Voi hitsit, mä olen koko ajan matkinut Catherinea. Paitsi että mä olen vanhempi kuin hän. Ehkä hän matkiikin mua! Tai ehkä hän matkii mummoani, joka teki hilloa jo ennen toista maailmansotaa.
Ei vissiin, mutta totta toinen puoli, ettei Harry ollut itsekään kovin hyvin perillä hovin titteleistä, etc. Harryn ei ollut tarvinnut huolehtia mistään, kunhan liihoitteli menemään ja oli isoäidin suosikki. Etonin jälkeen vähän välivuosia maailmalla, ei tarvinnut kantaa huolta kotimaan asioista. Sitten neuvottelu perheen kanssa, mitä alkaisi tekemään, muualle ei päässyt kuin armeijauralle. Helppoa taas, kun teki vaan, mitä pyydettiin. Jotkut hovin protokollat kykeni väistelemään kolmekymppiseksi, mitä Harry niistä tiesi. Sitten kuittasi, että pysyisi hoitelemaan Marklen perehdyttämisen hoviin ja kuninkaalliseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Voi hitsit, mä olen koko ajan matkinut Catherinea. Paitsi että mä olen vanhempi kuin hän. Ehkä hän matkiikin mua! Tai ehkä hän matkii mummoani, joka teki hilloa jo ennen toista maailmansotaa.
Tuossa oli kyllä paljon muutakin listalla. Hoitiko mummosi myös mehiläisiä? Hunajaa riitti yllin kyllin?
Huulirasvaa piti lainata ja koirankeksejä leipoa, ja yhtäläisyyksiä löytyy koko ajan vaan lisää.
Prinssi piti saada ja Dianan jalanjäljillä mennään miinakentillä (Harry) :D
Ja sitten nuo valheet. Ei ei, en mä mitään hovista tiedä, mitä nyt katselin Catherinen häät, kommentoin siitä blogiini, ja seurasin Dianaa kuin mykkä polkupyörää.
Miksi sen pitää saada juuri kaikki nuo mitä muillakin? Olisi satoja vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Archie jätettiin useaksi päiväksi Kanadaan lastenhoitajan kanssa kun molemmat vanhemmat lensivät Englantiin.
Ei jätetty yksin kotiin, olihan hänellä siellä nanny.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että Meghanin veli sanoi haastattelussaan että Meghan ei ollut kyllä eläessään tehnyt hilloa eikä kokannut itse ennen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2021 kansainvälisenä mehiläispäivänä Catherine, mehiläishoitaja-asuun pukeutuneena, keräsi taitavasti hunajaa omilta mehiläisiltään ja jakoi sitä kolulapsille maistiaisiksi. Hän oli harrastanut mehilä
Mielenkiintoista, että Harryn entinen pitkäaikainen tyttöystävä Chelsy Davy oli zimbabwelainen, siis valkoinen afrikkalainen. Chelsyn kanssa hän näytti olevan iloinen ja vapautunut, ja Chelsy tuli toimeen myös Catherinen ja WIlliamin kanssa.
Meghanille tämä ex taisi aluksi olla vähän arka asia, ja hänelle tuli yllättäen tärkeäksi muistaa afrikkalaiset juurensa Nigeriassa..
Meghanilla kaikki on päälle liimattua ja matkittua. Jos ihminen on kasvanut Los Angelesin lähiössä ja viettänyt lapsuusvuotensa isän mukana studioilla, kun ei lastenhoitajaa ollut, missä välissä ja olosuhteissa hän olisi opetellut hoitamaan kotipuutarhaa ja kokkaamaan, saati keittelemään hilloja. Megsulla on ensi kertaa elämässään sellaiseen mahdollisuus, siihen ei ollut olosuhteita Kanadassakaan pikkuruisessa vuokratalossa. Ei siinä mitään, sehän on vaan hyvä hänelle, mutta älköön esittäkö tehneensä sitä aina ja kaikkien ystäviensä tietävän, miten paljon on sitä harrastanut. Semmoinen ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten yhtään lapsellisempi osaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että Meghanin veli sanoi haastattelussaan että Meghan ei ollut kyllä eläessään tehnyt hilloa eikä kokannut itse ennen tätä.
Kaikkea sitä taas uskotaan. Velipuoli on 14 vuotta vanhempi kuin Meghan eikä takuulla ole viettänyt päivääkään Tomin ja Dorian katon alla.
Juu, toki toki. Siellä Kloonikalmokellarissako te näitä älynväläyksiänne keksitte?