Hiustenlähtö! Auttaako oikeasti mikään keski-iän hiuskatoon?
Aiemmin hiuksia lähti raudanpuutteen vuoksi, ja se ongelma on hoidettu. Rogainekin tuntui tepsivän jossain vaiheessa, kun hiuksia irtosi tupottain. Tällä hetkellä irtoaminen on vähäistä. Nyt päälaella on kuitenkin selvästi harvemmassa hiuksia kuin mitä aiemmin oli - korjaako sitä enää mikään?
Kommentit (34)
Ruokavalio, stressi, hiusten värjäys ja se millä peset niitä vaikuttaa. Minulla alkoi hiuksia lähtee paljon, kun ikää tuli 50v. Lopetin värjäämiseen. Hoidan niitä saaren taika tuotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio, stressi, hiusten värjäys ja se millä peset niitä vaikuttaa. Minulla alkoi hiuksia lähtee paljon, kun ikää tuli 50v. Lopetin värjäämiseen. Hoidan niitä saaren taika tuotteilla.
tavallaan terveisiin hiuksiin ei pitäis ihan kamalasti joku värjäys tai huono shampoo vaikuttaa. mutta jos ohenemista jo on niin voi se sitä korostaa
ruokavaliolla ja elintavoilla on kaksoiskokeissakin todettu jotain vaikutusta. tupakointi taitaa olla yks selkeimpiä hiustenlähdön kiihdyttäjiä
Nämä hiusasiat on vähän henkimaailman juttuja. Minulla on ollut kausia, jolloin on paksummat hiukset, ja sitten kausia, jolloin tuntuu, että kalju kiiltää haivenien läpi.
Jostain syystä hiukseni ovat vahvemmat nyt, kun menkat ovat loppuneet, kuin ne olivat esim. kolme vuotta sitten, kun oli vielä menkat.
Joka tapauksessa, olen huomannut, etteivät hiukseni kestä kemiallisia värjäyksiä. Värjäänkin niitä itse ns. luonnonväreillä (tällä hetkellä käytössä Cultivator's -sarjan värit, joista löytyy muutama luonnollisen ruskea sävy, jotka sopivat minulle). Lisäksi syön biotiiniä, mutta olen syönyt sitä aiemminkin ilman vaikutusta, joten en ole todellakaan vakuuttunut sen tehosta. Ainoastaan värjäysten suhteen olen huomannut selkeän korrelaation: tukka lähtee päästä, jos liian kovilla aineilla värjää.
n52
Mitä nopeammin hyväksyt, että kuula paistaa pian, sitä helpommaksi elämä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikesti ongelmista pienin. Pidä tukka siistinä ja lyhyenä tai aja kokonaan pois. Niin kauan kun et kasvata mitään Juice-mallia tai yritä comb-overia niin kaikki ok.
Markkinoilla on paljon tuotteita hiustenlähtöä estämään, mutta kannattaa todella huolella lukea pakkausselosteet ja googlettaa vähän, niin voi oppia yllättäviä asioita siitä mitä esim finasteridi tekee mieskunnolle. Voi olla että hoidon jälkeen marginaalisesti tuuheampi tukka seisoo päässä, kun lukee miksi alempana sitten ei enää seisokaan kunnolla. Ja oire ei välttämättä ole edes väliaikainen vaan pysyvä.
Mistä päättelet AP sukupuolen?
Tilastollisesti. Ja kuten aina, tällä lähestymistavalla on yleensä oikeassa, mutta ei tietenkään aina. Ap olisi tietenkin itsekin voinut asiansa selvemmin esittää. Tilastolliselta kann
Suurin osa raudanpuutoksen takia hiustensa menettäviä on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä hiusasiat on vähän henkimaailman juttuja. Minulla on ollut kausia, jolloin on paksummat hiukset, ja sitten kausia, jolloin tuntuu, että kalju kiiltää haivenien läpi.
Jostain syystä hiukseni ovat vahvemmat nyt, kun menkat ovat loppuneet, kuin ne olivat esim. kolme vuotta sitten, kun oli vielä menkat.
Joka tapauksessa, olen huomannut, etteivät hiukseni kestä kemiallisia värjäyksiä. Värjäänkin niitä itse ns. luonnonväreillä (tällä hetkellä käytössä Cultivator's -sarjan värit, joista löytyy muutama luonnollisen ruskea sävy, jotka sopivat minulle). Lisäksi syön biotiiniä, mutta olen syönyt sitä aiemminkin ilman vaikutusta, joten en ole todellakaan vakuuttunut sen tehosta. Ainoastaan värjäysten suhteen olen huomannut selkeän korrelaation: tukka lähtee päästä, jos liian kovilla aineilla värjää.
n52
biotiini hiustenlähtöön on täyttä huijausta. se tutkimus johon vedotaan tehtiin lapsilla joilla oli sairaus joka esti jotenkin biotiinin saantia. ja tästä biotiininpuutoksesta johtuvaan hiustenlähtöön siis biotiinilisä paransi hiustenkasvua
sillä ei oo mitään tekemistä androgenisen alopecian kanssa, eli siis se hiustenlähtö missä tukka ohentuu päälaelta mutta pysyy muuttumattomana sivuilta ja takaa jota myös joskus "miestyypilliseksi" hiustenlähdöksi kutsutaan
Vierailija kirjoitti:
Kiiltävä kuulahan on tyylikäs.
Siihen voi vaikka tatuoida kukkasia, niin on vielä nätimpi.
Useat tieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet, että rosmariiniöljy hiuksille voi edistää hiusten kasvua ja tiheyttä, sekä estää hiustenlähtöä. Suosittelen omasta kokemuksesta. Planturituotteet voit jättää kauppaan muiden ostettavaksi.
Se ikääntyminen kohdataan vikisemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nikotiini pois. Haittaa ääreisverenkiertoa ja siten hiusten ravinnonsaantia.
Nikotiinin syytä tämä tuho ei ole, kun en ole yli 30 vuoteen polttanut tai käyttänyt mitään tupakankorvikkeitakaan :)
Onko kukaan saanut apua kofeiinia sisältävistä shampoista ja vastaavista? Plantur tai mitä niitä nyt on?
ap
Käytin Planturia ja Priorinia monta vuotta. Hiuksia lähti pesun jälkeen hirmuisia määriä. Ihme etten kaljuuntunut. Vaihdoin XZ-tuotteisiin, johan alkoi helpottaa. Seuraava kokeilu on XZ:n Havu.
Ei auta jos on ennestään kehnot hiukset.
Täällä kokeiltu shampoita ja vitamiineja. Luultavasti omalla kohdallani hormonaalista pillereistä johtuvaa tai sitten atooppisen ihottumaan liittyvää alopeciaa. Mies ei ymmärrä omasta hiustenlähdöstäni johtuvaa ahdistustani..hiukset muka olleet aina sellaiset, mitä en kyllä usko.... ja suuttui kerran kun yritin lähtiessä laittaa tukan niin ettei päänahka paista läpi...
Kaakatuksen vahvistajia (kuten tosi/todella, aito/aidosti, oikea/oikeasti, yms.) käyttää epävarmat ihmiset suojakilpenään, sekä kaavoihinsa kangistuneet jotka eivät hyväksy muita vastauksia kun sen jonka haluavat kuulla.