Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mieheni lasten äiti sekoilee jatkuvasti

Vierailija
15.03.2025 |

Mieheni ja hänen ex erosivat 2,5 vuotta sitten naisen löytäessä uuden miehen. Heidän lapset olivat tuolloin alle 6kk ja alle 1v10kk. Nainen lähti yllättäen ja todella loukkaavalla tavalla.

Aloin seurustella miehen kanssa, kun heidän erostaan oli 3kk. Miehen ex ja hänen uusi miehensä erosivat vuoden yhdessäolon jälkeen. 

Miehen ex tekee edelleen jatkuvasti kiusaa mm. etäännyttää lapsia (heillä hoito 50/50), lähettää lakimiesten kautta kirjeitä milloin mistäkin ja asiat jätetään kuitenkin sillensä, käy pari kertaa vuodessa lastenvalvojalla laskemalla elarit uusiksi, pukee lapsia rikkinäisiin vaatteisiin kun tulevat isälleen, myy netissä isän lapsille ostamia vaatteita yms.

Mistä tämä käytös oikein johtuu ja milloin se loppuu??

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset tulevat isälle rikkinäisissä vaatteissa, niin ne samat vaatteet kannattaa laittaa päälle, kun palauttaa lapset äidilleen.

Sinä aikana kun lapset ovat isällään, he käyttävät niitä isän ostamia hienoja vaatteita. Eli vaatteiden vaihto heti kun lapset tulevat isälle. Risat pois ja ehjät tilalle.

Ja tässähän voi olla taustalla se että isä on pistänyt lapset niissä risoissa ja äiti ajattelee juuri näin että no risoissa laitan sitten takaisinkin. Tai äidin ostamat vaatteet menneet rikki isällä eikä suostu ostamaan uusia tai mitä ikinä

No MINÄ ostin esim talvikengät ja talvihaalarit heidän lapsilleen, kun kulkivat ihan ohuissa vanhoissa haalareissa. Nainen myi nämä haalarit netissä ja taas oli ne vanhat käytössä. Kuomat vaiht

Ahaaa. Se onkin lapsen edun mukaista. Ei jestas. Poistun keskustelusta, sain selville mitä ex ajattelee. Ilmeisesti kaikkien ajatusmalli on tämä: kilpailutilanne, jossa ei ajatella lapsia ollenkaan. Heippa!

Vierailija
42/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaaa. Se onkin lapsen edun mukaista. Ei jestas. Poistun keskustelusta, sain selville mitä ex ajattelee. Ilmeisesti kaikkien ajatusmalli on tämä: kilpailutilanne, jossa ei ajatella lapsia ollenkaan. Heippa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ex on persoonallisuushäiriöinen. Millä tavalla? Hyvä kysymys, mutta epävakaa ja narsistiset piirteet haiskahtavat. Oma äitini on tuollainen ja tuo sekoilu loppuu vain jos henkilö itse hakee ja saa apua (äitini tapauksessa ei auttanut edes lasten huostaanotto, voi voi).

Täysin rajaton ja hullu, kiusanteko ja kontrolli ovat itsetarkoitus, onnea matkaan. 

Vierailija
44/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska hän on nainen.

Miehet on siis sun mielestä yksinkertaisia kuin rautakanki.

Niinkuin minunkin mielestäni. Yhtä älykkäitä ja joustavia.

Vierailija
45/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioissa on aina kaksi puolta. Yritä ymmärtää sitä naista suoraan. Juttele sen kanssa. Sitä kautta saat selville.

Älä pidä miestä suotta välikätenä, miehet ei aina ymmärrä naisia. Ja kun juoruilette tuolla tavalla keskenänne, tarina ehtii muuttua matkalla. Mies tulkitsee naisen sanoja ja tekoja omalla tavallaan, todennäköisesti liioitellen omaksi edukseen. Se on sallittua, mutta yritä katsoa objektiivisemmin. Asian ei pitäisi mennä sinulla niin ihon alle. Voit auttaa molempia ymmärtämään toisiaan.

Tapailen miestä, jonka vaimo vaikuttaa pitkälti samanlaiselta. Hänen isot lapsensa viihtyvät isän kanssa paljon paremmin, mikä kertoo jo jostain.

Muutenkin kiltti ja huolehtiva mies, joka pitää kaikista huolta, eikä mustamaalaa exäänsä vaikka voisi. 

Vierailija
46/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan, mutta jis noin olisi, niin ainakin lapset lähtisivät äitinsä luokse missä rikkinäisissä vaatteissa ja isän ostamia vaatteita käytettäisiin vain isän luona, jokaisen, jopa tollojen ap ja miehensä pitäisi tämmöinen asia tajuta kerrasta.

Vierailija
47/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kertoa, että elää W T -piireissä kertomatta, että elää W T -piireissä. 😂🤣

Elämäntilanne ja elämäntavat ovat eri asioita. Mistä päättelet, että kyseessä on wt?

Vierailija
48/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella on vikaa päässä. Sen tietää jo siitäkin, että erosi lasten ollessa ihan pieniä. 

Vierailija
49/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko pitää nämä valkoroskaongelmat itsellänne. Jos haluaa elää kuin apina haaremissa niin sitten on varauduttava myös siihen apinoiden väkivaltaan.

Ollaan insinööri ja tuleva KTM. Jotkut ihmiset eivät valitse esim. erota. Mieheni tuli jätetyksi ja pitäiskö minun valita lapseton mies sen takia? Jos valitsisin lapsettoman miehen, haukuttaisi, että olen pinnallinen.

Pitäisi. Avioliittoa ja lasta voi kunnioittaa siitä huolimatta, että yksi yksiköstä sekoilee. Se että laitat oman lusikkasi soppaan ja alat panemaan miestä jolla on jo pesue, vahingoittaa kaikkia osapuolia entisestään ja paljastaa myös oman alhaisen moraalisi, kyvyttömyytesi ymmärtää yhteiskuntajärjestystä ja lasten etua, jne. 

Asumusero on ihan ok, jos sukset menevät sietämättömästi ristiin puolison kanssa ja usein n

Siis apua mikä vastaus! AP:n miehen exä JÄTTI miehen uuden ukkonsa takia. Ja sekoilee ja hoitaa lapset huonosti. Pitäisikö AP:n miehen olla loppuelämä yksin? Koska on tehnyt hullun kanssa kaksi lasta, ja hullu lähti nuoremman olleessa vauva?

Vierailija
50/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko pitää nämä valkoroskaongelmat itsellänne. Jos haluaa elää kuin apina haaremissa niin sitten on varauduttava myös siihen apinoiden väkivaltaan.

Ollaan insinööri ja tuleva KTM. Jotkut ihmiset eivät valitse esim. erota. Mieheni tuli jätetyksi ja pitäiskö minun valita lapseton mies sen takia? Jos valitsisin lapsettoman miehen, haukuttaisi, että olen pinnallinen.

Pitäisi. Avioliittoa ja lasta voi kunnioittaa siitä huolimatta, että yksi yksiköstä sekoilee. Se että laitat oman lusikkasi soppaan ja alat panemaan miestä jolla on jo pesue, vahingoittaa kaikkia osapuolia entisestään ja paljastaa myös oman alhaisen moraalisi, kyvyttömyytesi ymmärtää yhteiskuntajärjestystä ja lasten etua, jne. 

Asumusero on ihan ok, jos sukset menevät si

On siinä kova naisentarve ollut kun nainen jätti puolivuotisen ja toisen vauvan ukolle ja tämäkin jo 3 kk:n päästä uuden naisen kanssa.   Mummotko ne mukulat hoitivat?

Kyllä tuossa niin seksi edellä kumpikin Vanhemmista elänyt.  Eikös tuo hätäseen alettu ole nimeltään laastarisuhde?  

Vierailija
51/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vauvaa.  Vauva se on vielä alle 2-vuotiaskin.  Ja ihme mies on ollut tämäkin joka synnyryshormoneista sekaisin olevaan kahden vauvan äitiin sotkeentuu.    Onko tuossa tarinassa yhtään järki-ihmistä?  Aikuiset sekoilee ja menee halujensa perässä mutta järkevät eivät kahden lapsen henkisellä terveydellä pelaisi pelejään.

Vierailija
52/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sanaakaan, mutta jis noin olisi, niin ainakin lapset lähtisivät äitinsä luokse missä rikkinäisissä vaatteissa ja isän ostamia vaatteita käytettäisiin vain isän luona, jokaisen, jopa tollojen ap ja miehensä pitäisi tämmöinen asia tajuta kerrasta.

pirun tervettä lapsille. kyllä ne tajuaa että niillä on ainakin 1 täysissä järjissään oleva vanhempi ja varmasti osaavat arvostaa myöhemmin.

Vierailija
53/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksin mutta odottaa jos daami tahtois pistää perheen taas kokoon lapsia varten :D

Vierailija
54/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset tulevat isälle rikkinäisissä vaatteissa, niin ne samat vaatteet kannattaa laittaa päälle, kun palauttaa lapset äidilleen.

Sinä aikana kun lapset ovat isällään, he käyttävät niitä isän ostamia hienoja vaatteita. Eli vaatteiden vaihto heti kun lapset tulevat isälle. Risat pois ja ehjät tilalle.

Ja tässähän voi olla taustalla se että isä on pistänyt lapset niissä risoissa ja äiti ajattelee juuri näin että no risoissa laitan sitten takaisinkin. Tai äidin ostamat vaatteet menneet rikki isällä eikä suostu ostamaan uusia tai mitä ikinä

No niin, ei näitä omituisia uusperhekiemuroita tiedä. Sitten jos isä palauttaa lapsen samoissa vaatteissa, niin äiti kertoo sossuille, että isän luona pidetään koko ajan samoja vaatteita. 😆

Voi kunpa aikuiset ihmiset osaisivat olla normaaleja

Vierailija
55/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä alkaisi suhteeseen miehen kanssa, joka on juuri eronnut ja kahden pikkuvauvan isä. 

Vierailija
56/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ikinä alkaisi suhteeseen miehen kanssa, joka on juuri eronnut ja kahden pikkuvauvan isä. 

Niin. Itse olen narsistisesta suhteesta eronnut ja omat lapseni olivat myös pieniä, 1v ja 3v, kun tapasin nykyisen mieheni. Takanani oli kahdeksan vuoden suhde josta viisi vuotta avioliittoa, neljä vuotta sitten itse rakennettu omakotitalo ja tesla pihassa. Lasten synnyttyä jotain alkoi viiraamaan ex-aviomieheni päässä, käytti henkistä väkivaltaa ja oli kellon ympäri töissä. En miellä itseäni wt:ksi, mutta kutsukaa miksi haluatte.

En ymmärrä miksi ihmisen täytyisi elää yksin, jos on parikymppisenä tehnyt huonon valinnan ja alkanut elää elämäänsä huonon, manipuloivan ihmisen kanssa ja suhde päättyy eroon kolmekymppisenä. Lapset oli harkinnalla tehty ja en olisi ikinä arvannut, että avioliitto päättyy eroon. Onneksi nykyään voi erota eikä tarvitse käyttää elämäänsä kituutellen huonossa suhteessa, ei se ole lapsillekaan hyväksi.

Vierailija
57/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäkin myisin ihan ärsyttääkseni jos joku muka minua parempi uusi nainen haluaisi osoittaa miten hänellä on varaa ostaa MINUN lapsilleni parempaa vaatetta"

Niin että kun sulla itselläsi ei ole viitsimistä/rahaa/jaksamista/aikaa mitänytvaan hommata asianmukaisia kamppeita itse, ja lapsillasi on liian pienet/rikkinäiset/huonot vaatteet, niin sinä myyt ne sinun lapsillesi ostetut vaatteet, ettet joudu käsittelemään omia huonommuuden tunteitasi, ja lapset saa palella?

Luojan kiitos oma uusperhe-elämä alkaa olla takanapäin, kun lapset on jo niin isoja. Mutta esim. tää vaateasia on ollut ihan käsittämätön väännön aihe kaikki nämä vuodet. Lapsilla ei siis ihan oikeasti ole ollut (moniongelmaisen) äitinsä hankkimana näiden vuosien aikana juuri mitään kunnollista ulkovaatetta, vaan aina kauden vaihtuessa on lapset tulleet niissä edellisen kauden liian pienissä ja epäsopivissa, vaikka hyvissä ajoin isä on aina yrittänyt kysellä, että tarviiko lapset jotain, hän voi hankkia. Ja sitten kun tilanne on jo päällä, on pakko isän alkaa kysellä äidiltä, että onko hänellä muita vaatteita, onko tarkoitus ostaa, hankkisiko isä, miten äiti haluaa että tehdään.... Ja äiti vetkuttaa ja vetkuttaa ja ehkä vastaa, ehkä ei, lupaa ostaa, hermostuu jo kysyttäessä...

Ja sitten tulee se kerta kun pakkasta on reilusti ja lumi maassa kun lapsi vaan edelleen tulee isälle liian pienissä välikausivaatteissa ja rikkinäisissä kumppareissa, ja on pakko hankkia sopivat sopimatta asioista. Ja koska meillä on tuon lasten isän kanssa yhteinen talous, niin on niitä tullut törkeästi itsekin sen toisen naisen lapselle ostettua jos isä on jostain syystä ollut estynyt. Ja varsinkin siitähän se riemu on sitten noussut. Sitten niitä heitetään äidin toimesta roskiin, "unohdetaan" jonnekin ja hups kun niitä häviääkin. Jos se itse ostaa jotain, ovat poikkeuksetta aivan jätti suuria tai jo ostettaessa liian pieniä, ja esim. vedenkestävien tilalle tulee jotain tokmannin kympin lenkkaria. Tai jotain kirppiksen ilmaislaarin välikausitakkia kasarilta. Kun hän haluaa. Viis siitä, että isä on lasten kanssa yhdessä hankkinut ne sopivat. Mutta kun ne ei ole ÄIDIN mieleiset...

Varmasti on joo niitäkin äitipuolia, jotka lähtee kilpailemaan ja esim. lahjomaan lapsia materialla. Mutta väitän kyllä että enemmän on näitä äitejä, jotka pillastuu siitä ihan normaalista tavaroiden hankkimisesta, jos siinä tulee kokemus, että sen "oman" lapsensa joutuu jakamaan jonkun toisen naisen kanssa. Ja onhan tuo toisaalta inhimillistäkin. Mutta siinä pitäisi tajuta se, että kyse ei ole siitä MINUN lapsestani vaan minun LAPSESTANI, jolla pitäisi olla hyvä. Että joo, se saa v*tuttaa, että ei ole ehtinyt/huomannut/viitsinyt hoitaa tilannetta, jossa lapsen lenkkareissa on syksyn märällä kolmen aikuisen sormen mentävä reikä reunassa. Ja ottaa aivoon kun se lapsi tulee isältään uusissa lenkkareissa jotka isän uusi puoliso on ostanut. Mutta silloin normaali ihminen ottaa puhelimen, laittaa kiitosviestin isälle että kiva kun huomasitte, multa oli mennyt ohi että oli hajonneet. Epänormaali taas, no, heittää roskiin, pistää myyntiin, kostaa sen tilanteen sille lapselle. Kun MINUN lapsellehan ei muut ostele ja rahoillaan lesoile ja ole MINUA parempia, nih!

Vierailija
58/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itse olen narsistisesta suhteesta eronnut ja omat lapseni olivat myös pieniä, 1v ja 3v, kun tapasin nykyisen mieheni. Takanani oli kahdeksan vuoden suhde josta viisi vuotta avioliittoa, neljä vuotta sitten itse rakennettu omakotitalo ja tesla pihassa. Lasten synnyttyä jotain alkoi viiraamaan ex-aviomieheni päässä, käytti henkistä väkivaltaa ja oli kellon ympäri töissä. En miellä itseäni wt:ksi, mutta kutsukaa miksi haluatte.

En ymmärrä miksi ihmisen täytyisi elää yksin, jos on parikymppisenä tehnyt huonon valinnan ja alkanut elää elämäänsä huonon, manipuloivan ihmisen kanssa ja suhde päättyy eroon kolmekymppisenä. Lapset oli harkinnalla tehty ja en olisi ikinä arvannut, että avioliitto päättyy eroon. Onneksi nykyään voi erota eikä tarvitse käyttää e

Kyllä sun nykyisessä miehessäsikin jotain vikaa on. Et vain voi tunnustaa. Kuka kelvollinen mies ottaa juuri eronneen naisen, jolla on noin pienet lapset?

Vierailija
59/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt muuhun kommentoi, mutta rikkinäisistä vaatteista sen verran, että ovatko siis millä standardeilla rikkinäisiä? Täysin asiattoman resuisiako ja ovatko sellaisissa kotonakin? Vai hieman huonompia, mutta kuitenkin ok menetteleviä?

Esim. meilläkin on paljon hyviä vaatteita. Kuitenkin lapselle laitetaan hieman huonompaa päälle, kun mennään miehen vanhemmille. Syy: heillä talo haisee oudolta ja sieltä tullessa laitetaan vaatteet tuulettumaan + pesen ajoittain satsin vaatteita, jotka olleet heillä, ettei hajut tarttuisi muihin parempiin vaatteisiin. Tai jos lapsi menee jollekin kaverille kylään, jossa käytetään tuntuvasti hajusteita, laittaa päälle esim. jotain kohta pieneksi jäävää. En jaksa aina sitä tuulettelu-liotus-muutamaan kertaan pesu-koneen tyhjänä pesu rumbaa...

Ymmärrän. Nämä vaatteet todella ovat rikki. Talvikengistä puuttui pohjista isot siivut, len

Ihme juttu, että pitää risoissa vaatteissa ja kengissä olla, kun kirpputoreilta saa ehjiä lastenvaatteita ja kenkiä eurolla.

Vierailija
60/61 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minäkin myisin ihan ärsyttääkseni jos joku muka minua parempi uusi nainen haluaisi osoittaa miten hänellä on varaa ostaa MINUN lapsilleni parempaa vaatetta"

Niin että kun sulla itselläsi ei ole viitsimistä/rahaa/jaksamista/aikaa mitänytvaan hommata asianmukaisia kamppeita itse, ja lapsillasi on liian pienet/rikkinäiset/huonot vaatteet, niin sinä myyt ne sinun lapsillesi ostetut vaatteet, ettet joudu käsittelemään omia huonommuuden tunteitasi, ja lapset saa palella?

Luojan kiitos oma uusperhe-elämä alkaa olla takanapäin, kun lapset on jo niin isoja. Mutta esim. tää vaateasia on ollut ihan käsittämätön väännön aihe kaikki nämä vuodet. Lapsilla ei siis ihan oikeasti ole ollut (moniongelmaisen) äitinsä hankkimana näiden vuosien aikana juuri mitään kunnollista ulkovaatetta, vaan aina kauden vaihtuessa on lapset tulleet niissä edellisen kauden liian pienissä ja epäsopivissa, vaikka hyvissä ajoin

Joo siis ARGHHHHH!!! Tässäkö se *lapsen etu* sitten toteutuu?! Tälläiset vanhemmat ansaitsisi sen etävanhemman tittelin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi