Tämän takia moni mies ei löydä naiskumppania
Sinkkumiehillä, jotka ovat deittisovelluksissa kuten Tinder ja Bumble jne, on se harha, että siellä on runsaasti valinnanvaraa naisissa. Heistä tuntuu, että heillä on puhelimessa suurin piirtein kaikki Suomen sinkkunaiset ja he voivat halutessaan päästä treffeille ihan kenen vaan upean naisen kanssa että siitä vaan valitsemaan. Todellisuudessa moni on siellä ihan vaan "ikkunaostoksilla" katselemassa tarjontaa ja testaamassa markkina-arvoaan ja boostaamassa egoaan.
Moni mies on myös ikään kuin nostanut itsensä jalustalle ja ajattelee, että kun hän itse on niin upea, niin myös tyttöystävän tulee olla 10/10. monella miehellä on näin ollen kilometrin mittainen kriteerilista siitä, millainen tulevan naisystävän tulee olla. Tyttöystävän pitää olla sitä, tätä ja tuota. Täytyy olla kaunis, hoikka, nuorempi, sporttinen, lapseton (vaikka miehellä itsellään olisi lapsia), hyvässä työssä ja vähintään keskituloinen. Jos ajattelee jotain keskikokoista kaupunkia, niin kuinka monta kriteerit täyttävää sinkkunaista sieltä löytyy?
Moni tällainen mies ajattelee myös, että heti ensitreffeillä pitää kipinöidä ja tuntea syvää henkistä yhteyttä ja kemiaa ja jos näin ei tapahdu, niin ei edes haluta yrittää tutustua.
Ja jos joku upea mies löytääkin naisen, joka täyttää edes muutaman kohdan hänen kriteerilistallaan, niin hänelle saattaa muutaman kuukauden kuluttua hiipiä mieleen ajatus, että "pitäisikö mun kuitenkin palata takaisin sinne Tinderiin swaippailemaan, että ä jospa minä kuitenkin löytäisin paremman naisen?".
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on? Jokaisella saa olla rima juuri niin korkealla kuin haluaa. Siinä on tietysti vaara, että sopivaa kumppania ei ikinä löydy, mutta se on vain ja ainoastaan oma henkilökohtainen ongelma. Jokainen saa määrittää kriteerit itse ja hyvä niin.
Niin ja jos ei edes aio hankkia lapsia niin miksi pitäisi tyytyä johonkin? Eihän silloin edes ole kiirettä löytää kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Todella omituinen aloitus.
Jokainen mies tietää, että hänellä ei ole deittisovelluksissa minkäänlaista valinnanvaraa.
Mitä sä tuolla tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Ei miehillä mitään kilometrin pituisia kriteerilistoja ole. Miesten kriteerit naiselle on nainen ja elossa, niistäkin voidaan tarvittaessa tinkiä.
Naisilla sen sijaan tunnetusti on vähintään sadan kohdan kriteerilista, joista monet kohdat ovat vielä keskenään ristiriidassa ja täten mahdottomia.
Sinä et vain tajua.
Lista lentää kaaressa ikkunasta, kun "ihana mies" osuu kohdalle.
Mulle olisi sama kunhan ruumiinlämpö lähes sama. Silti ei löydy lähistöltä, en viitsi kauemmaksi lähteä ajelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehillä mitään kilometrin pituisia kriteerilistoja ole. Miesten kriteerit naiselle on nainen ja elossa, niistäkin voidaan tarvittaessa tinkiä.
Naisilla sen sijaan tunnetusti on vähintään sadan kohdan kriteerilista, joista monet kohdat ovat vielä keskenään ristiriidassa ja täten mahdottomia.
Sinä et vain tajua.
Lista lentää kaaressa ikkunasta, kun "ihana mies" osuu kohdalle.
Ei todellakaan lennä. Mun kriteerilista oli deittaillessa nimenomaan tarkistuslista. Kun tuntee itsensä ja tietää mitä haluaa, ei ole noin tunteidensa vietävissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ylipainoinen mies ei kelpaa naisille, miksi ylipainoinen nainen voisi vaatia itselleen huipputason miestä? Nykyään näkee jatkuvasti, kuinka naiset, jotka eivät itse panosta ulkonäköönsä tai elämäntapoihinsa, odottavat silti mieheltä rahaa, lihaksia ja statusta. Miehen pitää olla täydellinen, mutta naisen ei tarvitse tehdä mitään ansaitakseen saman tasoisen kumppanin.Tämä asetelma on täysin epäreilu. Jos haluaa jotain, pitää myös itse tarjota jotain vastineeksi. Jos mies joutuu kehittämään itseään, pitämään huolta kunnostaan ja menestymään elämässä saadakseen tasokkaan naisen, miksi naisen ei pitäisi tehdä samoin? Parisuhde ei voi olla yksipuolinen kauppa, jossa vain toinen osapuoli joutuu ponnistelemaan.
Parisuhde on tosiaan kahden kauppaa. Ei siinä ole mitään epäreilua jos joku tai jotkut asettaa mahdottomia vaatimuksia, jokainen on täysin vapaa jättämään liian vaativat ihmiset huomioimatta.
Vierailija kirjoitti:
Minkähän vuoksi puolison löytäminen katsotaan miehen tehtäväksi? Eikö naisten tarvitse tehdä tässä yhteiskunnassa mitään?
Se etsii joka puolisoa haluaa, niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ylipainoinen mies ei kelpaa naisille, miksi ylipainoinen nainen voisi vaatia itselleen huipputason miestä? Nykyään näkee jatkuvasti, kuinka naiset, jotka eivät itse panosta ulkonäköönsä tai elämäntapoihinsa, odottavat silti mieheltä rahaa, lihaksia ja statusta. Miehen pitää olla täydellinen, mutta naisen ei tarvitse tehdä mitään ansaitakseen saman tasoisen kumppanin.Tämä asetelma on täysin epäreilu. Jos haluaa jotain, pitää myös itse tarjota jotain vastineeksi. Jos mies joutuu kehittämään itseään, pitämään huolta kunnostaan ja menestymään elämässä saadakseen tasokkaan naisen, miksi naisen ei pitäisi tehdä samoin? Parisuhde ei voi olla yksipuolinen kauppa, jossa vain toinen osapuoli joutuu ponnistelemaan.
Kukaan ei voi vaatia mitään ja jokainen voi ihan itse päättää millaisilla kriteereillä kumppania etsii. Jos on epärealistiset toiveet niin jää varmaan yksin. Mikä siinä on epäreilua?
Yliopistokoulutus, liikunnallinen elämäntapa ja lapsettomuus ja ei mitään persoonallisuushäiriöitätai vakavia perussairauksia. Siinä ne tärkeimmät. Voisi kuvitella ettei se niin hankalaa voi olla.
Karusellimiehet ei ole "kaikki miehet" kuten jo varmasti tiedättekin.
Miksi siis aina otsikoita kaikista miehistä, kun kyse kuitenkin on vain karusellimiehistä?
Mihin tällä oikein pyritään?
Ei voi sattumaakaan olla että aiiiina sama!
LouLou kirjoitti:
Ainakin itse olen huomannut, että Tinderissä pyörii koko ajan ne samat mies profiilit. Ei heille varmaan sitten kelpaa kukaan tavallinen nainen.
Eihän tinder ole mikään elämänkumppanin etsintäsovellus vaan sieltä haetaan vain sitä yhtä asiaa.
Milloinka tajuaisitte tämän?
Vierailija kirjoitti: Yliopistokoulutus, liikunnallinen elämäntapa ja lapsettomuus ja ei mitään persoonallisuushäiriöitätai vakavia perussairauksia. Siinä ne tärkeimmät. Voisi kuvitella ettei se niin hankalaa voi olla.
Millainen on liikunnallinen elämäntapa? Mulle tulee mieleen ihminen joka treenaa aktiivisesti jotain lajia, esim. triathlonia. Sen vuoksi en laske omaa elämäntapaani liikunnalliseksi vaikka moni laskeekin, ja skippaisin miehet jotka toivovat liikunnallista elämäntapaa viettävää naista.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Ainakin itse olen huomannut, että Tinderissä pyörii koko ajan ne samat mies profiilit. Ei heille varmaan sitten kelpaa kukaan tavallinen nainen.
Eihän tinder ole mikään elämänkumppanin etsintäsovellus vaan sieltä haetaan vain sitä yhtä asiaa.
Moni pari on tavannut Tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Katos, copypaste -vastaus. Eilen aloitit keskustelun tasan samalla rainalla.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, monet miehet taas ajattelee olevansa jumalan lahja maailmalle ja naisille ja siksi parisuhteeseen päästyään eivät viitsi eväänsä heilauttaa pitääkseen naisensa tyytyväisenä. Viimeistään kun on lapset saatu maailmaan.
Kyllä näitä itsekkäitä ihmisiä maailmaan mahtuu. Hyvä vaan jos karsiutuvat pois jo parinvalintavaiheessa.
LouLou kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan tuo kantaporukka ovat niin hankalaa ja epäviehättävää väkeä, että joutuvat palaamaan tarjolle säännöllisesti, jos jonkun välillä löytävät. Katkeroituvat vielä matkalla.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Olen löytänyt elämänkumppanin, yhdessä asuttu monta vuotta ja paras mies ikinä.
Moni työkaverikin on löytänyt.
Mulle on käynyt toi, että joku joka ensin valittaa "ettei saa ketään", perääntyykiin kun ollaan alettu vakavammin tapailemaan. Yksikin tyyppi moneen kertaan harmitteli, kun "tinder on ihan perseestä nykyään", mutta jäi kiinni että oli siellä edelleen siinä vaiheessa, kun oltiin sovittu seurustelusta. Eli kyse nyt oli siitä, että kun sai mutkin, niin se jotenkin sai hänet ajattelemaan että saa parempiakin niin ei halunnut sulkea sitä ovea. Tästä on joku 8 vuotta aikaa ja kuulin just tutuilta, että siellä se edelleen on niillä samoilla kuvilla. Ei taida hirveästi flaksi käydä.
Tää nyt on jokaisen oma asia, mutta silloin maksoi sitä tinder goldia, joka oli joku 20 e kuussa, varmaan enemmänkin en minä tiedä. Alkaa hyvä summa upota tohon ja miekkosella ikääkin jo melkein 40 v. Tuskin siitä on kriteerit mihinkään ainakaan höllentynyt. Silloin kun tapailimme, sanoi kattelevansa fitnesspimuja ja mielellään pitkä tukka, max 29 v ... tämä on varmasti aika yleinen ongelma ja sitten valitetaan ettei löydy ketään.
Niinpä. Tämä on varmaan kirjoitettu naisista, mutta sukupuolet vain vaihdettu.