Minua on kiusattu koulussa ja hakattu parisuhteissa
Nyt pitäisi vain antaa kaikille anteeksi ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Asenteeni on myös väärä kun olen täynnä vihaa ja pitäisi maksaa itse vähistä rahoista terapia.
Kommentit (73)
Minuakin kiusattiin kun olin pieni, kiltti ja hyvä oppilas. Mutta otin aina asenteet että olen kiusaajia ylempänä. Mun luokalla oli yksi tyttö joka puolusti kiusattuja. Hänen vanhemmat olivat paikkakunnalla vaikutusvaltaisia joten hän sai olla rauhassa. Yleensä olin vain kuin heitä ei olisi olemassakaan. Yhteistä kaikille oli kyllä että olivat tyhmiä. Yksi haisi pissalle mutta sai olla rauhassa kun kaikki tiesivät että on juoppo koti ja peittää omia ongelmiaan. Pari oli ihan muuten vaan tyhmiä. Toinen tappoi itsensä kun tyttöystävä jätti joten siinä nähtiin senkin tyypin heikkous. Tää oli yksi pahimpia. Mutta mies on mulla hyvä. En ole antanut enää kiusata peruskoulun jälkeen. Sellaiset joilla on taipumusta saavat häipyä elämästäni heti.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiusattiin kun olin pieni, kiltti ja hyvä oppilas. Mutta otin aina asenteet että olen kiusaajia ylempänä. Mun luokalla oli yksi tyttö joka puolusti kiusattuja. Hänen vanhemmat olivat paikkakunnalla vaikutusvaltaisia joten hän sai olla rauhassa. Yleensä olin vain kuin heitä ei olisi olemassakaan. Yhteistä kaikille oli kyllä että olivat tyhmiä. Yksi haisi pissalle mutta sai olla rauhassa kun kaikki tiesivät että on juoppo koti ja peittää omia ongelmiaan. Pari oli ihan muuten vaan tyhmiä. Toinen tappoi itsensä kun tyttöystävä jätti joten siinä nähtiin senkin tyypin heikkous. Tää oli yksi pahimpia. Mutta mies on mulla hyvä. En ole antanut enää kiusata peruskoulun jälkeen. Sellaiset joilla on taipumusta saavat häipyä elämästäni heti.
Oikein tuo, että ne, jotka lyttää, joutavat häipyä elämästäsi heti. Olen tehnyt samoin. Ja voi kuinka ymmällään he ovat, joita en enää siedä omassa elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas yksi järkevä aloitus. Not.
"Mua pierettää. Mut en kyllä piere. Miksi pitäisi?"
Tulit ketjuun miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin laitan palkkarahat sijoituksiin. Anteeksi en anna kenellekään.
ap
Teehän niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne kiusatut on itse syyllisiä siihen että heitä kiusataan.
Ei ole. Kiusaaja on aina syyllinen.
Mikään ei oikeuta henkistä tai fyysistä väkivaltaa.
Tämä on juuri se ongelmallinen ajattelutapa. Suomessa yhteisöllisyyden tunne tulee siitä, että kerrankin kuulun johonkin ryhmään, kun saan vihata ja kivittää sitä tekijää.
Teko on aina väärin ja sympatiat uhrin(inhoan sanaa uhri), mutta jos näitä oikeasti haluttaisiin estää pitäisi katsoa mitä tekijöille on tapahtunut, kuten myös tarkkailla sitä kiusaamisen kohdetta. Mutta nyt sekä tekijä, että kohde jää ilman huomiota.#tuomitsen#moraaliposeeraan#tunnevouhkaan#sometanomistafiiliksistäni
On haitallista, jos opetetaan pienestä pitäen olemaan uhreja tai tarkkailemaan asioita uhrin näkökulmasta. Tällainen ajatusmalli pitää nimenomaan altavastaajina, koska uhrin asemasta on aika vaikeaa tehdä mitään.
Minulle on jäänyt mysteeriksi, että miten uhriutuminen edistäisi yhtään mitään? Miten voi nähdä arvon itsessään ja muissa, jos kokee olevansa alituiseen uhriasemassa?
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta tiedän että on helpompi mennä ääripäästä toiseen eli olla kiltti ja vihata. Vaikeampaa pysyä keskivaiheilla.
Kiusaajat etsii vihaisia kilttejä, jotka peilaa samoja piirteitä kuin heissä on.
En tiedä oletko ap vielä valmis ottamaan uuden askeleen elämässä. Ensin pitäisi antaa anteeksi. Se ei tarkoita että hyväksyt pahat teot. Koska katkeruus kerää ympärille kaltaisia. Ehkä pitää myös vaihtaa kaveri piiriä.
Minua kiusattiin koko alakoulun ajan ja yläkoulussa siirryin kiusaajien leiriin. Koin olevani siihen oikeutettu, kun minua kohdeltiin ensin väärin.
Ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat kaksi eri asiaa. En tule koskaan hyväksymään omia ja muiden tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen porvoon heeboksi, vaikka onhan näitä monella. Itse en peruskoulumuistoilla ajatuksiani ole vaivannut yli 20 vuoteen.
Missään terapioissa en ole käynyt.
Ystäväni ovat olleet minulle hyvin terapeuttisia ja toisinpäin.
Syvä kiitollisuus heistä.
Lähes jokainen kokee koulussa joissain vaiheessa kiusaamista. Lapset eivät ole aikuisia, eivät he osaa käyttäytyä, kuin aikuiset. Pahantekijät kehittyvät jonkun tehdessä heille pahaa ensin.
Kyllä. Mitä tulee sosiaalisiin suhteisiin, lapset ovat tyhmiä, kehittymättömiä ja epäempaattisia olentoja, jotka vasta harjoittelevat elämää. Nämä hirviöt kun laitetaan saman katon moneksi tunniksi päivittäin niin ei tule kivaa jälkeä. Jokaista on koulussa kiusattu tai ainakin yritetty kiusata, lällätelty, ärsytetty ja nimitelty.
Aikuisena on viimeistään hyvä antaa näille lapsille anteeksi päästäkseen itse eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asialle sitten sinun mielestäsi pitäisi tehdä?
Normaalissa yhteiskunnassa kiusaajat ja parisuhdepaiskojat laitettaisiin vuosiksi pakkohoitoon. Koska niin ei tapahdu niin en minäkään suostu olemaan kiva ja reipas tyyppi maksettuani itseni ensin kipeäksi jollekin nuppihoitajalle. Minussa ei ollut mitään muuta vikaa kuin se etten lyönyt jo peruskoulussa sitä ensimmäistä kiusaajaa takaisin. Ehkä olisin osannutkin tehdä niin ellei olisi aivopesty ajatukseen siitä ettei pidä osoittaa välittävänsä niin ne lakkaavat kiusaamasta.
ap
Esim Stalin ajan Neuvostoliitossa. Tai natsiSaksassa. Jos et työhön pystynyt pistettiin kaasukammioon.
Ihan täällä koto Suomessa a
Sinulla vaikuttaa olevan psykopaatin piirteitä. Lyöt lyötyä. Et tajua, että se jos mikä on sairaan ihmisen merkki. Et tajua, koska sinulla on piuhat kytketty täysin vturalleen nupissasi.
Mut ap ymmärrät, että noita psykopaatteja ei pysty parantamaan terveeksi koskaan. Nuppivika on ja pysyy loppuun saakka.
Tuo oli Suomen historian surullinen fakta. Nainen oli silloin syyllinen, koki tämä sitten seksuaalistaväkivaltaa, väkivaltaa, jne. Ap itse haaveilee täydellisestä yhteiskunnasta, jossa pahan tekijät laitetaan pakkohoitoon. Suomi oli tällainen yhteiskunta, eikä siitä ole edes kauaa aikaa. Eikä pakkohoito ollut sukupuolisidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Nettivikkasin aloittajan poliisille
Kusipää
🖕
Vierailija kirjoitti:
Kusipää
Aijaa miks?
Vierailija kirjoitti:
Kusipää
Kiinnostaisi tietää mitähän rikollista tässä aloituksessa on. Vastausta odotellessa tiskaan astiat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusipää
Kiinnostaisi tietää mitähän rikollista tässä aloituksessa on. Vastausta odotellessa tiskaan astiat.
ap
Eiköhät tuossa ollut ideana se, että kiusaaminen jatkuu. Keinot vaan vaihtuu.
Aurinkoista päivää sinulle, aloittaja 🙂
Aloittaja olen puolellasi. Kiusaajia halveksin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja olen puolellasi. Kiusaajia halveksin.
Sama, vaikka olen empaattinen ihminen, en ole tuntenut mitään, en sääliä en vihaa kun kuulen kiusaajan, omani tai randomin, päätyneen on ahaan jamaan tai multiin. Eräskin kiusaajan pyyti 20 vuotta myöhemmin anteeksi, ei aiheuttanut muuta kuin välinpitämättömyyttä ei kiinnostanut..
Kiusaaminen johtuu siitä, että ihminen ei sovi joukkoon. Kaikki vanhemmat eivät osaa opettaa sosiaalisia taitoja lapsilleen.
Toinen juttu on se, että jokaisen pitäisi osata vetää niitä omia rajoja.
Jos olet liian kiltti etkä osaa lukea sosiaalisia tilanteita, muut huomaavat tämän, ja jotkut käyttäytyvät ilkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Monen sun kaltaiset on kostaneet, sitten kauhistellaan että voivoi onpa ikävä ihminen
Kommenttisi on tynkä. Selitäpä tarkemmin. Kostaneet kiusaajilleen vai kostaneet jollekin randomille?
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen johtuu siitä, että ihminen ei sovi joukkoon. Kaikki vanhemmat eivät osaa opettaa sosiaalisia taitoja lapsilleen.
Toinen juttu on se, että jokaisen pitäisi osata vetää niitä omia rajoja.
Jos olet liian kiltti etkä osaa lukea sosiaalisia tilanteita, muut huomaavat tämän, ja jotkut käyttäytyvät ilkeästi.
Kiusaajalla puuttuu tunneäly. Kiusaajalla puuttuu empatiakyky. Empatiakyky on synnynnäinen ominaisuus. Sitä joko on tai sitten sitä ei ole. Empatiakyvytön ei koskaan elämänsä aikana muutu empaattiseksi. Sen voin todeta yli puolen vuosisadan kokemuksella. Ne, jotka on olleet jo pienestä pitäen kiusaajia, ovat sitä edelleen.
Ikävää on ollut myös huomata, että monenkirjavat yleisestikin paheksuttavat piirteet löytyy moninaisina ongelmina juuripa näistä samoista tyypeistä. On kiusaamista, pahoinpitelyitä, huijaamista, manipulointia, valehtelua, varastelua, kavaltamista, suuruusharhoja ja hyväksikäyttöä.
Silloin kun on nuo piirteet, niin ihminen on läpimätä, eikä se siitä muuksi muutu vanhempanakaan. Sairaita he ovat mieleltään.
Kaikkea hyvää sinulle aloittaja elämääsi. Hyvä, että voit purkaa tilannettasi. Olen puolellasi!
Ap sinun asenne on oikea. Vääryyttä kokeneella on täysi oikeus olla vihainen. Se on terveen ihmisen merkki olla vihainen, kun on tullut väärin kohdelluksi.
Tunteet pitää tuntea ja elää tunteet läpi. Siihen menee vuosia vuosia.
Terapiassa sinua on ilmeisesti litistetty lisää siten, että et saisi tuntea sitä, mitä tunnet. Mun mielestä asioiden käsittely itsenäisesti on se oikea tie.
Ei se terapia aina edes auta. En ikinä maksaisi terapiaa omista rahoistani. Itsekin pystyy käsitellä paljon asioita, nettiä voi käyttää apuna.
Sinulla vaikuttaa olevan psykopaatin piirteitä. Lyöt lyötyä. Et tajua, että se jos mikä on sairaan ihmisen merkki. Et tajua, koska sinulla on piuhat kytketty täysin vturalleen nupissasi.
Mut ap ymmärrät, että noita psykopaatteja ei pysty parantamaan terveeksi koskaan. Nuppivika on ja pysyy loppuun saakka.