Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli ostaa jotain mutta en tiedä mitä. Pankkitilillä 44000€ ylimääräistä.

Vierailija
25.11.2024 |

Mitä ostaisin?

Kissalle joku lelu?

Olen 44v sknkkumies

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hevonen, ei jää niin paljon rahaa kuleksimaan

Vierailija
2/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas skinkkumies osta vaikka Atrian kinkku vaihteeksi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeilyauto. 

Vierailija
4/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mulle?

Vierailija
5/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppas skinkkumies osta vaikka Atrian kinkku vaihteeksi 

Tilaan kinkun aina paikalliseen lihaliikkeeseen.

Skinkkumies

Vierailija
6/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vene. Veneet maksaa 15000 euroa.

Vierailija
7/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pari kaljaa ja lopuilla vaikka Tulikiven osakkeita

Vierailija
8/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lätki kiinni sijoituksiin. Idioottimaista pitää tuollaista summaa tilillä tai miettiä ostaisko norsun, vai ostaisko veneen. 

Vierailija
9/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tallettaa eläkepäivien varalle, valtiolta et tule saamaan mitään apuja siinä vaiheessa kun et enää itse pysty huolehtimaan itsestäsi. Näin minä olen tehnyt. N43

Vierailija
10/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sitä ihan väkisin itselleen mitään ostaa, jos ei mitään tarvitse? Vaikka saldoa tilillä oliskin.

Onhan niitä vaikka mitä tarvitsijoita, voit lahjoittaa vaikka semmoisille.

Tai osta sitten itselles vaikka taivaalta tähti, tai joku Elviksen nimmarilla varustettu tavara kovalla hinnalla, ellet sitten mitään muuta näppärää käyttöä rahallesi ihan itse osaa keksiä. Rolexin tai jonkun muun tekijän kallis kello vaikka?

Vierailija
11/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä hiluja tommoset summat ihan tavallisellekin palkansaajalle pitemmän päälle, niillä ei pitkälle pötkitä.

Mulla on moninkertaisesti sama summa pankille velkaa ja sen myötä pitkäaikainen pankin kanta-asiakkuus erinäisine etuineen :-)

Vierailija
12/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku mukava reissu etelän lämpöön!

Vierailija
13/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotivarassa lämmin makuupussi?

Vierailija
14/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat mulle jotain.

Vierailija
15/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustele. Maailmassa on vaikka mitä upeita paikkoja.

Vierailija
16/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Säästöt sulaa sunkin pitäis sijoittaa."

Vierailija
17/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitään järkeä ostaa jotain vain ostamisen vuoksi. Tavaraa on jokaisella jo yllin kyllin. Voit vaikka sijoittaa rahat, jos et muuta keksi.

Vierailija
18/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vielä ole, niin sijoituksiin osa. Ja jos ei osaamista niin aloitappa vaikka siitä että otat yhteyttä omaan pankkiin ja kysele sieltä lisää.

Inflaatio syö tunnetusti rahan arvoa, niin olisi ihan hyvä jos löytyy tuottavampia kohteita kuin pankkitili. Edes vaikka määräaikainen talletus, josta voi saada jonkun verran korkoa.

Vierailija
19/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaiikapa uusi auto, kai tuolla summalla jonkinlaisen menopelin saa.

Vierailija
20/40 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahassa on se hassu juttu, että niistä säästöistä on enemmän iloa kuin ostamisesta. Ne on turvana, jos tulee tiukka paikka. Tai jos töissä alkaa mennä ilmapiiri ikäväksi, niin pystyy irtautumaan, ennen kuin menee oma terveys. Ja on myös se potentiaali, että voisi ostaa jotain. Väkisellä ei kannata tietenkään ostaa, jos ei tule mieleen mitään, mitä kipeästi tarvitsisi. Silti se on kiva, että ne rahat on. Joskus voi tulla joku tarve tai vastustamaton mieliteko ja sitten on kiva, kun sitä rahaa on.

Tavaran ostamisesta ihminen ei kuitenkaan tule onnelliseksi. Se ajatus ostamisesta kiehtoo niin kauan, kunnes se haluttu asia on ostettu. Ostamisen jälkeen se ei tunnu enää yhtään missään, joten hukkaan meni ne rahat.

Itselle tärkeiden ihmisten kanssa voi hankkia sillä rahalla elämyksiä. Ja niitä voi muistella pitkään jälkeenpäin, eikä tunnu siltä, että raha olisi mennyt hukkaan. Rahalla voi ostaa myös itselleen aikaa - ottaa vaikka jonkun viikkosiivouksen ja samalla tarjoaa toiselle työtä. Sen ajan kun käyttää johonkin itselle tärkeään, niin siitä on iloa.

40000€ jos laittaa kiinni johonkin REITtiin, niin sillä voi saada noin 130€ netto-osingot kuukaudessa. Ehkä olisi helpompi miettiä kerran kuussa, mihin kivaan käytän 130€ kuin yrittää tuhlata koko summaa? Tuolla summalla voisi käydä vaikka hieronnassa tai syömässä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi