Liikunnasta KAUHEA väsymys
Kuntokuuri meneillään, monipuolinen ravinto, ei lääkkeitä, ei päihteitä. Päivittäin urheilua 1,5-2h, iltaisin aivan järkyttävä väsymys.
Mikä ihme mua vaivaa? Onko muilla ollut ja meneekö ohi, kun kroppa tottuu aktiiviseen iikkumiseen?
Kommentit (24)
liikunnasta pitääkin tulla väsymys. Jos ei väsytä kun on urheillut, ei ole urheillut tarpeeksi kovaa.
Nukun kyllä todella hyvin, nukahdan lähes heti ja herään aikaisin. En vaan pysy hereillä kuin 12h nipin napin, aikaa ei jää mihinkään muuhun kuin työhön ja urheiluun.
T. Ap
Mullekin tulee liikunnasta aina kova väsymys loppupäiväksi. On tullut nuorena terveenä ja sairaana keski-ikäisenä. Muut pystyvät juoksulenkin jälkeen tekemään täyden työpäivän, tosin istumatyötä, mutta silti. Minulla ei pää toimi kunnon rääkin jälkeen enää koko päivänä.
Villi veikkaukseni on parin muunkin oireen perusteella, että minulla on sydämessä jotakin vikaa. Sitä ei ole koskaan suostuttu tutkimaan kunnolla, paitsi rytmihäiriöitä on löydetty, ja niitä on paljon. Verenpainetta alentavat lääkkeet kuormittavat sydäntäni niin, etten voi käyttää niitä, samoin pari muuta lääkettä. Eli jotakin vikaa siinä on.
Voihan olla, että sinullakin, ap, on jokin vielä havaitsematon häikkä sydämessä.
Pitäisikö liikkua vähän vähemmän ja levätä enemmän? Hurjan paljon liikut ainakin jos et ole ihan nuori.
Pidätkö palautumispäiviä välissä? Tai ainakin niin, että maltillista ulkoilua välipäivinä?
Palautuminen erittäin rankasta treenistä voi viedä kolmekin päivää. Jos jatkat treenaamisesta ilman tarvittavaa palautumista, niin toiminnosta (= ylirasituskunto) toipuminen voi viedä viikkojakin.
Ylikunto.
Lepopäivät ehdottomasti väliin, jos rankasti urheilet.
Kannattaa aloittaa liikunta lempeästi, muuten tulee ylikunto joka uuvuttaa. Kunto ei kasva hetkessä, vaan fyysisen samoin kuin henkisen kuormituksen sieto kasvaa hiljalleen.
Etenkin korkean sykkeen treeni väsyttää tottumatonta usein rankastikin. Minä olen liikkunut aktiivisesti kauan ja silti hyvä resepti on 2x kardiotreeni, 2x voimatreeni ja loput kolme päivää kävelyä ym. palauttavaa peruskuntoa.
Jos ei ole aikaisempaa kovaa urheilutaustaa, niin tuo aloitus on aivan liian raju. Todennäköisesti kroppa ei totu siihen koskaan, vaan menee ylirasitustilaan, josta toipuu ainoastaan monen viikon levolla.
Liian huono kunto vielä. Et palaudu riittävästi suhteessa kuormitukseen. Kunto kehittyy ajan mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylikunto.
Jep. Ylikunto ja asennevamma.
porukka luulottelee, että jatkuvasta kovasta treenistä saisi parhaita tuloksia.
Parasta tulosta saa usein toistuvasta kevyehköstä treenistä, sellaisesta josta ei väsy liikaa.
no ylläri että tulee väsymys jos yrität liikkua kuin ammattiurheilija
Harrastat itsellesi vääränlaista liikuntaa. Rankkaa päivittäistä liikuntaa ei jaksa kukaan ja tolla tahdilla sulla on pian rasitusvammat myös. Eri asia, jos harrastat esim. pilatesta ja joogaa välissä. Tyypillinen virhe toki monilla vetää kaikki överiksi. Sitten ahmitaan kaloreita ja kilojakin kertyy vain lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylikunto.
Jep. Ylikunto ja asennevamma.
porukka luulottelee, että jatkuvasta kovasta treenistä saisi parhaita tuloksia.
Parasta tulosta saa usein toistuvasta kevyehköstä treenistä, sellaisesta josta ei väsy liikaa.
näin meille on vuosikaudet valehdeltu. että miksi vaikka tony halme oli iso ja vahva oli se että se teki enemmän työtä kuin muut
ei missään nimessä ollut kyse siitä että tony veti horkkaa ja sinä et
toisaalta
jotkut vaikuttaa olevan rakennettu vähän eri tavalla. en tiedä onko se geeneistä vai mistä kiinni että jotkut voi treenata melkein joka päivä, tai että heidän melkein pitää treenata joka päivä muuten tulokset laskee. itse ainakin tarvitsen runsaasti lepoa. horkan vetäminenhän tosin tähänkin ilmeisesti auttaa, että sitä puhtia treeneihin löytyy jonkin verran enemmän
NESTEHUKKA! 100% varmuudella. Itselläni oli samaa kunnes tajusin yhteyden, ja join enemmän, hävisi
Jos katselee vaikka teräsmummoja ja vaareja pyöräilemässä hiihtoladulla jne, niin mikä heitä yhdistää?
Liikkuvat puuskuttamatta suu kiinni vauhtia ja ovat normaalipainoisia. Moni teräsvaari syö aamulla aina puuroa.
Nukutko myös paremmin vai onko kyseessä pelkkä väsymys? Jos nukut myös paremmin, se on normaalia.