Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään tapailevani narsistia

Vierailija
14.03.2025 |

Voiko oikea narsismi paljastua jo tapailuvaiheessa? Kellään kokemuksia?

Kommentit (254)

Vierailija
81/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde jo alussa tuntuu huonolta ja epäilyttävältä, niin onko sellaista järkeä jatkaa? Ei mies välttämättä ole narsisti, mutta tuskin on oikea kumppani Ap:lle myöskään, kun nyt jo pohtii miehen luonnetta negatiivisen, jopa diagnoosin kautta.

Vierailija
82/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla myös ihan tavallinen kusipää?

Narsisti diagnoosin omaavia on hyvin pieni prosentti tästä kansasta. Täällä av palstalla jokainen muka tuntee narsistin. Mlkkuja ne on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on kiero ja manipuloiva, nauraa sulle pilkallisesti ja yrittää saada sut nolostumaan. Huomaa ja muistaa kaikki kämmisi ja huomauttaa niistä, usein muiden kuullen vain nöyryyttääkseen sinua.

Kääntää sanomisesi sinua vastaan ärsyttävän älykkäällä tavalla. Saa sinulle ns. jauhot suuhun ja tunnet itsesi jatkuvasti tyhmäksi.

Hänen seuransa ei tee sinua onnellisemmaksi, vaan useimmiten pahan mielen etkä välttämättä edes tajua miksi.

Tuli mieleen eräs entinen kaverini. Oli kova väheksymään ja sättimään minua. Ei oikein osannut olla iloinen puolestani. Mietin usein, että minussa on jotain vikaa, kunnes vuosia kaveruuden päättymisen jälkeen tajusin, että oli vain käytöksellään saanut minut epävarmaksi. Muistan, kun kerran lainasin häneltä muutaman euron, mutta annoin sen takaisin saman viikon aikana. No jossain vaiheessa myöhemmin, kun olimme baarissa, hän alkoi yhtäkkiä kovaan ääneen kaikkien kuullen kuuluvalla tiukalla äänensävyllä kyselemään olenko maksanut velkani hänelle. Tuo tuli ihan puskista ja olin niin hämilläni, että änkytin vain takaisin maksaneeni ne eurot. Halusi siis nöyryyttää minua julkisesti nostamalla itseään yläpuolelleni. Tuosta kaveruudesta hivuttauduin pikku hiljaa.

Vierailija
84/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei pyydä koskaan anteeksi. 

Totta.

Ei sano "rakastan sinua".

Halveksuu tunteilua ja itkemistä.

Vierailija
85/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuntenut paljon mulquja elämäni aikana, mutta Narsisti on ihan eri eläin. Peto, joka haluaa tuhota sinut. Ei pelkästään joku ikävähkö tyyppi.

Vierailija
86/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytää kyllä, jos hyötyy siitä itse. Pahoillaan hän ei ole.

Tämä!! 

Vierailija
87/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudesta tuttavuudesta on vaikea tietää, onko hänellä pitkäaikaisia ystäviä ja minkälaisia nämä ystävyyssuhteet on. Koska se on yksi satavarma asia, että narsistin ystäväpiiri vaihtuu tasaisin väliajoin. Niin kauan kuin ystävistä on hyötyä, niin narsisti on mukava tyyppi.

Avulias hän ei ole. Eli se menee aina niin päin, että hyötysuhde kallistuu narsistin hyväksi. Pyyteettömästi ja ilman suitsutusta hän ei auta. Ei ikinä.

Vierailija
88/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti diagnoosin omaavia on hyvin pieni prosentti tästä kansasta. Täällä av palstalla jokainen muka tuntee narsistin. Mlkkuja ne on.

Miksi ihminen hankkisi diagnoosin narsismilleen? Eiköhän suurin osa ole diagnosoimattomia narsisteja.

Vierailija
89/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta oli lähteä mihinkään kun puhelin soi ja piippasi tätä huoli-spämmiä.

Tuon perusteella ei ole voi nimitellä narsistiksi. Huolehtiminen voi olla neuroottisuutta. Pakko-oireista käytöstä, vainoharhaa, aivosairaus yms. 

Itse asiassa sun käytöksessä on havaittavissa narsismia. Tahallaan alat väittää vastaan, jotta minä alkaisin ajatella että olinpa hölmö, miten minä nyt noin. 

Sä et voi anonyymia nimitellä narsistiksi, varsinkaan yhden lyhyen kommentin perusteella.  

Ymmärrättekö, että nämä narsisti-huutelut vie pohjaa teidän tarinoilta. Kun nimittelette ventovieraita, niin väkisin tulee mieleen että yhtä hätäisiä ja vääriä johtopäätöksiä on tehty myös lähipiiristä.  

Ps. En kutsunut sinua hölmöksi. Itse aloit yliajatella ja soimata itseäsi. Herkkähipiäinen  sinä kyllä olet.

Vierailija
90/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen hankkisi diagnoosin narsismilleen? Eiköhän suurin osa ole diagnosoimattomia narsisteja.

Eikä tarvitse edes hakea mitään diagnoosia, jos ei tarvitse sairaslomaa tai apua. Se, että joku ei pärjää narsistin kanssa ei ole syy antaa diagnoosia.

Narsismi ei ole myöskään rikos.

Vierailija
91/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä et voi anonyymia nimitellä narsistiksi, varsinkaan yhden lyhyen kommentin perusteella.  

Ymmärrättekö, että nämä narsisti-huutelut vie pohjaa teidän tarinoilta. Kun nimittelette ventovieraita, niin väkisin tulee mieleen että yhtä hätäisiä ja vääriä johtopäätöksiä on tehty myös lähipiiristä.  

Ps. En kutsunut sinua hölmöksi. Itse aloit yliajatella ja soimata itseäsi. Herkkähipiäinen sinä kyllä olet."

^ Tällaista on keskustelu narsistin kanssa. Vain hän on oikeassa. Vain hän näkee kokonaiskuvan. Ja lopuksi hänen on pakko, todellakin pakko sanoa se viimeinen sana toiselle. Jotain inhottavaa. Ja kääntää se niin päin että se toinen on aivan dilledong.

Vierailija
92/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon seurustelleeni kahden eri narsistin kanssa elämässäni. He vaikuttivat alun perin hyvin erilaisilta ihmisiltä, joten en osannut varoa tätä toistakaan narsistia.

Parhaat vinkit, että esittele narsistiksi epäilemäsi henkilö kavereillesi ja kysy heiltä REHELLINEN mielipide tyypistä. Yksi kaverini ei ollut uskaltanut sanoa minulle mitään exästäni, josta hänellä oli noussut karvat pystyyn heti ensi tapaamisella. Kaveri oli vain kysellyt minulta aina vaivihkaa, onko kaikki ok, ja kun olin aina vastannut, että on, ei hän enää kehdannut ottaa asiaa esille. Hän muutti itse ulkomaille ja paljasti sitten erottuani exästä, että jo pelkästään exäni kehonkieli oli ollut hänestä jotenkin karmivaa. Itse voi olla rakkaudesta sokea, niin kannattaa hakea ulkopuolista näkemystä.

Toinen vinkki, kuuntele, millaisia juttuja narsistiksi epäilemäsi puhuu omien kavereidensa kanssa. Näyttävätkö kaverit ikään kuin tämän "hovilta"? Alkaako kavereiden seurassa tyypin suusta kuulua outoja juttuja, joista jää epämääräinen paha olo?

Vierailija
93/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Tällaista on keskustelu narsistin kanssa. Vain hän on oikeassa. Vain hän näkee kokonaiskuvan. Ja lopuksi hänen on pakko, todellakin pakko sanoa se viimeinen sana toiselle. Jotain inhottavaa. Ja kääntää se niin päin että se toinen on aivan dilledong.

Sinähän itse halusit sanoa viimeisen sanan ja kutsuit minua narsistiksi. Etkä halua kuulla mitään muuta kuin myötäilyä. Kaikki eriävät mielipiteet on mielestäsi narsismia.  

Itse aloit nimitellä itseäsi hölmöksi.

Ja tosiaan se huolestuneisuus voi johtua muustakin kuin narsismista.  

Nyt kun mietin, niin sinähän tosiaan olet dilledong jos et hyväksy mitään muuta ajatuksia kuin omasi. Epävakaaseen persoonallisuuteen kuuluu mustavalkoinen ajattelu.

Vierailija
94/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa miten mies kohtelee ihmisiä, joista ei hyödy mitenkään. Kuten tarjoilijoita, siivoojia, bussipysäkillä tiellä seisovaa mummoa. Ventovieraita.

Vierailija
95/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon varaan ei voi kokonaan laskea. Myös narsistiset persoonat lukee näitä speksauksia, ja osaavat kyllä ottaa käytökseensä tuollaisia vinkkejä. Mutta siis narsistille anteeksipyyntö on vain tyhjä sana, jolla pääsee pois hankalasta tilanteesta. Narsistinen persoonallisuus ei koskaan tarkoita anteeksipyynnöllä sitä, että jos nyt annat anteeksi, niin korjaan käytöstäni, enkä tee näin enää toiste.

Näin se on. Ei ota vastuuta käytöksestään. Pelkkiä tyhjiä sanoja.

Narsistisia piirteitä ilmentävä ihminen ei parisuhteessa kunnioita mitään normaalien ihmisten suhteissa olevia tapoja.

Hän kokee oikeudekseen toimia aivan miten haluaa. On oikeus loukata, pettää ja muutenkin oll

Tuollainen ihminen loppu viimein tietää miten normaalit keskitien kulkijat tolmivat ja millaista käytöstä parisuhteissa pidetään yleisesti hyväksyttävänä.

Mutta hän ei välitä siitä.

Luonut itselleen omaan oikeutukseen perustuvan, joskin harhaisen, mallin jota kutsuu vapaudeksi. Joka toki koskee vain häntä itseään.

Vierailija
96/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa näette esimerkkejä mustavalkoisesti ajattelevista idiooteista.

Vain he ovat oikeassa ja heidän tarinansa on ainoa totuus. Narsisti-kortti heilahtaa heti kun joku tuo esiin erilaisen mielipiteen ja näkökulman

Vierailija
97/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin voi tunnistaa jo heti alusta alkaen. Mutta tällöin sinun täytyy olla tilassa, jossa olet hyvin intuitiivinen. Jos joku tuntuu kummalliselta tai ikävältä, niin kuulostele sitä tunnetta tarkemmin ja anna sille tilaa. 

Vierailija
98/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa näette esimerkkejä mustavalkoisesti ajattelevista idiooteista.

Vain he ovat oikeassa ja heidän tarinansa on ainoa totuus. Narsisti-kortti heilahtaa heti kun joku tuo esiin erilaisen mielipiteen ja näkökulman

Sä voit jatkaa tuota vänkäämistäsi ihan niin kauan kuin haluat mutta eivät tosiasiat siitä miksikään muutu. Tarinointi jolla ei ole totuuspohjaa ei vain toimi.

Vierailija
99/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitse edes hakea mitään diagnoosia, jos ei tarvitse sairaslomaa tai apua. Se, että joku ei pärjää narsistin kanssa ei ole syy antaa diagnoosia.

Narsismi ei ole myöskään rikos.

Missä on sanottu että olisi rikos?

Vierailija
100/254 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta vaan vähän vihjaan, että luulen sinun keskustelevan psykiatrian alan asiantuntijan kanssa, mutta jatka toki. Minä olen nyt sitten varmaan mielestäsi harhainen. -eri

No kieltämättä harhaiselta tuo kommenttisi vaikuttaa. Ainakaan täällä kotonani ei ole tällä hetkellä muita, ei edes psykatrian ammattillaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan