Miks kaikki paska osuu samoille ihmisille?
Kommentit (38)
Ehkä elämä alkaisi sujua paremmin, kun uskaltaisit irrottautua paskasta ihmissuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyys kerää ongelmia.
Ei pidä paikkaansa...naapurin jätkä on tyhmä kuin saapas,mutta peri nuorena maat ja mannut...pärjää v i t u n hyvin ,vaikka on täys i d i o o t t i...elämässä kun on mäihää..
Elämä on syntymästä asti epäreilua. Ihme paska hössötystä että kaikki aloittavat mukamas samalta viivalta. Ei se köyhään alkoholisti perheeseen syntynyt lapsi ollut koskaan samalla viivalla kuin tasapainoiseen ja hyvätuloiseen perheeseen syntynyt lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä elämä alkaisi sujua paremmin, kun uskaltaisit irrottautua paskasta ihmissuhteesta.
Se on vain yksi osasyy yhteiskunnassa vallitseviin ongelmiin.
Kaikki saavat yhtä lailla paskaa niskaan mutta toiset vain eivät pidä siitä mökää. We are all in the gutter but some of us are looking at the stars (Oscar Wilde).
Vierailija kirjoitti:
Elämä on syntymästä asti epäreilua. Ihme paska hössötystä että kaikki aloittavat mukamas samalta viivalta. Ei se köyhään alkoholisti perheeseen syntynyt lapsi ollut koskaan samalla viivalla kuin tasapainoiseen ja hyvätuloiseen perheeseen syntynyt lapsi.
Itseasiassa molemmissa perheissä tulee usein traumoja. Köyhistä oloista lähtöisin olevat ovat monet pärjänneet yhtä hyvin vaikka vanhemmat eivät vaadi ihmeempiä jos ovat itse sitä mieltä, että haluavat elää toisenlaista elämää. Monien rikkaiden lapset alkavat käyttää päihteitä samalla tavalla kuin köyhien juoppojen.
Vierailija kirjoitti:
No jos on vaikka tyhmä, niin onhan se selvää että tulee sairauksia kun ei tajua pitää itsestään huolta, ei saa kunnon töitä ja pysyy köyhänä jne.
Siinä tuli pelastaja onnea sulle,säälin sinua toivottavasti saat kunnolla osumaa kun olet niin viisas,sehän on sulle nolla toleranssi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki saavat yhtä lailla paskaa niskaan mutta toiset vain eivät pidä siitä mökää. We are all in the gutter but some of us are looking at the stars (Oscar Wilde).
Ei niitä huolia kannata loputtomiin padota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain yksi osasyy yhteiskunnassa vallitseviin ongelmiin.
Ei kun tuolle yhdelle kirjoitin. Lainaus näemmä jäi tekemättä.
Mistä sitä toisten kokemia asioita voi tietää? Sitten on sellainenkin ilmiö, kuin resilienssi. Toisilla se on hyvä, toiset sortuvat pienestäkin vastoinkäymisestä. Olen ihmetellyt erästäkin tuttuani, joka pitää jopa sairastumista oman perheen kirouksena. Ihan kuin muilla ei olisi mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Pskan määrä on vakio kaikille joten don't worry :)
Ei ole. Aika lapsellista edes muodostaa tuollainen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä toisten kokemia asioita voi tietää? Sitten on sellainenkin ilmiö, kuin resilienssi. Toisilla se on hyvä, toiset sortuvat pienestäkin vastoinkäymisestä. Olen ihmetellyt erästäkin tuttuani, joka pitää jopa sairastumista oman perheen kirouksena. Ihan kuin muilla ei olisi mitään ongelmia.
Masennus ja/tai pessimistinen perusluonne.
Ei se kyllä omia ongelmia vähennä, vaikka muillakin olisi ongelmia.
Ainakin hoitamaton adhd aiheuttaa ongelmia elämässä. Näin on monella tuttavallani. Ovat kyllä älykkäitä mutta eivät pärjää ihmissuhteissa eivätkä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne littyvät toisiinsa. Huono terveys -> ei työtä -> ei rahaa -> pesukoneen hajoaminen on kriisi jne. Kun taas terveys hyvä ja on töitä -> rahaa -> pesukoneen hajoaminen ikävää, mutta ei hätää.
Tämä. Ja myös valitettavasti:
Huono lapsuus ja huonot vanhemmat - ei käsitystä hyvästä parisuhteetsta-ajautuu itse huonoihin parisuhteisiin
Ja tämä sama kaava monella elämän alueella.
Se on ikävää ja väärin, mutta näin se usein on. 😥
Mä olen miettinyt monta kertaa samaa. Aina kun luulen, että elämä on helpottaa ja voin olla onnellinen, niin tulee potku päähän. Asioita joille ei ole itse voinut mitään. Ei jaksaisi enää.
K.u..l.l.i jee melaa ,mulla pääsi ahven irti uistimesta se oli vuosi 1974,harmittaa vieläkin .
On olemassa ihmisiä jotka eivät ole koskaan polttaneet edes sitä yhtä tupakkaa ja saavat keuhkosyövän. Tämä on tod.näk. karmaa joidenkin uskomusten mukaan.
Töitä on nykypäivänä aika vaikea saada ja tehdä. Hyvinvointipalveluista leikattu, työnaloilta leikattu monilla ollu yt eikä alan työpaikkoja riitä tarpeeksi.