Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jauheliha loppuu kaupoista

Vierailija
14.03.2025 |

Käytättekö sen sijaan tofua, härkistä tai jotain muuta terveellisempää?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäillen vähä kun sain ruokamyrkytyksen s markitin jauhelihasta, että pimitetäänkö tässä huonoa erää oikeasti.. vai oliko mun vatsatauti vain sattumaa ja haisi myös oudolle. Mutta sata kertaa mieluummin saan listerian jauhelihasta, kun että rupesin tofua syömään ku olen sille niin allerginen, että kuolisin jos söisin ku kurkkuturpoaa. 

Pitäisi varmaan alkaa vaatimaan lihantuottajille parempia palkkoja tai ostaa suoraan tuottajalta, niin ei pääse ahne kauppias väliin ja kaiken lisäksi mun jauheliha hinta ei nousis kuitenkaan yhtään saattaa jopa laskea ja silti tuottaja tienasi paremmin.

Kauppias ei osta lihaa tuottajalta ääliö! Kesko neuvottelee hinnat! Joten laita syytöksesi Keskolle, älä kauppiaalle! 

Menikö kauppiaalla tunteisiin? Taitaa lakot jo tuntua omassa pääkopassa.

Vierailija
62/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäillen vähä kun sain ruokamyrkytyksen s markitin jauhelihasta, että pimitetäänkö tässä huonoa erää oikeasti.. vai oliko mun vatsatauti vain sattumaa ja haisi myös oudolle. Mutta sata kertaa mieluummin saan listerian jauhelihasta, kun että rupesin tofua syömään ku olen sille niin allerginen, että kuolisin jos söisin ku kurkkuturpoaa. 

Pitäisi varmaan alkaa vaatimaan lihantuottajille parempia palkkoja tai ostaa suoraan tuottajalta, niin ei pääse ahne kauppias väliin ja kaiken lisäksi mun jauheliha hinta ei nousis kuitenkaan yhtään saattaa jopa laskea ja silti tuottaja tienasi paremmin.

Et oo huomannut, että se vittumainen kassatäti on kadonnut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo huomannut, että se vittumainen kassatäti on kadonnut?

Kyllä se siellä vielä on. Sä oikeasti tunnistit mut pelkän tekstin perusteella? . No ei siin mäkin tunnistin sut .  

Vierailija
64/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän tofusta, härkäpapuprot.valmisteesta, kidney pavuista, hernekeitosta.

Myös suosikkejani on lohi ja makrilli.

No syö sinä sitä kuraa mutta ihme ku sitä on teidän viher piipertäjien pakko toitottaa koko ajan mitä sinne naamaan ämpäätte . Ketä kiinnostaa. Hormoonit menee sekaisin ja silti hassua kun moni on silti läskejä. 

No no vąmmane aloittaja kysyy aloituksessaan juuri sitä, että mitä syödään jauhelihan tilalta.

Vierailija
65/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ei koske tofuun tai härkikseen tai muun vastaavaan vegepaskaan. 

Paitsi MT-potilaat eli vegeenit.

Vierailija
66/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yllätyin kun  luin, että nautaa tulee meille lähi-idästäkin ja jäin miettii tarkoittaako se elävänä vai lihana ja jos lihana, niin kuka sitä myy ja minkä merkin alla? 🤔

Turkkilainen nautaeläin, tunnetaan nimellä kebab.

Vierailija
67/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan syödä kalaa. Myös kanaa. Possusuikaleita.

Ei maailma siihen kaadu. Jos makaronilaatikon väsää tonnikalasta.

Ei soijaa. Noi jätkät piereskelee sen jälkeen niin et talo räjähtää.

Makaroonilaatikko ei ole makaroonilaatikkoa, jos siihen laittaa tonnikalaa. Se on silloin tonnikalapastaa.

Makaronilaatikkoon ei tule lihaa ollenkaan. Sen sijaan lihamakaronilaatikkoon tulee lihaa.

Vierailija
68/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sitä tänään oli hyllyissä. Ostin 3 pakettia vähärasvaista, joita kuivaan kesän vaellusreissua varten.

Vierailija
69/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sitä tänään oli hyllyissä. Ostin 3 pakettia vähärasvaista, joita kuivaan kesän vaellusreissua varten.

Ota poka vaellukselle knorrin pasta carbonara pot, pasta bolognese pot ja potato Bacon pot annosruokia. Ne on hyviä, kevyitä ja sairaan helppoja eväitä. Lisäät vaan kiehuvan veden. Annat tekeytyä 5 min ja kohti ääntä.

Vierailija
70/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias ei osta lihaa tuottajalta ääliö! Kesko neuvottelee hinnat! Joten laita syytöksesi Keskolle, älä kauppiaalle! 

Menikö kauppiaalla tunteisiin? Taitaa

Onko sulla luulotauti? Olen lihantuottaja en kauppias.

Vierailija
71/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää teitä ostamasta suoraan tuottajalta? Ei tartte kauas ajella keskustasta kun alkaa tulla maatilojen kylttejä, varsinkin kesällä. Sieltä voitte mennä suoraan ostamaan ja mä olen jopa käynyt itse poimimassa esimerkiksi mansikoita. 

Antavat sen pahvilaarin, käyt poimimassa, sitten laari punnitaan ja maksat. Siellä mä ainoana valkoihoisena poimin mansikoita niiden riisihattuisten työntekijöiden keskellä.

Toki jos ei ole autoa, mutta jos on auto, niin menkää ihmeessä vaikka koko perheen voimin lähitilalle ostoksille. Näin tuette tilallisia suoraan ja saatte ostettua edes vähän halvemmalla itsekin. Lapsetkin oppii siinä, että mistä se ruoka OIKEASTI tulee.

Vierailija
72/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako konalan jauhelihamies jauhelihaa???

Vierailija
73/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten haukut idiootiksi sitä joka haluaa ostaa ja tukea toimintaasi

Vierailija
74/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tämäkin taas aloittajan päähän pälkähti?

Jos tarkoitti sitä, että naudanlihaa tuotetaan entistä vähemmän, niin siitä on vielä paljon aikaa siihen että sikajauhelija edes vähenisi. Eikä muutenkaan ole jauheliha loppumassa. Ei tullut mieleen, että kysyntä on vähentynyt ensin, sitten tarjonta.

Vierailija
75/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää teitä ostamasta suoraan tuottajalta? Ei tartte kauas ajella keskustasta kun alkaa tulla maatilojen kylttejä, varsinkin kesällä. Sieltä voitte mennä suoraan ostamaan ja mä olen jopa käynyt itse poimimassa esimerkiksi mansikoita. 

Anta

Ei ne tilalliset myy yhtään halvemmalla lihaa. Tarkastele vaikka netistä heidän hintoja. Sulla on vaaleanpunaiset silmälasit nyt silmillä.

Vierailija
76/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitti sitä, että naudanlihaa tuotetaan entistä vähemmän, niin siitä on vielä paljon aikaa siihen että sikajauhelija edes vähenisi. Eikä muutenkaan ole jauheliha loppumassa. Ei tullut mieleen, että kysyntä on vähentynyt ensin, sitten tarjonta.

Ei, kysyntä on LISÄÄNTYNYT kaikkialla maailmassa. Tilalliset sen sijaan ovat vähentymässä, koska jatkajia ei ole. Eli ratkaisu ei ole edes se, että tilataan ulkomailta, koska kaikkialla maailmassa tilanne on sama. Nuoret eivät halua tilojen jatkajiksi.

Vierailija
77/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kysyntä on LISÄÄNTYNYT kaikkialla maailmassa. Tilalliset sen sijaan ovat vähentymässä, koska jatkajia ei ole. Eli ratkaisu ei ole edes se, että tilataan ulkomailta, koska kaikkialla maailmassa tilanne on sama. Nuoret eivät halua tilojen jatkajiksi.

No mikäs siinä sitten. Syökööt nuoret vaikka vihersmoothieita tulevaisuudessa.

Vierailija
78/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojille nyt ei muutenkaan kannata syöttää soijaa, nostaa pojilla estrogeenitasoja ja haittaa kehitystä.

Vierailija
79/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojille nyt ei muutenkaan kannata syöttää soijaa, nostaa pojilla estrogeenitasoja ja haittaa kehitystä.

Senköhän takia nuoret uroot ovat nykyisin enemmänkin pulkannarun näköisiä, kun vegeruoka on tullut ruokavalikoimaan?

Apua! Mitä niistä tulee, kun kouluissakin jo syötetään vegepainoitteista sapuskaa?🐁🐇

Vierailija
80/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, enkä tule käyttämään.