Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jauheliha loppuu kaupoista

Vierailija
14.03.2025 |

Käytättekö sen sijaan tofua, härkistä tai jotain muuta terveellisempää?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta ei tarttis olla myytävänä ollenkaan sian ja naudanlihaa. Ei ne ole mitenkään herkkua. Älyttömästi läskiä seassa.

Miten niissä lidlin jauhelihoissakin on luunpalasia vai jänteitäkö sinne sekaan jauhetaan?

Vierailija
42/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin tehdä huomenna jauhenlihasperunaviipalelaatikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupassa oli vähän aikaa sitten naudan paisti suunnilleen 10€/kg. Jauhettiin 5 kiloa jauhenlihaa pakkaseen. 

Vierailija
44/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ei koske tofuun tai 

härkikseen tai muun vastaavaan

vegepaskaan. 

Kyllä sinäkin kosket, jos nälkä kurnii, eikä lihaa ole saatavilla lapsi rakas.

Vierailija
45/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tofusta, härkäpapuprot.valmisteesta, kidney pavuista, hernekeitosta.

Myös suosikkejani on lohi ja makrilli.

Vierailija
46/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ongelman juurisyy on se, että eläintiloja ei ole kannattavaa pitää. Lihasta tuottajille maksettavat hinnat ovat puolet EU:n keskiarvoista. Monet tilat lopettavat kannattamattomina. Kun rehujen hinnat, öljy, sähkö yms. kallistuvat jatkuvasti, ei tuottajalle jää juurikaan rahaa, kun ei saa edes kelvollista hintaa naudanlihasta. 

Suomessa nurmi kasvaa hyvin. Nurmirehu  on karjan pääruokaa. Karjankasvatus siis sopii hyvin näihin oloihin. Onkin huoltovarmuuden kannalta huolestuttavaa, kun tilojen määrä koko ajan vähenee. 

Vierailija
47/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaan syödä kalaa. Myös kanaa. Possusuikaleita.

Ei maailma siihen kaadu. Jos makaronilaatikon väsää tonnikalasta.

Ei soijaa. Noi jätkät piereskelee sen jälkeen niin et talo räjähtää.

Makaroonilaatikko ei ole makaroonilaatikkoa, jos siihen laittaa tonnikalaa. Se on silloin tonnikalapastaa.

Vierailija
48/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla on pakastin täynnä nautaa, sikaa ja kanaa sekä lohta, katkarapuja ja puolikas pikkupoika.

M55

Vierailija
49/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön tätä nykyä lähes pelkästään kalaa 

silakkaa, lohta, haukea, muikkua, näiden sekoituksia, ahventa jne.

punainen liha on jäänyt hyvin vähäiseksi 

veriarvot on hyvät, kiloja on lähtenyt, olen hyvässä kunnossa. 

Ymmärrän että olen varmaan täynnä raskasmetalleja vanhana, mutta mitä sitten. Tunnen oloni hyväksi. Mikromuovi on se pahin, mutta valitettavasti sitä on joka paikassa.

Naudanlihaa toki silloin tällöin menisi, mutta jos sitä ei kohta enää oikein saa, niin jatkan kuten ennenkin ja esi-isätkin tässä maassa, kala on terveellistä ja hyvää.

Vierailija
50/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jauhelihaa hyvin harvoin, joten kauheasti ei pitäisi haitata elämää, jos se loppuu kaupoista. Nykyään olen enempi ostanut nautasikaa jauhelihana, koska pelkkä nauta on niin hintavaa. Eikä naudanlihaa muutenkaan ole enää aikoihin saanut kaupasta kovinkaan usein. Ehkä isoissa marketeissa on, mutta ei pienissä lähikaupoissa. Kaikki liha kaupassa tuntuu olevan nykyään pääasiassa sikaa tai kanaa.

Vierailija
51/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäillen vähä kun sain ruokamyrkytyksen s markitin jauhelihasta, että pimitetäänkö tässä huonoa erää oikeasti.. vai oliko mun vatsatauti vain sattumaa ja haisi myös oudolle. Mutta sata kertaa mieluummin saan listerian jauhelihasta, kun että rupesin tofua syömään ku olen sille niin allerginen, että kuolisin jos söisin ku kurkkuturpoaa. 

Pitäisi varmaan alkaa vaatimaan lihantuottajille parempia palkkoja tai ostaa suoraan tuottajalta, niin ei pääse ahne kauppias väliin ja kaiken lisäksi mun jauheliha hinta ei nousis kuitenkaan yhtään saattaa jopa laskea ja silti tuottaja tienasi paremmin.

Vierailija
52/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vegepaskaan. 

Mulla on nii paha allergia että kurkku ja naamaa turpoaa.. että ei en koskisi mieluummin syön vaikka omaa kakkaa.

Vierailija
53/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vegepaskaan. 

Sivusta: Minä kokeilin ns. kanatonta kanasuikaletta (vege-MUUta) ja se haisi paistettaessa niin pahalta, että minulta jää kyllä syömättä ns. vegelihat. Terveisin 56-v., ette ala minuakin lapseksi kutsumaan.

Vierailija
54/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ongelman juurisyy on se, että eläintiloja ei ole kannattavaa pitää. Lihasta tuottajille maksettavat hinnat ovat puolet EU:n keskiarvoista. Monet tilat lopettavat kannattamattomina. Kun rehujen hinnat, öljy, sähkö yms. kallistuvat jatkuvasti, ei tuottajalle jää juurikaan rahaa, kun ei saa edes kelvollista hintaa naudanlihasta. 

Suomessa nurmi kasvaa hyvin. Nurmirehu  on karjan pääruokaa. Karjankasvatus siis sopii hyvin näihin oloihin. Onkin huoltovarmuuden kannalta huolestuttavaa, kun tilojen määrä koko ajan vähenee. 

Just tämä! Tuottaja saa roposia ja ahneet vetää välistä. Keskusliikkeet tahkoaa huipputuloksia. Kiitti vaan Kesko ja S- ryhmä! 

Vierailija
55/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vegepaskaan. 

Mulla on nii paha allergia että kurkku ja naamaa turpoaa.. että ei en koskisi mieluummin syön vaikka omaa kakkaa.

Ja kakkaa syömällä sitten uskot paremmin pysyväsi hengissä?

Vierailija
56/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lihaa ja jauhan itse.

Vierailija
57/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäillen vähä kun sain ruokamyrkytyksen s markitin jauhelihasta, että pimitetäänkö tässä huonoa erää oikeasti.. vai oliko mun vatsatauti vain sattumaa ja haisi myös oudolle. Mutta sata kertaa mieluummin saan listerian jauhelihasta, kun että rupesin tofua syömään ku olen sille niin allerginen, että kuolisin jos söisin ku kurkkuturpoaa. 

Pitäisi varmaan alkaa vaatimaan lihantuottajille parempia palkkoja tai ostaa suoraan tuottajalta, niin ei pääse ahne kauppias väliin ja kaiken lisäksi mun jauheliha hinta ei nousis kuitenkaan yhtään saattaa jopa laskea ja silti tuottaja tienasi paremmin.

Kauppias ei osta lihaa tuottajalta ääliö! Kesko neuvottelee hinnat! Joten laita syytöksesi Keskolle, älä kauppiaalle! 

Vierailija
58/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän tofusta, härkäpapuprot.valmisteesta, kidney pavuista, hernekeitosta.

Myös suosikkejani on lohi ja makrilli.

No syö sinä sitä kuraa mutta ihme ku sitä on teidän viher piipertäjien pakko toitottaa koko ajan mitä sinne naamaan ämpäätte . Ketä kiinnostaa. Hormoonit menee sekaisin ja silti hassua kun moni on silti läskejä. 

Vierailija
59/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vegepaskaan. 

No en ainakaan siihen kuole. En voi syödä enään edes suklaata tai mitään jossa on soijalesitiiniä. Se kutina on aivan kauhea mikä siitä tulee ja kurkku turpoaa. 

Ja kakkaa syömällä sitten uskot paremmin pysyväsi hengissä?

Vierailija
60/116 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa, mitä tilaa