Jauheliha loppuu kaupoista
Käytättekö sen sijaan tofua, härkistä tai jotain muuta terveellisempää?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Syön MUUTA!
Tajusitteks te? Muuta!! hehehehehehheheheheh...... mä oon sitten hauska immeinen.
Mun pitää ottaa kalja, jotta alkaa naurattaa. Jos olisin jo ottanut, nauraisin vedet silmissä.
Kyllä meidän lähikaupassa ja ihan s-marketissa oli hyllyssä useita kymmeniä paketteja naudan jauhelihaa. Terkkuja vaan Espoosta.
En oo vuosikausiin ostanut kaupasta jauhelihaa. Pakkasessa on kyllä reilusti sekä hirven-, että peuranjauhelihaa. Ovat paljon paremman makuisia, vähempirasvaisia ja kun itse putsaa ja jauhaa lihat, tietää ihan tasan mitä ruhonosia lautaselleen laittaa.
Jauhan koirille riistalihojen leikkuuhävikit (kalvot, jänteet ym) ja se tuotos on aivan kaupan perus sika-nauta jauhelihan näköistä...
No vaihdan vaan vaikka pihveihin tai heittäydyn villiksi ja otan kanaa. Kyllä tuota valikoimaa riittää ilman tofujakin
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Meillä sitä ei syödä joka päivä. On myös kalaa, kanaa ja kasvista.
Kalasta tulee lähivuosina myös puutetta, sillä Suomen kalastajista jopa kolmasosa eläköityy, eikä jatkajia ole. Ja muissa maissa on sama tilanne.
Teidän on siis pakko totutella vegepaskaan, ellei sitten ole massia päällä. Liha ja kala tulee olemaan ökykallista ihan lähivuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalasta tulee lähivuosina myös puutetta, sillä Suomen kalastajista jopa kolmasosa eläköityy, eikä jatkajia ole. Ja muissa maissa on sama tilanne.
Teidän on siis pakko totutella vegepaskaan, ellei sitten ole massia päällä. Liha ja kala tulee olemaan ökykallista ihan lähivuosina.
Ei ole paskaa. Tofu on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks et osaa puhua asiallisesti?
Kyllä Rismassa oli vielä sikanautaa.
Kalapuikoissa löytyy vielä tarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oma lihamylly
t. äiti Venäjältä.
Ostan palan lihatiskiltä ja pyydän, ett jauhavat sen. Sitten on jauhelihaa.🤯
No naudan sisäfileetä, paahtopaistia jne. tilalle.
Sit toi härkäpapuprotskuvalmiste on hyvää.
Tänään tein tofusta nopeasti riisille kastikkeen. Sipulia, oljyä, soijakastiketta, garam masalaa, juustokuminaa, inkivääriä, tomaattimurskaa ja vegaanista maustamatonta tuorejuustoa.
Eli käytän tofua :)
Pavut käy hyvin. Niitä tuli tilattuakin kotiin.
Juttuhan on niin, että enimmäkseen ne sika-nauta-, nauta-sikajauhelihat maistuvat luokattomille.
Aivan törkeen makuista oli atrian jauheliha minimanista. Hyi ei ikinä enää osteta sitä.
Haisi ja maistui ihan siannahalle.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan järkevä ei koske tofuun tai
härkikseen tai muun vastaavaan
vegepaskaan.
Ei lopu, vain ituhipit niin toivoo.