Kuinka tärkeä on kuivausrumpu?
Kuinka tärkeänä pidät kuivausrumpua?
On tullut monien kanssa juteltua kuivausrummuista, kun just hankin sellaisen. Olen yllättynyt, kuinka eri tavoin ihmiset siitä ajattelevat.
Lähes kaikki pitävät sitä hyödyllisenä. Jotkut ajattelevat, että se on ihan ekoja hankitoja, joka omaan kotiin hankitaan. Joku taas että voihan sen hommata, jos on ihan kauheasti ylimääräistä rahaa.
Kommentit (203)
Muutin uuteen kotiin on runsas vuosi sitten. Asunnossa iso kylppäri ja siellä pyykinpesukone+ kuivausrumpu. En ole käyttänyt rumpua kertaakaan ja olenkin tarjonnut sitä lapsilleni. Pyykit kuivuvat erittäin nopeasti telineellä, parhaimmillaan 4:ssä tunnissa (riippuu pyykistä). Kph:ssa on lattialämmitys minkä sähkön taloyhtiö maksaa. Joskus panen lämmön hieman suuremmalle. Erittäin helppoa, eikä minulla ole mikään kiire kuivatuksen kanssa. En siis hankkisi, on tarpeeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaa niin paöjon pölyä, että näin pölyallergisena eli tärkeä. Hyvä muutenkin, silottaa vaatteet, poistaa sähköisyyttä ja pehmentää. Untuvatakkia ei ilman sitä saa edes kuivaksi ja muhkeaksi.
Tuottaa paljon pölyä, kun mekaanisesti hieroo vaatteita muhjuksi. Vie turhaan tilaa ja sähköä. Uusavuttomien juttuja.
Minäkin luulin tarpeettomaksi ja kuivatin pyykit ulkona ja osan pesutuvassa (ok-talo). Kunnes kerran satoi 4 viikkoa yhtä soittoa eikä mikään kuivunut ja sisälle en pyykkejä huoneisiin tuo kuivumaan. Ostin sitten rummun. Voi sitä pölyn määrää mikä säiliöön kertyy. Pyyheliinat aivat ihania kuivauksen jälkeen. Enpä ole huomannut että mikään olisi muhjuksi mennyt ja sähköä kuluttaa myös vähän. Yhden hengen talous.
Minulla on niin paljon vaatteita ja liinavaatteita, että voin hyvin olla pesemättä pyykkiä neljään viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän kodin tunnistaa siitä, ettei ole kuivausrumpua.
Köyhän kodin tunnistaa siitä että heillä on kuivausrumpu.
He asuvat niin pienissä asunnoissa, että heillä ei riitä neliöitä pyykin kuivatukseen.
Uudet rivi- ja kerrostalot voi olla kalliita ja pieniä.
Kun taas vanhemmissa ja halvemmissa taloissa voi olla enempi neliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mä ymmärrän, miksi jotkut eivät kaipaa kuivausrumpua. Heillä on jokin muu paikka pyykkien kuivatukseen. Oikeastiko ihmiset kuivattavat pyykkejä ulkona? Minä en ikinä uskaltaisi jättää pyykkejä ulosn. Nehän varastettaisiin hetkessä. Enkä mitään alusvaatteita toisten katsottavaksi laittaisi.
Suihkukoppiini saati vessaan muuten ei telinettä mahdu. Sängyn päälle sen voi nostaa mutt kaatuu helposti. Missä tahansa muualla on ihan kulkureitillä ja hankala ohittaa.
Ap
Kuivatan pyykkiä ulkona, sillä en asu missään slummissa. Ei meidän omakotitaloalueella liiku ketään, joka varastaisi pyykkiä narulta. 😆
Alusvaatteet ripustan pyörivän pyykkitelineen sisäkehälle, niin eivät takuulla näy naapuriin.
Ymmärrän kyllä, että jos asuu vuokrakerrostaloslumissa, ettei voi kuivattaa pyykkiä ulkona.
En pidä pyykin roikkumisesta. Sukatkin kuivatan rummussa, saati muut vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkitaloudessa se on välttämätön. Ei karvaa saa mitenkään muuten kokonaan pois etenkään lakanapyykistä.
Lemmikkien paikka ei ole sängyssä - puhtaissa lakanoissa! Hyi mitä siivottomuutta!
Elintärkeä, pitää hankkia vaikka ei tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Milloin allergiset voi laittaa pyykit ulos kuivumaan? Keväästä lähtien joka paikka täynnä siitepölyä.
No vaikka talvella. Pakkasessa pyykki kuivaa parhaiten ihanan raikkaan tuoksuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkitaloudessa se on välttämätön. Ei karvaa saa mitenkään muuten kokonaan pois etenkään lakanapyykistä.
Lemmikkien paikka ei ole sängyssä - puhtaissa lakanoissa! Hyi mitä siivottomuutta!
Mun kaikki kolme kissaani todellakin nukkuu mun kanssa, yleensä jopa peiton alla. Tarvitsemme siis kuivausrummun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He asuvat niin pienissä asunnoissa, että heillä ei riitä neliöitä pyykin kuivatukseen.
Kun taas vanhemmissa ja halvemmissa taloissa voi olla enempi neliöitä.
No, mitäs luulet, onko se köyhempi jolla on pesuhuone ja sauna sekä pihalla kuivausmahdollisuus, vaiko se, joka hankkii kuivausrummun ettei tarvitse laittaa pyykkitelinettä olohuoneeseen tai sängylle?🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole kuin 200 000 tilillä tällä hetkellä rahaa, mutta en ole hankkimassa kuivausrummun kaltaista tekstiilien pilaajaa.
Keksi parempi juttu. Jos sulla olisi tuo summa edes ollut joskus, et sinä sitä tilillä makuuttaisi vaan olisit ne sijoittanut johonkin. Todennäköisesti sulla on siellä tuo summa sentteinä, ei euroina.
Olen liian laiska sijoittamaan, vaikka tiedänkin että se olisi järkevää.
Toiseksi haluan että rahani ovat heti valmiina käytettäväksi, jos haluan hankkia jotain kivaa.
Onhan minulla kyllä jo tarpeeksi omaisuuttakin, niin että tällä tyylillä mennään. -sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun taas vanhemmissa ja halvemmissa taloissa voi olla enempi neliöitä.No, mitäs luulet, onko se köyhempi jolla on pesuhuone ja sauna sekä pihalla kuivausmahdollisuus, vaiko se, joka hankkii kuivausrummun ettei tarvitse laittaa pyykkitelinettä olohuoneeseen tai sängylle?🤔
Kumpi vaan voi olla köyhempi.
Joku hyvätuloinen voi asua kalliissa pikkuasunnossa, vaikka sijainnin takia.
Pyykkejä ei pitäisi kuivata olohuoneessa. Kylpyhuone on tehty kestämään kosteutta, muut huoneet ei.
Kyllä mä varmasti hankin kuivausrummun, jos elän hyvin vanhaksi, enkä pysty enää ripustamaan pyykkiä narulle.
Tosin silloin sähkön hinta voi olla jo niin pilvissä, ettei kenelläkään ole varaa käyttää kuivausrumpua muulloin kuin pörssisähkön edullisimmilla tunneilla. 😆
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä varmasti hankin kuivausrummun, jos elän hyvin vanhaksi, enkä pysty enää ripustamaan pyykkiä narulle.
Tosin silloin sähkön hinta voi olla jo niin pilvissä, ettei kenelläkään ole varaa käyttää kuivausrumpua muulloin kuin pörssisähkön edullisimmilla tunneilla. 😆
Eiköhän niitä voi ajastaa ihan kuin pyykkikoneitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaa niin paöjon pölyä, että näin pölyallergisena eli tärkeä. Hyvä muutenkin, silottaa vaatteet, poistaa sähköisyyttä ja pehmentää. Untuvatakkia ei ilman sitä saa edes kuivaksi ja muhkeaksi.
Tuottaa paljon pölyä, kun mekaanisesti hieroo vaatteita muhjuksi. Vie turhaan tilaa ja sähköä. Uusavuttomien juttuja.
Minäkin luulin tarpeettomaksi ja kuivatin pyykit ulkona ja osan pesutuvassa (ok-talo). Kunnes kerran satoi 4 viikkoa yhtä soittoa eikä mikään kuivunut ja sisälle en pyykkejä huoneisiin tuo kuivumaan. Ostin sitten rummun. Voi sitä pölyn määrää mikä säiliöön kertyy. Pyyheliinat aivat ihania kuivauksen jälkeen. Enpä ole huomannut että mikään olisi muhjuksi mennyt ja sähköä kuluttaa myös vähän. Yhden hengen talous.
Niin on minullakin. Ainakin neljät eri lakanat ja viisi isoa kylpypyyhettä plus pienempiä pyyhkeitä parikymmentä. Vaatteita löytyy viiden metrin kaapillinen. En vaan viitsi likaista pyykkiä säilöä ja sitten "joskus" ruveta sitä urakalla pesemään. Vaihdan lakat viikottain ja pyyhkeet usein useamminkin kuin kerran viikossa. Ikinä en laittaisi samoja vuodevaatteita jotka tulevat rummusta. Tekstiilien pitää saada myös levätä. Ei ihme että joku sanoo rummun kuluttavan. Siksi juuri, ettei tekstiili saa ollenkaan levätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No sitten se on niin. Asun yksin 150 neliötä ok-talossa ja rumpu on pesukoneen kanssa kodinhoitohuoneessa. Tilaa olisi mutten voi sietää jotain kiikkeriä telineitä eikä niille telineille vuodevaatteet mahdu kun ovat liian isoja enkä jumatsukka ovien päällä rupea vuodevaatteita kuivattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niitä voi ajastaa ihan kuin pyykkikoneitakin.
Että laitetaan märät vaatteet rumpuun ja ajastetaan ne kuivumaan kuuden tunnin kuluttua yöllä? Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No sitten se on niin. Asun yksin 150 neliötä ok-talossa ja rumpu on pesukoneen kanssa kodinhoitohuoneessa. Tilaa olisi mutten voi sietää jotain kiikkeriä telineitä eikä niille telineille vuodevaatteet mahdu kun ovat liian isoja enkä jumatsukka ovien päällä rupea vuodevaatteita kuivattamaan.
Ja sulla ei ole pihaa, eikä katettua terassia? Asutko alueella, jossa lakanspyykit varastetaan narulta?