Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmekymppinen ja jäätävän epävarma vielä

Vierailija
17.06.2024 |

Epävarma, huono itsetunto/varmuus, onhan tälle monta nimeä. Varmaan osa teini-ikäisistäkin on minua itsevarmempia. Itse olen tälläinen ollut kai ihan lapsesta. Olin oma itseni, tein itselle mieluisia asioita, mutta mitään ei tapahtunut. Vanhat ja viisaat ilmeisesti sanovat, että elämänkokemuksen myötä tämä tapahtuisi.

Ehkä asiaan sitten vaikutti, että olen vieläkin "ei väliä" tyyppi. Unelmatyöpaikkaa/ammattia ei ole, harrastukset on tylsää kuntosalia, pyöräilyä. Kirjat ja elokuvat tähän myös voisi lisätä. Ihmisiä voisi olla ympärillä enemmän, mutta eipä nuita aikuisena helposti löydä.

Olen aika hiljainen ja ujo ihminen niin sekin romuttaa itsetuntoani. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mutta oon 40 v. Terapiassakin oon eri syistä käynyt yhteensä jotain 10 vuotta. Mulla ei vaan ole mitään syytä olla itsevarma. 

Vierailija
2/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat "jokapäiväisen leipäsi?" Mistä aiot saada sen tulevaisuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fake IT untill you Make IT.

Kannattaa ymmärtää ettei muita juuri kiinnosta sinä ja epävarmuutesi. Kaikilla on aivan liian kiire kaivella omaa napaansa ja epävarmuuksiaan.

Vierailija
4/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama ja tämän takia minua myös tytötellään. Joskus se vähän haittaa, mutta joskus ei taas. Sitten kun näen jonkun 18v tytön joka on mua paljon itsevarmempi ja rohkeampi tulee ihan kamala tunne,miksi olen tälläinen. 

Vierailija
5/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fake IT untill you Make IT.

Kannattaa ymmärtää ettei muita juuri kiinnosta sinä ja epävarmuutesi. Kaikilla on aivan liian kiire kaivella omaa napaansa ja epävarmuuksiaan.

Mulle ei ikävä kyllä koskaan onnistunut tuo ;-( Feikkasin olla sosiaalinen ja aiheutin vain itselleni burn outtin

Vierailija
6/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sama ja tämän takia minua myös tytötellään. Joskus se vähän haittaa, mutta joskus ei taas. Sitten kun näen jonkun 18v tytön joka on mua paljon itsevarmempi ja rohkeampi tulee ihan kamala tunne,miksi olen tälläinen. 

Monella se itsevarmuus perustuu siihen, että on riittävän tyhmä ymmärtääkseen epäillä suoriutumistaan.

Vierailija
7/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon nykyään epävarma reilu 30v nainen. Teininä olin rohkea, tyhmä ja itsevarma. Luulot on karisseet vuosien varrella. 

Vierailija
8/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta oon 40 v. Terapiassakin oon eri syistä käynyt yhteensä jotain 10 vuotta. Mulla ei vaan ole mitään syytä olla itsevarma. 

Tämähän se vähän ongelma itsellä myös. Ne kerrat kun on onnistunut asioissa, niin ne ei ole merkannu oikeastaan mitään. 

Ap

Vierailija
9/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei täsmää. Pyöräilyssä tapaa ihmisiä ja pitää olla jonkinlaista itsevarmuutta. Ainakin jos päiväajo on luokkaa 100 km.

Vierailija
10/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vielä kymmenen vuotta niin lakkaa kiinnostamasta mitä muut ajattelee.

Vierailija
11/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttien perusteella muillakin samaa ongelmaa. Onko jollakin antaa meille epävarmoille jotain ihan konkreettista? 

Ap

Vierailija
12/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella se itsevarmuus perustuu siihen, että on riittävän tyhmä ymmärtääkseen epäillä suoriutumistaan.

Mutta jos elämä sujuu niin ei kuulosta kauhean tyhmältä lähestymistavalta. Parempi noin kuin murehtia oman itsevarmuuden puutetta loputtomasti.

Vierailija
13/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota vielä kymmenen vuotta niin lakkaa kiinnostamasta mitä muut ajattelee.

Itse olen noin 40 vuotias ja kieltämättä helpotti kun ymmärsin, että parisuhde on enempi mahdollisuus kuin velvollisuus. - Kyllä minä edelleen tovioin ja haluan uskoa ja luottaa siihen, että vielä joskus koittaa se hetki kun löydän ja kohtaan hänet, sen yhden ja erityisen, jota saan ja voin rakastaa, kuten hänkin minua.

Mutta helpottaa kun olen edennyt  "jo" ni-in pitkälle, että osaan ja kykenen pitämään omaakin elämääni riittävän arvokkaana, enkä enää korkeintaan puolinaisena siksi, että olen ni-in kokematon, kuin olen, enkä katkeroitumisella tai syyttelemällä muita tilanteestani varmastikaan voita ja/ tai saavuta yhtään mitään kovin myönteistä.  

Vierailija
14/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ainakin feikkaaminen. Ei kaikkien tarvitse olla ulospäinsuuntautuneita. Mua on myös aina vähätelty. Mun vähättely on ollut helppoa, koska en ole puolustautunut. Olen siis suostunut olemaan maalitaulu. Ja ilkeyteen taipuvaiset tai dominoivat ihmiset kyllä ottavat ilon irti tuosta piirteestä. Hiljaa vain niellyt kaiken. Omat vanhemmat, kumppanit, töissä, jotkut kavereistakin ovat väheksyneet. Kun neljäkymmentä tuli mittariin, niin tein ihan tietoisen päätöksen napauttaa takaisin väheksyjille. Opettelin olemaan sisältäpäin ohjautuva. Lopetin siis miettimisen mitähän muut ajattelee. Opettelin pitämään omia tunteita arvokkaina, kun ennen toimin siten miten luulin muiden haluavan asioiden olevan ja menevän. Tajusin olevani liian alistuvainen ja siihen tein muutoksen.

Vierailija
15/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttien perusteella muillakin samaa ongelmaa. Onko jollakin antaa meille epävarmoille jotain ihan konkreettista? 

Ap

Fillaroi erilaisiin paikkoihin ja tutustu siellä ihmisiin. Kuntosalilla ei taida ihmiset paljon jutella, narsistisesti vain kuvaillaan omia muskeleita Instaan. Lukemisessa olet totaalisen yksin, niin hyvä harrastus kuin sekin on.

Vierailija
16/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihmeen odottaminen ei ainakaan auta, eikä luonne ihmisillä yleensä kauheasti muutu. Altistaminen, terapia ja asian hyväksyminen. Elää voi ujoudesta huolimatta. Mieti mitä haluaisit tehdä ennen kuolemaasi ja ala toteuttamaan. Ei täällä ikuisesti olla.

Vierailija
17/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap jatkaa. 

Tarttumispintaa ei oikein ole vahvuuksienkaan muodossa. Jos joku kysyisi minun vahvuuksia, niin en osaisi vastata.

Vierailija
18/18 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka tekisi hyvää varsinkin kun tekee työnsä hyvin. Ajan kuluessa yhä selvemmin näkee, että ympärillä olevista ihmisistä suuri osa ei ole sinua parempia. Hiljaisuus ja varautuneisuus ei välttämättä poistu myöhemminkään, mutta helpompi olla, kun tietää osaavansa yhtä ja toista muita paremmin ja kantaa vastuuta omasta elämästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän