Mies pilaa koko odotuksen!
Meille on siis nyt tulossa toinen lapsi. Raskaus on kohta puolivälissä ja mahanikin siis näkyy jo jonkun verran. Mieheni ei kuitenkaan koskaan halua puhua sanallakaan tästä, ei kysy vointiani, ei halunnut lähteä ultraan mukaan eikä mitään. Hän ei myöskään ole kertonut tästä raskaudesta kenellekkään eikä ole myöntänyt jos joku on epäillyt.
Alkaa jo vähän pahalta tuntua kun tuntuu niinkun tätä vauvaa ei olisi olemassakaan edes mahassa. Esimerkiksi olen joskus maininnut että "oho, vauva potkaisi" niin mies sanoo välinpitämättömästi että "sekö muka potkii jo". Ja tilasin itselleni masutuubin, niin mies taas sanoi ärsyttävästi että "mitä sinä tuommosia menet tilailemaan". Ei huvita ostaa äitiysvaatteita tai vauvallekkaan mitään kun tietää että mies alkaa valittaa että mitä minä niillä teen. Koitan olla tästä odotuksesta innoissani, mutta ukko pilaa kaiken.
Ärsyttää!!!! Mikä sitä oikein vaivaa? Itse se minulle sanoi keväällä että haluaa toisen lapsen, en edes itse ollut ehdottanut. Nyt sitten ei välitä mistään mitään, päinvastoin.
Kommentit (29)
eipä sitä koskaan ole paljasmahaisia odottajia missään näkynyt, oppia ikä kaikki.
t: kolmen äiti
Noita saa ihan ilman raskausajan masun venymisiäkin! :)
Mahavyö pitää ihosta huolen. Se tukee vartaloa ja tätä kautta ihokaan ei joudu niin kovalle koetukselle. Tuubi on vaan yläosaton paita (tavallaan).
En usko että hänellä töiden takia olisi stressiä ainakaan kun tekee yleensä jotain 6h päiviä sukulaistensa luona, ja siellä on lunkimpaa se olo kun jossain tuntemattomalla työnantajalla. Ei tarvitse aamulla nousta aikaisin ja iltapäivällä lähtee aina töistä pois sillon kun siltä tuntuu.
Olenhan minä hienovaraisesti joskus kysellyt miltä tää vauvantulo tuntuu, mutta eipä se siihen mitään sano oikein. Kyllä tässä tuntuu että jokin on nyt tosiaan muuttunut parin viime kuukauden aikana! Tietäis vaan mikä. Sillon ihan aluksi hän osti farmariautonkin ja jotain saattoi tästä kysäistä, mutta siihen tuli stoppi heti alkuviikkojen jälkeen. Nyt hän sulkee tämän asian ihan kokonaan pois, esim hän sanoi että jatka vaan siellä töissä olemista vielä ensi keväänäkin. Minä olin niinkuin että siis täh, tässähän pitää synnyttää helmikuulla ja hoitaa vauvaa. Ja kannoin tässä yhtenä päivänä raskaita kasseja ja sanoin miehelle että aijai kun supistaa (minulla on tosi helposti supistuksia) niin mies sanoi että "vittu älä siinä valita sulla ei oo mikään".
Muutenkin olen viime aikoina saanut kuulla ärsyttäviä kommetteja ukon suusta, mm. "piä se turpas kiinni". Ja tuon se on sanonut esim siitä syystä jos haluan vaihtaa kanavaa telkkarissa tai yöllä hyssyttelen itkevää esikoista. Onko tuommonen käytös sitten jotenkin tavallista arjen stressiä vaan. :(
T.ap
Minä olen edelleen sitä mieltä että miehellä on toinen nainen.
4
Kyllä nyt kasseja voi kantaa raskaanakin. Huoh...
Että ihan 6h töitä ja raskaana oleva vaimo kantaa kasseja ja ukko vielä käskee pitämään turpas kiinni??? Siis kuinka te naiset katselette tuollaista käytöstä??
varmaan rouvalla on ripulipaskanväriset tukisukkahousutkin, ihanan seksikästä
Minun ex-ukkoni puhui minulle juuri noin törkeästi ja haukkui vaikka miksi. Syykin selvisi muutama kuukausi myöhemmin: purki omaa syyllisyyttään minuun kun oli mennyt pettämään...
Nykyinen mieheni toista lasta odottaessa käyttäytyi myös tosi välinpitämättömästi uuteen vauvaan, minuun ja raskauteeni. Syy: ihastunut toiseen naiseen. Meni kyllä ohi tuo ihastus ilman sen kummempia pettämisiä mutta parisuhteen kannalta kesti kauan parantua. Vauvaan mies suhtautui kuitenkin jo loppuraskaudesta hienosti.
Valitettavasti oman kokemuksenikin perusteella uskon että kuvioissa on toinen nainen. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole!
Ne miehet vaan on joskus nuin pösilöitä. Kyllä ne viimestään siinä vaiheessa innostuu, kun vauva syntyy.
Yhen mun tuttavan mies ei puhunut - ei pussanut raskauden ekan kolmen kuukauden aikana ollenkaan. Tuli kai vähän liian pienellä ikäerolla pikkukakkonen? Siitemmin kyllä lauhtui.