Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt Musk postailee "Hitler ei tehnyt mitään väärää" postauksia.

Vierailija
14.03.2025 |

https://yle.fi/a/74-20149504

Ei se sen käsimerkki kyllä sitten mikään vahinko ollut.

Kommentit (395)

Vierailija
41/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa postauksessa lienee jokin pointtikin ollut, minkä jokainen on tahallaan halunnut missata."

No ainoa pointti jonka tuossa näin tämän aikaisemmin puhutun lisäksi on se vielä karmeampi eli että Musk viittaa siihen että valtion virkamiehet ovat vaarallisia kansalle joten se tukee hänen agendaansa valtion virkamiesten laajoista irtisanomisista. Eli siis leimaa valtion työntekijät suunnilleen hirviöiksi jotka vain odottavat tilaisuutta alkaa listiä kansalaisia.

Ei tuokaan paljon paremmalta kuulosta.

Vierailija
42/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä Suomessa on toki nykyisinkin kommunisteja, jotka ajavat kommunistista ideologiaa, eli otetaan omaisuus kaikilta kansalaisilta ja laitetaan uusjakoon."

Joo, saattaa niitä jokunen kymmenen olla. Mutta nekin ovat riidoissa keskenään ja jakautuneet kahteen eri puolueeseen eivätkä saa aikaan edes yhtä puoluetta joka pysyisi puoluerekisterissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalin oli kommunisti, Hitler oikeistolainen. Mao kommunisti.

Kaikki diktataattoreita.

Ja: sosialismi yli 100 milj. uhria, natsismi 6 milj. uhria. Vältä vasemmistoa, et tiedä mitä sieltä tulee.

Vierailija
44/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä Putlerin sätkynukke nro2.

Mikä ajaisi juuri paremmin Putlerin etua kuin diktatuurien buustaaminen.

Teslan toiminalle täysikielto EUhun se ratkaisee paljon asioita kuten SpaceX ja X sulkeminen kaikesta.

Vierailija
45/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen se narsistiautistiburgeri on. Tarvis nyrkistä naamaan niin loppuis suurin osa sössötyksistä.

Niin että väkivalta on oikeutettua kun mielipiteet on sinun mielestäsi vääriä??

Mun puolesta voi tasavertaisesti vedellä turpaan kaikkia turhan sössöttäjiä ja i d i o o tteja. Ihan puoluekannasta ja mielipiteistä välittämättä.

Vierailija
46/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kädessä tuo on totta, Hitleriä painostettiin nimenomaan puolueen toimesta laittamaan vauhtia juutalaiskysymykseen. Tokihan Hitler oli antisemitisti, mutta etupäässä hänen vihansa kohdistui bolsevikkeihin.

Epäilyn, että Hitleriä olisi yksikään painostanut.

Vierailija
47/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskilla on siinä mielessä pointti, että on varmasti psyykkisesti helpompaa jättää likainen työ muiden tehtäväksi kuin tehdä se itse. Hitler ei tappanut miljoonia eikä kukaan tiedä olisiko hän edes pystynyt sellaiseen julmuuteen itse, vaikka hän olikin vastuussa miljoonien ihmisten kuolemasta.

Vierailija
48/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa postauksessa lienee jokin pointtikin ollut, minkä jokainen on tahallaan halunnut missata. Tuskinpa tarkoitus oli nimenomaisesti puolustella Maoa, Hitleria tai Stalinia kuitenkaan.

Miljardööri Elon Musk on jakanut somejulkaisun, jossa väitetään, etteivät Stalin, Mao Zedong tai Hitler murhanneet miljoonia ihmisiä, vaan heidän julkisen sektorin työntekijänsä tekivät niin, uutisoi Forbes.

''Stalin, Mao and Hitler didnt murder millions of people. Their public sector workers did.''

Mikä on se pointti sinun mielestäsi? Kerro ihan rohkeasti.

Tuskin tämä on Muskilla pointtina, mutta voisihan tuon käsittää niinkin, että julkisen sektorin tekijät ovat aivottomia lampaita jotka eivät kyseenalaista vaikka pitäisikin. Tyyliin sivustakatsoja mahdollistaa karmeat teot. Mutta ei, en usko että Musk tätä tarkoitti. 

Nimim. Itsekin joskus julkisella sektorilla moraalinsa vastaisesti työskennellyt

Vierailija
49/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piru lukee Raamattua..

Sanoisiko kuitenkin niin et yksi hullu johtaja ei riita, tarvitaan tottelevaiset virkamiehet ja monta

Vierailija
50/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muskilla on siinä mielessä pointti, että on varmasti psyykkisesti helpompaa jättää likainen työ muiden tehtäväksi kuin tehdä se itse. Hitler ei tappanut miljoonia eikä kukaan tiedä olisiko hän edes pystynyt sellaiseen julmuuteen itse, vaikka hän olikin vastuussa miljoonien ihmisten kuolemasta.

Toinen pointti Muskin tekstissä oli, että Hitler ei toiminut yksin. Hänen tukenaan oli laaja joukko tavallisia kansalaisia, jotka oli valmiita tappamaan käskystä.

Vierailija
51/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vanha toteamus vastuun siirrosta, ei kaikkea voi laittaa johtajien syyksi ts. Hitler kyennyt yksin murhaamaan miljoonia, vaan siihen tarvittiin valtava määrä ihmisiä, jotka kyllä tiesivät mitä tekivät ja olivat yhtälailla syyllisiä kansanmurhaan.

Vaikka Muskilla on ollut täysin per***stä olevi lausuntoja, niin nyt on kyllä tulkittu kuin piru raamattua!

Vierailija
52/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinua kasketaan lahtaamaan viattomia tyossasi, totteletko vai lopetatko tyot?

Vierailija
53/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti mediamme ei tarjoa muuta, kuin sen miten sinun halutaan ajattelevan.

AJATELKAA JOSKUS ITSE

Vierailija
54/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sinua kasketaan lahtaamaan viattomia tyossasi, totteletko vai lopetatko tyot?

On helppo kuvitella että minä en ikinä voisi osallistua sellaisiin julmuuksiin, mutta totuus on, ettei kukaan meistä voi tietää miten me toimisimme vastaavissa olosuhteissa. Ei kukaan.

Vierailija
55/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musk on kyllä taloudessa ja tekniikassa jonkinlainen nero, mutta ei juurikaan ihmisiä ja humanismia ymmärrä.

Trumpikin on jo ymmärtänyt kansalaisten ärsyyntymisen, eikä Muskia ole juuri nähty enää sahoineen taustalla, kun Trump antaa lausuntojaan.

Vierailija
56/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen se narsistiautistiburgeri on. Tarvis nyrkistä naamaan niin loppuis suurin osa sössötyksistä.

Niin että väkivalta on oikeutettua kun mielipiteet on sinun mielestäsi vääriä??

Tämä on ns. parempaa väkivaltaa. Et taida seurata aikaasi?

Vierailija
57/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuollaista pointtia tarvitaan? Miksi sellainen piti tuoda esiin ja miten se liittyy mihinkään?

Vierailija
58/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen pointti Muskin tekstissä oli, että Hitler ei toiminut yksin. Hänen tukenaan oli laaja joukko tavallisia kansalaisia, jotka oli valmiita tappamaan käskystä.

Jos kyse olisi jonkun muun kuin Muskin tekstistä niin sen voisi tulkita varoitukseksi Trumpin hallinnosta. Mutta tämä tuskin oli nyt tarkoitus.

Vierailija
59/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen Teslan ostaja ilmaisee samanmielisyytensä.

Vierailija
60/395 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko twiitin pointti oli demonisoida julkisen sektorin työntekijöitä, Muskin mielestä he ovat kaiken pahan alku ja juuri. Aikoo antaa kaikille potkut. 

Jokainen joka on lukenut historiaa tietää, että kyseessä olivat sen laadun diktatuurit, että joko tottelet tai olet itse listalla seuraavana. 

Musk ei näe diktatuureissa mitään pahaa, halveksuu demokratiaa ja on rakentamassa jenkkeihin sellaista. 

Äärioikeiston nuoleskelu tulee sitten kaupan päälle. Onhan itsekin äärioikeistoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän