Tässä syy miksi me tavalliset miehet emme enää kelpaa.
Ennen sanottiin, että kunhan olet kiltti, rehellinen ja kohtelet naista hyvin, niin löydät kyllä itsellesi kumppanin. Mutta nykyään tuntuu, ettei se enää riitä. Olen tavallinen mies: käyn töissä, pidän itsestäni huolta, en ole mikään alfauros, mutta en myöskään mikään luuseri. Silti deittailu tuntuu olevan jatkuvaa kamppailua koska naisille ei enää riitä mikään.
Kun katson ympärilleni, huomaan, että naiset eivät enää etsi tavallista miestä, vaan jotain muuta. Some ja deittisovellukset ovat muuttaneet kaiken. Naisilla on loputon valinnanvara, tai ainakin he uskovat niin. He saavat päivittäin viestejä miehiltä, jotka ovat pidempiä, komeampia ja rikkaampia kuin minä. Ei siis ihme, että moni tavallinen mies tuntuu olevan näkymätön.
Ongelma on siinä, että naisten odotukset eivät aina kohtaa todellisuutta. Monet tavalliset naiset uskovat ansaitsevansa huippumiehen, koska he saavat Instagramissa tykkäyksiä tai Tinderissä matcheja. Mutta tykkäys ei tarkoita rakkautta, ja match ei tarkoita suhdetta.
Samaan aikaan me tavalliset miehet joudumme kilpailemaan naisten huomiosta tavalla, jota ei ennen ollut. Kiltti mies, joka on lojaali ja luotettava, mutta ei osaa brändätä itseään somessa tai omista urheilullista kehoa ja luksusautoa, jää helposti varjoon. Jos haluat erottua, pelkkä kiltteys ei enää riitä ,sinun on oltava viihdyttävä, jännä, itsevarma ja menestyvä.
Lopulta monille meistä jää kaksi vaihtoehtoa: joko sopeudumme ja yritämme muuttaa itseämme vastaamaan markkinoiden vaatimuksia, tai luovumme koko pelistä. Ja valitettavasti moni tavallinen mies on alkanut tehdä juuri jälkimmäistä.
Kommentit (583)
Kaikki minun mieheni tähän mennessä ovat olleet ihan tavallisia miehiä, joten en ymmärrä miten niin ei tavallinen mies muka kelpaa.
Teinivuosien poikaystävä: alle 170cm, pienikokoinen ja hintelä jannu, mutta minä rakastin kovasti koska ihana hevimies. Suhde ei kestänyt ihan siksi, että oltiin vielä niin keskenkasvuisia ja opinnotkin lähti lukion jälkeen ihan eri paikkakunnille.
Eka aikuisvuosien poikaystävä: pullukka taksikuski, mutta minulle rakas koska oli samanlainen mukavuudenhaluinen kotipöllö kuin minäkin ja meillä oli hauskaa yhdessä. Asuttiin yhdessä kolmisen vuotta, lopulta erottiin koska rakkaus loppui.
Siitä seuraava: mieleltään sairastunut alle kolmekymppinen tanssijamies, minulle rakas koska yritti kaikista ongelmistaan huolimatta pysyä tanssin ammattilaisuudessa kiinni ja hurmasi minut kyllä ihan täysin tekemällä romanttisia yllätyksiä. Ei ehditty seurustella kuin kuukausia, kun joutui edunvalvontaan ja laitokseen.
Siitä seuraava: iso ja vatsakas nuoriso-ohjaaja, jälleen minulle rakas koska oli semmoinen ihana hevimies ja minun näkemisestäni aina niin iloinen, että oli iso hymy korvasta korvaan. Kesäromanssin jälkeen palasi lapsensa äidin kanssa yksiin.
Siitä seuraava: alkoholisoitunut pienikokoinen taksikuski, minulle rakas koska oli aina ihan megahilpeä kaveri, vitsikäs ja iloinen, ja tietysti hevimies. En lopulta jaksanut, kun alkoholisminsa syventyi ja ei enää pitänyt kodistaan huolta ja saattoi maata kotonaan juopottelemassa skipaten työvuoroja. Tavallisuus ikään kuin lakkasi.
Nykyinen: pyöreävatsainen, hymyilevä raksamies. Ja minun elämäni rakkaus, jonka kanssa olen ollut yli 6 vuotta. Vitsiniekka, poikamainen ja supliikki kaveri, jolla kalju paistaa ja rahat on aina aika vähissä, mutta niinhän neljääkymmentä käyvät miehet saavat ollakin. Rakkaani <3
Vierailija kirjoitti:
Kaikki minun mieheni tähän mennessä ovat olleet ihan tavallisia miehiä, joten en ymmärrä miten niin ei tavallinen mies muka kelpaa.
Teinivuosien poikaystävä: alle 170cm, pienikokoinen ja hintelä jannu, mutta minä rakastin kovasti koska ihana hevimies. Suhde ei kestänyt ihan siksi, että oltiin vielä niin keskenkasvuisia ja opinnotkin lähti lukion jälkeen ihan eri paikkakunnille.
Eka aikuisvuosien poikaystävä: pullukka taksikuski, mutta minulle rakas koska oli samanlainen mukavuudenhaluinen kotipöllö kuin minäkin ja meillä oli hauskaa yhdessä. Asuttiin yhdessä kolmisen vuotta, lopulta erottiin koska rakkaus loppui.
Siitä seuraava: mieleltään sairastunut alle kolmekymppinen tanssijamies, minulle rakas koska yritti kaikista ongelmistaan huolimatta pysyä tanssin ammattilaisuudessa kiinni ja hurmasi minut kyllä ihan täysin tekemällä romanttisia yllätyksiä. Ei ehditty seurustella kuin kuukausia, kun joutui edunvalvontaan ja lai
Naisia on jotka ei seuraa sosiaalisen median normeja kyllä. Mutta sinkkuina harvassa ainakin noin 30+ ikäluokka. Jokunen nainen rupeaa laskemaan omia rimojaan siellä 40-40+ korvilla kun ei voi lapsia enään saada ja ymmärtävät että kauneus on katoavaista. Ja mies ei monesti vakavaa suhdetta halua naisen kanssa jonka kanssa ei voi lapsia saada. Naiset Olivat nuorempana liian valitsevia/tai liikaa partnereita, ovat sitten yksin ja ihmiset elää sinne noin 84 vuotiaaksi asti. Noh sitten osa miehistä ei tajua sitä vanhemmalla iällä että pitää oikiasti ehkä ruveta kelepuuttaan se nainen vaikka lapsia ei tulekkaan. Semmonen sopiva pari on hankala löytää vanhemmalla iällä miehen kuin naisenkin pitää voida anteeksi kaikki vuosien virheet antaa molemmin puolin. Mutta turha se on miehenkään odottaa jotain nuorta tyttöä yli 40 vuotiaana niitä lapsia synnytämään. Tilastollisestikkin taisi parisuhde ikäero olla se noin 3 vuotta pää osin, vain alta 5-10 prosenttiakohan se oli kun oli 10 vuotta tai enempi.
Liirum laarum.
Miehen pitää olla mieleltään terve, mitä sinä ap et ole.
Se näkyy ja karkoittaa muut ihmiset.
Vau! Siinä misogynistin tekstiä jos jossain
AP ei ole tainnut koskaan kuulla rakkaudesta.
En tiedä miten muilla menee, mutta en minä ainakaan ole koskaan itse pystynyt päättämään kehen ihastun tai rakastun.
Ei siinä auta riman asettelut eikä mahdollisuuksien antamiset. Tunteita joko on tai ei ole. Eikä suhdetta voi tulla jos tunteet puuttuu.
Ap luettelee ominaisuuksia, jotka ovat itsestäänselvyyksiä. Vähän kuin yritys mainostaisi itseään, että meillä on hyvä toimitusvarmuus - eihän se ole mikään kilpailuetu vaan perusvaatimus.
Oli kyse parisuhteesta tai kaverisuhteesta, niin ihmisen pitää tuoda suhteeseen jotain. Ei jaksa ketään nähdä, jos suusta ei tule mitään kiinnostavaa tai puhe on pelkkää negaa. Eli kyllä kaikki kommunikaatioon kulminoituu.
Ennen mies kuin mies löysi naisen koska kaikkien piti pariutua ja saada lapsia. Naisen varsinkin oli vaikea elää yksin. Äitini nuoruudessa ei saanut edes ravintolaan mennä ilman miesseuraa. Kirkko, suku, naapurit ja koulu kaikki painosti perheellistymään. Muistakaa että ehkäisykin tuli kaikille vasta 70-luvulla.
Eli sinkkunaisen elämä oli vaikeaa ja siksi moni avioitui. Nyt on onneksi toisin. Naiset ovat tutkitusti onnellisempia itsellisinä.
Ja mies ei monesti vakavaa suhdetta halua naisen kanssa jonka kanssa ei voi lapsia saada.
Jännä väite. Olen tässä viime päivinä lukenut monen monen monta kertaa miesten kommentteja, miten miehet ei halua lapsia vaan kyse on aina naisten petoksesta ehkäisyn suhteen. Tunnusta pois, että teillä on päämääränä saada nuori nainen, mutta te verhoatte sen väitteeseen naisen hedelmällisyydestä.
Näinhän se on. Onneksi rummelit rupsahtavat tai jäävät yh:ksi. Ei sillon enää pelata ihmisillä :).
Vierailija kirjoitti:
Vau! Siinä misogynistin tekstiä jos jossain
Alkanut yleistymään itse veikkaan kun internetissä toitotetaan youtubes jne murikkalaista kontenttia ja porukka viettää aikaa ruutujen ääressä. Ja se maga on semmosta kirstinusko soopaa. Taisi olla murikkalaisessa raamatussakin kun arabi uskonto on että "ensin mies, sitten nainen ja sitten lapsi" (ainahan suomea on pikku amerikaksi kutsuttu)
Vierailija kirjoitti:
Ennen mies kuin mies löysi naisen koska kaikkien piti pariutua ja saada lapsia. Naisen varsinkin oli vaikea elää yksin. Äitini nuoruudessa ei saanut edes ravintolaan mennä ilman miesseuraa. Kirkko, suku, naapurit ja koulu kaikki painosti perheellistymään. Muistakaa että ehkäisykin tuli kaikille vasta 70-luvulla.
Eli sinkkunaisen elämä oli vaikeaa ja siksi moni avioitui. Nyt on onneksi toisin. Naiset ovat tutkitusti onnellisempia itsellisinä.
Soppiiko tuota eppäillä,Soppii soppii.
Vierailija kirjoitti:
Ja mies ei monesti vakavaa suhdetta halua naisen kanssa jonka kanssa ei voi lapsia saada.
Jännä väite. Olen tässä viime päivinä lukenut monen monen monta kertaa miesten kommentteja, miten miehet ei halua lapsia vaan kyse on aina naisten petoksesta ehkäisyn suhteen. Tunnusta pois, että teillä on päämääränä saada nuori nainen, mutta te verhoatte sen väitteeseen naisen hedelmällisyydestä.
On se jännä väite minkä olen kuullut naisten suusta ulkona kasvotusten. (ja tosi paljon netissä). Sama kuin olen lukenut ja kuullut vanhemmilta naisilta että kelpuuttaisivat melkein mitä vaan kun ovat olleet yksin niin kauan vanhemmalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei elämä ollut kuitenkaan ihan niin yksiuloitteista. Isoisotädeistäni 4 kpl oli sinkkunaisia. Kauniita, ja jossain määrin, aikansa mittapuulla myös menestyneitä. He lähtivät maalaistalosta kaupunkiin ja elättivät itsensä ompelijattarina. Heillä meni siinä määrin hyvin, että he ostivat yhdessä kaupungista talonkin, ja kolme heistä asui siinä loppuikänsä. Parhaaseen aikaan heillä oli myös palkattua työvoimaa, ja heillä oli myös kangas- ja lyhyttavaraliike. Sulhasia ja kosijoita olisi ollut tarjolla vaikka kuinka, mutta he pitivät kiinni itsenäisyydestään. He olivat Canthinsa lukeneet, he olivat osittain hänen aikalaisiaan (toki nuorempia).
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi lasta, joiden syntyessä me ei oltu naimisissa. Kun me oltiin lastenvalvojan luona isyyden tunnustamisen merkeissä, lastenvalvoja kysyi mieheltä kummallakin kerralla haluaako hän isyystestin. Ei halunnut eikä meillä ole kertaakaan tullut epäilyksiä siitä, onko mies lasten isä. Tällaista se on, kun miehellä on itsetunto kohdillaan eikä hän ole mustasukkainen.
Mustasukkaisia miehiä ja naisia löytyy. Itse olen seurustellutkin yhden mustasukkaisen naisen kanssa noh, myöhemmin kävi ilmi että hän itse petti. Mutta näitä sattuu. Nyt kahdeksas tyttöystävä menossa. Toistaiseksi ollut erittäin herttainen nainen tulevasta en voi tietää mutta ajan kanssa seleviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen mies kelpaa naisille kun sosiaalinen status nousee korkealle.
Nuoresta alkaen olen ollut ns kiva mies. Älykäs, tunnollinen ja ahkera. Mutta tylsä naisten mielessä. Niin kauan kuin olin opiskelija, tein asiantuntijatyötä ja olin ns päällikkötehtävissä, naiset eivät osoittaneet erityistä kiinnostusta minua kohtaan.
Mutta kun sain ylennyksen vetää 50 henkilön tiimiä, naisten suhtautuminen muuttui. Yhtä äkkiä iso osa naisista (töissä) alkoi olemaan olemaan ystävällisiä (jopa flirtaailmaan) minua kohtaan. Muutos oli todella dramaattinen, enkä ollut odottanut näin suurta muutosta.
Silti olen täsmälleen sama tavallinen mies kuin aikaisemmin. Oma tulkintani onkin, että ei naiset varsinaisesti ole kiinnostuneet miehistö, vaan minkä status miehillä on.
Ihan kuin lukisin itsestäni, paitsi olen nainen. Kyllä minäkin tavallinen ja ujo nainen olen aina ollut miehille näkymätön ja jos nuorena onnistuin seurustelemaan, sain aina kuulla olevani tylsä. Myös työni on tylsää ja kunnianhimottomuuteni näkyy kaikessa vaatimattomuudessaan.
Minäkin olin nuorena tylsä. Mutta sitten laihduin 10 kiloa, ja muutuin kiinnostavaksi. Miehet, joille olin ollut kuin ilmaa, yhtäkkiä kiinnostuivat seurastani ja oikein puhuivat rakkaudesta. Se oli ärsyttävää, sillä en ollut muuttunut ihmisenä. Ihan sama ihminen olin kuin ennenkin. Yhtä tylsä ja sama huumorintaju kuin ennenkin.
Miehiä ei näytä naisessa kiinnostavan mikään muu kuin paino. Kaikenlaisia korusanoja silti keksivät luonteesta ja silmistä ja ties mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena en arvosta yhdessäkään miehessä ensisijaisesti kilttiyttä. Aivan muut ominaisuudet tekevät miehestä kiinnostavan.
Minulla oli kiltti mies. Ei lyönyt eikä pettänyt, mutta toisaalta oli niin saatanan tylsä. Ja huono sängyssä.
Eli miehen pitää olla hyvätuloinen tai jännittävä jotta se herättää sinun mielenkiinnon?
No helvetti KENEN mielestä pelkkä "kiltti" adjektiivina on jotain parisuhdemateriaalia? Miksi ainoa mitä lisäksi keksit, on "hyvätuloinen ja jännittävä"?
Mitä se KILTTI edes tarkoittaa?? Joskus sotien jälkeen hyvän miehen mitta oli "se ei lyö eikä juo". Ei riitä enää, tuollainen taso, toihan on perustaso jokaiselle että ei lyö, eikä ole alkoholisti.
Täytyy olla hyvät käytöstavat, vähän pitää osata keskustella, jonkunlainen yleissivistys, jonkunlainen työpaikka, pitää huolta hygieniasta, käydä parturissa, siistit normaalit vaatteet.
Noihin kaikkiin voi itse vaikuttaa.
Ei saa käyttäytyä painostavasti, arvostella, tuomita naisen mielenkiinnon kohteita (vaikka jos kertoo omistavansa kissan, mies vastaa tuhahtaen "kissat on ihan turhia") ... siis peruskäytöstavoilla pääsee jo pitkälle.
Ja nämä vaatimukset on olleet ihan aina. KÄYTÖSTAVAT. En tajua miten se tulee yllätyksenä vuosi toisensa jälkeen, ainakin tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen mies kelpaa naisille kun sosiaalinen status nousee korkealle.
Nuoresta alkaen olen ollut ns kiva mies. Älykäs, tunnollinen ja ahkera. Mutta tylsä naisten mielessä. Niin kauan kuin olin opiskelija, tein asiantuntijatyötä ja olin ns päällikkötehtävissä, naiset eivät osoittaneet erityistä kiinnostusta minua kohtaan.
Mutta kun sain ylennyksen vetää 50 henkilön tiimiä, naisten suhtautuminen muuttui. Yhtä äkkiä iso osa naisista (töissä) alkoi olemaan olemaan ystävällisiä (jopa flirtaailmaan) minua kohtaan. Muutos oli todella dramaattinen, enkä ollut odottanut näin suurta muutosta.
Silti olen täsmälleen sama tavallinen mies kuin aikaisemmin. Oma tulkintani onkin, että ei naiset varsinaisesti ole kiinnostuneet miehistö, vaan minkä status miehillä on.
Ihan
Ikävä kyllä ulkonäkö on nykyään erittäin iso osa suhteita ihmisillä, molemmin puolin. Itse huomasin saman efektin laihdutin 85kg tonne 65kg ja hommasin hartijoita reenaamalla. Johan on useampi nainen ruvennu hymyilemään ja juttelemaan.
Mutta olen myös seurustellut aikaisemminkin. Ei koske kaikkia naisia tai miehiä. Ihmiset unohtaneet mitä ihastuminen ja rakastuminen edes on. On ollut kiva sanoa naiselle ei kun eivät ole olleet rehellisiä ja halunneet vain väliaikas suhdetta. Kerran kuulin jopa näin naisen suusta. "Harrastan yhdennillan juttuja silloin tällöin" meni pari tuntia "miksi miehet kohtelee minua aina huonosti". En sanonut hänelle mitään asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena en arvosta yhdessäkään miehessä ensisijaisesti kilttiyttä. Aivan muut ominaisuudet tekevät miehestä kiinnostavan.
Minulla oli kiltti mies. Ei lyönyt eikä pettänyt, mutta toisaalta oli niin saatanan tylsä. Ja huono sängyssä.
Eli miehen pitää olla hyvätuloinen tai jännittävä jotta se herättää sinun mielenkiinnon?
No helvetti KENEN mielestä pelkkä "kiltti" adjektiivina on jotain parisuhdemateriaalia? Miksi ainoa mitä lisäksi keksit, on "hyvätuloinen ja jännittävä"?
Mitä se KILTTI edes tarkoittaa?? Joskus sotien jälkeen hyvän miehen mitta oli "se ei lyö eikä juo". Ei riitä enää, tuollainen taso, toihan on perustaso jokaiselle että ei lyö, eikä ole alkoholisti.
Täytyy olla hyvät käytöstavat, vähän pi
En kyl ymmärrä miksi kiltti mies sanoisi että kissat on turhia. Tai arvostelis sun tekemisiä. Ennemminkin jos tykkäät tehä jotain kiltti mies tukee että saat tehdä sitä koska tekee sut onnelliseksi. Kiltti mies seisoo rinnalla tukena kun sulla on vaikiaa. Kiltti mies yrittää nostaa sut takasin ylös. Kiltti mies huolehtii omasta terveydestään sen takia että sinun ai tarvitse olla huolissaan. Kiltti mies ei odota naiselta yhtään mitään mitä itse ei voi takaisin antaa. Kiltti mies sanoo kiitos ruuasta jos nainen sen tekee ja on kiitollinen. Kiltti mies siivoaa jopa naisen jäljet jos nainen ei kiireessä sitä muista ta kerkiä tehdä. Ja kaikki tämä toimii molempiin suuntiin.
Kiltti mies tukee jos sun pitää vaikka laihduttaa kun on sulle terveellistä. Kiltti mies haluaa että elät mahdollisimman pitkään ja olet terve.
Keskity syvästi siihen mitä sinulle on tarjolla, älä siihen kuka ei ikinä ottaisi sinua. Muuten et ikinä opi tuntemaan itseäsi seurustelijana.
-M