Tuttavani näyttää aivan liian hyvinvoivalta siihen nähden että hän on pitkäaikaistyötön...Ja hän harrastaa yms. viettää aktiivista elämää
Tuet ovat mielestäni aivan liian isot! Pitkäaikaistyötön tuttavani näyttää paremmin hyvinvoivalta kuin minä, tai muut töissäkäyvät tuttavani. Salikorttiin riittää rahaa, ja muuhun aktiiviseen elämään. Eihän tämä nyt oikeasti voi mennä näin??
Me raadamme raskaissa vuorotöissä, kiloja kertyy ja pitkäaikaistyötön tuttavamme vain loistaa yhteiskunnan varoin?
Tuet ovat TÄYSIN liian korkealla tasolla kun ne mahdollistavat tuollaisen elämän. Helppo se on hänen vain olla ja harrastaa rajattomalla ajallaan...
Kommentit (126)
Mene trolli takaisin mistä tulit. Pitkäaikaistyötön saa vain minimin millä pysyy hengissä - juuri ja juuri...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on varaa pukeutua siisteihin ja muodikkaisiin vaatteisiinkin
Työtön tulisi ehdottomasti olla tunnistettavissa ulkoisesta olemuksestaan. Olen samaa mieltä
Meinaatko, että työttömien pitäisi ommella tähti rintapieleen?
Vierailija kirjoitti:
Ei muilla ole saliin varaa. Ehkä hän saa lisätienestiä jostain tai onko kumppani apuna. Kaikkien ihmisten pitäisi voida hyvin, jos voi voida hyvin. Eivät kaikki voi hyvin ja on 200e kk. Keskitysleirimäiset olot.
Salikortteja on vaikka minkä hintaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inga Pengar kirjoitti:
No siis eihän perusduunarin kannata töitä tehdä päivääkään. Ero Kelan tukien ja palkan välillä on niin pieni. Vika ei ole tukien suuruus vaan palkkojen naurettava pienuus. Alle 3500e bruttokuukausipalkkoja ei pitäisi olla olemassakaan. Perusduunari on nykyajan orja.
Vai on 500€ kuussa perusduunarin palkka? Kerrotko missä työpaikassa?
Mutta eihän työttömyyskorvauskaan ole välttämättä 500 €. Moni saa ansiosidonnaisia korvauksia. Jos taas korvaus on pienempi, niin siihen voi saada lisäksi asumistukea ja täydentävää toimeentulotukea, perhetilanteesta riippuen. Esimerkiksi hoitoalalla, peruskouluissa, varhaiskasvatuksessa ja palvelualoilla alle 3500 bruttopalkat ovat normi.
Niin? Tuolla bruttopalkalla jää silti tonni tai enemmän käteen kuin mitä työtön saa tuki yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön tulisi ehdottomasti olla tunnistettavissa ulkoisesta olemuksestaan. Olen samaa mieltä
Voisit vaikka suunnitella jonkin sopivan hihanauhan tai rintamerkin, josta erottaa pitkäaikaistyöttömän. Niin osaisi sitten kadulla väistellä. Ehkä heille voisi olla myös liikennevälineissä jotkin vähän heikompitasoiset omat osastot. Tätäkö tarkoitit?
Näytäs nyt sitä käsimerkkiä vielä jooko iiigor?
Nyt on sitten ihan kauheaa, kun olen jo useatta vuotta työkyvytön ja näytän ihan siistiltä ja "hyvinvoivalta".
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä työttömien mustamaalausketjut osoittavat miten täynnä mustaa pahuutta ja myrkkyä ihmiset ovat.
Nämä ovat trollitehtaan tuotoksia, suoraan paskaläjän näppikseltä.
no,mihin siis itse laitat rahasi kun kerran peilinkuvaa vieroksut? Ei mekään mitään palkkaa laitettu erilaisiin "huuhtelu"vesiin ja muihin jotta oikein oltaiaisiin "tiuhdissa" kunnossa.
ehkä a ja o ei olekaan ahtaa kaikkea kupuunsa tyyliin "kaikki menee (ne 50 keur kin) mitä tulee". Tietenkin mikäli elämäntapasi ovat taloudesta riippumatta sellaiset että sekin näkyy ulospäin?
Häirintä kuitenkin kertoo korvien välisestä tyhjästä tilasta.
Samaa valittavat minusta. Kun olen pitkäaikaistyötön
..
Ihan väkisin pitää käyttää hieman huonompia vaatteita ja aitoa en uskalla parkkeerata näkyvälle paikalle ettei minua tunnisteta ..
En kuulemma näytä työttömällä ja minua pidetään liian varakkaan työttömäksi kun en näytä juopolta ja vetelältä työttömältä.
Olen urheilullinen. Ja ja huoliteltu ja minulla on. Tuuhea hyä tukka ja hyvä iho ja harrastan kuntosalilla painonnoston ja lenkkeilen ja opiskelen yliopistossa sivutoimisesti työkkärin luvalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että työttömien pitäisi ommella tähti rintapieleen?
Ei, kun se tähtihän on varattu uskonnolliselle ryhmälle. Työttömille pitää suunnitella oma merkki, vaikka jokin vapauden symboli.
Sitä täydentävää saa VAIN maamut!! Ymmärtäkää jo. Tiedän kun näen näitä jatkuvasti ostamassa kalliita pyöriä, televisioita yms maksareilla!
Työ ei sinällään tee elämästä onnellista, päinvastoin. Hyvä että ystäväsi nauttii elämästä ja vapaudesta. Työtä ei terve ruumis kaipaa!
Taas jonkun oksettavan purrapersun höyläaloitus. Ah, työtön näyttää paremmalta kuin purra-apina. Kykkikää Siperiaan täältä.
Ehkä hän otti tonnilla bitcoinia vuonna 2014 ja on nyt kryptomiljonääri. Et voi tietää. Ehkä hänellä on lapsillaan varakkuutta
Varmasti hänen arvomaailmat on sellaiset, että haluaa olla kovassa kunnossa ja tappelutehoissa toisin kuin työssäkäyvät paskamahat. Vähän oma valinta mikä haluaa olla. Nostaa rautaa, hakata säkkiä ja juosta hapenottokykyä maksimiin.
Mitä haluat?
Haluatko olla kova paska vai löysä paska?
Oletko ap kateellinen työttömälle?
Ei hätää, rupeapa työttömäksi ja elämään tuilla, niin saat sinäkin helpon ja huolettoman elämän. Lisäksi habituksesi alkaa loistaa kuin Naantalin aurinko.
No jos tuilla tehdään vielä Miamiin matkoja ja muualle, niin sitten voi miettiä... nykytyötulot eivät riitä edes noihin kirppisvaatteisiin.
Öööö, mikä sinua estää lenkkeilemästä? Ja itse olet omat soppasi keittänyt, koska olet niihin vapaaehtoisesti mennyt.
tee muutos, mikä estää ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inga Pengar kirjoitti:
No siis eihän perusduunarin kannata töitä tehdä päivääkään. Ero Kelan tukien ja palkan välillä on niin pieni. Vika ei ole tukien suuruus vaan palkkojen naurettava pienuus. Alle 3500e bruttokuukausipalkkoja ei pitäisi olla olemassakaan. Perusduunari on nykyajan orja.
Vai on 500€ kuussa perusduunarin palkka? Kerrotko missä työpaikassa?
Mutta eihän työttömyyskorvauskaan ole välttämättä 500 €. Moni saa ansiosidonnaisia korvauksia. Jos taas korvaus on pienempi, niin siihen voi saada lisäksi asumistukea ja täydentävää toimeentulotukea, perhetilanteesta riippuen. Esimerkiksi hoitoalalla, peruskouluissa, varhaiskasvatuksessa ja palvelualoilla alle 3500 bruttopalkat ovat normi.
Niin? Tuolla bruttopalkalla jää silti tonni tai e
Ei välttämättä. En tiedä tarkkaan, mitä 3500 brutosta jää käteen. Mutta minulla oli 7000 bruttopalkka, ja nyt jouduin yt:ssä työttömäksi. Brutto on jotain 2600 ja netto on noin 2000 euroa. En saa muita tukia.
Ap, eikö sinulle ole jäänyt lainkaan säästöjä palkasta?