Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antibioottikuuri loppuisi lauantaina illalla, mutta voiko varalta syödä loput ylimääräiset tabletit?

Vierailija
13.03.2025 |

Jää yli 9 tablettia eli kolmen päivän annos. On tulehdus alapäässä ja tekisi mieli varalta syödä ne loputkin tabletit, että varmasti on tulehdus poissa. 

En syö usein antibiootteja, joten ei tarvitse sitä miettiä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti syöt loputkin. En ole ikinä saanut kuuria joka on pakkauksessa olevia tabujen määrää lyhyempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue mitä lääkärin määräys sanoo. Se teippi siinä pakkauksessa. Joskus lääkkeitä on pakkauskoon takia enemmän kun määrätty. Mutta sanoisin, että syö mieluummin kaikki. Ennemmin kun jätät syömättä. Jos asia vaivaa niin soita huomenna apteekkiin. He osaavat neuvoa paremmin.

Vierailija
4/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti syöt loputkin. En ole ikinä saanut kuuria joka on pakkauksessa olevia tabujen määrää lyhyempi.

Samaa mieltä kyllä, eli syöt kaikki. Mulle on kyllä monesti määrätty kuuri, jossa pakkauskoon takia jää ylimäärisiä tabletteja. Se on tosin tuotu esiin vastaanotolla tai apteekissa.

Vierailija
5/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin ohjeen mukaan söisin. Antibiootit tuhoavat aika hyvin suoliston hyvää bakteerikantaa, joten en söisi enempää kuin tarpeen on (mutta en myöskään vähempää kuin lääkäri on määrännyt). Jos oireita on yhä kuurin loppuessa, ottaisin joka tapauksessa yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
6/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää. Voi kuule ihan pakkauskoon vuoksi olla tabletteja enemmän kuin lääkärin määräämän kuurin verran. 

Vierailija
7/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue mitä lääkärin määräys sanoo. Se teippi siinä pakkauksessa. Joskus lääkkeitä on pakkauskoon takia enemmän kun määrätty. Mutta sanoisin, että syö mieluummin kaikki. Ennemmin kun jätät syömättä. Jos asia vaivaa niin soita huomenna apteekkiin. He osaavat neuvoa paremmin.

No kyllä mä nyt tajuan mitä lääkäri sanoi ja mitä lapussa lukee. Viikon kuuri joka tulee täyteen lauantaina. Tajuan myös sen, että pakkauskoon vuoksi tabletteja voi olla enemmän. En ole mikään idiootti jolle pitää tuollaisia asioita selittää. Mä en edes kysynyt noista. 

ap

Vierailija
8/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kyllä, eli syöt kaikki. Mulle on kyllä monesti määrätty kuuri, jossa pakkauskoon takia jää ylimäärisiä tabletteja. Se on tosin tuotu esiin vastaanotolla tai apteekissa.

Niin mullekin sanottiin apteekissa, että tabletteja on 9 ylimääräistä, mutta lääkäri määräsi VIIKON kuurin johon riittää vähemmän tabletteja kuin paketissa on. 

ap

Vierailija
9/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3pv ei ole kovin pitkä aika yli ohjeen, en pelkäisi pistellä poskeen loputkin

Vierailija
10/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söy loputkin kun se ei ole mikään iso määrä.

Vierailija
11/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä syö pidempään kuin ohjeessa. Tuhoaa hyvää bakteerikantaa ja noin saadaan vain Ab resistenttejä kantoja. Viikon kuuri riittää kyllä hyvin!

Vierailija
12/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä syö pidempään kuin ohjeessa. Tuhoaa hyvää bakteerikantaa ja noin saadaan vain Ab resistenttejä kantoja. Viikon kuuri riittää kyllä hyvin!

Resistantit kannat syntyvät juuri koska kuurit eivät ole tarpeeksi pitkiä. Joissakin sairauksissa pitää vielä olla useampia päällekkäisiä antibiootteja.

Venäjällä säästettiin kuureissa tuberkuloosin hoidossa ja voila nyt meillä on antibiooteille resistantti tuberkuloosikanta.

Bakteeri pitää tappaa sukupuuttoon elinympäristössään totaalisesti. Se elinympäristö on yhden ihmisen elimistö.

Vierailija
13/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää ne ja heitellä sitten lähimpään ankkalampeen kevään saapuessa.

Vierailija
14/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä nyt tajuan mitä lääkäri sanoi ja mitä lapussa lukee. Viikon kuuri joka tulee täyteen lauantaina. Tajuan myös sen, että pakkauskoon vuoksi tabletteja voi olla enemmän. En ole mikään idiootti jolle pitää tuollaisia asioita selittää. Mä en edes kysynyt noista. 

ap

Miksi siis "varmuuden vuoksi" söisit enemmän? Typerä ajatus.

Vierailija
15/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tarina: 90-luvulla työterveyslääkäri määräsi poskiontelontulehdukseen pitkiä antibioottikuureja - turhaan. Lopputulos oli se, että kuurin toisena päivänä aloin voida pahoin ja oksentaa. Sitten tuli päivä, kun muusta syystä todella tarvitsin 10 päivän antibiootti kuurin, eikä mennyt hyvin.

Vierailija
16/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi siis "varmuuden vuoksi" söisit enemmän? Typerä ajatus.

No ainakaan vielä ei ole oireet poissa kokonaan. 

ap

Vierailija
17/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin tarkkaa ole. Hyvin voit syödä ne loputkin varmuuden vuoksi. Ihan ok.

Vierailija
18/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmempaa on syödä kaikki, jotta ehkäisee resistenttibakteerikannan muodostumisen. Vatsan probioottikannan ehtii korjata maitohappobakteereilla sitten kuurin jälkeen.

Vierailija
19/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroetuja avioliitossa eläjille ja statuksen nosto avioliitolle sekä vanhemmuudelle!

Ja saa mun puolesta myös muita (lapsista huolehtiva) vanhempia palkita. 

Vierailija
20/55 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroetuja avioliitossa eläjille ja statuksen nosto avioliitolle sekä vanhemmuudelle!

Ja saa mun puolesta myös muita (lapsista huolehtiva) vanhempia palkita. 

Hups. Väärään ketjuun meni. Sori.