Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä huomaa älykkyyseron puolisoiden välillä?

Vierailija
13.03.2025 |

Jos esim on itse se älykkäämpi. Voitteko kertoa. Minua ahdistaa kun tuntuu että olen paljon älykkäämpi kuin puolisoni.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet yliarvioivat oman älykkyytensä, naiset taas aliarvioivat. Päättele siitä mitä haluat. 

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8858829/

Vierailija
42/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten erottaa narsismi älykkyydestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän älykäs ei pysty pohtimaan ilmiöitä eri näkökulmista 

Eikä pysty keskustelemaan tölvimättä.

Jos ei kykene vastaamaan ja pakenee vielä paikalta, on pakko olla heikompi eikä yhtä älykäs.

Riippuu kysymyksestä. Provosoiviin kysymyksiin voi olla viisaampi olla vastaamatta

Vierailija
44/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saavuttanut elämässäsi älykkyydelläsi jotain vai onko se vain lukuarvo testissä? Osa "älykkäistä" on sellaisia haavelijoita ja taivaanrannan maalareita jotka eivät saa mitään aikaiseksi ja tuollainen resurssien hukkaaminen on kaukana älykkäästä. Osalla taas älykkyys holahtaa kusen lailla pipoon ja luullaan, että ollaan tärkeämpiä kuin oikeasti ollaan. Siitä onkim sitten enää kukon askel siihen, että kohdellaan muita ihmisiä kuin paskaa joka on myös helvetin typerää, mutta resonoi vahvasti ajatelman kanssa, että älykkyys jollain elämän alueella on muualta pois.

Vierailija
45/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä älykkyyden erot ovat näkyneet erityisesti kommunikaatiossa. Minä ajattelen nopeasti ja monilta kanteilta ja osaan myös argumentoida näkökantani, kun mies saattaa jäädä jumiin johonkin yksittäiseen sanaan,  ideaan tai ilmaisuun, eikä pysty päästämään irti. Hän haluaa mennä aina nopeasti eteenpäin kohti ratkaisua, olipa se sitten hyvä tai huono. Minä mieluummin pohdin hetken ja teen (vain) oikeita ratkaisuja.

Riitely on liki mahdotonta, kun mies ei kykene varsinkaan tunteikkaissa asioissa sanomaan käytännössä mitään, vaan menee lukkoon, koska ei "pärjää" minun nopealle ajattelulle. Joihinkin isoihin keskusteluihin hän on tullut jopa muistiinpanojen kanssa, jotta saisi edes jotain järkevää sanottua. Ja sehän onkin ihan hyvä keino, johon olen kannustanut, varmasti siitä on ollut hänelle hyötyä. Minulla olisi varmasti ollut parannettavaa siinä, että olisin antanut hänelle vielä enemmän tilaa. Se ei vain ole aiemminkaan j

Mies on putkiaivo. Ideointi on luovaa työtä kun taas luovuus toimii päinvastoin kuin loogisuus: loogisuudesta on päästettävä irti ollakseen luova. Luova hulluus on sitä kun on ns tyhmässä tilassa ja antaa mielikuvituksen leijua ilmassa.

Vierailija
46/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pelkää! Avauksestasi voin jo päätellä, että et todellakaan ole paljon älykkäämpi kuin puolisosi!

Mielenkiintoinen päätelmä.

Vierailija
47/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko luovemmat miehet enemmän naismaisia ja vähemmän älykkäitä?

Vierailija
48/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testit ei kuvaa sosiaalista älykkyyttä Korkeat pisteet saanut voi olla täysi tumpelo ihmissuhteissa. Vähän kuin insiööri laatisi suunnitelman,mutta ei osa suunnitelmaansa rakentaa.

Vierailija
49/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa tosi erilaista älykkyyttä. Mä olen matemaattisesti älykäs, pärjään testeissä, osaan kirjoittaa ja hahmotus on vahvaa. Mies on sosiaalisesti älykäs, porukassa pidetty ja jaksaa viettää aikaa yhdessä. Analysoi myös asioita ihan eri tavalla kuin minä, mä olen aika suoraviivainen. Meillä eron huomaa just sosiaalisissa tilanteissa, mä vetäydyn ja mies loistaa. Myös ajankohtaisista asioista keskustellessa, mulla on ehkä kokonaisuudet paremmin hallinnassa ja osaan ottaa huomioon asioita monelta kannalta. 

Sama. Mies ollut huonompi koulussa ja ammattikoulun käynyt, joskin edennyt urallaan juurikin varmaan sosiaalisuuden ja hyvien keskustelutaitojen avulla. Itselläni on korkeakoulututkinto ja olin aina koulussa luokkani parhaita. Meillä kolme lasta joista kaikki hyviä koulussa. Pidän kyllä itseääni joissakin asioissa älykkäämpänä, mutta mies taas on sellainen aika nokkela ja nopea esim keskustelutilanteissa, kyllä kai sekin vaatii tietynlaista älykkyyttä.

Vierailija
50/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tutkimusten mukaan suunnilleen  samanälyiset hakeutuvat toistensa seuraan ja pariutuvat. Tietenkin poikkeuksiakin on.

Vierailija
51/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoista asioista kuin muidenkin ihmisten kanssa.

Äly ei minusta ole se oleellisiin yhdistävä tekijä parisuhteessa. Tärkeämpiä on esim. temperamentti ja arvot. 

Rauhallisen ihmisen kanssa tulisi hulluksi, samoin jonkun hindun. Ei väliä mikä ÄO.

Vierailija
52/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä luuli olevansa minua älykkäämpi. Minusta järkevä ihminen ei ole pikkuilkeä juoppo. Jonka naismaku on pysähtynyt 18-vuotiaisiin naisiin. 

Vierailija
53/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti naiset ovat tosiaan miehiä tyhmempiä eli kiinnitä huomiota siihen kummalla on isommat rinnat ym. fyysisiin eroihin. Näin saat selville kumpi on nainen ja kumpi mies.

Vierailija
54/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko luovemmat miehet enemmän naismaisia ja vähemmän älykkäitä?

Varmasti ovat. Argumentoida kun en osaa niin jääkööt tämä oman onnensa nojaan.

Vierailija
55/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on tosi fiksu. Siis silleen koulufiksu, että kirjoitti aikoinaan L:n paperit, mutta myös sosiaalisesti tosi taitava,  semmoinen mukava ja asiallinen tunneälykäs tyyppi.

Miehensä on tyhmä kuin saapas. Onneton yleissivistys, ei minkäänlaista sosiaalista pelisilmää, sellainen sohvannurkasta möläyttelijä. Olen joskus oikeasti miettinyt, että onko jotenkin vähän heikkolahjainen tai jotain. Ihmettelen uinka sisko jaksaa sitä katsella ja kuunnella. Tai eihän se oikein tahdo jaksaakaan.

Vierailija
56/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan testi mittaa hyvin kapeasti älykkyyden osa-alueita. Turha sillä on keulia, jopa minä ylitin rajan, vaikken oikeasti ole älykäs. Ainoastaan looginen päättelykyky, ja matemaattinen kyky ovat olleet aina aika hyviä. Muuten en todellakaan ole älykäs.

Taidat kuitenkin olla. Älykäs tajuaa ettei ole maailman viisain ja älykkäin.

Vierailija
57/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaammalla on kulkuset sekä heiluri.

Vierailija
58/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää ratkoa laskutehtäviä, niin puolisoni on selvästi älykkäämpi. Mut sit kun vaaditaan sosiaalista älykkyyttä, niin meistä kahdesta on paras laittaa minut asialle.

Vierailija
59/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän älykäs heittäytyy trolli-linjalle.

Vierailija
60/102 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan testit ei kuvaa sosiaalista älykkyyttä Korkeat pisteet saanut voi olla täysi tumpelo ihmissuhteissa. Vähän kuin insiööri laatisi suunnitelman,mutta ei osa suunnitelmaansa rakentaa.

En ymmärrä miksi aina jankataan tätä sosiaalista älykkyyttä, joka ei ole mensan testin idea. Lisäksi sillähän lytätään kaikki autistinerot ja vähemmän nerot autistit. Tuntuu että lörpöttelevillä sadan pisteen tuloksen saaneilla on vaan halu päteä jotenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän