Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa olette luovuttaneet elämässä?

Vierailija
13.03.2025 |

Siis tyyliin jääneet pitkäaikaistyöttömiksi tai ette yrittäneetkään pois työkyvyttömyyseläkkeeltä, erakoituneet tms? Ja kuinka paljon yrititte ennen sitä?

Itse olen jonkinasteisesti kirjolla, ikä lähenee 40v ja tuntuu että elämä ollut noin lukiosta lähtien vaan vaikeuksia, haasteita, syrjään jäämistä, yksinäisyyttä yms, vaikka olen pari korkeakoulututkintoa suorittanut, välillä ollut töissä ja harrastanut asioita.

Vaikea löytää enää toivoa mistään. Samaan aikaan kuitenkin pää alkanut leviämään kun ei ole taas pitkään aikaan tehnyt mitään "järkevää". Nykyinen työllisyystilanne ei kuitenkaan motivoi yrittämään saada jotain järkevää osa-aikahommaa mistään, kun jonossa tuhansia minua objektiivisesti parempia vaihtoehtoja. Pelottaa aina myös että jos tekee jotain osa-aikaista hommaa, niin viranomaiset alkavat katsoa minun olevan täysityökykyinen, mitä en todellakaan ole.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin noin 35v työelämän kanssa, kun pääsin eläkkeelle. Nykyään teen vain mitä itse haluan. Elämä on liian lyhyt etteikö kannattaisi nauttia jokaisesta hetkestä.

Vierailija
2/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-vuotiaana

Pitkään jaksoit yrittää!

Vierailija
4/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020. Elämäni paras päätös.

Vierailija
5/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siinä 5-6v viimeistään tuli selväksi ettei kelpaa tähän maailmaan . Ulkomailla oleminen ainut hyvä asia kaikki muu on silkkaa surkeutta.

Vierailija
6/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana tajusin viihtyväni paljon paremmin yksin kotona tekemättä mitään.

Vierailija
7/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari korkeakoulututkintoa ja silti sanot, ettei sinusta ole mihinkään? Asennevamma sulla on. 

Vierailija
8/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairastuin pitkä aika sitten.Huomasin.kuinka meitä kyykytetään.Ohjaillaan.Rahastetaan..hyväksi käytetään.Maksumies monessa.Kelahan se on ensiaskel ongelmiin ja huomaa miten mätä tämä yht.kunta on.

Vierailija
9/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pari vuotta vielä. 

Vierailija
10/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin kun työ loppui ja masennuin lopullisesti. Muutaman vuoden päästä sitten tk-eläkkeelle 5-kymppisenä. Enää en odota tai toivo mitään, olen vain elossa, yksinäisenä hylkiönä. Kuolema ei olisi ikävä juttu.

Vierailija
11/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 ja takana vaan peruskoulu, diagnosoitiin ADHD kunnes vaihtui lääkäri joka olikin sitä mieltä että ADHD minulla ei ole, ei uusinut lääkkeitä ja sanoi että on skitso affektiivinen häiriö. Siskolla, isällä ja isän siskoilla ADHD ja uskon että tuo edellinen lääkäri oli oikeassa että mulla olisi se. ADHD lääkkeet vaihdettiin psykoosi lääkkeisiin, jonka jälkeen jouduin tapon yrityksen ja r a i s k a u k s e n uhriksi, nyt 3 vuotta ollut  sängyssä, ei jaksa enään. 

Vierailija
12/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotiaana, lähtökohdat niin huonot, mielenterveys ja itsetunto olematon, ankaran kasvatuksen vuoksi. Nyt olen 52 vuotias, tässä tää menee. 

Vierailija
13/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiiki elämästä luopuneet ovat kuolleet, eivät ole vastaamassa täällä.

Vierailija
14/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-vuotiaana

Ai kamala 😁 sori mutta hörähdin.

Mäkin olin ala-asteen päättäessäni sitä mieltä, että tästä on suunta vaan alaspäin.

Eikä se tosiaan ole ainakaan ylöspäin mennyt.

Vierailija
15/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että luovutin, mutta lannistuin lukion loppupuolella eli 18. Olen sen jälkeen toki tehnyt asioita, muuttaminen n. 20-vuotiaana antoi virtaa elämälle. 

Vierailija
16/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko omien tekemisten vähättelyä, jos on monta tutkintoa ja ollut töitä ja harrastuksia?

Olisiko tyytymättömyyttä johonkin ja mihin?

Vierailija
17/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kaikkia parin vuoden koulutuksia onkaan olemassa?

Vierailija
18/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistöissä on ainakin paljon merkittävää tekemistä.

Vierailija
19/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2016 tuli burnout ja sen jälkeen meni terveys. Kyllä minä kuitenkin kitkuttelen osapäivähommissa kun en kokonaiselle eläkkeelle pääse. Mutta kun tietää, ettei tuskin enää koskaan pysty täysipäiväseen työhään niin eipä tällain pienituloisena paljoa pysty suunnittelemaan. Sais vaan tän asunnon myytyä niin saisi asua vuokralla ja ehkä saada asumistukeakin helpottamaan tilannetta.

Vierailija
20/40 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että luovuttanut, mutta realismi on iskenyt liian hyvin kasvoille. Parempia aikoja odottava olotila vaihtui kyynisyydeksi jo noin 5 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän