Nyt kannattaa vaihtaa kiiinteään söhkösopimukseen
Puolentoista vuoden täysin kiinteähintaisen sopimuksen sai torstaina halvimmillaan 7,10 sentin kilowattituntihintaan. Kahden vuoden kiinteän määräaikaisen sopimuksen halvin hinta oli 7,28 senttiä kilowattitunnilta.
HS vertaili hintoja Energiaviraston sahkonhinta.fi-palvelussa.
Halvin kaksivuotinen niin sanottu hybridisopimus oli 6,84 senttiä kilowattitunnilta. Hybridisopimuksessa on kiinteän hinnan lisäksi joustava elementti, eli sähkön lopullinen hinta riippuu osittain kulutuksen ajoittamisesta suhteessa sähkön pörssihintaan.
Kommentit (24)
Maaliskuu 4cnt, ei kannata maksaa melkein tuplahintaa!
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa kiinteähintaiseen sopimukseen juuri kun vuoden kylmimmät ajat ovat ohi. Hieno idea, Hermanni.
puoleksi vuodeksi tarjosivat 5,9snt kWh hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kesällä pörssisähkö keskimäärin 2-3snt/kWh
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa kiinteähintaiseen sopimukseen juuri kun vuoden kylmimmät ajat ovat ohi. Hieno idea, Hermanni.
No kerrotko vielä suuressa viisaudessasi, että mikä siinä on niin huonoa? Jos siis ottaa joko vuoden tai kahden sopimuksen, niin ei ole hirveästi merkitystä, onko vuoden kylmimmät ajat ohi vai edessä. Joka tapauksessa ne tulee sen sopimuskauden aikana vastaan.
Mun laskut on 26-28 euron välillä kuukaudessa. Kiinteä sopimus.
Miksei ap voi suoraan kertoa millä firmalla on tuollaiset hinnat?
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap voi suoraan kertoa millä firmalla on tuollaiset hinnat?
Kannattaa katsoa netistä esimerkiksi hakusanoilla "sähkön kilpailutus" tai "sähkön hintavertailu".
Laitat näihin tietojasi ja tarjoavat sopimuksia, näistä aina itse katson. Ole kuitenkin tarkkana näiden kanssa, hinnat, kestot yms. Tarjoavat siis eri yrityksien sopimuksia useasti edullisemmalla hinnalla kuin mitä yritykset tarjoavat itse omilla verkkosivuillansa tai puhelimitse esimerkiksi.
Enintään 5 snt/KWh muuten ei ole järkeä.
Ei jaksa venkslata. Mulla vaihtui toukokuus pörssi, ja sähkölasku on edelleen saman suuruinen kuin kiinteälläkin. En kyttää hintoja, elän kuten ennenkin 😎
Mun sähkölasku on alle 20 kuukaudessa.
Ensitalvena on sähkönhinnat pilvissä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää että sähkön hinta tulee putoamaan kuin lehmän häntä?
Sähköyhtiöt alkavat puoliväkisin tyrkyttämään näitä pitkiä kiinteitä soppareita.
T. Omakotitaloasukas
Vierailija kirjoitti:
Mun laskut on 26-28 euron välillä kuukaudessa. Kiinteä sopimus.
Minulla pörssisähkö ja sähkö laskusiirtoineen sun muineen 15 -16€/kk vaikka pelitietokone hurisee useasti monta tuntia putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikö yritys tarjosi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä in söhkö?
Yritä päätellä pölqvist.
Joku tarjosi alle 7snt ilman kk maksua. Saattoi olla se gnp energyn jälkeläinen, en niin tarkkaan katsonut. Kun pörssillä mennään jokatapauksessa, kesällä tuplakulutus talveen verrattuna.
5.99 kwh täällä
Hybridikusetukset.
https://www.ts.fi/uutiset/6416508