Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet siitä, että miesystävä/lapsen isä sanoo lapselle, että "turpa kiinni?"

Vierailija
13.03.2025 |

Lapsi on 9v

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen huono käytös ei oikeuta aikuisen huonoa käytöstä.

Lapsi aloitti.

Vierailija
22/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tee yhtä kipeää kuin lyönti. Kamlaa muistaa lapsuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin nilkin kadulle ja sanoisin että takaisin ei ole tulemista.

Et voi heittää ketään pois omasta asunnosta. 

Vierailija
24/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taas paikalla.

Olen miettinyt asiaa eilisestä, minusta tuollainen ei ole mitenkään ok. Ja aion tästä keskustella miehen kanssa.

Lapsella on rajat ja kuri. Kolme poikaa on jo saatu kasvatettua aikuisiksi ilman, että on pitänyt käskeä pitää turvan kiinni ja näin aion toimia tämänkin kanssa. Halusin kuulla muiden ajatuksia asiasta. 

Rajat ja kuri, ja silti kiljuu kuin sika? Vai miksi miehen piti sanoa turpa kiinni?

Vierailija
25/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että olet vieraannuttaja, jos et erota miesystävääsi lapsen isästä.

Vierailija
26/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taas paikalla.

Olen miettinyt asiaa eilisestä, minusta tuollainen ei ole mitenkään ok. Ja aion tästä keskustella miehen kanssa.

Lapsella on rajat ja kuri. Kolme poikaa on jo saatu kasvatettua aikuisiksi ilman, että on pitänyt käskeä pitää turvan kiinni ja näin aion toimia tämänkin kanssa. Halusin kuulla muiden ajatuksia asiasta. 

Rajat ja kuri, ja silti kiljuu kuin sika? Vai miksi miehen piti sanoa turpa kiinni?

Ei kilju kuin sika. 

Vierailija
27/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä se pentusi teki?

Vierailija
28/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukutteli. Aivan normaalia 9-vuotiaalle. Ei kiljunut, eikä mitään muutakaan dramaattista. 

t.ap

Vierailija
29/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan oikeasta syystä komentaa ja tekee sen noin rajusti esim kerran vuoteen niin voi olla tehokas. Nykyään kun ei saisi edes komentaa lasta. Lässytetään ja ymmärretään. Lapsi tarvitsee kuitenkin selkeät säännöt, rajat ja seuraukset. Joskus  seuraukseksi riittää kunnon ärähtäminen ja lapsi uskoo. 

Vierailija
30/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiukutteli. Aivan normaalia 9-vuotiaalle. Ei kiljunut, eikä mitään muutakaan dramaattista. 

t.ap

Miten niin normaalia? Ei 9-vuotias mikään uhmaikäinen ole. Ilmeisesti on kuitenkin ollut äänessä ja jankannut, tuskin kukaan kiukuttelee sanomatta mitään. Tai ainakaan siihen ei tarvitse kommentoida miehesi lailla.

Vierailija
31/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasta syystä komentaa ja tekee sen noin rajusti esim kerran vuoteen niin voi olla tehokas. Nykyään kun ei saisi edes komentaa lasta. Lässytetään ja ymmärretään. Lapsi tarvitsee kuitenkin selkeät säännöt, rajat ja seuraukset. Joskus  seuraukseksi riittää kunnon ärähtäminen ja lapsi uskoo. 

Mä en ole tästä samaa mieltä. Ärähdän itsekin mutta kyllä mä mietin silti mitä lapselle sanon. Mä en halua, että tässä perheessä puhutaan noin kenellekään; ei aikuisille, eikä todellakaan lapsille

t.ap

Vierailija
32/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Miten niin normaalia? Ei 9-vuotias mikään uhmaikäinen ole. Ilmeisesti on kuitenkin ollut äänessä ja jankannut, tuskin kukaan kiukuttelee sanomatta mitään. Tai ainakaan siihen ei tarvitse kommentoida miehesi lailla.

Meillä on neljä lasta ja kyllä jokainen on kiukutellut, iästä riippumatta. Ihan normaalia lapsen kehitykseen ja kasvuun liittyvää. Oli tyttöjä tai poikia

Vierailija
33/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Ei ole kiva saada negatiivista palautetta huonosta käytöksestään. Toivottavasti lapsesi oppii jotain. Ei ole kauniisti sanottu mieheltä, mutta kuulostaa siltä, että hermot on menneet tarpeeksi pitkään kestäneen kiukuttelun takia.

Vierailija
34/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Oppii nyt olemaan hiljaa. 

Vierailija
35/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tästä samaa mieltä. Ärähdän itsekin mutta kyllä mä mietin silti mitä lapselle sanon. Mä en halua, että tässä perheessä puhutaan noin kenellekään; ei aikuisille, eikä todellakaan lapsille

t.ap

Mutta lapsi saa silti kiukutella mielin määrin? Ja muiden perheenjäsenten pitää vain sietää?

Vierailija
36/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Aikuisen pitäisi käyttäytyä jo paremmin eli kypsästi lasta kohtaan, ei aggressiivisen oloisesti tai välinpitämättömästi. Se antaa erikoisen esimerkin lapselle että kaikki sanoisivat noin. Pitää muotoilla sanat kirjakielellä jos antaa käskyjä.

No, ei pidä!  Sitä ei opita leikkimällä ettei kaikilla meillä on koko ajan kivaa. Välillä menee överiksi itsellä ja lapsilla. Niinpä vanhemmat ja lapset yhdessä opettelevat käsittelemään pettymystä, raivoa ja vihamielisiä tunteita.

Aikuisenkin on osattava sanoa, jos kuppi on mennyt nurin ja suuttumus ollut ylimitoitettua ja tilanteen rauhoitettua miettiä lapsen kanssa missä meni vikaan. 

Vierailija
37/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei sanota noin.  

Vierailija
38/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Ei ole kiva saada negatiivista palautetta huonosta käytöksestään. Toivottavasti lapsesi oppii jotain. Ei ole kauniisti sanottu mieheltä, mutta kuulostaa siltä, että hermot on menneet tarpeeksi pitkään kestäneen kiukuttelun takia.

Onko sulle ok, jos sulle sanotaan, että turpa kiinni? Näinkö kommunikoidaan perheissä ja parisuhteissa tänä päivänä? Käsittämätöntä

Vierailija
39/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kauhukakaralla metyylifenidaatti annostus kohdillaan?

Vierailija
40/132 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Mutta lapsi saa silti kiukutella mielin määrin? Ja muiden perheenjäsenten pitää vain sietää?

Ei, vaan asiaan pitää puuttua, mutta aikuisen pitää silti miettiä miten. Minusta tuo on väärä tapa. Ei me puhutta toisillemmekaan noin, kuinka sitten olisi ok puhua noin lapselle?

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme