Mitä mieltä olet siitä, että miesystävä/lapsen isä sanoo lapselle, että "turpa kiinni?"
Kommentit (132)
Ei se tee yhtä kipeää kuin lyönti. Kamlaa muistaa lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Heittäisin nilkin kadulle ja sanoisin että takaisin ei ole tulemista.
Et voi heittää ketään pois omasta asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap taas paikalla.
Olen miettinyt asiaa eilisestä, minusta tuollainen ei ole mitenkään ok. Ja aion tästä keskustella miehen kanssa.
Lapsella on rajat ja kuri. Kolme poikaa on jo saatu kasvatettua aikuisiksi ilman, että on pitänyt käskeä pitää turvan kiinni ja näin aion toimia tämänkin kanssa. Halusin kuulla muiden ajatuksia asiasta.
Rajat ja kuri, ja silti kiljuu kuin sika? Vai miksi miehen piti sanoa turpa kiinni?
Olen sitä mieltä että olet vieraannuttaja, jos et erota miesystävääsi lapsen isästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taas paikalla.
Olen miettinyt asiaa eilisestä, minusta tuollainen ei ole mitenkään ok. Ja aion tästä keskustella miehen kanssa.
Lapsella on rajat ja kuri. Kolme poikaa on jo saatu kasvatettua aikuisiksi ilman, että on pitänyt käskeä pitää turvan kiinni ja näin aion toimia tämänkin kanssa. Halusin kuulla muiden ajatuksia asiasta.
Rajat ja kuri, ja silti kiljuu kuin sika? Vai miksi miehen piti sanoa turpa kiinni?
Ei kilju kuin sika.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä se pentusi teki?
Kiukutteli. Aivan normaalia 9-vuotiaalle. Ei kiljunut, eikä mitään muutakaan dramaattista.
t.ap
Jos ihan oikeasta syystä komentaa ja tekee sen noin rajusti esim kerran vuoteen niin voi olla tehokas. Nykyään kun ei saisi edes komentaa lasta. Lässytetään ja ymmärretään. Lapsi tarvitsee kuitenkin selkeät säännöt, rajat ja seuraukset. Joskus seuraukseksi riittää kunnon ärähtäminen ja lapsi uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukutteli. Aivan normaalia 9-vuotiaalle. Ei kiljunut, eikä mitään muutakaan dramaattista.
t.ap
Miten niin normaalia? Ei 9-vuotias mikään uhmaikäinen ole. Ilmeisesti on kuitenkin ollut äänessä ja jankannut, tuskin kukaan kiukuttelee sanomatta mitään. Tai ainakaan siihen ei tarvitse kommentoida miehesi lailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan oikeasta syystä komentaa ja tekee sen noin rajusti esim kerran vuoteen niin voi olla tehokas. Nykyään kun ei saisi edes komentaa lasta. Lässytetään ja ymmärretään. Lapsi tarvitsee kuitenkin selkeät säännöt, rajat ja seuraukset. Joskus seuraukseksi riittää kunnon ärähtäminen ja lapsi uskoo.
Mä en ole tästä samaa mieltä. Ärähdän itsekin mutta kyllä mä mietin silti mitä lapselle sanon. Mä en halua, että tässä perheessä puhutaan noin kenellekään; ei aikuisille, eikä todellakaan lapsille
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Miten niin normaalia? Ei 9-vuotias mikään uhmaikäinen ole. Ilmeisesti on kuitenkin ollut äänessä ja jankannut, tuskin kukaan kiukuttelee sanomatta mitään. Tai ainakaan siihen ei tarvitse kommentoida miehesi lailla.
Meillä on neljä lasta ja kyllä jokainen on kiukutellut, iästä riippumatta. Ihan normaalia lapsen kehitykseen ja kasvuun liittyvää. Oli tyttöjä tai poikia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Ei ole kiva saada negatiivista palautetta huonosta käytöksestään. Toivottavasti lapsesi oppii jotain. Ei ole kauniisti sanottu mieheltä, mutta kuulostaa siltä, että hermot on menneet tarpeeksi pitkään kestäneen kiukuttelun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Oppii nyt olemaan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole tästä samaa mieltä. Ärähdän itsekin mutta kyllä mä mietin silti mitä lapselle sanon. Mä en halua, että tässä perheessä puhutaan noin kenellekään; ei aikuisille, eikä todellakaan lapsille
t.ap
Mutta lapsi saa silti kiukutella mielin määrin? Ja muiden perheenjäsenten pitää vain sietää?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Aikuisen pitäisi käyttäytyä jo paremmin eli kypsästi lasta kohtaan, ei aggressiivisen oloisesti tai välinpitämättömästi. Se antaa erikoisen esimerkin lapselle että kaikki sanoisivat noin. Pitää muotoilla sanat kirjakielellä jos antaa käskyjä.
No, ei pidä! Sitä ei opita leikkimällä ettei kaikilla meillä on koko ajan kivaa. Välillä menee överiksi itsellä ja lapsilla. Niinpä vanhemmat ja lapset yhdessä opettelevat käsittelemään pettymystä, raivoa ja vihamielisiä tunteita.
Aikuisenkin on osattava sanoa, jos kuppi on mennyt nurin ja suuttumus ollut ylimitoitettua ja tilanteen rauhoitettua miettiä lapsen kanssa missä meni vikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Ei ole kiva saada negatiivista palautetta huonosta käytöksestään. Toivottavasti lapsesi oppii jotain. Ei ole kauniisti sanottu mieheltä, mutta kuulostaa siltä, että hermot on menneet tarpeeksi pitkään kestäneen kiukuttelun takia.
Onko sulle ok, jos sulle sanotaan, että turpa kiinni? Näinkö kommunikoidaan perheissä ja parisuhteissa tänä päivänä? Käsittämätöntä
Onko kauhukakaralla metyylifenidaatti annostus kohdillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Mutta lapsi saa silti kiukutella mielin määrin? Ja muiden perheenjäsenten pitää vain sietää?
Ei, vaan asiaan pitää puuttua, mutta aikuisen pitää silti miettiä miten. Minusta tuo on väärä tapa. Ei me puhutta toisillemmekaan noin, kuinka sitten olisi ok puhua noin lapselle?
t.ap
Lapsi aloitti.