Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitko jättää 3-vuotiaan 5 minuutiksi yksin kotiin?

Vierailija
10.03.2007 |

Tuolla alempana kauhisteltiin, kun joku oli jättänyt 3-vuotiaan ja 7 kk:n ikäisen 5 minuutiksi kahdestaan kotiin.



Minäkään en jättäisi kahdestaan lapsia eli vauvan otan mukaan, mutta olen kyllä useamman kerran jättänyt 3-vuotiaan hetkeksi yksin (max 5 min), kun olen vienyt roskat, hakenut postilaatikolta postin (näköyhteys ulko-ovelta) tai käynyt laittamassa auton lämmitykseen (parkkipaikka on kyllä talon takana). 3-vuotias on sillä aikaa katsonut dvd:tä tai leikkinyt omassa huoneessaan. Pitemmäksi ajaksi en jättäisi, mutta tuollainen ihan pieni hetki ei minusta ole paha.



En ymmärrä, onko tällä hirveesti eroa siihen, kun käyn vessassa tai suihkussa, mikä kestää vielä kauemmin ja silloinkin lapset ovat hetken yksin ja silloin vielä kahdestaan ja isoveli saattaa kiusata vauvaa (10 kk),mikä ei tietenkään ole hyvä, mutta vessassa ja suihkussakin on ihmisen käytävä eikä isoa vauvaa enää voi joka paikkaan ottaa mukaan niin kuin pikkuvauvaa sitterissä.



Olenko todella ainut äiti, joka on toiminut näin? Onko nykyään maalaisjärjen käyttö kiellettyä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen myös käynyt postilaatikolla ja vienyt roskapussin ja käyttänyt myös koiran pissalla... en ole tiennyt että on kiellettyä...





mulla poika 3v4kk ja vauva 10kk



Vierailija
2/7 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkeksi lapsen yksin, lapsi 2v9kk. Kyllähän suihkus menee tosiaan vartti, eikä koskaan ole sattunut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kolmevuotiasta ja vauvaa en kyllä jättäisi. Mustasukkaiset lapset ovat aika vahdittavia.

Vierailija
4/7 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta TÄLLÄ palstalla ei tuollaisia kannata kysellä, kun yleensä mielipide on että 18 vuotiastakaan ei voi jättää yksin kotiin :)

Vierailija
5/7 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioin siellä päivänaikana. Lapsi 1v 4kk yksin sen aikaan.

Vierailija
6/7 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vaan, että mitenkähän entisaikaan, kun oli ulkovessatkin ja vettä piti hakeä kaivosta ja puita liiteristä ym. asiointia. Tuskinpa niitä lapsia roudattiin ulkohuussiin tai puuliiteriin, jolloin kädet ei vauvan kantamiselta olis kyllä riittäneet enää halkojen kantoon. Kaipa se mies silloinkin oli useasti jossain kodista kauempaa töissä, metsällä, pellolla muussa ansiotyössä, sodassa. Lapset kai katsoivat jonkin verran toistensa perään ja saattoi olla isovanhempia apuna muttei kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku vanhempi sisarus vahti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi