Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset eroavat nykyään niin helposti!

Vierailija
12.03.2025 |

Ei se elämä useinkaan parane normaalista ja tasapainoisesta suhteesta eroilemalla.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli semmoinen elämäntapa kuin huono avioliitto. Siinä sitten elettiin eikä pois päästy. En ikinä halua tuollaista maailmaa takaisin.

Vierailija
42/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan oli semmoinen elämäntapa kuin huono avioliitto. Siinä sitten elettiin eikä pois päästy. En ikinä halua tuollaista maailmaa takaisin.

Ei sellaista kukaan olekaan tuomassa takaisin. Jotkut vainoharhaiset luovat sellaista kuvaa. Peitelläkseen omia täysin törkeitä tekojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä alapeukkujen määrää kun minä olen kertonut etten eroa. En vaikka en rakasta, en oikeastaan tunne puolisoani kohtaan kaveruutta kummempaa. Haaveilen itsenäisestä elämästä ja odotan oikein, että ehkä joskus vanhana.

Niin että miksi en eroa. No juuri siksi kun ei ole ns. kunnon syytä rikkoa lapsen perhettä. Vanhempina meillä homma toimii. Ei me kyräillä tai olla huonoissa väleissä.

Ketään muuta en neuvoisi jäämään tähän.

Vierailija
44/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Lisään tuohon viestiini nro 43, että ansaitseeko joku (tässä tapauksessa mun mies) sen, että puoliso on sen kanssa vaan koska ei oikein jaksa nähdä vaivaa erota?? On sun kanssa tottumuksesta ja odottaa aikaa kun sua ei ole. Kuulostaa omaankin korvaan aivan kamalalta.

Vierailija
45/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä alapeukkujen määrää kun minä olen kertonut etten eroa. En vaikka en rakasta, en oikeastaan tunne puolisoani kohtaan kaveruutta kummempaa. Haaveilen itsenäisestä elämästä ja odotan oikein, että ehkä joskus vanhana.

Niin että miksi en eroa. No juuri siksi kun ei ole ns. kunnon syytä rikkoa lapsen perhettä. Vanhempina meillä homma toimii. Ei me kyräillä tai olla huonoissa väleissä.

Et siis osaa rakastaa. Ketään. Ja toisaalta et todellakaan ole kenenkään rakkauden arvoinen.

Vierailija
46/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Lisään tuohon viestiini nro 43, että ansaitseeko joku (tässä tapauksessa mun mies) sen, että puoliso on sen kanssa vaan koska ei oikein jaksa nähdä vaivaa erota?? On sun kanssa tottumuksesta ja odottaa aikaa kun sua ei ole. Kuulostaa omaankin korvaan aivan kamalalta.

Tunnekylmältä hyväksikäyttäjältä vaikutat. Sääli lapsiasi. Olet vanhempana epäonnistunut.

Vierailija
47/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis osaa rakastaa. Ketään. Ja toisaalta et todellakaan ole kenenkään rakkauden arvoinen.

Kyllä minä lastani rakastan. Tottakai olen rakkauden arvoinen, mitäs hupsuttelet. En ehkä mieheni rakkauden arvoinen. Mutta ainakaan minä en eroa. Miksei mieheni ota eroa??

Vierailija
48/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnekylmältä hyväksikäyttäjältä vaikutat. Sääli lapsiasi. Olet vanhempana epäonnistunut.

Ei liity vanhemmuuteen. Hyväksikäyttäjä ehkä olenkin. Mutta hyötyyhän mieskin tästä jotain kun ei hae eroa.

Vierailija
49/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein nämä, ketkä jaksaa paheksua toisten eroja, on itse jollain tapaa riippuvaisia puolisostaan, häpeävät tätä, ja näin ollen haluavat vain kiillottaa omaa sädekehäänsä. Siis esim. pienituloinen, miehensä siivellä elävä nainen paheksuu hyvätuloista ystäväänsä, joka erosi. Todellisuudessa, tuo paheksuja itse ei voisi erota ilman, että elintasonsa (ja siis myös lasten elintaso toisessa kodissa) kärsisi huomattavasti, kun taas sen hyvätuloisen tapauksessa elintaso pysyy samana myös eron jälkeen, koska suhteessa ei ollut taloudellista hyötymistä toisesta.

Vierailija
50/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä lastani rakastan. Tottakai olen rakkauden arvoinen, mitäs hupsuttelet. En ehkä mieheni rakkauden arvoinen. Mutta ainakaan minä en eroa. Miksei mieheni ota eroa??

Ei kukaan kaltaistasi voi rakastaa. Voit haaveilla siitä. Mutta et sitä tule löytämään. Ja syyllinen löytyy silloin peiliin katsomalla.

Vierailija
51/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan osata väistää lapsiansat niin eroaminen on helppoa.

Vierailija
52/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en niinkään sitä eroamista ihmettele, vaan sitä, että niin kovin monet menevät päätä pahkaa uuteen suhteeseen ja heti hankkivat yhteisen lapsen. Ikään kuin varmistaakseen sitä uutta suhdetta. Eikä se useinkaan toimi, vaan taas erotaan.

Meilläkin on lähistöllä jotain 3-4 perhettä, joissa on naisella 3-4 lasta ja kaikilla eri isät. Ja nyt ovat vielä uudessa suhteessa. Ja niillä ex-miehillä tietysti tahollaan uusia suhteita ja uusia lapsia.

Sitä väliin miettii niiden lasten olosuhteita.

Vierailija
53/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein nämä, ketkä jaksaa paheksua toisten eroja, on itse jollain tapaa riippuvaisia puolisostaan, häpeävät tätä, ja näin ollen haluavat vain kiillottaa omaa sädekehäänsä. Siis esim. pienituloinen, miehensä siivellä elävä nainen paheksuu hyvätuloista ystäväänsä, joka erosi. Todellisuudessa, tuo paheksuja itse ei voisi erota ilman, että elintasonsa (ja siis myös lasten elintaso toisessa kodissa) kärsisi huomattavasti, kun taas sen hyvätuloisen tapauksessa elintaso pysyy samana myös eron jälkeen, koska suhteessa ei ollut taloudellista hyötymistä toisesta.

Voi olla. Tai sitten tuo tarina voi vain keino siirtää huomio muualle. Kaasuvalotuksenakin tunnettu manipulointikeino.

Vierailija
54/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parani ja paljon. 15 vuotta elin puutteessa lasten ja kulissien takia. Eron jälkeen ei tarvitse enää olla puutteessa.

Oma syysi. Miksi menit tuollaiseen parisuhteeseen? 

Niin? Itse siitä erosinkin. Mikä oli pointtisi?

Vierailija
55/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parani ja paljon. 15 vuotta elin puutteessa lasten ja kulissien takia. Eron jälkeen ei tarvitse enää olla puutteessa.

Oma syysi. Miksi menit tuollaiseen parisuhteeseen? 

Minua koijjattiin. En tiennyt, että seksi loppuu lasten jälkeen. 

Vierailija
56/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en niinkään sitä eroamista ihmettele, vaan sitä, että niin kovin monet menevät päätä pahkaa uuteen suhteeseen ja heti hankkivat yhteisen lapsen. Ikään kuin varmistaakseen sitä uutta suhdetta. Eikä se useinkaan toimi, vaan taas erotaan.

Meilläkin on lähistöllä jotain 3-4 perhettä, joissa on naisella 3-4 lasta ja kaikilla eri isät. Ja nyt ovat vielä uudessa suhteessa. Ja niillä ex-miehillä tietysti tahollaan uusia suhteita ja uusia lapsia.

Sitä väliin miettii niiden lasten olosuhteita.

No juuri tämä. Tuollaisten ei pitäisi lapsia hankkia lainkaan. Täysin vastuuttomia ja epäkelpoja vanhempia.

Vierailija
57/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei häpeän takia tarvitse olla väkisin naimisissa, jos ei enää homma toimi 

Max-aika on yleensä 4-6 vuotta ja se on niin nähty. 

Vierailija
58/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös naimisiin mennään hetken mielijohteesta. Noita uusioperheitä on jo paljon ja kamalaa sukunimien sekamelskaa. Kun on löytänyt heti alkuunsa hyvän puolison ei tarvitse erota. Olemme olleet yli 40 vuotta naimisissa eikä koskaan ole käynyt mielessäkään erota.

Vierailija
59/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei häpeän takia tarvitse olla väkisin naimisissa, jos ei enää homma toimi 

Max-aika on yleensä 4-6 vuotta ja se on niin nähty. 

Siksi kannattaa aina olla varasuunnitelma valmiina. Tekee mielummin kylmän viileitä ratkaisuja. Liika sitoutuminen on riski jota kannattaa välttää. Ihmisistä kannattaa ottaa irti se minkä niistä saa ja sitten nostaa kytkintä.

Vierailija
60/96 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on lyhyt, ei sitä kannata tuhlata huonossa liitossa, menee terveys ja mieli rikki. Lapset eivät ole mikään syy jatkaa liittoa.

Kannattaa tehdä lapset siinä vaiheessa, kun on tutustunut toiseen ja itseensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi