Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen putoamassa pois uskosta kokonaan.

Vierailija
12.03.2025 |

En enää jaksa uskoa. En jaksa teeskennellä että pidän Jumalaa hyvänä ja reiluna tuomarina. En jaksa uskoa väliintuloon, rukoukseen, armoon, mihinkään. En kertakaikkiaan näe mitään hyvää tässä kaikessa, ja mitä syvemmälle menen Raamattuopinnoissa sitä vähäjärkisemmältä kaikki kuulostaa. Olen seissyt "uskossani" aivan mahdottomuuksien keskellä mutta nyt, lopulta, en vain ole hyvä uskova kuten Job. Luovutan.

Teki hyvää paaston päälle SYÖDÄ kunnolla, ja antaa mielen viipyillä siellä missä huvittaa. Pinnistely oli tappaa minut. Nyt olen vapaa, huono ihminen joka heitetään pätsiin käristymään makkarana kun en kyennyt olemaan enkeli. Rukoilkaa puolestani te jotka vielä olette hyviä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri kuinka isä toi poikansa Jeesuksen luo. Hän ei kauheasti jaksanut uskoa että Jeesuskaan voisi auttaa, poika kouristeli ja henki heitti poikaa milloin tuleen milloin veteen tahtoen vahingoittaa pahasti. Isä oli kärsinyt pojan vanhempana huolta ja tuskaa jo tarpeeksi kauan ja huusi: auta minua epäuskoista! Jeesus auttoi. Joskus me huidellaan minne nokka näyttää ja ymmärrys palaa vasta kun tilanne on tarpeeksi epätoivoinen. Rukoile ja rukoilen, sulle u

----

Onko näin että ensin esim.

epileptikon pitää parantua epilepsiasta ennen kuin hänelle voi kuulua Jumalan armo?

Jos kukaan ei halua parantaa häntä, onko hän siis vihoviimeinen Jumalan hylkäämä piruparka?

Ei tule koskaan saamaan armoa?

Vierailija
22/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai että epileptikon vanhemmat saavat armon vasta jos lapsi paranee?

Mitä tuo raamatunkohta oikein tarkoittaa, voisiko joku selittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien mielenterveydelle tekisi hyvää karistaa uskonnot lopullisesti pois päästään.

Vierailija
24/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri kuinka isä toi poikansa Jeesuksen luo. Hän ei kauheasti jaksanut uskoa että Jeesuskaan voisi auttaa, poika kouristeli ja henki heitti poikaa milloin tuleen milloin veteen tahtoen vahingoittaa pahasti. Isä oli kärsinyt pojan vanhempana huolta ja tuskaa jo tarpeeksi kauan ja huusi: auta minua epäuskoista! Jeesus auttoi. Joskus me huidellaan minne nokka näyttää ja ymmärrys palaa vasta kun tilanne on tarpeeksi epätoivoinen. Rukoile ja rukoilen, sulle uskoa. 

Tämä on kaunis tarina, mutta mitä olisi tapahtunut jos Jeesus olisi ollut vain hiljaa ja kävelyt pois? Mies jatkanut huutamista. Päiviä.

----

Jeesus ei kävellyt pois. Mutta mitä tapahtui Jeesuksen jälkeen?

Ketään ei kiinnostanut epileptikkojen sielujen autuus.

Jeesus sanoi, että tämä lähtee pous rukouksella ja paastolla.

Joten epileptikot jäivät täyteen epätoivoon Jeesuksen jälkeen.

Eli he ovat Jumalan hylkäämiä.

Vierailija
25/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. He tulevat kärsimään rangaistuksena iankaikkisen.

Olen menettänyt sen kyvyn uskoa, ja suren sitä. Minulla ei ole mitään "valaistumista" siitä että nyt vasta tajuan maailmassa olevan muitakin uskontoja. Minulla on ateistitausta ja olen opiskellut kulttuureja laajasti omaan työhöni liittyen. Uskoon tulin vuosia sitten, ja se oli hämmästys sekä itselleni että läheisilleni. Nyt koen että se lahja on minulta riistetty. Ei tämä ole myöskään mikään ensimmäinen koettelemus, minulla ei ole ikinä ollut helppo elämä, ei uskovana eikä sitä ennen. Nyt vain kaikki valo on poissa. Kuin minua ei enää haluttaisi Jumalan lapseksi, kuin ovi olisi suljettu naamalle. En pääse enää sen toiselle puolelle joten kävelen pois. On siinä vapaus että nyt en enää ole vastuussa Herralle, mutta hillitön suru siitä että menetin sen mitä pidin totuutena. Ainoana merkityksellisenä, minua kutsuneena totuutena. Sinne ajatukseen en enää näe.

Ap

Vierailija
26/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. He tulevat kärsimään rangaistuksena iankaikkisen.

Olen menettänyt sen kyvyn uskoa, ja suren sitä. Minulla ei ole mitään "valaistumista" siitä että nyt vasta tajuan maailmassa olevan muitakin uskontoja. Minulla on ateistitausta ja olen opiskellut kulttuureja laajasti omaan työhöni liittyen. Uskoon tulin vuosia sitten, ja se oli hämmästys sekä itselleni että läheisilleni. Nyt koen että se lahja on minulta riistetty. Ei tämä ole myöskään mikään ensimmäinen koettelemus, minulla ei ole ikinä ollut helppo elämä, ei uskovana eikä sitä ennen. Nyt vain kaikki valo on poissa. Kuin minua ei enää haluttaisi Jumalan lapseksi, kuin ovi olisi suljettu naamalle. En pääse enää sen toiselle puolelle joten kävelen pois. On siinä vapaus e

----

Entä jos esim.kaikista kristinuskon suuntauksista se suuntaus olisi ollut loppujen lopuksi väärä?

Kristinuskossa on niin monia suuntauksia

Vierailija
27/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa, aloittaja!!! Kerrankin joku palstalla, joka on uskaltanut olla älyllisesti rehellinen ja haluaa etsiä totuutta, oli se lopputulos mikä tahansa. Suosittelen muutamia youtube-kanavia,joista oli itselleni valtavasti apua aikanaan: Mindshift, Timmy GIbson, Harmonic Atheist -lisänä tietysti Richard Dawkins, Christopher Hitchens ym. Erittäin selkeitä, kansantajuisia kanavia, joista olen itse saanut valtavasti vastauksia ja voimaa. Ja ei-yksikään näistä kanavista ei pakota ketään luopumaan uskostaan, vaan niiden tarkoitus on herättää ihmiset kyseenalaistamaan dogmeja ja aivopesua, jota seurakunnissa ja kirkoissa tehdään-samat lainalaisuudet pätevät tietysti muihinkin yhteisöihin ja aatteisiin.

Vaikka tutustuisit näihin kanaviin, sinun ei tarvitse olla samaa mieltä heidän kanssaan-tärkeintä on, että kykenet näkemään myös ne syyt ja perustelut, miksi joku ei enää voi uskoa raamattuun ja Jumalaan,vaikka olisi ollut koko ikänsä uskovainen, pastori, lapsesta asti uskovaisen perheen ja yhteisön jäsen. Tieto avartaa ja itsenäinen ajattelu ja tiedon etsiminen on sellainen etuoikeus, jota emme täällä länsimaailmassa enää edes ymmärrä. 

Jos olet aito kristitty ja uskovainen, et pelkää uskosi kyseenalaistamista, sillä totuushan ei pala tulessakaan,vai mitä? 

Vierailija
28/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiseurat.fi

Vierailija
29/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et koskaan ollut uskossa. Silloin kun ihminen aidosti uskoo, se ei kyllä lähde koskaan pois. Todennäköisesti sinut kasvatettiin tapakristityksi ja olet siitä lähtien yrittänyt esittää jotain mitä et ole ja uskoa johonkin, mihin et oikeasti usko. 

Kristityn usko ei vaadi mitään muuta kuin uskoa Jeesukseen ja tämän kykyyn lunastaa sinulle anteeksianto synneistäsi ja näin ollen ikuinen elämä. EI MITÄÄN MUUTA. Kaikki muu on jotain ylimääräistä ihmisluomusta. On toki suotavaa esimerkiksi opiskella Raamattua jne., muttei se ole mikään vaatimus.

Uskotko siis, että Jeesus on kuollut syntiesi tähden ja että hän on lihaksi tullut Jumalan poika? Jos uskot, olet kristitty etkä koskaan tule muuta olemaan, jos et, et ole kristitty. Ei se ole tämän monimutkaisempaa. Olet tehnyt asiasta monimutkaisen, koska et oikeasti ilmeisesti usko. 

Vierailija
30/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja yrittää kieroilla.  Vanhan liiton vanheneminen unohtui jälleen. 

Vierailija
31/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan ap:ta trolliksi ja "ateisti"-provoksi, mutta katsotaan, miten ketju kehittyy. 

Vierailija
32/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et koskaan ollut uskossa. Silloin kun ihminen aidosti uskoo, se ei kyllä lähde koskaan pois. Todennäköisesti sinut kasvatettiin tapakristityksi ja olet siitä lähtien yrittänyt esittää jotain mitä et ole ja uskoa johonkin, mihin et oikeasti usko. 

Kristityn usko ei vaadi mitään muuta kuin uskoa Jeesukseen ja tämän kykyyn lunastaa sinulle anteeksianto synneistäsi ja näin ollen ikuinen elämä. EI MITÄÄN MUUTA. Kaikki muu on jotain ylimääräistä ihmisluomusta. On toki suotavaa esimerkiksi opiskella Raamattua jne., muttei se ole mikään vaatimus.

Uskotko siis, että Jeesus on kuollut syntiesi tähden ja että hän on lihaksi tullut Jumalan poika? Jos uskot, olet kristitty etkä koskaan tule muuta olemaan, jos et, et ole kristitty. Ei se ole tämän monimutkaisempaa. Olet tehnyt asiasta monimutkaisen, koska et oikeasti ilmeisesti usko. 

Lopeta jo tuo valmiiksi rikki olevien ihmisten psyykkinen kiusaaminen. Mistä sinä apn tai kenenkään toisen ihmisen uskon tilasta tiedät, oletko Jumala? Tuo on niin tyypillinen ja henkisesti alhainen väite, ettei ihminen ole koskaan ollut uskossa, jos siitä luopuu ja tulee järkiinsä. Kerro siis nyt ihan omakohtaisesti,mistä tiedät aloittajan tilanteet ja hänen matkansa? Teidän uskovaisten omahyväinen ylpeys ja harhaisuus on jotain aivan sairasta! Not a true Scotsman-tutkippa sitä sen raamattusi ja seurakuntakulttisi aivopesun sijaan.

Vierailija
33/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Usko orjuuttaa. Tarinat  ns. Jumalasta ovat niin ristiriitaisia että ei ole mitään mieltä uskoa. Sadisti tosiaan on. Ihminen voi elää hyvää elämää rehellisenä ja oikeudentuntoisena ilman tuota   

Vierailija
34/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys. Minä minä minä . Uskoni paastoni syömiseni lässyn lässyn minä minä minä rukoukseni raamattukouluni minä minä minä.  Toi n juuri se mikä ei pelasta mitään mistään. Minä minä minä . Mielesi ei pelasta eikä vanha testamentti eikä Job . Koita siirtyä itsestäsi Jeesukseen ja uuteen liittoon. Joku päivä ehkä huomaat että vatsasi on Jumalasi. 

Vierailija
35/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri kuinka isä toi poikansa Jeesuksen luo. Hän ei kauheasti jaksanut uskoa että Jeesuskaan voisi auttaa, poika kouristeli ja henki heitti poikaa milloin tuleen milloin veteen tahtoen vahingoittaa pahasti. Isä oli kärsinyt pojan vanhempana huolta ja tuskaa jo tarpeeksi kauan ja huusi: auta minua epäuskoista! Jeesus auttoi. Joskus me huidellaan minne nokka näyttää ja ymmärrys palaa vasta kun tilanne on tarpeeksi epätoivoinen. Rukoile ja rukoilen, sulle u

----

Onko näin että ensin esim.

epileptikon pitää parantua epilepsiasta ennen kuin hänelle voi kuulua Jumalan armo?

Jos kukaan ei halua parantaa häntä, onko hän siis vihoviimeinen Jumalan hylkäämä piruparka?

Ei tule koskaan saamaan armoa? 

Helvetti mitä soopaa 🙄

Vierailija
36/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit Jumalasta tuomarina. Voisiko idän kristillisyys eli ortodoksisuus sopia sinulle paremmin? Ortodokseille Jumala on lääkäri, joka haluaa parantaa ihmiset synnin sairaudesta, ja Raamattu on osa traditiota, jonka tulkitseminen ja soveltaminen ei ole yksittäisten uskovien vaan kirkon tehtävä.

Vierailija
37/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisinä aikoina Taivasten valtakunta on oleva 10 neitsyen kaltainen. Kaikki 10 morsiusneitoa (uskovia eri seurakunnista) odottivat Jeesuksen toista tulemusta. Mutta sanotaan että heidän kaikkien tuli uni. Kaikki he väsyivät. Huom, kaikki. Me elämme jatkuvasti synkentyvää maailmanaikaa ja se painaa raskaasti myös Jeesukseen uskovia. 

Sanotaan myös että Jumalaa itse lähettää väkevän (voimallisen) eksytyksen, joka vie mennessään mahdollisesti myös uskovat. Näitä eksytyksiä on liikkeellä monia. Useimmat hienojen ideologien muotoisina ja ihmisrakkaina ja humanistisina ja ihmisoikeuksia julistavina hienoina aatteina.

Jumala nosti minut, 8 vuotta laiskaa unta nukkuneen uskovan kaksi viikkoa sitten. En ole käynyt seurakunnassa, koska en ole viitsinyt ihmisten typeryyden takia. En ole jaksanut rukoilla. Olen lähinnä vain lillunut ja ajelehtinut ja märäntynyt kotona. Olen vain roikkunut Jeesuksessa ja ollut mitäänsanomattoman huono uskova, jonka usko ei ole kantanut mitään hedelmää.

Mutta Jumala kaksi viikkoa sitten nosti minut sohvalta. Jeesuksen toinen tulemus on lähellä. Uskovissa vaikuttaa sama Henki, joka herätti Jeesuksen kuolleista ja silloin ei tarvita ihmistä eikä uskontoa. Jumala sanoo että nouse! Valmistaudu kun Jeesus tulee kuninkaana takaisin! Uskoon tullut voi nukkua, mutta Pyhä Henki hänessä ei nuku vaan pitää huolta siitä että kun Jeesus hakee omansa pois, olemme me valmiit. 

Niillä 5 morsiusneidolla oli öljyä (Pyhä Henki) astiassaan. Niillä toisilla 5 ei ollut. He ovat niitä seurakuntalaisia, jotka tietävät asiat, mutta he eivät ole koskaan syntyneet Jumalan perheeseen eli heiltä puuttuu Jumalan Pyhän Hengen sinetti.

Vierailija
38/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo tuo valmii

Jospa antaisit ap:n vastata itse kysymykseeni, uskooko Jeesukseen vai ei. En ole nähnyt Raamatussa mitään sen ajatuksen tueksi, että Jeesukseen todella uskova vain menettää tuon uskon. Mutta jaa toki todisteesi, jos koet eri tavoin. Toivotan ap:lle onnea ja menestystä, mutta kuulostaa siltä, että hän kokeili kristinuskoa jonkinlaisena trendikkäänä juttuna tai epätoivoisena keinona pelastaa itsensä joltain ilman, että ehkä koskaan oikeasti uskoi siihen. Sitten hän tulee tänne riepottelemaan kristinuskoa tuhansien nähtäväksi. Ei heru hirveästi sympatiaa. 

Vierailija
39/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä Jeesusta jaksa kantaa mukana, saatikka lukea Raamattua. Liian vaivalloista ja teennäistä kaikkinensa. Elä omaa elämää. Kyllä sinne taivaaseen pääsee ilman Jeesustakin.

Vierailija
40/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli. Ai että oikein paasto oli hänen uskonsa kulmakivi, ei Jeesus, vaan paasto. Ok. Kaikki kristinuskonvastaiset "ateistin" latteudet muutenkin tuossa viestissä.