Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen putoamassa pois uskosta kokonaan.

Vierailija
12.03.2025 |

En enää jaksa uskoa. En jaksa teeskennellä että pidän Jumalaa hyvänä ja reiluna tuomarina. En jaksa uskoa väliintuloon, rukoukseen, armoon, mihinkään. En kertakaikkiaan näe mitään hyvää tässä kaikessa, ja mitä syvemmälle menen Raamattuopinnoissa sitä vähäjärkisemmältä kaikki kuulostaa. Olen seissyt "uskossani" aivan mahdottomuuksien keskellä mutta nyt, lopulta, en vain ole hyvä uskova kuten Job. Luovutan.

Teki hyvää paaston päälle SYÖDÄ kunnolla, ja antaa mielen viipyillä siellä missä huvittaa. Pinnistely oli tappaa minut. Nyt olen vapaa, huono ihminen joka heitetään pätsiin käristymään makkarana kun en kyennyt olemaan enkeli. Rukoilkaa puolestani te jotka vielä olette hyviä.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen.

Vierailija
2/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilen.

Mitä vaikutusta juuri sinun rukouksellasi oletat olevan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri kuinka isä toi poikansa Jeesuksen luo. Hän ei kauheasti jaksanut uskoa että Jeesuskaan voisi auttaa, poika kouristeli ja henki heitti poikaa milloin tuleen milloin veteen tahtoen vahingoittaa pahasti. Isä oli kärsinyt pojan vanhempana huolta ja tuskaa jo tarpeeksi kauan ja huusi: auta minua epäuskoista! Jeesus auttoi. Joskus me huidellaan minne nokka näyttää ja ymmärrys palaa vasta kun tilanne on tarpeeksi epätoivoinen. Rukoile ja rukoilen, sulle uskoa. 

Vierailija
4/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis tervehtymässä. Onnea ja parane pian!

Vierailija
5/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järjetöntä se onkin uskoa mielikuvitusolentoihin. Minä terveempi olet psyykeltäsi ja vapaampi traumoistasi sekä tiedostat miten ne syntyy sitä sairaammalle aivopesulle kaikki uskonnot vaikuttaa ja niiden jumalat sadisteille. Vinkki on jo Raamatun alussa missä Aatami ja Eeva syö hyvän ja pahan tiedon puusta vaikka Jumala kieltää. Hedelmää ei saanut syödä, koska sitten ymmärtäisi  hyvän ja pahan eron. Paratiisissa sai olla vain jos sitä ei ymmärtänyt. Siksi hedelmä oli kielletty. Niin kauan kun et ymmärrä mikä on todellista pahuutta on sinulla paikka uskonnon sisällä. Heti kun ymmärrät sen, et voi enää olla siinä.

Vierailija
6/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset uskomukset saakin pudota, jotka eivät ole totta. Jumalalla ei ole mitään tekemistä tämän maailman kanssa. Tämähän on yhtä sirkusta, syntymistä, kuolemista ja kärsimistä. Epätodellista paskaa käytännössä. Jumala on kaikki mikä on todellista ja se ei ole täällä. Tämä on vain tätä matrixia.

Vierailija
7/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on jotenkin ylimielinen hölmö jos se uskoo ymmärtävänsä ylipäätään jotain käsitettä olevaisuus minkä on nimennyt Jumalaksi, jolla on ihmeellinen perversio kytätä ihmisten elämää näissä saduissa. Meidän älykkyys ei oikeasti riitä tajuamaan mikä on totta. Meidän päät ei kestäisi sen ymmärtämistä. Nämä sepitteet mitä miehet on toisilleen kirjoitelleet, että voi ryhmärunkata niille nuotion ympärillä ei liity mihinkään muuhun kuin heidän vallanhaluun ja taikauskoihin.

Vierailija
8/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditko nyt vähän liikaa itseltäsi? Ei usko ole mikään suoritus, vaikka joissain kristillisissä piireissä näin vääristyneesti ajatellaankin. Jumalalle kelpaat ihan tuollaisena kuin nyt olet. 

Vierailija
9/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri kuinka isä toi poikansa Jeesuksen luo. Hän ei kauheasti jaksanut uskoa että Jeesuskaan voisi auttaa, poika kouristeli ja henki heitti poikaa milloin tuleen milloin veteen tahtoen vahingoittaa pahasti. Isä oli kärsinyt pojan vanhempana huolta ja tuskaa jo tarpeeksi kauan ja huusi: auta minua epäuskoista! Jeesus auttoi. Joskus me huidellaan minne nokka näyttää ja ymmärrys palaa vasta kun tilanne on tarpeeksi epätoivoinen. Rukoile ja rukoilen, sulle uskoa. 

Tämä on kaunis tarina, mutta mitä olisi tapahtunut jos Jeesus olisi ollut vain hiljaa ja kävelyt pois? Mies jatkanut huutamista. Päiviä. Vuosia.

Vierailija
10/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditko nyt vähän liikaa itseltäsi? Ei usko ole mikään suoritus, vaikka joissain kristillisissä piireissä näin vääristyneesti ajatellaankin. Jumalalle kelpaat ihan tuollaisena kuin nyt olet. 

En suoritakaan. Minulla on rinnalla kulkeneet kirkollisen kalenterin perinteet, ja ne ovat olleet merkittävä osa uskoa. Paaston aika syventänyt yhteyttä Jeesukseen, kärsimys ja uhraukset tuoneet uuden muodon olla. Oli vain jälkihuomio että ilman uskoa nekin olivat vain tarkoitukseton rasite. Yksi merkki siitä että uskoni on tullut päätökseensä.

Ap

Vierailija
11/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoilen.

Mitä vaikutusta juuri sinun rukouksellasi oletat olevan? 

On sillä ollut useinkin. Ap on tai ainakin kokee olevansa hädässä. Jos jotain pyytää, tulee uksoa ja on sen jo saanut.

Vierailija
12/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan lasten luottamus

18 Lapseni, älkäämme rakastako sanoin ja puheessa, vaan teoin ja totuudessa. 19 Siitä me ymmärrämme, että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme, 20 jos se meitä jostakin syyttää. Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken.

21 Rakkaat ystävät, jos sydämemme ei meitä syytä, me voimme rohkeasti lähestyä Jumalaa. 22Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme sitä, mikä on hänen mielensä mukaista.

23 Tämä on hänen käskynsä: meidän tulee uskoa hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja rakastaa toinen toistamme, niin kuin hän on meitä käskenyt. 24 Joka pitää hänen käskynsä, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. Ja sen, että hän pysyy meissä, me tiedämme Hengestä, jonka hän on meille antanut.

Vierailija
13/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan lahjojen jakaminen

7 Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis järkeviä ja raittiita voidaksenne rukoilla. 8 Ennen kaikkea rakastakaa toisianne sinnikkäästi, sillä rakkaus peittää paljotkin synnit. 9 Olkaa toisillenne vieraanvaraisia älkääkä valittako. 

10 Jokainen teistä on saanut lahjoja Jumalalta. Palvelkaa siis toisianne jakaen hänen monipuolista hyvyyttään kuin taitavat taloudenhoitajat. 11 Jos pidät puheen, puhu Jumalan antamin sanoin. Jos palvelet, palvele Jumalan antamin voimin. Silloin kaikki koituu Jumalan kunniaksi Jeesuksen Kristuksen vuoksi. Kunnia ja voima hänelle ikuisesti, aamen.

Iloitkaa kärsimyksistä

12 Rakkaat ystävät, teidät testataan tulessa. Älkää ihmetelkö sitä, ikään kuin teille tapahtuisi jotain outoa. 13 Mitä enemmän pääsette osallisiksi Kristuksen kärsimyksistä, sitä enemmän iloitkaa. Niin saatte riemuita myös silloin, kun hänen kirkkautensa ilmestyy. 14 Jos Kristuksen nimeä käytetään haukkumanimenä teitä vastaan, voitte olla onnellisia, sillä Jumalan kirkkauden Henki on teidän yllänne. 

Vierailija
14/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä. Saa antaa ajatusten vaellella. Saa levätä. Saa uskoa.

Vierailija
15/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuttuu kun ei usko?

Vierailija
16/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almut, rukous ja paasto

1Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.

2Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. 3 Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, 4 jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

5Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. 6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

7Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. 8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. 9 Rukoilkaa te siis näin:

Isä meidän, joka olet taivaissa!

Pyhitetty olkoon sinun nimesi.

10Tulkoon sinun valtakuntasi.

Tapahtukoon sinun tahtosi,

myös maan päällä

niin kuin taivaassa.

11Anna meille tänä päivänä

jokapäiväinen leipämme.

12Ja anna meille velkamme anteeksi,

niin kuin mekin annamme anteeksi

niille, jotka ovat meille velassa.

13Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen,

vaan päästä meidät pahasta.

14Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. 15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

16Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät. He muuttavat muotonsa surkeaksi, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidän paastoavan. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. 17 Kun sinä paastoat, voitele hiuksesi ja pese kasvosi. 18 Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

Vierailija
17/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok. Multa meni usko jo kymmenisen vuotta sitten. Eikä ollut mitään pettymystä ihmisiin (uskovaisiin) tai Jumalaan tämän maailman tilan perusteella. Minä vaan totesin, että en vaan pysty uskomaan enää.

Alkoi vaan näyttää ne kaikki jutut Jumalasta ja Jeesuksesta ja taivaasta yms. pelkiltä saduilta joita ihmiset toistelee ja joihin uskotaan vain koska ennenkin on uskottu. Mietin tätä kun olin matkalla Egyptissä, ja siellä kerrottiin retkellä niistä muinaisten egyptiläisten uskomuksista koskien kuolemanjälkeistä ja henkimaailmaa. Ensin ajattelin, että kaikkea ne ihmiset voikin uskoa, jos vaan papit ja kuninkaat sanoo, mutta sitten tajusin, että ei mulla itselläkään mun uskolle ole sen vahvempia todisteita, ja luultavasti ei-uskovat pitäisivät minua yhtä höyrähtäneenä kuin minä muinaisia egyptiläisiä monimutkaisine kuolemanriitteineen ja tuonpuoleisuuksineen, kun uskon vaan johonkin vanhaan tarinaan. 

Olinsin minä silti halunnut uskoa, toihan se turvaa ja rauhaa se ajatus välittävästä Jumalasta. Mutta kun vaan usko meni, niin ei sille mitään voinutkaan. Ahdisti se aikansa ja oli tyhjä olo. sitten sitä tottui maailmaan ilman yliluonnollista merkitystä tai suojelijaa tai pelastajaa.

Vierailija
18/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mestari heittänyt saatanalle ??? Silloin kyllä näkyy lohikäärmeet. 

Vierailija
19/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletön se, joka ajattelee:

Ei Jumalaa ole.

---

Minä sanon teille: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen on Ihmisen Poika tunnustava omakseen Jumalan enkelien edessä. 9 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, se tullaan kieltämään Jumalan enkelien edessä.

---

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.

---

Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat katoavat pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty. Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

----

Hän rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. He tulevat kärsimään rangaistuksena iankaikkisen.

---

Menkää pois minun luotani, te kirotut, siihen ikuiseen tuleen, joka on valmistettu Paholaiselle ja hänen enkeleilleen 

Vierailija
20/67 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pitäisi uskoa? Elämä perustuu kärsimykseen ja muiden elävien käyttämiseen ravinnoksi. Ravintoketju on valkoiselta puoleltaan onnistunutta ravinnon saantia ja mustalta puoleltaan toisen ravinnoksi joutumista. Ihmisen kohdalla äärimmillään ravintona on kansakuntia. Kuten Henry Kissinger sanoi joskus 70-luvun lopulla "me kaadamme hallituksia - me nostamme hallituksia - tämä on peliä, myös sota on peliä".