Listataan työpaikkailmoituksen red flageja!
Red flag eli asia, mikä herättää negatiivisen reaktion siitä ettei avoinna olevaa työpaikkaa kannata hakea. Autetaan samalla (muitakin) työttömiä välttämään sudenkuopat. Minulle yksi iso red flag työpaikkailmoitussa on jos kieltävät puhelintiedustelut, ja miksi tämä on punainen vaate, no siksi, että työpaikassa on varmasti helkutinmoinen kiire.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Jos palkasta ei mainita mitään selvää. "Aikapalkka" tai "TES" eivät sano minulle mitään, "3500 €/kk" sen sijaan on selvä.
"Olemme reilu ja suoraselkäinen yritys, maksamme työssä tarvittavat suojavarusteet ja TESsinmukaisen palkan!"
Jos työnantaja pitää lakisääteisten velvollisuuksien täyttämistä sankaritekona, en hae sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
"Red flag". Huoh...
Paikka on teidän! Olethan aito red flag!
"olethan yrittäjähenkinen"
Eli teet töitä katsomatta kelloa?
Et saa välttis joka kuukausi edes palkkaa?
Lomista turha haaveilla?
Jos sairastut, et luonnollisesti saa palkkaakaan?
Ostat omaan piikkiin työkalut ja maksat muitakin kuluja ihan omasta pussista?
Mulle on ISO red flag jos työpaikka on usein haussa. Vaihtuvuutta liikaa, mikä usein johtuu huonosta työilmapiiristä, työoloista, esimiehestä ja palkasta ym.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä sairaanhoitajana kiersin kaukaa paikat, joihin etsittiin reipasta hoitajaa
Ihan tanan alentavaa
Reipas pikku ingalssinlaura
Työnkuvaa ei millään haluta kertoa. Mua alkoi kerran haastattelussa naurattaa kun vaikka millä sanankääntein kysyin mitä työ pitää sisällään, kysymystä välteltiin kuin poliitikko tai hoettiin samaa ympäripyöreää termiä. Lopulta työ oli niinkin ihmeellistä kuin postituspalvelujen tarjoaminen yrityksille eli pakkaaminen, kuorittaminen, lajittelu ja joskus datankirjaus. Olin silloin 18 joten millekään uraohjukselle ei tarvinnut peitellä duunaritason hommia joka ei vastaakaan odotuksia. :D
Palkka ilmoitettu seuraavasti:
0€/h/kk eli nollatuntisoppari tai tarvittaessa töihin kutsuttava. Jooh ei.....Ei tuollaisella sopparilla elä.
Kaikki ne hoiva-alan paikat, joitten nimet on jotain toivokoti, linnunlaulu, kultakaari, ilonpisara, iltarusko ovat yleensä kaukana noista mielikuvista.
Toinen varma merkki on, jos etsitään Juuri Sinua, jonka hymy ei hyydy koskaan, ja nautit nopeasti vaihtuvista tilanteista, ts. täysi kaaos kaiken aikaa, ja jos ei hymyilytä et ollutkaan sopiva vauhdikkaaseen yhteisöömme, vaikka toivotimmekin sinut sydämellisesti tervetulleeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärräthän roisiakin huumoria" tms.
Tämä. Usein vielä yhdistettynä huomautukseen että miesvaltainen työpaikka. Voiko enää selvemmin sanoa että eivät halua naisia sinne.
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärräthän roisiakin huumoria" tms.
Pelottaa ajatuskin, että minkälaiset pikkujoulut kyseisessä firmassa järjestetään. En haluaisi olla paikalla kuuntelemassa "roisia huumoria".
Puhelinmyynti kuuluu toimenkuvaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman auton vaatimus, ellei mainita että toimipisteen sijainti on syrjäinen ja julkisilla kulkeminen hankalaa.
Jos firmassa tarvii autoa - firma hankkii sellaisen!
Omaa autoa jos vaaditaan yleensä myös km-korvaus on ihan olematon, ei auton lämmitysmahdollisuuksia missään, et voi pitää omia tavaroita autossa koska aina pitää olla valmiina kuskaamaan työhön liittyvää romua ja ajetaan vielä jotain parin km pätkiä. Huoh
Aikoinaan olin yöaikaan lehden jakajana. Piiri ei ollut pituudeltaan kuin 4km, eli verotonta korvausta tuosta tuli siihen aikaan muistaakseni jotain 1,7€/päivä.
Koska mulla oli auto, sain jaettavaksi ne isoimmat kerrostalot, eli lehtiniput painoi yhteensä useamman sata kiloa.
Palkaksi sait autosi penkit painomusteeseen ja paperipölyyn.
Bensankulutusta en muista, mutta sen voi jokainen ajatella paljonko vie kun talvipakkasella starttaat, ajat 200m, sammutat, jaat lehdet, starttaat, ajat taas 200m seuraavalle talolle jnejne parikymmentä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
0€/h/kk eli nollatuntisoppari tai tarvittaessa töihin kutsuttava. Jooh ei.....Ei tuollaisella sopparilla elä.
Mulle nollatuntisoppari käy oikein hyvin. Missään nimessä en halua enkä edes pystyisi täysiin tunteihin.
T. Opiskelija
Jos haetaan "hyvää tyyppiä" . Olen hyvä työntekijä ja osaan tehdä töitä yksin tai tiimissä, mutta en varmaankaan ole tuollainen hyvä tyyppi, olisin siitä varmaan jo tähän ikään mennessä kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vaatimus video-CV:stä. Tai vaatimuksia ylipäätään mistään hakemuksen suhteen. Kyllä hyvä hakija osaa itse kertoa oleellisimmat asiat hakemuksessa.
Juuri näin. Lähetän silti sen video-CV:n ja saan paikan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vai? Mulla on nollatuntisoppari ja saan tehdä kyllä töitä, ehkä ihan liikaakin. Yleensä on 40h/viikko, välillä 70h/viikko. Keskituntiansioni on 17.6€/h. Kyllä mä koen ihan hyvin toimeentulevani tällä sopimuksella. Lisäksi kun on henkilöstön välitysfirma niin ovat velvollisia etsimään uuden paikan jos edellinen ei tarvitse mun palvelusta enää. Ihan normaali linjastotyöntekijä olen yhdessä paikassa ja toisessa paikassa olen pesulatyöntekijä.
Nuorekas ilmapiiri, englannin kieliset tittelit perusduunissa, ja kaikki muutkin todellisesta työnkuvasta poikkeavat ammattinimikkeet, ei palkkaa eikä firman nimeä näkyvissä, ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fraasi "kivat työkaverit"
Olisi kiva kuulla perustelut?
"Kivat" kenen/keiden mielestä ja kenelle/keille? Jos tämäkin höpölöpölässytys olisi totta et tarvitsisi palkkaakaan kun niin "kivat" kaverit ja vielä pahempi jos niin ollaan "yhtä perhettä".
Vierailija kirjoitti:
Nuorekas ilmapiiri, englannin kieliset tittelit perusduunissa, ja kaikki muutkin todellisesta työnkuvasta poikkeavat ammattinimikkeet, ei palkkaa eikä firman nimeä näkyvissä, ...
Ja piti lisätä vielä työhaastattelu. Jos siellä kysytään että miksi haet tätä paikkaa? No v...ttu rahan ja palkan takia, eli ihan siitä samasta syystä kuin se yrittäjä pyörittää sitä yritystään. Ihan niinkuin töihin mentäisiin harrastuksen takia???
Jotkut ihan härskisti hakee samalla taktiikalla työkkärin työkokeilijoita tai koulujen harjottelujaksojen kautta ilmaista työvoimaa. "Mahdollisuus jatkotyöllistyä" juu ei ole.