Kaveri laittoi välit poikki, koska ei pidä enää minusta
Onko ihan asiallista? En ole tehnyt mitään pahaa tai väärää, joten tuntuu tosi kummalliselta ratkaisulta.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ihminen lopetti ystävyyden kun hänen vanhempansa kuolivat. Ei kuulemma enää halunnut olla sellaisten ystävä joilla on molemmat vanhemmat elossa.
Saattaa olla aika yksinäistä tuolla menolla.
Päin vastoin... kuolevathan ne muidenkin vanhemmat aikanaan.
Mutta mitä ideaa tuossa on? Tämä vanhempansa menettänyt oli yläasteikäinen, nyt tosin jo kolmekymppinen. Ei varmaan kauheasti ole ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan kuullut tosia tai epätosia juttuja ap:sta. Napalanko on sellainen joka on nusassut samaa naista.
En ole tehnyt mitään epäilyttävää enkä nusaissut ketään. Enkä usko, että kukaan puhuu musta yhtään mitään.
Ap
Kaverillasi on oikeus valita kenen kaveri haluaa olla, eikö tuo ole parempi että kertoo suoraan kuin se ettei vaan enää vastaa viesteihin eikä puheluihin ?
Se tunne kun huomaa ettei koskaan ole ollut tärkeä kaverille, vaan pelkkää ilmaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Se tunne kun huomaa ettei koskaan ole ollut tärkeä kaverille, vaan pelkkää ilmaa. :(
Juurikin näin
Niinhän se menee, että ihmiset muuttuu. Ei mikään suhde ikuinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Parempi niinkin, kuin huomata olleensa pelkkä taakka.
Minä lopetin karverisuhteen, kun kaveri vaan puhui omista asioistaan eikä häntä kiinnostanut laisinkaan minun tekemiset. Jos yritin puhua omista asiositani, niin alkoi puhua päälle omista asioistaan.
Miksi olin enää yhteydessä tuollaiseen itsekkääseen ihmiseen.
Ehkä olet vain tylsää seuraa hänen mielestään.
Onko kaveri siis ilmoittanut suoraan syyksi "en pidä enää sinusta"?
Kuulostaa erikoiselta.
Täällä joku omituinen ihmisten kerho, joiden mielestä on ihan ok vaan katkaista yhteys ilman mitään selityksiä. Tai ilmoituksella.
Itselläni aikuisena,jotkut ihmissuhteet ns.kuivuneet kasaan. Mutta ilman mitään vihamielistä "välienkatkaisua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi niinkin, kuin huomata olleensa pelkkä taakka.
Mun asiat ei ole koskaan kiinnostanut ketään. Jätetty tylysti noteeraamatta mitä on yrittänyt sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan kuullut tosia tai epätosia juttuja ap:sta. Napalanko on sellainen joka on nusassut samaa naista.
En ole tehnyt mitään epäilyttävää enkä nusaissut ketään. Enkä usko, että kukaan puhuu musta yhtään mitään.
Ap
Ihmiset puhuvat aina ja paljon selän takana. Alemman koulutus- ja osaamistason ihmisiltä puuttuu kyky tarkastella havaintodataa kriittisesti. Siksi usein erilaiset tehtaat, terveyskeskukset, oppilaitokset jne ovat niitä juorulähteitä. Kriittisesti datasettiä analysoiva ihminen ymmärtää ettei edes viisi tietolähdettä kerro luotettavaa tietoa, mikäli ovat vaikkapa kaikki samalla sahalla töissä.
Voi olla niin, että olet sattunut sanomaan jotain, joka on osunut kaverin herkinpään kohtaan. Sinusta ahkä tavallista juttua ollut, mutta kaveriin on sanasi koskeneet verisesti. Tai jokin pelko sitoutua liikaa.
Minun kavereitani on siirtynyt entisisksi kavereiksi, eikä enää ole mitään kontaktia. Minäkin voin loukkaantua ja verisesti.
Ovat naljailleet tai tulleet liian lähelle ihmisen yksityisyyttä.
Joku haukkui, että olen käyttänyt kaikessa hyväkseni ystävyyttä. Naisten väliset kotkotukset tässä kyseessä.
Minä pistin "yhtäkkiä" välit poikki kaveriini. Oikeasti olin miettinyt asiaa monta vuotta.
Hän ei ollut tehnyt mitään pahaa, mutta en kokenut koskaan että olimme samalla aaltopituudella ja pidin häntä helvetin kuivana ja tylsänä.
Jo ekan kerran kun näin hänet mietin että tekisin oharit, koska hän oli mielestäni rumahko. Mutta kohteliaana ihmisenä en raaskinut niin tehdä.
Mutta jälkiviisaana ajateltuna niin paljoa en olisi menettänyt vaikka olisin ne oharit tehny.
Hyvä, että pääsit eroon tuollaisesta. Ei selvästikään ollut koskaan ystävä, vaan vain kaveri, joka suutahti jostain syystä voidessaan itse henkisesti huonosti.
Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta olla kellekään kaveri. Kaverit saa onneksi valita.
Onko ap muuttanut ajatustapaansa vihreiden suuntaan? Jos on, niin vihreitä aatteita ja foliohattuilua yleensä vältellään reilusti.
Ehkä kaverillasi on uusi kumppani, jonka kanssa menee aikaa. Tai hän haluaa vaan olla rauhakseen erakoituneena. Taikka vaikka ei enää yksinkertaisesti ole kiinnostunut ajastanne.
Tiedä näistä, mutta realistisia ja reiluja vaihtoehtoja on monia. Turha ainakaan uhriutua tai syyttää ketään mistään. Elämä on - kavereita menee ja tulee.
Kaverisi on muuttunut ettekä ole enää yhteensopivia. Eli jos olet sama kuin aina ennen, mutta kaverisi on muuttunut ja mennnyt elämässään eteenpäin ja muuttunut mukana, niin ei siinä ole mitään sen kummepaa. Ei minuakaan kiinnosta ollaa missään tekemisissä peruskoulun aikaisten luokka"kavereiden" kanssa. Ihan sama miten hyvin tai huonosti niillä menee. Olivat hengissä tai kuolleena.