Miksi monia miehiä kiehtoo luonteeltaan aivan h-tin hankala mutta kohtuullisen hyvännäköinen nainen?
Tuntuu välillä, että tällainen voittaa usein ulkonäöltään samaa tasoa olevan, mutta kivamman naisen...
Traumakemiaa?
Kommentit (235)
Kai sellainen raivokkuus herättää tunteita. Ala-asteella ollessani yksi luokan ilkeimmistä pojista yllättäen kiinnostui minusta sen jälkeen kun olin käsirysyssä tapellut hänen kanssaan. Hän lähetti minulle kirjelapun, jossa kertoi tykkäävänsä minusta, puolusti minua joissakin kiusaamistilanteissa, kehui ulkonäköäni ja joitakin vaatteitani ja oli kiinnostunut urheilutuloksistani. En tosin itse ihastunut häneen, koska muuten hän oli enimmäkseen ilkeä minua ja muita kohtaan. Olen vasta vuosikymmeniä myöhemmin tullut ajatelleeksi, että ihastuiko se poika minuun sen riitamme takia.
Ei kukaan mies oikeasti halua hankalaa tai ilkeää tai kylmää naista. Ulkonäkö on tietysti yksi asia, sen pitää olla katsojaa miellyttävä. Jonkun (ap) mielestä hän voi olla yhtä kaunis kun se "hankala" nainen mutta miehen mielestä se hankala voi olla paljon viehättävämpi. Miehiä myös houkuttelee naisen seksuaalisuus, ja tällainen viileä-hankala-ilkeä tyyppinen nainen saattaa osoittaa seksuaalisuuttaan avoimemmin kun "kiltti" nainen, jolloin se vie miestä. Tämä ilkeys ja hankaluus alkaa yleensä paljastumaan miehelle vasta siinä vaiheessa, kun parisuhdetta on jonkin aikaa takana. Eihän kukaan parisuhteeseen ala tällaisen kanssa. Sitten voi olla jopa asuntoa ja lasta jne ja hankala tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mies oikeasti halua hankalaa tai ilkeää tai kylmää naista. Ulkonäkö on tietysti yksi asia, sen pitää olla katsojaa miellyttävä. Jonkun (ap) mielestä hän voi olla yhtä kaunis kun se "hankala" nainen mutta miehen mielestä se hankala voi olla paljon viehättävämpi. Miehiä myös houkuttelee naisen seksuaalisuus, ja tällainen viileä-hankala-ilkeä tyyppinen nainen saattaa osoittaa seksuaalisuuttaan avoimemmin kun "kiltti" nainen, jolloin se vie miestä. Tämä ilkeys ja hankaluus alkaa yleensä paljastumaan miehelle vasta siinä vaiheessa, kun parisuhdetta on jonkin aikaa takana. Eihän kukaan parisuhteeseen ala tällaisen kanssa. Sitten voi olla jopa asuntoa ja lasta jne ja hankala tilanne.
Se epävakaus ja arvaamattomuus tai ehkä jopa avoin vihamielisyys voi näyttäytyä toiselle eläimellisyytenä, seksuaalisena energiana.
Mielestäni raivokkuus ei tarkoita välttämättä ilkeyttä ja satuttamisen halua, eikä varsinkaan kieroutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa millä tavalla on ilkeä ja hankala? Vai onko tämä nyt jonkun toisen naisen katkeruutta?
- Välinpitämätön muiden tunteista ja yhteisistä toimintatavoista
- ylimielinen/koppava
- riidan haastaja
Siis naurattaa itseä, kun on autistinen ja joutuu aina vaikeimman kautta käymään ihmisille läpi ja selväksi että ei, en pysty tähän, tai ei, en tule kun ei riitä jaksaminen. Siis ihan vaan yrittää elää elämäänsä ja pitää jaksamisen ja mielen kurissa että jaksaa pyörittää arkea. Niin kuinka moni on sivusta kyräillyt että siellä se hankala nainen menee. Miten sen mies sitä jaksaa, hirveä akka! Ehkä joskus ne hankalat naiset joutuvat kieltäytymään tarjoiluista, tai ovat epäsosiaalisia koulukiusaamistaustojen takia, oikeasti ihan mitä vaan. Eikö aina ole joku nice
Tuo on ihqn eri asia kukn se, että aggressiivisesti tunkee keskusteluihin ja haastaa riitaa.
Sitä voi olla niin monella eri tavalla vaikea ihminen!
Lisäksi jos joku nainen vetoaa miehiin, niin ei sen naisen tarvitse edes saalistaa miehiä kun aina ilmestyy uusia ottajia.
Vierailija kirjoitti:
Lähestyttävyys ja ulkonäkö.
Tämä. Monesti vaikeat ja epävakaat henkilöt ovat intensiivisiä ja välittömiä ollessaan vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa. Heitä on helppo lähestyä ja ovat usein avoimia seksuaalisuuden suhteen eli eivät pihtaa tai leiki vaikeasti saavutettavaa, ainakaan kohtuuttomassa määrin.
Ottaisin puolisoksi mieluummin tasaisella luonteella varustetun rauhallisen naisen vaikka ulkonäkö olisikin tavanomaisempi, mutta kun heistä ei ota selvää ja heitä on vaikea lähestyä (eivät esim. itse pyri vuorovaikutukseen miesten kanssa tai jos joku lähestyy niin ei osata reagoida luontevasti). Saattavat myös monesti yliajatella asioita ja jäädä vatvomaan esim. päätöstä lähteä treffeille ihan liian pitkäksi aikaa.
Kyllä mä olen sitä mieltä, että hämmentävän monelle miehelle se visuaalisuus on parinvalinnassa niin tärkeä asia, että jos nainen on kaunis, niin häneltä ollaan valmiita sietämään aivan mitä tahansa.
Olen tavannut ja tunnen useita pariskuntia, joissa nainen on kaunis, mutta todella hankala (esim. aspergerpiirteitä tms) luonteeltaan tai suoraan sanottuna aivan seko, suuttuessaan raivotar, mielialat vaihtelevat joka päivä tai jotakin muuta. Tai sitten niin tyhmä (anteeksi suorasukaisuuteni), että ulkopuoliselle herää epäilys jostakin jälkeenjääneisyydestä. Mutta ei se tunnu miestä haittaavan - onhan nainen hoikka, pitkätukkainen, pulleahuulinen ja isorintainen räpsyripsi.
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että tämä tuntuu olevan nuorten miesten, sellaisten ehkä ei kovin älykkötyyppien, juttu. Vanhemmat miehet ja älykkäät nuoretkin miehet ovat erilaisia.
Ei sillä ulkonäöllä edes ole väliä. Osa parisuhteista on alkanut sillä, että nainen vain päättää niin. Päättää, että tuossa on nyt helppo mies, jolta saan tarvitsemani. Nainen jyrää ja miehen mielipiteillä ei enää ole väliä. Mies seisoo tumput suorina, ja yhtäkkiä ollaan naimisissa ja jumissa asuntolainan, sisustusremonttien ja lapsikatraan kanssa. Eihän siitä yleensä mitään hyvää seuraa, mutta yleistä se on silti.
Jos on kaksi ulkonäöltään samantasoista, niin emme me miehet kyllä sitä hankalaa tyyppiä valitse ikinä.
Luulen, että siinä on enemmän kyse siitä, että kumpaa on helpompi lähestyä tai kummalta saa helpommin. Hankaluutta voi sietää väliaikaisesti ja viihdetarkoitukseen. Hankala on monesti helpompi saada sänkyyn, eli siinä asiassa ei varsinaisesti ole hankaluutta.
Jos on kohtuullinen tai jopa hyvä ulkonäkö ja lisäksi vielä hyvä luonne, sellaisista naisista on niin kova kilpailu ettei niitä saa eikä niitä kiinnosta kuin pieni joukko miehiä. Loput joutuvat sietämään hankaluuksia että saavat edes jotakin. Tai eivät ole valmiita nostaamaan omaa suoritustasoaan, että saisivat pidettyä hyvän naisen.
Siis kiinnostaa vain PANOmielessä. Tottakai panen mielelläni hyvännäköisiä naisia, vaikkakin luonnevikaisia. Missään nimessä en parisuhteeseen tietenkään sellaisen kanssa halua. T. Mies
Se kiehtoo tasan niin kauan kunnes hankala luonne tulee ilmi.
Niinpä. Itsellä juuri takana ikävä kokemus. Ihan kivan näköinen nainen, voi sanoa että jopa kaunis. Aluksi vaikutti helposti lähestyttävältä ja menikin kivasti, paljon hauskoja juttuja yhdessä. Sitten alkoi näyttämään että eräänlainen henkinen väkivalta taitaa kuulua normi keinovalikoimaan, niin oli pakko ottaa etäisyyttä. Nyt tuntuu että olinpa tyhmä.
Keski-ikäinen mies
Onko lentoemäntä aina hankala tapaus? Ulkonäkön oikeuttaa törkeän käytöksen? Tottunut että aina on joku roikkumassa?