Naisen elämä ja kuukautiset
Miehet ovat niin onnekkaita kun eivät koe kuukautisia ja tarvii elämää suunnitella sen ympärille
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkitys vei minulta menkat. Halusin ne takaisin ja sain hormonia. Pidän kuukautisista!
OMG! Sama! Eka kerta, kun näen tällaisen kommentin, enkä ole itse kirjoittanut sitä! XD
Lääkitystä en ole kuitenkaan ottanut.
Miksi pidät kuukautisista?
En oikeastaan tiedä! Tykkään kai siitä heiveröisestä, pehmeästä olosta, joka silloin tulee? Saan helpommin unta silloin, kun keho on väsyneempi. Sitten tyynyn halaaminen tuntuu mukavammalta kuin normaalisti! Ja sitten kumppanin kaipaus. :D Tunteeni eivät normaalisti ole niin vahvat, mutta kuukautisten aikaan tunnen olevani elossa.
Vatsakivut ovat joskus helpot, joskus vaikeat. Helpot tuntuu ihan mukavilta, en osaa selittää! Jokin siinä vaan on mukavaa maata sängyssä töräytellen, kun mahassa on paineen tuntu. :,)
Ainoa miinus minulla on alapään peseminen. Mutta toisaalta jos sitä ei tee, on epämukava olo. Ja onhan se hygieenistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi elämä pitää suunnitella niiden ympärille?
Minulla ainakin on ekoina päivinä niin kovat krampit ettei pysty kyllä mitään mukavaa ainakaan tekemään. Maha on myös selaisin ja kuukuppi pitää tyhjentää tunnin välein eli jossain on oltava missä pääsee vessaan heti kun on tarvis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkitys vei minulta menkat. Halusin ne takaisin ja sain hormonia. Pidän kuukautisista!
OMG! Sama! Eka kerta, kun näen tällaisen kommentin, enkä ole itse kirjoittanut sitä! XD
Lääkitystä en ole kuitenkaan ottanut.
Miksi pidät kuukautisista?
En oikeastaan tiedä! Tykkään kai siitä heiveröisestä, pehmeästä olosta, joka silloin tulee? Saan helpommin unta silloin, kun keho on väsyneempi. Sitten tyynyn halaaminen tuntuu mukavammalta kuin normaalisti! Ja sitten kumppanin kaipaus. :D Tunteeni eivät normaalisti ole niin vahvat, mutta kuukautisten aikaan tunnen olevani elossa.
Vatsakivut ovat joskus helpot, joskus vaikeat. Helpot tuntuu ihan mukavilta, en osaa selittää! Jokin siinä vaan on mukavaa maata sängyssä töräyt
Hauska kuulla, että joku myös saa jotain positiivista menkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole ikinä suunnitellut elämääni kuukautisten ympärille. Minulla ei ole kipuja juuri koskaan, eivätkä menkat kestä kuin muutaman päivän.
Juuri näin on meillä ihan jokaisella naisella, koska SINULLA on näin!
En maininnut viestissäni jokaista naista, luetunymmärtäminen taitaa olla vaikeaa?
Mitä ajattelet meidän tekevän sillä tiedolla, että sinun elämääsi ei helpot kuukautiset ole vaikuttaneet? No mutta, kiitos tästä tiedosta. Oli varmasti hyödyllinen aloittajalle :D
Tiedätkö mitä keskustelupalstalla yleensä tehdään? :D&nb
🤬🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole ikinä suunnitellut elämääni kuukautisten ympärille. Minulla ei ole kipuja juuri koskaan, eivätkä menkat kestä kuin muutaman päivän.
Juuri näin on meillä ihan jokaisella naisella, koska SINULLA on näin!
En maininnut viestissäni jokaista naista, luetunymmärtäminen taitaa olla vaikeaa?
Mitä ajattelet meidän tekevän sillä tiedolla, että sinun elämääsi ei helpot kuukautiset ole vaikuttaneet? No mutta, kiitos tästä tiedosta. Oli varmasti hyödyllinen aloittajalle :D
Tiedätkö mitä keskustelupalstalla yleensä tehdään? :D&nb
Jos toisilla on vaikeaa niin miksi pitää tulla kertomaan niille, miten helppoa on itsellä? Varmaan ilkut myös köyhille, että rahaa on. Ja sinkuille, kuinka helppoa on löytää mies kun sinäkin heti löysit. Nainen on toiselle susi, sanotaan eikä syyttä
Menkat ovat hankalia ja vaativat suunnittelua. Vastaus: Ei minulla ole koskaan ollut yhtään hankalaa!
Influenssa on kurja tauti. Vastaus: Ei minulla ole koskaan ollut influenssaa!
Köyhyys vaikeuttaa elämää. Vastaus: En minä ole koskaan ollut köyhä!
Semmoiset keskustelutaidot. Näihin pätijöihin törmää kyllä välillä ihan palstan ulkopuolellakin ja se on aina yhtä huvittavaa. Heikot sosiaaliset taidot ja olematon empatiakyky tuon varmasti tekee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi elämä pitää suunnitella niiden ympärille?
En minäkään ymmärrä. Ainoa kerta elämässäni, kun suunnittelin niiden suhteen mitään, oli gynellä käynti tammikuussa, kun tajusin kevään yo-kokeiden aikaan saavani kuukautiset. En muista edes, aloitettiinko minipillerit kuukautta vai kahta ennen, mutta niin tai näin, kuukautiset eivät tulleet koeaikana.
Muuten mennään periaatteella KAIKKEEN TOTTUU.
Mulla on pahimmillaan viikko kuukaudessa sellaista, että vatsa voi krampata koska tahansa. Otan maximit särkylääkettä ja jos ottoaika venyy, niin sen kyllä huomaa! Myös ruokien tulee olla hellävaraisia, ettei ärsytä vatsaa.
Vaikka laitan siteen ja tampoonin, niin ilmeisesti mun anatomia on sellanen, että aina jostain vähän valuu ja saa pelätä tahroja. Joskus jopa tuoliin jäänyt tahra. Kipu ja esim. pidempi matka heiluvassa junassa ei ole kiva yhdistelmä.
Olen myös keski-iässä alkanut haisemaan oudolta menkkojen aikana ja hieman niitä ennen. Hiki ja virtsa haisevat kummalliselle. Ihan hirveetä aikaa tuo viikko kuukaudessa.
Olen 45-vuotias ja kuukautiseni alkoi jo 10-vuotiaana. Ensimmäisistä vuosista en muista mitään, niin ei ne varmaan haitanneet. Sitten puhkesi akne ja aloitin sen hoitoon e-pillerit. Söin aina pari liuskaa putkeen eli harvoin oli menkkoja.
Myöhemmin lapsen saannin jälkeen otin hormonikierukan. Sillä pysyi kaikki vuoto poissa (alussa oli runsasta, mutta sitten loppui kokonaan). Nyt nelivitosena siirryin Qlaira-pillereihin ja menkat tulee kuukausittain, mutta enpä juuri huomaa niitä.
Helpolla olen päässyt ja minulle hormonit on sopineet. Ymmärrän ettei ne kaikille sovi.
Sä vedät nyt ihan ihmeellisiä johtopäätöksiä minun alkuperäisestä viestistäni. Kiinnostaa kyllä tietää, että mikä on sinun mielestäsi oikea tapa vastata (keskustella) asiasta, jos oman kokemukseni kertominen on pätemistä? :D