Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen elämä ja kuukautiset

Vierailija
12.03.2025 |

Miehet ovat niin onnekkaita kun eivät koe kuukautisia ja tarvii elämää suunnitella sen ympärille

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanos muuta! Täysin epäreilua. Tykkään matkustella ja vihaan sitä että olen vaikka viidakossa tai missä muualla missä hygienia ei ole parhaalla tasolla vaikka Lapissa vaeltamassa just sillon kun alkaa. Onnneksi mun on säännölliset ja niukat, niin ylipäänsä pystyn ennakoimaan.

Vierailija
22/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole ikinä suunnitellut elämääni kuukautisten ympärille. Minulla ei ole kipuja juuri koskaan, eivätkä menkat kestä kuin muutaman päivän. 

Juuri näin on meillä ihan jokaisella naisella, koska SINULLA on näin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niitten kanssa on suunnittelemista? 

Minä en ainakaan halua lähteä menkkojen aikaan mihinkään mökille, lomamatkalle, saunailtaan kaverin luokse jne.

Ei oo normaalia. :o

Minulle se on. Onneksi on säännöllinen kierto, niin tiedän mihin ajankohtaan ei kannata suunnitella mitään erityistä.

Vierailija
24/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niitten kanssa on suunnittelemista? 

En ole aloittaja, mutta mun pitää kyllä kuukautisten ensimmäisinä päivinä muistaa käydä tyhjäämässä kuukuppia aika säännöllisesti, muuten tulvii yli. Sitten pitää olla pelko perseessä, jos välillä unohtaa. En myöskään lähde uimaan, kun on menkat, enkä lähtisi ihan kaikille reissuille kuukautisten aikaan.

Niin sehän on aivan järkyttävä katastrofi, jos joku saa tietää, että naisella on kuukautiset.

Ei mulla ole mitään ongelmaa siinä, että joku saa tietää, että mulla on kuukautiset, mutta en kyllä halua hengailla missään housut veressä. Suako ei haittaa olla vaikka töissä verisissä housuissa?

Oon joskus ollutkin, kun kuparikierukan takia vuodot oli järkyt. Eniten siinä on ollut läsnä kuitenkin pelko ja häpeä siitä, että joku näkee. Housut voi vaihtaa, mutta tohon häpeään oon yrittänyt suhtautua uudella tavalla. Ei aina helppoa, se on totta.

Vierailija
25/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mökki- ja eräolosuhteissa on ihan oikeasti hankalat. Toki jos ei kovin runsas vuoto ole niin ei välttämättä mahdotonta. Ja toisaalta myös jos meinaa lähteä viettämään parisuhdeviikonloppua kylpylään tms niin onhan se paljon kivempaa jos ei ole menkkoja silloin. 

Onnekkaita on ne joilla kuukautiset ei ole yhtään kipeät ja vuoto on niukkaa. Tietysti hormoneilla voi useimmat saada kuukautiset pois/helpommiksi, mutta niistä voi sitten olla muuta haittaa. 

Vierailija
26/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla varmaan on niin vaikeat kuukautiset että pitäisi elämä suunnitella sen mukaan. Ja monet naiset hoitaa hommat vaikka olisi kivuliaat tai runsaat kuukautiset, ei me olla miehiä jotka jää sängyn pohjalle potemaan, jonkun pitää ruokkia lapset ja ulkoiluttaa koira vaikka mikä olisi. Töistäkään ei voi jäädä pois runsaiden kuukautisten takia.

Ihan normaalia on, ettei esimerkiksi mökkireissulle ym epähygieenisempiin oloihin mieluusti lähde kun on menkat. Toki jos ei muutenkaan koskaan käy missään juoksevan veden ulottumattomissa niin ei varmaan sitten tarvitse suunnitella mitään. 

Vierailija
27/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää laittamassa ehkäisykapseli niin voitte kokea miehisen helppoa elämää. Varmasti sama rahaa menee niihin hillovaippoihin ja tuppoihin minkä kapseli maksaa ja on kuitenkin useamman vuoden toimiva. Tietty tämä vain niille joita ei sikiäminen kiinnosta.

Vierailija
28/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää laittamassa ehkäisykapseli niin voitte kokea miehisen helppoa elämää. Varmasti sama rahaa menee niihin hillovaippoihin ja tuppoihin minkä kapseli maksaa ja on kuitenkin useamman vuoden toimiva. Tietty tämä vain niille joita ei sikiäminen kiinnosta.

En halua synteettisiä hormoneita kehooni, joten näillä mennään. Kuukuppia oon käyttänyt jo kohta 20 vuotta.

Vierailija
29/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole ikinä suunnitellut elämääni kuukautisten ympärille. Minulla ei ole kipuja juuri koskaan, eivätkä menkat kestä kuin muutaman päivän. 

En maininnut viestissäni jokaista naista, luetunymmärtäminen taitaa olla vaikeaa? 

Vierailija
30/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanos muuta! Täysin epäreilua. Tykkään matkustella ja vihaan sitä että olen vaikka viidakossa tai missä muualla missä hygienia ei ole parhaalla tasolla vaikka Lapissa vaeltamassa just sillon kun alkaa. Onnneksi mun on säännölliset ja niukat, niin ylipäänsä pystyn ennakoimaan.

Noissa oloissa myös se, ettei pysty pissimään helposti seisaaltaan kuten miehet on tosi epäreilua. 

Vierailija
31/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö pitää suunnitella menkoissa? 

- Työvuorot. Minulla on runsas vuoto, ja minun on vaihdettava yöside+isoin tamponi 1h välein, joten minun on oltava WC:n lähellä. 

- Jos joudun käyttämään kauppakeskuksen WC:tä, on vessakopissa oltava käsienpesumahdollisuus. Verta on aina käsissä, kun vaihtaa suojia enkä halua verisillä käsillä yleiseen pesualtaaseen käsipesulle - eli suunnittelen kauppa-asiat WC:n mukaan 

- Sängyn suojaaminen vuodolta muovisella patjansuojalla ja pyyheliinoilla, koska öisin en nouse tunnin välein suojaa vaihtamaan. Tähän takia en voi mennä menkkojen aikaan laivalle, yökylään tai lomamatkalle eli reissut pitää suunnitella menkkojen mukaan. 

- Harrastukset. Harrastan uintia, mutta altaaseen ei ole mitään asiaa menkkojen aikaan - sellaista tulppaa ei ole vielä keksitty, mikä riittäisi uimahallissa. Avovesitreeni on asia sitten erikseen. 

- Tunnin välein WC:hen tarkoittaa myös, että ennen kuin lähtee ovesta on vaihdettava suojat ja laskettava koska ja missä on seuraava vessakäynti. Bussia käyttäessä välillä tosi hankalaa, koska bussimatka + kävely että pääsee vessaan tarkoittaa märkiä housuja, ellei kävele tosi reippaasti. 

Mun runsaalle vuodolle ei ole löytynyt mitään syytä, tällaista se vaan ollut 12-vuotiaasta nyt 31 vuotta. Olkaa iloisia te, joilla on niukka vuoto. Minua kuukautiset todellakin haittaa. 

Vierailija
32/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne menkat kipuineen ole mitään, vaan se oireilu ennen niitä.

Vierailija
33/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Ottaisinko päivittäiset sivuvaikutukset vai yhden vähän haastavamman viikon per kuukausi? Mieluummin luonnontila kumminkin.

Vierailija
34/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys vei minulta menkat. Halusin ne takaisin ja sain hormonia. Pidän kuukautisista!

OMG! Sama! Eka kerta, kun näen tällaisen kommentin, enkä ole itse kirjoittanut sitä! XD

Lääkitystä en ole kuitenkaan ottanut.

Vierailija
35/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunge värkkiini mitään ylimääräistä, joten pitää laskea tarkkaan kalenterista, milloin voi lähteä esim. uimaan tai kylpylään. Käyn yleensä lapsen kanssa joka loma kylpylässä, jos mahdollista.

Vierailija
36/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maininnut viestissäni jokaista naista, luetunymmärtäminen taitaa olla vaikeaa? 

Mitä ajattelet meidän tekevän sillä tiedolla, että sinun elämääsi ei helpot kuukautiset ole vaikuttaneet? No mutta, kiitos tästä tiedosta. Oli varmasti hyödyllinen aloittajalle :D

Vierailija
37/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys vei minulta menkat. Halusin ne takaisin ja sain hormonia. Pidän kuukautisista!

OMG! Sama! Eka kerta, kun näen tällaisen kommentin, enkä ole itse kirjoittanut sitä! XD

Lääkitystä en ole kuitenkaan ottanut.

Miksi pidät kuukautisista?

Vierailija
38/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet meidän tekevän sillä tiedolla, että sinun elämääsi ei helpot kuukautiset ole vaikuttaneet? No mutta, kiitos tästä tiedosta. Oli varmasti hyödyllinen aloittajalle :D

Tiedätkö mitä keskustelupalstalla yleensä tehdään? :D 

Vierailija
39/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuukautisissa:

- turpoaa maha

- pieruja

- menkkakakka

- niin runsas vuoto, että tulee niitä klimppejä

- joskus helpommat vatsakivut, joskus vaikeammat

- väsyneempi

Ja silti pidän niistä! 🥰 Pahoissa vatsakivuissa lähinnä naurattaa ja miettii, että: "No, tässä on kestämistä, kun olen tätä toivonut!"

Vierailija
40/50 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä keskustelupalstalla yleensä tehdään? :D 

Pädetään sillä miten itselle kaikki on ah, niin helppoa ja ollaan epäempaattisia niitä kohtaan, joilla ei ole yhtä hyvä tuuri. Sitä väitetään sitten keskusteluksi, kun kommentoidaan aloituksiin saadakseen päteä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi