Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli puolella maahan muuttajalapsista ei riittäviä tietoja ja taitoja selviytyä yhteiskunnassa

Vierailija
12.03.2025 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opetella hirveää määrää uusia sanoja kun kaiken saa vain huutamalla "rassisti rassisti!" Jos ei vielä tehoa tarpeeksi nopeasti niin voi lisätä "vituhuara vituhuara".

Vierailija
22/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi nähdä näiden vertailu isojen kaupunkien, joissa heitä on paljon, ja pienempien välillä. Itse asun pienemmällä paikkakunnalla, jossa heitä on suhteellisen vähän, ja on pakko toimia kantaväestön kanssa, eli eivät pyöri vain ”omiensa” kanssa. Väitän, että integroituminen onnistuu täällä paremmin, vaikka töitä voisi ollakin vähemmän tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyysosamäärä ja rotu.

Onko herra Tatu Vanhasella jotakin lisättävää asiaan?

Mitä pitäisi lisätä? Oikeassahan hän oli.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
24/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutettiin neljä vuotta sitten italian kieliseen maahan ja lapset oli siinä viiden ikäisiä. Yksikään ei vieläkään ymmärrä ja meillä myöskään mies ei ole oppinut ja puhuu kauhean kuuloista englantia työssään. Minä olen ainoa joka puhuu kelvollisesti italian kieltä.

Ei kaikki opi millään. Meidän pojat on ainakin niin kovapäisiä että ei varmasti menisi se pakkoruotsikaan päähän.

Kovasti on yritetty ja koulukin on tukenut, mutta pojat ei opi millään.

Täysretardien perhe. Missä tuollaiset pärjää, jossain San Marinossako?

Vierailija
25/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi nähdä näiden vertailu isojen kaupunkien, joissa heitä on paljon, ja pienempien välillä. Itse asun pienemmällä paikkakunnalla, jossa heitä on suhteellisen vähän, ja on pakko toimia kantaväestön kanssa, eli eivät pyöri vain ”omiensa” kanssa. Väitän, että integroituminen onnistuu täällä paremmin, vaikka töitä voisi ollakin vähemmän tarjolla.

Samoin kävi suomalaisille, jotka muuttivat Ruotsiin sellaisille paikkakunnille, joissa suomenkieliset olivat harvinaisia. He oppivat hyvin äkkiä puhumaan sen alueen ruotsia.

Vierailija
26/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut mielisairaita spämmijöitä, joutuu etsimään ikivanhoja keskustelun aloituksia. Kun kaikki heidään roskat muuten poistetaan. Noloa sakkia, vai mitä!

Vierailija
27/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatu oli ihan oikeassa! 

Vierailija
28/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän ne pärjää. Joku 10 mukulan yksinhuoltaja kuuluu parhaaseen tulokymmenykseen.

Vierailija
29/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näytä olevan monella pers+kakkareellakaan. ilman prosessitukia puoluekaveri ei pärjää vaikka olisi kuinka tekohälyllä markkinoinut pikkiu organisaatiota.

Vierailija
30/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme elä oikeassa demokratiassa. Olemme nykyisten puolueiden panttivankeja. Niillä on liikaa vaikutusvaltaa estää uusien puolueiden tulo eduskuntaan, koska niillä on mahdollisuudet sopia asioista puolueiden kesken. 

Puolueet tekevät toisilleen palveluksia ja hevosenkauppoja, jotka kustannetaan verorahoista. SDP on hiljaa koska Kokoomus on hiljaa, kun on SDPn vuoro antaa verorahoja vaikutuspiirilleen. Näin on aina oleva. Kansan rahoilla ostetaan ääniä ja vaikutusvaltaa omalle puolueelle. 

Näin eduskunta on estänyt ulkopuolisten tulon eduskuntaan. Siksi muut puolueet on niin käärmeissään ja kipuilevat persujen menestyksestä, joita muut puolueet pitävät ulkopuolisina. 

Vierailija
31/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel, johan Hesari taas löysi syyn tähänkin ongelmaan. 

"Ensimmäisen polven maahan muuttaja lapsilla on usein kouluvaikeuksia ja kokemuksia kiusaamisesta."

Kuka näitä poloisia kiusaa, kun on jo kouluja/luokkia, missä suuri osa lapsista muita kuin kantasuomalaisia. 

Nämä porukat tappelevat keskenään: Lähi-idästä tulleet, venäläiset ym. 

Vierailija
32/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksavat meidän eläkkeet, pyyhkivät pyllyt jne. Onnea vaan lopputulos nähdään parin vuosikymmenen päästä

Joo, taitaa enemmän houkuttaa se huumekauppiaan ura kuin joku perseenpyyhintähommeli.

Massa on hyvä ja pyyhkii ihan itse...

Vierailija
33/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks sanaa riittää.

Asylum ja Kela.

Vierailija
34/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatu oli ihan oikeassa! 

Oli oikeassa ja siitähän nousi aivan karmea älämölö, että ei voi olla oikeassa.

Muistan moraalisen paniikin...

Vierailija
35/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksavat meidän eläkkeet, pyyhkivät pyllyt jne. Onnea vaan lopputulos nähdään parin vuosikymmenen päästä

Onneksi alan itse olla tuolloin jo haudassa! 

Vierailija
36/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ehkä pilkunviilaamiseksi, mutta ei kai lapsilla yleensäkään ole taitoja pärjätä yhteiskunnassa - siis vielä lapsena ollessaan?

Vierailija
37/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että historia alkaa toistaa itseään! Kun asiat menevät oikein pahaan suuntaan niin.... Päätelkää itse! 

Vierailija
38/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa. Noissa duuneissa "palkka" tulee kelan tukina.

Vierailija
39/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan eka ongelma on se, että jo päiväkodissa on omankielinen hoitaja. Ei ole tarvetta käyttää suomea!

Samoin koulussa pitäisi oman kotikielen opetus korvata suomen (tai ruotsin) kielen opetuksella! 

Vierailija
40/40 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% suomalaislapsistakaan ei pärjää ilman vanhempiaan. Moni ylioppilaskaan ei osaa edes riisipuuroa keittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi