Menee hermot (omasta tahdostaan) lapsettomiin ystäviin
Nyt jo kaikilla 30 vuotta mittarissa, monilla jo 31. Ovat jotenkin niin lapsellisia verrattuna niihin, joilla on jo lapsia. Omat asiat ja pikku jutut niiin tärkeitä ja mitään ei muka ehditä tehdä jne.
Itsellä on lapsi ja toki minussakin on paljon vikoja mutta ainakin tuo loputon omaan napaan tuijottelu on vähentynyt.
Tekisivät jo lapsia että kasvaisivat itse aikuisiksi!
Kommentit (49)
Itse sain esikoiseni nuorena ja siinä missä muut bilettivät, minä vaihdoin vaippoja. :) Tuntui todella tylsistyttävältä kuunnella niitä juttuja, itse en muuten puhunut vaipoista koska tiesin ettei ketään kiinnosta...mutta jotenkin lapsettomat kaverini kavahtivat elämääni ja lopulta yhteydenpito jäi minun harteilleni. En kertaakaan pyytänyt heitä auttamaan, lapseni osasi käyttäytyä jne. eli siitä ei ollut kyse. En vaan vissiin mahtunut siihen itseriittoisaan elämään, jota suurinosa ikäisistäni eli.
Katkera tai kateellinen en ole vieläkään. Lapsi on todella rakas ja hän on antanut minulle sekä miehelleni todella paljon! :)
olet vain ja ainoastaan kateellinen, kun heillä on vapaus ja sinulla ei.
ja muuta mukavaa- siihen on vaan totuttava tai vaihdettava seuraa
kynnysmattoina, vaan jopa itse haluavat päättää hoitavatko lapsianne vai eivät.
Ettekö tosiaan tajua, että lapsettomat kaverinne eivät ole vastuussa siitä, että teillä on lapsia. Jos he haluavat elää lapsetonta elämää, antakaa heidän elää, ja hoitakaa lapsellisten kavereidenne lapsia vuorotellen, jos kavereilta hoitoapua haluatte.
mutta jos joku on LUVANNUT hoitaa mun lapsiani ja peruu sitten viime hetkessä niin se on lupauksen pettämistä siinä missä minkä hyvänsä muunkin lupauksen kohdalla olisi.
mutta jos joku on LUVANNUT hoitaa mun lapsiani ja peruu sitten viime hetkessä niin se on lupauksen pettämistä siinä missä minkä hyvänsä muunkin lupauksen kohdalla olisi.
Minun appeni lupaa mitä milloinkin, eikä yleensä koskaan pidä lupauksiaan, ja kyllä hänelläkin on pari lasta. Ei se ole lapsien määrästä kiinni. Joistakin on vain kiva lupailla, ja saada siitä kehuja, ja sitten ne asiat vain jäävät tekemättä.
jos haluat lapsellista ystävääsi tukea, tottakai hoidat hänen lapsiaan
siksi kai ystävyytemme katkesikin...
Minä en ole koskaan olettanut ystävieni hoitavan. Joskus olen joutunut apua pyytämään, ja olen siitä myös maksanut. Tai yrittänyt hoitaa asian puolin ja toisin, niin että en käytä toisia hyväksi.
jos haluat lapsellista ystävääsi tukea, tottakai hoidat hänen lapsiaan
siksi kai ystävyytemme katkesikin...
jaa että helppoa elämää ei kirjata aikakirjoihin.....hmm.
Missähän on sanottu että lapsettoman ihmisen elämä = helppoa. Ihmisillä voi olla vaikka mitä vaikeuksia elämässään, ilman että niiden tarvitsee liittyä millään tavalla lapsiin. Voi olla sairautta, työttömyyttä, ongelmia perhesuhteissa...you name it.
Niin säälittävää on tuo ap:n vertailu. Kateellisen ja katkeran ihmisen tilitystä. Ei ne lapset itsestään tähän maailmaan ponnahda.