Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
81/6747 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö jostain jo hakijamäärät koulutuspaikoittain?

Vierailija
82/6747 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole vielä mitään virallista tilastoa, mutta koulut on voineet kertoa niitä joten voit käydä katsomassa oman hakupaikkasi somen onko siellä mitään mainintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusessa näkyy ainakin jo joidenkin alojen hakijamääriä, eli katsokaa sieltä, onko oman alan hakijat näkyvissä. Haen ensikertalaisena logopediaan ja ne ainakin oli jo tulleet. Hakijoita tietysti viime vuotta enemmän :/ Mulla valintakoe ensisijainen sisäänpääsyväylä ja vähän hirvittää. Nyt uudistuu pääsykoe, ensi vuonna todistusvalinnan pisteytys. Yritä nyt tässä sit pysyä mukana...

Vierailija
84/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, Yleltä on tullut vihdoinkin hakukone joten ei muutakun katselemaan että paljon hakijoita tutkintoosi mihin hait on per aloituspaikka.

https://yle.fi/a/74-20151493 tuossa linkki artikkeliin.

Vierailija
85/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12,9 hakijaa per paikka joista ensisijaisia 3,4

🥲🥲🥲

Vierailija
86/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee, olen odottanut tätä ketjua! Hain erillisessä haussa ammatilliseksi erkaksi ja tulin valituksi. Hain myös laaja-alaisen erityisopettajan erilliskoulutukseen, johon pääsykoe lähiaikoina. Olen hakenut kerran aikaisemmin, enkä tullut valituksi, joten toivon nyt pärjääväni paremmin. Haen myös yhteishaussa erityispedagogiikkaan siltä varalta, jos en pääse erillisvalinnassa sisään.

Onks sulla mikä tausta? Eli ootko ammatillinen opettaja, luokanopettaja vai aineenopettaja? Jäin sitä miettimään, että voiko ammatillinen opettaja saada laaja-alaisen pätevyyden, jos ei oo aineenopettaja? 🤔 Eiks ammatilliset opet oo automaattisesti sitten ammatillisia erkkoja? Vai voiko esim. luokanopettaja käydä sit ammatillisen erkan koulutuksen ja olla sit amiksessa ammatillisena erkkana?

T. Äikän open, joka pääsi sisälle erillisiin erityisopettajan opintoihin (laajis)

Vierailija
87/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tämä ketju heräsi näköjään henkiin ainakin vähäksi aikaa!

Itselläni on sairaanhoitajan tutkinto ennestään, mutta haluaisin vielä jatkaa terveydenhoitajaksi. Myös erityisopettajan opinnot alkoivat alkuvuoden aikana kiinnostamaan, joten senkin pistin vaihtoehdoksi. Katsotaan miten käy :) ei ole valittamista jos pääsen jatkamaan terveydenhoitajaksi, mutta kieltämättä alanvaihto käynyt välillä mielessä.

Terveydenhoitajaksi hain Tampereelle ja Helsinkiin. Erityisopettajaksi pelkästään Tampereelle.

Voiko erityisopettajaksi valmistua ilman opettajakoulutusta ja -taustaa? Voiko just sairaanhoitaja olla erityisopettaja, jos käy ne erityisopettajan opinnot? Tää on mulle uutta, siks kyselen 🙈

Vierailija
88/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, Yleltä on tullut vihdoinkin hakukone joten ei muutakun katselemaan että paljon hakijoita tutkintoosi mihin hait on per aloituspaikka.

https://yle.fi/a/74-20151493 tuossa linkki artikkeliin.

Nuo tilastot ovat aivan turhia jos hakee vain pääsykokeella. Vääristää lukemia todella paljon, kun osa kokeilee vain todistuksella eikä edes aio hakea kokeella.

Vierailija
89/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jee, olen odottanut tätä ketjua! Hain erillisessä haussa ammatilliseksi erkaksi ja tulin valituksi. Hain myös laaja-alaisen erityisopettajan erilliskoulutukseen, johon pääsykoe lähiaikoina. Olen hakenut kerran aikaisemmin, enkä tullut valituksi, joten toivon nyt pärjääväni paremmin. Haen myös yhteishaussa erityispedagogiikkaan siltä varalta, jos en pääse erillisvalinnassa sisään.

Onks sulla mikä tausta? Eli ootko ammatillinen opettaja, luokanopettaja vai aineenopettaja? Jäin sitä miettimään, että voiko ammatillinen opettaja saada laaja-alaisen pätevyyden, jos ei oo aineenopettaja? 🤔 Eiks ammatilliset opet oo automaattisesti sitten ammatillisia erkkoja? Vai voiko esim. luokanopettaja käydä sit ammatillisen erkan koulutuksen ja olla sit amiksessa ammatillisena erkkana?

T. Äikän open, joka pääsi sisälle erillisiin erityisopettajan opintoihin (laajis

Yliopiston erilliset erkat ja ammatillinen erkka on ainakin tähän asti olleet erilliset ja erilaiset koulutukset. Eivät ymmärtääkseni voi korvata toisiaan ja myös hakuehdot on erilaiset. Mulla on itsellä taustalla useita koulutuksia ja olen pätevä koulutukseni ja työni perusteella hakeutumaan molempiin. Olen ajatellut, että molempi parempi jos vain pääsee, mutta saa nähdä, pääsenkö yliopiston erillisiin. Silloin musta tulisi laaja-alainen erkka.

Vierailija
90/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen sivuilla oli sellainen että oli kuinka monta ensikertalaista hakijaa/aloituspaikka

Vierailija
91/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Labista jo tullut sähköpostia hakeneille?

Vierailija
92/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sieltä pitäisi tulla sähköpostia?

Vierailija
93/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Savonian valintakoekurssit avautuvat?

Vierailija
94/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen sivuilla oli sellainen että oli kuinka monta ensikertalaista hakijaa/aloituspaikka

Näkee siitä myös hakijamäärät! Paina halutun hakukohteen päältä niin siitä aukeaa lisätietoikkuna.

Vierailija
95/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin Savonian valintakoekurssit avautuvat?

Eilen tuli ainakin tietojenkäsittelyn valintakurssista sähköpostia. Se avautuu 9.4. ja lisäinfoa tulee 8.4.

Vierailija
96/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotteleeko kukaan muu ensimmäisen haun maisteri tuloksia?

Vierailija
97/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YYYYHYYYY EN PÄÄSSYT TAASKAAN LUKEMAAN PSYKOLOGIAA VAIKKA MINULLA ON PITKÄ SUORA TUKKA JA OLEN VEGAANI YYYYHYYY!!!!

- Ada 33v

Vierailija
98/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiksi te kuitenkin valmistutte, mut hei aina voitte jakaa pillua.

Paljon maksat?

Vierailija
99/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yamk-tutkinnosta tuli jo maanantaina spostia labista.

Vierailija
100/6747 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita hakenu ÅA maisteriin? Mulla tuli tänään palkit mut ei kai ekassa haussa oo tätä palkkiteoriaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä