Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
5821/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kattoa vipusesta, että montako paikkaa on ottamatta vastaan farmasialle Kuopioon? Mulla tuo Vipunen ei jostain syystä oikein toimi. 

Vierailija
5822/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan varmaan monet kerrat puhuttukin tästä mutta Vipunen ei toimi ainakaan itselläni puhelimella, vain tietokoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5823/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kattoa vipusesta, että montako paikkaa on ottamatta vastaan farmasialle Kuopioon? Mulla tuo Vipunen ei jostain syystä oikein toimi. 

15 paikkaa jäljellä

Vierailija
5824/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 paikkaa jäljellä

Pahoittelut 48 siis, katsoin väärän

Vierailija
5825/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyykö Vipunen nyt useamman kerran päivässä? Onko tänään päivittynyt toisen kerran?

Vierailija
5826/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan psykkaan, logopediaan ja lääkikseen hakea samat?

Psykaan ja logolle joo, lääkis tuskin. Lääkisporukka saa lapun täyteen oman alan kohteista eikä muut vaihtoehdot ole varsinaisesti lähellä, joitakin yksittäisiä tietysti saattaa olla vaikka biolääkiksen listoilla. Farmasia ehkä, ellei sitä ole jotenkin blokattu pois samoin kuin samalla kertaa ei voi hakea sekä yleislääkikseen että hampaalle

Vierailija
5827/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos osa hyväksytyistä ei ymmärrä, että opiskelupaikka pitää erikseen ottaa vastaan, ettei pelkkä tieto hyväksynnästä ei riitä. En varsinaisesti yllättyisi, kun pääsykokeissa ilmeisesti aika monilla oli jäänyt henkkarit kotiin, vaikka tiedolta niiden välttämättömyydestä ei varmasti voinut välttyä. Tuskinpa tämä nyt on selitys sille, miksi paikkoja on suosituillakin aloilla vastaanottamatta, mutta mene ja tiedä, jos niinkin on joillekin käynyt.

Vierailija
5828/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jämähtänyt 5. varasijalle ja paikat hupenee. Niin kovasti odotan, että huomenna illalla tai pe aamuna jonot rytisee kunnolla. Usko on koetuksella. 

Vierailija
5829/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan mitään rytinää jonoissa, mitä veikkaatte?

Vierailija
5830/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos osa hyväksytyistä ei ymmärrä, että opiskelupaikka pitää erikseen ottaa vastaan, ettei pelkkä tieto hyväksynnästä ei riitä. En varsinaisesti yllättyisi, kun pääsykokeissa ilmeisesti aika monilla oli jäänyt henkkarit kotiin, vaikka tiedolta niiden välttämättömyydestä ei varmasti voinut välttyä. Tuskinpa tämä nyt on selitys sille, miksi paikkoja on suosituillakin aloilla vastaanottamatta, mutta mene ja tiedä, jos niinkin on joillekin käynyt.

Toiveajattelua. Yksittäiscaseissa voi näin käydä tai jos kohde ei oikein natsaa lopultakaan. 

Vierailija
5831/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan mitään rytinää jonoissa, mitä veikkaatte?

Todellaki toivon sitä, 2.varasija ollu jo 3.7. alkaen.

Vierailija
5832/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut kuvitellakaan kuinka stressaavaa tämä jatkuva odotus ja kyttäys on. Olen ihan loppu tämän loman jälkeen. Plääh!

Vierailija
5833/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seuraan tätä ketjua mutta olen lopettanut opintopolun kyttäämisen kun sama varasija viikosta toiseen, antaa olla vaan.

Vierailija
5834/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse seuraan tätä ketjua mutta olen lopettanut opintopolun kyttäämisen kun sama varasija viikosta toiseen, antaa olla vaan.

Miten uskallat??? Täytyy vahtia. Mitä jos sähköposti häviää:)

Vierailija
5835/6747 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten uskallat??? Täytyy vahtia. Mitä jos sähköposti häviää:)

Kerran päivässä riittää tarkistaa. 

Vierailija
5836/6747 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu tota vipusta, voisko joku katsoa kuinka moni Hamk sosionomi (monimuoto) on ottanut paikan vastaan (todistusvalinta) 

Vierailija
5837/6747 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kellonaikaan Vipunen päivittyy?

Vierailija
5838/6747 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyka-/logohausta sen verran et on kiinnostavaa nähdä mitä hgissä tapahtuu nyt kun paikkojen vastaanotto sulkeutuu - helsingin ei-ensikertaisten paikoista ainakin pari päivää sit vipusen mukaan yhä 0 vastaanotettu, ensisijaisena kohteena ei tainnut olla kuin yhdellä. Odottavat varmaan psykologian tulosten kehittymista. Kiinnostaa myös, mitä kohteita edellä jos helsingin logo sijalla 5-6.

Vierailija
5839/6747 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 valittua ja 21 ottanut vastaan.

Vierailija
5840/6747 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennuksena, Hgin logon kaikkien todistusjonosta siis puhuin ed. viestissä. Se ainoita logon jonoja, joissa paikkoja ei ole oikeastaan otettu vielä vastaan, muuten täyttöaste näyttäisi olevan jo suht korkea. Tiedä sitten paljonko ehdollisia paikkoja joukossa, mutta kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi